Zajímalo by mne, kolik jich za ten rok stačili udat.
Já nedávno tipoval, že roční prodej na hranici 85 tis ks dle mého odhadu stropem tohoto modelu.
Pokud vezmu v potaz fakt, že se po šourůmech nebude potulovat 10-15 tis kusů, tak se z Ájedničky stává docela prodejní bestseller. A to i přes to, že ji tady mnozí hanlivě označují za překabátěné polo či dokonce předraženou fabii.
Čoeče Pepíku, já bych tipoval, že se jich po těch "šourůmech" těch prosklených palácech, bude potulovat asi víc než 10 - 15 000. Já bych to spíše viděl, na takových 40 tis. na ulicích a zbytek někde na skladech...
Nikdo ho nechce a tak ho vyrábí. Tohle je určitě logika německého koncernu. >:D
Člověče, těch šourůmu po světě zase tolik není, aby se jich tam potulovaly desítky tisíc.
A že ty auta nepotkáváš u nás? No samozřejmě, již při představení jsem psal, že toto není typický model pro trhy východní Evropy. ;-)
Už som tam dlhšie nebol. Asi budem musieť zobrať drahú polovičku zodrať kartu a ja si zase pozriem nejaké pekné autá. Nie že by sa mi teda A1 páčila, >:D ale snáď tam budú aj iné...
Sice nevím, jaké měli výhledy, ale i tak mi ty čísla přijdou poměrně dobrá, respektive ne tak špatná. Předpokládám, že je nikde neskladují v nadpřiměřeném množství. Cenou je to auto dost vysoké, ale zdá se nám to spíše tady. Na západ od nás to vnímají určitě jinak. Takže mi to přijde jako dobrý výsledek :yes:
tento otras ze kupilo 100.000 ludi? sorry ale na rozpravky neverim. Bud ich ma v Nemecku kazdy druhy, alebo odrbavaju. Co sa pohybujem v SK/CZ tak som za posledny stvrtrok videl dve.
NEjsem si jistá co znamená "odbavaju", ale VELMI PRAVDĚPODOBNĚ jich 100.000 prodáno opravdu NEní ;-)
PS: A jestli "odrbavac" slovensky znamená "zaměstnanec marketingového odboru koncernu vw" tak děkuji za rozšíření slovní zásoby (je to výstižné a ještě kratší :-)
A1 nestačí (v benzínu) ani na Citroën DS3 (jak dle britských, tak už dokonce i podle německých testů :yes::-)
PS: Tedy krom CENOVKY, tam je je její "vítězství" NEzpochybnitelné ;-)
vzhledem k tomu, že jak Kari, tak Pepík se tady dost často ohrazují (chybí mi ještě WL), že se toho německého koncernu ne a ne a nezastávají...
Ano, dnešní diskuze zejména pod tímto článekm to jen "potvrzuje", zejména jejich nezaujatost (diskuzní). Není to myslím ani tři měsíce (chápu, krátká paměť), kdy tady byl uvedený článek převzatý z německých médií! o tom, jak samotní dealeři si stěžují, že jim A1 stojí na skladě a že je automobilka nutí tato auta odebírat i za cenu neadekvátní podpory ze strany automobilky s cílem honby dosáhnout "prodaných" kvót. Dokonce dealeři sesmolili i něco ve stylu otevřeného dopisu, kde žádají automobilku v podstatě o jediné... o zlevnění prodejní ceny A1, neboť individuální bonusy z marží prodejců na podporu prodeje nestačily. Každý si ten článek tady může najít sám...
V kontextu tohoto mě oslava vyrobeného 100 000 ks přijde úsměvná a je to spíše STÁTNÍ marketingová záležitost, než skutečný úspěch tohoto vozu (na poměry koncernu a segmentu, kde toto auto působí). Každý rozumný člověk ví, že toto auto je NEÚSPĚCH a konkurenti ve třídě prodávají min. stejné počty - MITO, MINI, DC3 (ne-li lepší), delší dobu i s poměrně velkou nevýhodou, že nejsou doma na Německém (největším) trhu.
Katikus na ten článek na vedlejším vláknu dal dokonce odkaz.. :-)
PS:Jméno Audi má sice pro mnoho lidí až "mimořádný zvuk", ale ani ten ne zjevně NE zcela zastřel realitu VELMi drahého malého vozu A1, který není přímo špatný, ale počtem modelů a variací se zavedenému Mini opravdu NEmůže rozvnat (je to takový NEpoměr že to vlastně ani nejde srovnávat) a to že A1 opakovaně ve srovnávacích testech porazil (až) o 1/4 milionu levnější Citroën DS3 prodejním číslům asi také "nepřispěje" ;-)
PPS: Na druhou stranu tyto "oblbovací" taktiky FUNGUJí - pár lidí si v diskuzích postěžuje, ale "DAVu" v hlavách zůstane jen ta základní info (že se): "Za rok Audi vyrobilo 100.000 ks A1"
Pěkný víkend :-)
Já bych byl s podobnými soudy opatrnější. A1 se prodalo poměrně dost, a označovat i o pár desítek tisíc menší prodej (než je její výroba), jako "NEÚSPĚCH", je trošku na hlavičku.
Podívej se k italům, kolik se ročně prodá Brava, Delty apod. A pak se v této spojitosti vyjádřit právě na téma "neúspěchu", kde to bude dozajista aktuálnější, než v případě A1, ale tam ty použiješ tvé otřepané fráze o tom, jak už příštéí roku bude všechno jinak... a ono to bude zase stejně - blbě.
Ostatně už i tvá opatrná věta, "konkurenti ve třídě prodávají min. stejné počty " si jakoby hledá zadní vrátka z tvých dřívějších proklamací, které se již nyní ukazují jako mylné. ;-)
No, jelikoz tady diskutujeme pod clankem, ktery pojednava o celkove produkci (ani ne prodejich), tak jiste sam prijdes na to, ktere cislo v poctech prodanych kusu je z pohledu automobilky to nejdulezitejsi...
Coz bylo zcela evidentne spatne - prave proto jsem ho napovedou navedl na spravnou cestu a cekam, ze to zkusi znovu, a tentokrate pokud mozno spravne...
Kdepak ja! Tak to proste uz na tom svete chodi. Nebo me snad chces presvedcovat o tom, ze prodeje v CR jsou pro automobilku dulezitejsi, nez prodeje celkove? V tvem pripade by mne to ani moc neprekvapilo...
Opět tě nasměruju, lada.m hodnotil český trh. K němu se vyjádřil a tys tam začal tahat něco, o čem nemáš ani tucha (aktuální prodejní čísla - ne ty půl roku staré).
Udivuje mne, jak jsi zadubený a pořád si meleš tu svou.
Odvážně a až "ledoborecky" si razí ájednička cestu Evropou. Na německých silnicích je její výskyt samozřejmě četnější než zde, avšak umírněný prodejní náběh obecně není dán nekvalitou či nepovedeností modelu samotného, na to si dali u AUDI moc záležet. V této třídě jde především o to, že A1 musí prorazit bariéru mainstreamu novým třídním (prémiovým) světem. MINI je přeci jen třídní solitér, DS3 a MiTo jsou zcela okrajovou záležitostí a tak nezbývá, než poskytnout audině dostatek času na to, aby svět subkompaktních vozů oživilo AUDI prémiovým šmrncem.
Jak známo platí přímá úměra mezi velikostí vozidel a ochotou budoucích majitelů za ně utrácet. Ájednička však není auto vyrobené na jednu sezónu, její příchod byl dokonale načasován. Euro-úředničtí-machři v Bruselu svět aut tlačí do menších tříd tak razantně, že nebude dlouho trvat a subkompakty budou vnímány jako zásadní vůz nikoliv jen pro singlisty. Tedy čas hraje ve prospěch ájedničky.
Zatím to na jemnocitnou cenovou úpravu nevypadá, ale nebránil bych se tomu. Čelem k masám. Vždyť nakonec, mít v garáži poloviční ášestku možná není vůbec k zahození. Pořád lepší než mít polovičního Freemonta... ;-)
Tys mi tady vážně chyběl... kašpar tvého kalibru tady MUSÍ být... To nikdo jiný neumí...
Štěstím v neštěstí je, že ty tvoje ságy, každý dočte, ale jen do konce prvního odstavce... >:D >:D
Ty tady pomerujes uspesnost na zaklade celkove produkce (ne, opravdu se nejedna o prodane vozy) jednoho modelu a skutecnych prodeju jineho modelu na malem ceskem trhu?
Nebo si chtel rict neco jineho a pouze ses nesikovne vyjadril?
Zopakuj přes víkend abecedu a čísla. To co jsem svým příspěvkem řekl nepotřebuje pro středně vyvinutého jedince komentář, to jen ty v tom příznačně a umanutě hledáš skryté proudy nepomeřitelnosti.
"Současný šéf ingolstadtské automobilky Rupert Stadler na začátku října 2010 řekl: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000.
V listopadu už své předpoklady mírnil:Ještě letos dodáme 30-40 tisíc kusů.
A v lednu 2011 hrdě prohlásil: Prodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn!"
Zatim to vypada, ze cas hraje proti A1. Tech 40-50 tis. kusu, ktere se vali nekde v skladech vyznamnym zpusobem nabouravaji rentabilitu tohoto modelu.
Zde platí především jediné - logická trpělivost. Ten model se musí ve třídě zabydlet. Jde o první klasickou prémiovku ve třídě, vytváří se nový třídní svět. Čísla jako taková jsou i tak ohromující a s odkazem na jisté konkurenční pole (i když v pravém slova smyslu o konkurenci nejde) jsou zcela regulerní. Jak píši nahoře, vše nyní hraje do karet ájedničce. Asi také vnímáš, co si o potenci této třídy myslí u BMW (MINI), ta rostoucí modelová četnost je důkazem toho, že tato třída má perspektivu. Brzy přijde malinký bavorák, možná i Mercedes... na DS3 si ani nevzpomeneš.
Tvou miru klidu zajiste nesdili ingolstadsti - Skutecne prodeje na polovine odhadu znamenaji jedine - obrovsky pr*ser pro vsechny zucastnene. Od manazeru, pres pracovniky ve vyrobe, subdodavatele, az po prodejce. Malovani situace naruzovo neni na miste, je potreba rychle konat.
Kdyby za mnou prisel obchodak s tim, ze prodeje jsou polovicni, ale cas hraje pro nas, tak dalsi slovo, ktere by z mych ust slysel by bylo "sbohem".
:-) Díváš se na to jako na bojovku :-) Naštěstí za tebou nikdo nepřijde, koneckonců jistě ani nemá kam, takže to můžeme s klidem nechat na AUDI. Nestav na marketingových proklamacích. Možná, že i ty sám jsi schopen odhadnout zda ty prodané desetitisíce nového modelu ve třídě jsou úspěchem či ne. Úspěch to jednoznačně je, a jakékoli spekulace o hrozícím debaklu jsou zcela mimo. To víš, přesvědčit veřejnost o tom, že ve vyšší střední třídě má A6 náskok díky technice je snažší než ve třídě subkompakt, ausgerechnet s novým modelem, ale neměj obavu, že právě s tímhle AUDI nepočítal.
Chtelo by to alespon zakladni povedomi o realite ve vyrobe, planovani, subdodavatelskych vztazich atd. Ono to totiz nefunguje tak, ze si jednoho dne reknes - vyrobime 50 000 v nejblizsich trech mesicich a za mesic to oceses na polovinu - subdodavatele vetsinou dodavaji pro vice vyrobcu a planuji si vyrobu na zaklade poptavky - ty si rezervujes cas na jejich vyrobnich linkach. Kdyz jim zrusis polovinu vyroby, tak te priste poslou do zadele. Nebo budes muset naplanovanou vyrobu odebrat, coz je opet pr*ser. Ne tohle, neni handrkovani na anonymni internetove diskusi - to je realny tvrdy business, kde se zadne ohledy neberou.
PS: Ne, za mnou nastesti snad nikdo takovy neprijde - tohle se snazime eliminovat uz pri vyberu zamestnancu a takoveho troubu lze odhalit velice rychle.
Zatim, jak se zda, nikdo vyrobu nerusi, ale pokud se neco vyrazne nezmeni, je jen otazkou casu, kdy k tomu dojde. Hromadit auta na skladech nejde donekonecna, vime?
Hele, nevím jestli si děláš srandu, nebo si opravdu natvrdlý, já se tě ptal, jestli máš aktuální prodejní čísla, a ty mi dáš odkaz na článek, který prodejně shrnuje minulý rok 2010.
Takže se tě znovu a jasně ptám, máš prodejní čísla k dnešnímu datu?
PS: Píše se rok 2011, konec června.
Vzdyt o tom pisu od prvniho prispevku v 11:26, mlho. Umis cist? Dokazes napsane i pochopit? Evidentne ne!
Co asi muze znamenat veta: "Pokud se nic vyrazne nezmenilo, tak se jich prodalo cca 60 tisic, zbytek se vali v skladech a u prodejcu."?
No jenom to, ze pokud se prodeje vyvijeji tak, jako na zacatku roku a nedoslo k nejake zasadni zmene - napr. dobrocinna objednavka 20tisic kusu pro neprizpusobive obcany v Moste - tak je s pravdepodobnosti blizici se jistote na skladech a u prodejcu uvedene mnozstvi vyrobenych a neprodanych A1.
Nic vic a nic min nikde netvrdim. Capiche?
Pohádkáři, mě nezajímá tvůj odhad, zajímá mne realita. Což je asi pro tebe natolik složité rozeznat, že tu dále tapetuješ svejma pohádkama celou diskuzi.
Rok 2011 je prodejně naprosto odlišný od roku 2010. Už jen tento fakt naznačuje, že ty prodeje asi stejné nebudou. Druhá věc je ta, že to ví i u Audi a vyhlásili další svalnatý cíl s cifrou prodejů 120 tis ks/rok.
Jojo, svalnate cile meli i v pocatcich vyroby - 50 000 kusu, z kterych o tri mesice pozdeji byla polovina.
Tvuj problem tkvi v tom, ze nejsi schopen udrzet kontext. Od zacatku pisu o odhadech na zaklade dostupnych informaci. To ze nejsi schopen to pobrat je jenom tvuj problem.
O pohadkari bych na tvem miste pomlcel - tech tvych "85 tis. prodanych kusu a prodejni bestseller" je opravdu k popukani, ale kousl jsem si do jazyka a nereagoval na ten blabol. Jeste jednou - mas nejake zasadni informace ohledne zmeny v prodejich?
Pokud, ne, nelze nez vychazet ze znamych skutecnosti - viz vyse...
Jo, ty tady pořád píšeš jen o dojmech, odhadech, přáních, pohádkách...
Leč ty nikoho nezajímají. Protože mají tak daleko k realitě, že kdyby tomu tak nebylo, tak je VW dávno v bankrotu, Audi neumí zatáčet, korejci neumí udělat vůbec auto a BMW dělá pořád lehké sportovní auta...
Takže jak se říká, když nemáš nic konkrétního k věci, mlč a šoupej nohama. :-!
PS: Já jsem se opět utvrdil v tom, že na tebe nemá smysl reagovat, neb je tě lepší nechat dál snít svůj malý sen...
Nemas, jak jinak.
Ja vychazim ze znamych skutecnosti, a od zacatku na to upozornuji. Dokonce jsem te nekolikrat pozadal, abys uvedl konkretni fakta, pokud je mas, ktera by vyvratila mou domnenku. Krome nicnerikajiciho blabolu o tom, ze je rok 2011 jiny nez 2010 jsi neuvedl zhola nic.
Cucas tady hausnumera z palce a infantilne kopes kolem sebe nozickama.
Jo, fakta, drž se toho, zkus je respektovat, pracuj s nimi.
ALe ty tvoje "fakta" co používáš, jsou půl roku (!) staré.
Tady lze snad jen říci známý citát - Nic není staršího než včerejší noviny...
PS: možná by ses mohl optat nějakého dodavatele, kolik má letos oproti loňsku zakázek. Když už ti nestačí zdejsí články o plánovaných prodejích různých výrobců na rok 2011. Tvá neznalost tě neomlouvá.
Celoevropská čísla nemám, ale v Německu se za 1-5/2001 prodalo 11.140 kusů Audi A1:
[odkaz]
Pro zajímavost, Alfa prodala za stejnou dobu na (celkově oproti Německu zhruba dvoutřetinovém) italském trhu 10.197 kusů MiTa.
[odkaz]
...a v Německu dalších 1.103 ks.
Kolik se prodalo Audi A1 v Itálii bohužel nezjistíme, Italové uvádí vždy jen prvních 10 v kategorii a tam A1 není...
DS3 a MiTo sú okrajovou záležitosťou? Na toto je dobrý V-Penicilín aspoň 500g. DS3 a MiTo sú tak pre ich automobilky ako aj v danej triede trhovým bestsellerom a čo je najdôležitejšie, oprávnene. Ich kvality totiž spočívajú v technike a nie v štyroch marketingových kolečkách na prednej kapote. Rešpekt pred AUDI, ale v prípade A1 šliapli do pekného *.