Už som to tu raz síce písal, ale... Mal som ho cca týždeň ako náhradné vozidlo. Výbava celkom fajn, proste všetko na čo si spomenieš, motor 2,0TDI 140 koní. Prvé čo ma zarazilo bolo to, že je to vo vnútri sakra malé... Ďalší bonbónik prišiel, keď to uvidel môj známy(inak automobilový analfabet) - "Nepodobá sa to nejako moc na Audi?" Tak som mu to musel vysvetliť. Nejako to síce moc nechápal, ale zhodnotil to slovami "Celé zle...". Ako som napísal na začiatku, auto s výbavou, fajn motorom, ale veľmi malé vo vnútri a bez image. Resp. s image kópie... A zabíjajú to cenou. Za to čo som jazdil chceli 23000ojro. A to bolo rok staré a 40t km najazdené... :no:
No je zajímavé, že ač tvůj známý je automobilový analfabet, tak že vůbec něco hodnotí.
Dokud to bylo Audi, tak se nikomu nezdálo být malé
Já vidím cenu takto: Vzhledem k značce SEAT není úplně malá, vzhledem k výbavě a k tomu že je to převlečené Audi je docela přiměřená, až dobrá. Socky na to zkrátka nemají, a kdo má, pro toho to není prostě dost nóbl. A radši si připlatí za falešný pocit že má něco extra.
Ja si práve myslím, že všeobecne všetky prémiové autá v tejto triede sú vnútorným priestorom malé oproti bežnému mainstreaimu.
Tým, že darcu orgánov videl aj kamarát (aut. analfabet) som chcel povedať, že niečo nie je v poriadku. Keď budem chcieť Audi A4 minulej generácie, tak si ho kúpim sakra ojazdené a nekúpim si Seat, ktorý je "akože nový"!!! Ak budem chcieť Seat, tak zase nechcem starú Audi, ešte k tomu tak zle maskovanú, že to hneď každý vidí... Chápeš?
Tak zrejme ceski zakaznici nie su uplne na hlavu padnuti. Preco by kupovali auto o jednu generaciu starsie za ceny aut novej generacie, ktore ponuka konkurencia? Pripadne radsej prihodim 2000€ a mam novu A4. Exeo moze byt uspesne len ked znizi cenu, a to dost radikalne...
BTW, ak ta zaujimaju udaje v zahranici, tak v Rakusku (co je velkostou asi trh porovnatelny s CR) tiez nic moc. Za 10/2010 slabych 40 kusov, co je zhruba na urovni 13-teho az 15-teho miesta v triede (okrem "stalic" typu A4, Passat, BMW3, Mondeo ho predbehli aj C5, Mazda6, Impreza, a Alfa159). A na okraj, v AT zaraduju v statistikach Exeo do "C"-segmentu (Golf, Cee'd, Focus, atd). Netusim preco...
Exeo je určitě slušný auto. V Německu bylo EXEO ST zvoleno firemním autem roku 2010 a letos se dokonce umístilo na vrcholu své třídy, co se týká ztráty pořizovací ceny (drží si hodnotu), což znamená, že by mohlo být ideálním firemním autem. V kvalitě určitě není problém, ale kopie prostě nikdo nechce, originál ja prostě originál a ani zajímavá cena s tím nic neudělá, bohužel. Budoucnost SEATu vidím v nových modelech, ale zlatá léta devadesátých let jsou už asi kvůli neschopnému managementu SEATu nadobro pryč.