Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v říjnu 2010: Návrat Audi A4 do TOP5 střední třídy

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Japonské vozy se tentokrát ve střední třídě mezi nejlepší neprotlačily. Z Francouzů bodovala stabilně úspěšná Laguna, do Top 5 se vrátilo Audi A4.

Celkový trh opět klesl, ztratil totiž -15,6 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 1.163 vozů, v letošním desátém měsíci 981, tedy o 182 méně.

První příčku obsadila znovu vlajková loď domácí automobilky (363 kusů). Passat se musel sklonit a na svého českého soupeře ztratil poměrně hodně, má pouze 158 aut, ale prodej nového provedení právě startuje a ambice dovozce jsou velké. Třetí Mondeo si jich připsalo na konto 91, magickou stovku tedy nepřekročilo.

První trojice zůstává i nadále stabilní. Ostatní mají mnohem méně: čtvrtý Renault Laguna 58 a páté Audi A4 46 vozů. Japonští konkurenti zůstali o kousek pozadu, registrace Legacy i Avensisu ale dosáhly alespoň čtyřicetikusové hranice. Audi A4 se do Top 5 vrátilo po dvouměsíční absenci.

První Superb si oproti říjnu 2009 polepšil o 11 % (+36). Passat naopak vykazuje pád o -32,2 %, před rokem bylo zaregistrováno 233 aut. Také třetí člen první pětky má negativní výsledek. Mondeo si loni vybralo 171 Čechů, letos si tedy pohoršilo o značných -46,8 %, respektive 80 exemplářů. Renault Laguna je na tom mnohem lépe: o 114,8 %, v říjnu 2009 rozšířilo vozový park na domácích silnicích 27 aut, na Skokana roku je to ovšem málo. A4 zaznamenala mírný pokles o -8 %, loni si našla padesátku nových majitelů.

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
23. 11. 2010 22:52
Čísla roku
Takže pokud dobře počítám, koncern jako takový, má tržní podíl 58,7%.Pánové, kdo kdo z Vás tohle má? :-! :yes:
22. 11. 2010 16:58
Re: Prezije Seat?
Exeo je určitě slušný auto. V Německu bylo EXEO ST zvoleno firemním autem roku 2010 a letos se dokonce umístilo na vrcholu své třídy, co se týká ztráty pořizovací ceny (drží si hodnotu), což znamená, že by mohlo být ideálním firemním autem. V kvalitě určitě není problém, ale kopie prostě nikdo nechce, originál ja prostě originál a ani zajímavá cena s tím nic neudělá, bohužel. Budoucnost SEATu vidím v nových modelech, ale zlatá léta devadesátých let jsou už asi kvůli neschopnému managementu SEATu nadobro pryč.
Avatar - jazva
22. 11. 2010 16:04
Re: Prezije Seat?
Ja si práve myslím, že všeobecne všetky prémiové autá v tejto triede sú vnútorným priestorom malé oproti bežnému mainstreaimu.
Tým, že darcu orgánov videl aj kamarát (aut. analfabet) som chcel povedať, že niečo nie je v poriadku. Keď budem chcieť Audi A4 minulej generácie, tak si ho kúpim sakra ojazdené a nekúpim si Seat, ktorý je "akože nový"!!! Ak budem chcieť Seat, tak zase nechcem starú Audi, ešte k tomu tak zle maskovanú, že to hneď každý vidí... Chápeš?
22. 11. 2010 14:02
Re: Prezije Seat?
A4 B7 byla malá vždy ;-)
22. 11. 2010 13:31
Re: Prezije Seat?
Tak zrejme ceski zakaznici nie su uplne na hlavu padnuti. Preco by kupovali auto o jednu generaciu starsie za ceny aut novej generacie, ktore ponuka konkurencia? Pripadne radsej prihodim 2000€ a mam novu A4. Exeo moze byt uspesne len ked znizi cenu, a to dost radikalne...

BTW, ak ta zaujimaju udaje v zahranici, tak v Rakusku (co je velkostou asi trh porovnatelny s CR) tiez nic moc. Za 10/2010 slabych 40 kusov, co je zhruba na urovni 13-teho az 15-teho miesta v triede (okrem "stalic" typu A4, Passat, BMW3, Mondeo ho predbehli aj C5, Mazda6, Impreza, a Alfa159). A na okraj, v AT zaraduju v statistikach Exeo do "C"-segmentu (Golf, Cee'd, Focus, atd). Netusim preco...