Jednak je zavádějící název této kategorie, je v ní spousta aut, která se za sportovní označit nedají ani při nejlepší vůli, a ani sami automobilky je tak neprezentují, a pak, auta v této kategorii jsou nesouměřitelná i vzhledem k obecně platným automobilovým třídám, tj. dle tržního postavení, proto by se tato kategorie měla rozdělit na jednu nebo dvě další, byť jsou prodeje v řádu kusů. Pokud ne, pak alespoň přejmenovat třeba na "sportovní vozy, kupé a kabriolety", ale rozhodně ze statistiky prodejů aut v ní zařazených nedělat závěry ve smyslu, nejúspěšnější v této kategorii za květen je Renault, poráží svým cc počtem x kusů Porsche, které prodalo jen y kusů své 911. Každý asi cítí, že v podobné věty jaksi nedokáží zachytit realitu světa aut.
Väčšina štatistík predajnosti je zavádzajúca a človek si v tom poriadok musí urobiť sám. Porsche by som radil asi skôr k AM, Lamborghini, Ferrari, aj keď asi ani to by nebolo celkom kóšer...
Proč by měla být většina statistik prodeje zavádějící? Tady jde jen o to, že všechny vozy, řekněme okrajových segmentů, se smetly do jednoho pytlíku s nápisem sportovní vozy a vznikla tak kategorie, která z hlediska interpretace čísel, nedává smysl. Toť vše.
Lamborghini a Ferrari řadí SDA do kolonky "Ostatní značky" a u těchto výrobců nejsou k dispozici oficiální statistiky prodejů podle modelů. Proto nejsou uvedeny. K té kategorizaci: vždy existovaly sportovní vozy různých kategorií: supersporty, několik tříd kupé, kabriolety, roadstery... Tahle je lučuje, uvádím to i v úvodu článku. Prodeje jsou v řádu maximálně desítek kusů, proto se dle mého názoru nevyplatí zavádět podkategorie. Myslím, že srovnání "lidových" kupé a CC s opravdu sportovními vozy, jakým je 911, je docela zajímavé.
Pořád zůstávají dvě zásadní výtky. Samotný název kategorie, sportovní vozy. Kabriolet nebo cc nejsou primárně sportovní vozy, ať je to se sportovností jednotlivých modelů jakkoliv. Prostě název je kategorie je zavádějící. Pokud tedy kategorii nerozdělit, pak změnit název, třeba, sportovní vozy, kabria, kupé. Stejně to ale neřeší problém interpretace čísel, i když by mohlo být pro někoho srovnání čísel prodejů 911 vs Megane CC zajímavé, byť nechápu proč, nic to nemění na tom, že z hlediska účelu takovýchto tabulek, tedy srovnání prodejní úspěšnosti jednotlivých hráčů, je to vzhledem k naprosto odlišnému tržnímu postavení a zaměření třeba těchto zmíněných modelů, informace s vypovídací hodnotou rovnou nule.
Ovšem velmi mě překvapilo, že Mégane CC poráží Eos, což bezpochyb souměřitelné vozy jsou. VW holt asi nemá moc image výrobce lifestylových vozítek. Jinak souhlasím, že slovo "sportovní" je tady mimo mísu. Skutečně sportovní auta jsou v té tabulce tak tři :-)
Nějak jsem nepobral, proč je na prvním místě napsán Renault, když má stejně prodaných aut jako Audi, která má ale od začátku roku větší prodej a i podle abecedy je první. Asi tady má někdo nějaký zájem tlačit žaboužrouty vpřed.... >:-[]
Z jakého důvodu? Kdo říká, že by auta se stejným počtem prodaných kusů měla být setříděna abecedně? :o))) Nechal jsem to tak, jak to OpenOffice setřídil... Chápu, že člověkovi s nickem A8 by se Audi na prvním místě líbila. Jenže jak říkám, ona tam je, stačí se trochu lépe podívat :-) To, že má Audi v téhle kategorii nejvíc modelů a největší prodeje, jí neupírám a zmiňuji se o tom. Kdyby byla "první" audina, někdo jiný by se mohl ptát, proč tam není renault? Rýpavému diskutujícímu se nezavděčíme nikdy :-)
Mozna by obcas stalo za to zapojit inteligenci svoji, ne jen tu z OpenOffice, nebo pouzivat ke trideni jiny soft. Pokud maji dve auta stejny prodej v jednom mesici a deli se o pricku, ale jedno z nich ma od zacatku roku vyrazne vetsi prodeje a navic i abecedne je A pred R, logicky smyslejici clovek zaradi tento model na prvni misto, pokud ovsem nema zajem tlacit kupredu neco jineho, ze.... To je jedno, ja to preziju a celkem bez ujmy, jen to povazuju za silne neprofesionalni...
Žádnou automobilku neprotěžuji. Další třídění, např. podle abecedy, jsem nepoužil ani v jiných tabulkách prodejů, ani v této (viz třeba 6. místo....). Bohužel, pouze v této kategorii se objevila dvě auta na čele. Možná abecední třídění tento měsíc použiju, ale jak jsem již řekl, nezavděčím se všem, jen pominou - doufám - tyhle nesmyslné hádky o protěžování té a té značky.
U terénních vozů taky řadíme do této kaegorie ortodoxní offroady, SUV, některé crosovery a terénní pickupy. Jen tak mimochodem - SDA například řadí Peugeot 4007 a Ford Kuga do MPV - to jen pro dokreslení zmatku.... Název kategorie je sice poněkud zavádějící, ale je krátký, jen dvouslovný. Různé kategorie sportovních vozů existovaly odpradávna. Jsou například současníci MG Midget (75-80) a Lotus Esprit stejná kategorie? Nejsou. Přeto jsou to oba sportovní vozy. Jeden otevřený dvoumístný roadster se 70 koni, druhý v dnešních měřítcích supersport.
Ano, není to úplně košer, ale mohl bys říct, auta kterým sám výrobce dává jakési terénní zaměření. Ale kabrio z principu není stavěno jako sportovní vůz, to je mnohem více zavádějící. Ale že je to celkově zmatek, s tím souhlasím, tady to jen nejvíce bije do očí.
No, to je mi teda skupinka... Jak já to z tabulky vidím, nejprodávanější sportovní auto je Nissan 350Z. :-) Ale budiž, pokud má Svaz dovozců zafixováno, že jsou i kabriolety a kupé sportovní, přestože to rozhodně není pravidlem, je to jejich věc.
Někdo prostě musí být nejprodávanější a je to pro Renault o to více potěšující, když jejich konstrukčně postarší, ale stále velmi schopný Mégane CC stojí na prodejně na špici, i před takovým esem, jako je A5 :-) ...
Postaral se o to nejen elegantní design (Nevnímám reakce okolí, poukazující na neforemnou záď, je podle mě zdařilá), skvělý motor, kvalitní a útulný interiér, skvělá bezpečnost, jednoduchý mechanismus sklápěcí střechy, který se lehce ovládá i manuálně, ale i super cena :yes: