Alfa Romeo má v současnosti ve své nabídce jen trojici modelů, ale v blízké budoucnosti se hodlá stát přímou konkurencí především německým prémiovým značkám.
Jo a v dubnu Marchionne oznámí, že se plány přesouvají na podzim 2014 a na podzim řeknou, že se zase posuvají na jaro 2015 a tak pořád dokola .... :no:
Marchionne věru není dobrý mediální stratég, na druhou stranu 80% článků ohledně Alfy zde na ACZ jsou jenom vařením redaktorů z vody, bez vztahu k jakýmkoliv oznámením Marchionneho. To je případ i tohoto článku, který jenom přežvýkává ničím nepodložené spekulace, které se v minulých dnech objevily na redaktory ACZ do posledního písmenka opisovaném serveru ANE.
Pokud jde o fakta, Marchionne představil od svého nástupu do čela Fiatu, tj. od roku 2004, zatím jenom jeden plán pro obnovu Alfy, který byl celkem 2x aktualizován tváří v tvář neuspokojivým prodejům. První verze tohoto plánu má v rodném listě duben 2010 (500 tis. prodaných kusů v roce 2014...), druhá září 2011 (400 tis. prodaných kusů v roce 2014...) a poslední třetí říjen 2012 (300 tis...). Další díl seriálu je plánován na jaro 2014, kdy by snad měl vyjít plán kompletně nový. Nijak nepopírám, že se jedná o mimořádně nešťastný způsob mediální komunikace, přičemž i očekávaný plán z příštího roku může skončit fiaskem. Jak zaznělo v diskuzi k minulému článku o Alfě, růst milánské (dneska vlastně už turínské, mamma mia) automobilky je podmíněn přílivem masivních investic a ty jsou zase podmíněny získáním Chrysleru, což je transakce s těžko předvídatelným výsledkem i dobou trvání. Marchionne by proto neměl říkat nic, dokud nebude mít peníze na stole.
Na druhou stranu je třeba si ve shodě s prvním odstavcem mýho příspěvku uvědomit, že mezi články "o plánech" Alfy na ACZ a skutečnými plány Alfy není v podstatě žádná souvislost. Redaktoři ACZ sem články na toto téma umisťují frenetickým tempem jenom proto, že mají u čtenářů relativně velkou odezvu - tím spíše, když si můžeme desetkrát za rok odplivnout, jací jsou ti Italové šumaři, když neplní "plán", o kterém ACZ referovalo sotva před pár týdny. Kdyby aspoň neutuchající zájem o Alfu ze strany ACZ byl vyvolán entuziasmem redaktorů pro legendární automobilku, ale to je vyloučeno, jelikož snad nikdy jsem nezaznamenal ani náznak snahy vytvářet k tomuto tématu vlastní obsah nebo aspoň si nějak samostatně zaspekulovat. Vždycky se jednalo jenom o opakované přežvýkávání cizího materiálu.
Nečet jsem to po tobě celý, ale občas mi to připadá, že se ACZ snaží nenápadně udělat z Alfy firmu vlastněnou a vedenou dementy (no, možná částečně je...) a už mi to pomalu ale jistě leze krkem. :no:
Jedna z mála šancí Alfy je zájem VW.
To, že by mohla zatápět D3 je jen nesplnitelný sen.
Dnes nemá ani na mainstream, chybí ji všechno, nemá ani peníze, ani technologie a ani image. Jediné co zbylo jsou vzpomínky(i když krásné).
Naco by ti bola taka Alfa. Unifikovane tlacitka z Golfu, platforma z Golfu, volant z Golfu. Milion priplatkovej vybavy. Kup si radsej Scirroco alebo GTIcko.
Upřímně řečeno, přechod Alfy pod fauvé by byl asi nejlepším řešením pro všechny zúčastněný. A platforma z Golfu by třeba mě vůbec netrápila, na jedný platformě můžeš stavět auta s diametrálně odlišně naladěnym podvozkem i řízením, stejně tak jako se zcela unikátnim designem. Ostatně on unifikoval i Fiat, viz alfácké modely na platformě Tipa jako bylo GTV/Spider 916 či 155ka, anebo dnešní MiTo, jezdící na platformě vyvinuté Fiatem a GM někdy na začátku století. A stejně jako v případě VW, ani u Fiatu mi ta unifikace nijak zvlášť nevadí, já si holt na zadohraby zdaleka nepotrpim tak, jako je to mezi internetovými petrolheady běžný. :-)
Jen si myslím, že by měl VW problém Alfu umístit do svého portfolia. Chybí jim levnější, sportovněji orientovaná značka - což měl být Seat. Ale jinak to mají celkem našlapané. Umím si představit, že by vzali platformu Porsche a postavili něco lehce pod úrovní Audi. Ale otázka je, jestli je to proveditelné a jestli by to vůbec na trhu uspělo.
Čistě z racionálního hlediska nákup Alfy pro VW příliš velký smysl nedává, v prémiovym segmentu je děsná tlačenice a VW už zde má dvě želízka v ohni - Audi a Porsche. Obě jmenovaný značky maji přitom ve srovnání s Alfou po všech stránkách nesrovnatelně lepší pozici, jsou tak či onak spojeny s VW po celou moderní éru a v neposlední řadě jsou to taky Němci. Máš pravdu, že VW by měl velký problémy smysluplně a zároveň dostatečně zřetelně proti sobě všechny 3 značky vymezit, Alfu by navíc musel vybudovat de facto úplně od píky, zatímco Porsche a Audi jsou už více než zavedený automobilky, do kterých bylo a je investováno neskutečný množství peněz i energie. Nehledě na to, že Alfa má ve srovnání s výše uvedenými podstatně menší potenciál na rozvíjejících se trzích, protože hodnoty, který vyznává, a její historickej odkaz podle mě oslovují primárně Evropany.
Proti všem těmto logickým argumentům ale stojí entuziasmus a nadšenectví mnohými nenáviděnýho Ferdinanda Piecha. To je člověk, kterej je nepochybně na prvním místě nekompromisní a tvrdej manažer, současně je to ale někdo, kdo auty žije a auta miluje. A tahle jeho vášeň občas zvítězí nad chladnými kalkuly. Modely jako Porsche 906 a nepřímo i 917, stejně tak jako Audi Quattro, Bugatti Veyron a svým způsobem i VW Phaeton jsou toho více než výmluvným důkazem. Současně je to někdo, kdo má tak jako každý nadšenec do aut slabost pro Itálii - akvizice Lamborghini, Italdesignu, Bugatti a naposledy Ducati opět nemohou nechat nikoho na pochybách, že Piech skutečně má "cuore sportivo". A proto samozřejmě touží i po Alfě.
Stručně a jasně - pokud bude Alfa za Piechova života na prodej, tak ji VW prostě koupí. Pokud se výprodeje Alfy Piech nedožije, technokrati jako Winterkorn nebo Stadler po ní z výše uvedených důvodů naopak nikdy nesáhnou, i když bych se rád mýlil.
Souhlasím. Jen si myslím, že je Alfa až příliš velké sousto na to, aby to bylo z nadšení. Je v příliš špatném stavu. Piëch tu nebude na vždy. A cifršpioni by z ní asi udělali další Seat. Nešlo mi ani tak o to, proč by ji neměli koupit. Ale co by mohlo vést k neúspěchu takového projektu dlouhodobě. Stejně tak je otázka, co budou dělat s Bugatti.
Z pohledu VW musí podle mne celkem lákavě vypadat Maserati. Myslím si, že by se vedle Audi, Porsche a Bentley celkem pěkně vešlo. A pak samozřejmě FPT a Magneti Marelli. Ale ty Fiat jen tak neprodá.
Neviděl bych to tak pesimisticky jakožto nesplnitelný sen. Alfa mívala dobré jméno a plně konkurovala jiným prémiovým značkám po všech stránkách a to i šířkou portfolia. Technologie mají, nezapomeň že Alfa spadá pod Fiat a Fiat mimo jiné vlastní i Maserati a Ferrari, případně si leccos může vypůjčit od Chrysleru. A například zakoupení motoru od jiných výrobců je dnes také běžná praxe - viz. například Renaulťácký motory v Mercedesu, Fiaťácký motory v portfoliu GM apod.
Image Alfy je v současnosti slabší stránkou, ale může to mít jen dočasného trvání, před lety Audi taky nikdo nebral vážně v luxusním segmentu a teď hraje hlavního hráče. Navíc Alfa už tuhle pozici jednou měla. Dobrým příkladem je také třeba řada DS od Citroenu, které se jak vidno poměrně daří, až mě to samotného překvapuje.
