Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A3: První využití nové platformy MQB

Prvním vozem, který využívá novou modulární platformu pro nižší střední třídu koncernu VW, bude třetí generace Audi A3.
Zpět na článek
7. 2. 2012 12:55
7. 2. 2012 15:18
7. 2. 2012 21:16
7. 2. 2012 12:55
repete
mam pocit, ze tento clanok citam uz 5. x... A vzdy naletim na titul clanku tvariaci sa ako oficialne predstavenie noveho modelu 8-s
Rozbalit vlákno
2
7. 2. 2012 15:18
Re: repete
Nerad, musím souhlasit. :-( Kdyby k tomu dali alespoň fotku zamaskovaného prototypu, ale už se neobtěžují ani tohle. V tom článku není jediná nová informace. Jen místo Ema viděla mámu někdo napsal máma byla viděna Emou. Bombaaa... :no: :no: :no:

Možná nová modulární platforma a la auto.cz... 8-s
7. 2. 2012 21:16
Re: repete
Něco jak Svět motorů, na první straně nápis "Nová Oktávie!" a uvnitř maximálně nějaká počítačová kresba...
7. 2. 2012 17:47
Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novinka
... vždyť je to už více než jedno desetiletí, kdy se něco takového aplikovalo u Audi A4, A6, VW Passat B5 a Volkswagen Passat Lingyu (prodloužená varianta Pasatu vyráběná prodávaná od roku 2000 v Číně, v Evropě prodávaná od roku 2001 pod názvem Škoda Superb).
Rozbalit vlákno
5
7. 2. 2012 18:23
Re: Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novin
Znova si přečti, o čem ta platforma je. Ukazuješ, že v tom máš hokej.
7. 2. 2012 19:29
Re: Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novin
"Platformy jsou pružnější a lze je rozšiřovat pomocí modulů, měnit rozvor náprav i rozchod kol. Přitom se bude sdílet podstatná část komponentů."
Mně to prostě připomíná to, o čem jsem mluvil. A4, A6, Passat i Superb se lišily v rozvorech i rozchodech. Zadní náprava mohla být vlečená nebo víceprvková. Dost odlišností od výchozího A6 měly S6, RS6 a A6 4.2 Quattro. A přitom se sdílelo - motory, převodovky, dokonce i slavné Quattro se pod matoucím názvem 4Motion dostalo do Passatu.
Jasně, ty nové platformy půjdou o něco dále, ale nevidím to prostě jako novinku u koncernu VW.
7. 2. 2012 21:36
Re: Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novin
A4 B5 a Passat B5 a B5.5 stály na PL45 (taktéž označovaná jako B5). Té se později dostalo prodloužení a označení PL45+, kterou dostal Passat pro Čínu a později Superb. A6 C5 používala platformu C5. Nešlo o modulární platformu, ale o odvozování platforem.

quattro se do Passatu dostalo, protože platforma byla pro podélnou zástavbu. A mělo označení 4Motion, protože to je marketingové označení pro pohon všech kol VW. Nikoli pro konkrétní typ. quattro je také mnoho různých řešení.
8. 2. 2012 08:20
Re: Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novin
V pravém slova smyslu to asi nebylo předem navrženo jako modulární, ale výsledek byl stejný. Mnoho aut s různými rozvory, rozchody a zavěšeními kol - které však měly hodně společného.
8. 2. 2012 22:54
Re: Neřekl bych, že modulární platforma je u VW nějaká novin
Jasně. Tady se jde ještě o krok dál, což šetří peníze jak při vývoji, tak při výrobě. Je to dopředu promyšlené tak, aby to fungovalo v nějakém rozsahu parametrů.

Když už jsme u Audi, u větších modelů je problém v tom, že se zásadně liší konstrukčně. Proto se říká, že Continental GT je založen na Phaetonu, když ve skutečnosti oba stojí na platformě vyvinuté pro A8, která byla upravená pro ocelovou karoserii. A8 v té době měla ASF. Takže konkrétně MLB myslí i na to, že různé řady mají různé rámy - v A4 a Bentley ocel, v A6 ocel + hliník a v A8 hliník.
Avatar - 3_diamanty
7. 2. 2012 22:23
ja som to tu pisal chlapci
robia z toho okolo nove jA3 neskutocne halooooo, kazdy klika na clanky caka fotky a ono nic, a tych clankov uz tu bolo aspon zo 3 alebo 4, nakoniec to bude stejne nuda ako audi pozname tak neviem preco robia okolo toho take haloooooooo

srandisti
Rozbalit vlákno
0