Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo vsadí na pohon zadních a všech kol

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Alfa Romeo má v současnosti ve své nabídce jen trojici modelů, ale v blízké budoucnosti se hodlá stát přímou konkurencí především německým prémiovým značkám.

Alfa Romeo se již několik let snaží odrazit ode dna a vrátit se zpět mezi automobilky s širokou paletou modelů. Prozatím prvním krokem bylo uvedení sportovního kupé 4C a potvrzení vývoje dvoumístného roadsteru, na němž se pracuje společně s Mazdou.

Uvedení nových velkosériových modelů Alfy Romeo bylo většinou z finančních důvodů již několikrát odloženo. Podle informací britského magazínu Autocar z první poloviny letošního listopadu byl dokonce zastaven vývoj všech nových modelů s výjimkou roadsteru.

Nyní zveřejnil server Automotive News nové informace, podle nichž byly opět upraveny plány Alfy Romeo pro budoucnost a očekává se, že Sergio Marchionne oficiálně odhalí cíle této značky v dubnu příštího roku.

Neoficiálně se hovoří o zaměření se na modely s pohonem zadních nebo všech kol, zatímco pohon předních kol, který u Alfy Romeo vládl více než dvacet let bude vyhrazen jen pro nejmenší modely. I nadále platí, že Alfa Romeo chce zvýšit pokrytí celosvětových trhů ze současných 5 % na 32 % a stále toho chce dosáhnout do roku 2016.

Modelová paleta Alfy Romeo se má v blízké budoucnosti vedle nového 4C s pevnou střechou rozšířit i o jeho verzi 4C Spider s odnímatelnou střechou z uhlíkových vláken. Představení tohoto modelu se očekává v březnu 2014 na ženevském autosalonu.

Vedle čistě sportovního 4C zůstane i nadále v nabídce malý třídveřový hatchback MiTo, ale kvůli neuspokojivým prodejním výsledkům se již nepočítá s jeho pětidveřovou verzí a nejistá je i budoucnost jeho nástupce.

Pětidveřová Giulietta je v současnosti nejprodávanější Alfou Romeo a s ohledem na modernizaci představenou na letošním autosalonu ve Frankfurtu na Mohanem se má ve své aktuální podobě vyrábět minimálně do roku 2016.

Nástupce Alfy Romeo 159 s tradičním jménem Giulia měl být původně uveden již v příštím roce a sdílet základy s přepracovaným Chryslerem 200, ale vedení koncernu rozhodlo, že tento model dostane pohon zadních kol a vedle něj bude dostupný i s pohonem všech kol. Díky tomu se vývoj tohoto modelu prodlužuje a jeho premiéra se očekává až koncem roku 2015.

Nová Alfa Romeo Giulia se má stát globálním modelem, jehož výroba bude probíhat v Itálii. Vedle sedanu má být nabízena i s karoserií typu kombi a její techniku možná využije i kupé, které se má stát přímým konkurentem pro BMW řady 4.

Nad modelem Giulia má být umístěn velký sedan, který do jisté míry naváže na modely 164 a 166. Podle původních plánu měl být derivátem nového Maserati Ghibli, ale od tohoto řešení bylo nakonec ustoupeno, protože cena takového vozu by byla příliš vysoká. Základem velkého sedanu se tedy s největší pravděpodobností stane prodloužená platforma připravované Giulie a jeho premiéra prozatím není naplánována.

Vedle velkého sedanu zvažuje Alfa Romeo i vývoj kupé, konkurujícího BMW řady 6. Technika tohoto modelu má vycházet z připravovaného sedanu nebo Maserati GranTurismo a pokud bude schválen jeho vývoj, pak premiéra se má odehrát v roce 2016.

Prozatím nejjistější budoucnost z ohlašovaných modelů má dvoumístný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol, jehož vývoj byl zahájen v loňském roce ve spolupráci s Mazdou. Nové Alfy Romeo Spider se tak právě díky společnému vývoji s japonskou automobilkou dočkáme v roce 2015.

Alfa Romeo ve své budoucnosti nehodlá sázet jen na tradiční sportovní modely a sedany, ale chce nabídnout i crossover a SUV. Prvním z nich má být kompaktní crossover, který má sdílet techniku s nástupcem Jeepů Compass a Patriot, ale kdy bude tento model představen, není prozatím jasné.

Následovat má středně velké SUV, jehož technika má být do jisté míry sdílena s novým Jeepem Cherokee, i když některé zdroje uvádějí, že by jeho základem mohla být nová platforma pro sedan Giulia.

Posledním přírůstkem do nabídky modelů Alfy Romeo se má stát velké luxusní SUV. To bude pro změnu vycházet z Maserati Levante, jehož premiéra se má odehrát začátkem roku 2015, zatímco Alfa Romeo s premiérou svého derivátu údajně počká zhruba 18 měsíců.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (42)
Avatar - Jaros71
5. 12. 2013 23:01
Re: Uz som sa zlakol, ze auto.cz zabulo ...
;-)
Zlaté časy se možná vrátí i do Itálie..kdo ví?
5. 12. 2013 18:06
Re: Uz som sa zlakol, ze auto.cz zabulo ...
To "první poslední" robil pre USA aj Fiat. Zlate casy! [odkaz]
Avatar - šmoula nešika
4. 12. 2013 18:36
Re: Uz som sa zlakol, ze auto.cz zabulo ...
Ale je to legenda. V Americe určitě nejslavnější alfa. Ono - pro americký trh patrně dělávala AR první poslední. Vstřikováním již kdovíkdy, větší nádrž pro 75...
4. 12. 2013 18:16
Re: Uz som sa zlakol, ze auto.cz zabulo ...
Nebolo by to vsak celkom sik. Dustin meria aj s topankami 1,60 m a ten Spider mu je akysi pritesny. ;-)
4. 12. 2013 11:30
Re: Alfa
Souhlasím. Jen si myslím, že je Alfa až příliš velké sousto na to, aby to bylo z nadšení. Je v příliš špatném stavu. Piëch tu nebude na vždy. A cifršpioni by z ní asi udělali další Seat. Nešlo mi ani tak o to, proč by ji neměli koupit. Ale co by mohlo vést k neúspěchu takového projektu dlouhodobě. Stejně tak je otázka, co budou dělat s Bugatti.

Z pohledu VW musí podle mne celkem lákavě vypadat Maserati. Myslím si, že by se vedle Audi, Porsche a Bentley celkem pěkně vešlo. A pak samozřejmě FPT a Magneti Marelli. Ale ty Fiat jen tak neprodá.