Pro Alfu (potažmo Lancii a vlastně celý Fiat) je momentálně pouze stěžejní plné převzetí Chrysleru, pak se může hrát větší divadlo. Ale rozumím tomu, že z médií to vypadá tak, že italové víc kecají než dělají a možná na tom bude i něco pravdy, inu jsou to přeci italové, mají to tak nějak v krvi :-)
promyšlený marketingový tah. To každoroční posouvání, odkládání a častá prohlášení. Jako v tom vtipu o tom, že čím déle čeká kočka na ptáka, tím víc je mokrá.
uvádění nových plánů. To je doslova ohňostroj novinek, téměř každý týden nové úžasné plány a nové modely jen přibývají. Na to nemá D3 šanci smysluplně odpovědět, snad aby přestala vyrábět auta, nemá to cenu, toto je předem prohraný boj. :-)
Strhující je především tempo, s jakým se ACZ tzv. novým plánům na záchranu Alfy věnuje, viz můj post výše. Že by si měl dát Marchionne do peněženky cedulku s velkým nápisem "NEŘÍKAT NIC O ALFĚ", to je bohužel taky pravda.
Alfu mám moc rád, ale tyhlety věčné plány už vůbec nelze brát vážně - po Giuliettě už se přece žádná další masově vyráběná nová Alfa neukázala. Pořád jen odklady termínůa pak další odklady a dakšá odklady, a tak pořád dokola.
Na novou Giulii se moc těším a pokud to bude zadokolka, tak dvojnásob, ale jestli to takhle půjde dál, tak už se jí kvůli neustále zpřísňovaným emisním normám dočkáme jen jako nějaké hybridní plečky, a to už jí pak ani nemusí dělat :'-(8-s8-s:no::no::no:
:-):-):-) Mám úsměv od ucha k uchu a cuká mi koutek, už teď vím že to nebude pravda a kdyby náhodou Alfu napadlo dělat něco co by ji mohlo vydělat peníze, nemusí to vyjít a zřejmě ani nevyjde. Giulietta vypadá uvnitř jako modernizované Bravo, u mě je to krok zpět, kde je ten vysouvací dispaly a jednoduchost palubní desky, motory žádná změna, podvozek rovněž, kombi se nedočkáme, 4x4 taky ne. Přitom ústrojí 4x4 existuje, vyrobit karoserii kombi, snad není takovej problém. Seat, Hyundai, KIA to zvladly levou zadní a prodejům to určitě pomůže. MiTo je mrtvý Punto a prodává se hůř. Ale hlavně že je na světě 4C a bude Roadstar... Spider bude, ale asi jen proto že ho Mazda vymyslí a Alfa si dodá vlastní motor. Horší jak Saab. Kdykoli by mohli dát zákazníkům to co chtějí, než se rozchoupou, situace je zase jiná. :no::no::no:
Opět upozorňuji, že Alfa žádný nový plán přes rok nevydala, tento článek se zde objevil jenom proto, abychom mohli zase znovu všichni sborově zvolat "No to snad není možný, další plán Alfy, Marchionne se dočista zbláznil" a Axel Springer shrábnul nějaké drobné.
To je stejný případ jako ACZ, jedná se o jakýsi velmi stručný výcuc z aktuálního čísla ANE. Dlužno dodat, že původní materiál v ANE může být zajímavý díky vyjádřením ohledně budoucího možnýho rozvoje Alfy ze strany významných analytiků v automotive. Tuto pasáž ovšem ani jeden z "českých" článků neobsahuje, ty pouze motají různé nepodložené informace o teoretickém budoucím modelovém portfoliu.
"...Giulietta vypadá uvnitř jako modernizované Bravo,..." problem jaksi nie je na strane Giulietty [odkaz] vs Bravo [odkaz]
Mas dojem, ze su podobne? Sekol si sa s Lanciou Delta.
... tento tyzden na Marchionneho kecy.
Je nehoraznost pisat taketo bludy: ..., že Alfa Romeo chce zvýšit pokrytí celosvětových trhů ze současných 5 % na 32 % a stále toho chce dosáhnout do roku 2016.
Za par dni mame rok 2014!!! a do roku 2016 chce zvysit cislo o 540%!!!
P.S. Priznam sa, ze celkom nerozumiem vyznamu slova pokrytie.
Je to predaj, je to pocet zastupeni, ...?
Ale je to legenda. V Americe určitě nejslavnější alfa. Ono - pro americký trh patrně dělávala AR první poslední. Vstřikováním již kdovíkdy, větší nádrž pro 75...