Prohlédni si nějaké video. F-Type naopak vedle DB11 vypadá poměrně konzervativně. A sedany AM nedělá, takže nejde úplně porovnávat, Rapide je už poměrně starý design. [odkaz]
Jako někdo, kdo pamatuje uvedení do prodeje serii 1 Jaguara E-Type, bych se nebál tento "nový" AM pojmenovat i jako retro. F-type Jag podle mě vypadá o pěkný kus moderněji.
Retro? Já nějak nevidím, kde je. Ale co by si označil jako moderní? Ono se dá od angličanů čekat, že design bude spíše spoléhat na klasické zásady a prvky. Moc aut s motorem vpředu, která by byla nějak hodně designem směřujícím do budoucna není. Porovnávám to s tím, co si mohou dovolit s vozy s motorem uprostřed.
Tohle je porno! [odkaz] Koukni třeba na řešení zadních světel. To se stěží dá označit za konzervativní.
Právě. Držení se klasických zásad a prvků je to, co ti nedovolí se s designem odvázat. Musíš pak spoléhat na doplňky jako jsou světla, aby jsi dal designu nádech modernizace. Jo, zadní světla jsou avantgardní. Nevím jak funkční, ale moderní to ano. Za opravdu moderní přístup k designu sportovního auta bych vyděl příští Supru.[odkaz]
Ok. Nevím, jak by zákazníci AM zkousli něco jako je Supra. Upřímně, ani mně by se takto odvážný Aston asi nelíbil. A pokud jde o F-Type, ten se těch klasických zásad drží ještě víc, právě i v těch detailech (netvrdím, že by mi to vadilo). Mně se vlastně ty příliš nové přístupy ve výsledku a v delším horizontu líbí méně a domnívám se, že nebudu sám a to je jeden z důvodů, proč takhle Jag i AM vypadají. Tipuji, že se ti líbí nové McLareny, ale jsou to auta s jinou koncepcí, tak to stěží porovnávat. Zvláštní případ je třeba LFA, je to zajímavé, je tam spousta zajímavých designérských prvků, ale vypadá to lépe než 599GTB?
Já to vidím asi takto. V Japonsku nemají nějakou bohatou historii sportovních aut, tak potřeba se držet nějaké tradice nesahá tak daleko jako v Anglii. Proto se v Japonsku dokáží víc odvázat. Taková Toyota 2000GT z roku 1965 byl pěkný kousek, ikdyž influence Jaguarem E Type se nedá popřít. Pak takový Datsun 240Z v roce 1970, který byl se svým řadovým šestiválcem pro US a AU trh, opravdu trefou do černého. LFA se mě líbí moc. Je tak pěkně "ostře střížená"... :-!
Nejvíc mě dostává ta aerodynamika, resp. to řešení křídla a směrování proudění. Navíc je to velké GT, ne sportovní auto na blbnutí jako jsou V8/V12. :yes: