Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v květnu 2008: Megane CC a Audi A5 vedly pořadí v kategorii sportovních vozů

Sportovní vozy, tedy kabriolety, roadstery a kupé, tvoří jen mizivou část domácího trhu. Jsou však pomyslnou třešničkou na dortu všech kategorií.
Zpět na článek
3. 7. 2008 06:27
3. 7. 2008 06:44
3. 7. 2008 06:56
3. 7. 2008 07:17
3. 7. 2008 09:20
neregistrovaný "milanič"
3. 7. 2008 14:25
neregistrovaný "Donovan"
4. 7. 2008 16:27
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 7. 2008 21:39
neregistrovaný "woodoo"
3. 7. 2008 11:26
neregistrovaný "woodoo"
3. 7. 2008 13:46
3. 7. 2008 13:47
3. 7. 2008 15:17
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 7. 2008 16:01
3. 7. 2008 19:12
Avatar - marek.g
3. 7. 2008 06:27
porsche
by clovek nerekl kolik aut u nas proda Porsche :yes: njn mame se cim dal tim lepe :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - T613
3. 7. 2008 06:44
Re: porsche
zdar, ty už si v ocelovém městě zahlédl více než jeden Eos? Všechno už jsem na "T" tady viděl víckrát, ale EOS jenom jeden a ten stojí v bazaru.
Avatar - marek.g
3. 7. 2008 06:56
Re: porsche
hoj.no jednoho jsem videl na krizovatce trebovicka.ridila ho blondyna a byl na slovenskych znackach >:D asi vsechny eosy jezdi po Praglu :-!
3. 7. 2008 07:17
Re: porsche
jeden je tady ve Vamberku. Uz docela dlouho, nejmin rok.
Avatar - Dinar
3. 7. 2008 07:26
Kategorie - sportovní vozy
Jednak je zavádějící název této kategorie, je v ní spousta aut, která se za sportovní označit nedají ani při nejlepší vůli, a ani sami automobilky je tak neprezentují, a pak, auta v této kategorii jsou nesouměřitelná i vzhledem k obecně platným automobilovým třídám, tj. dle tržního postavení, proto by se tato kategorie měla rozdělit na jednu nebo dvě další, byť jsou prodeje v řádu kusů. Pokud ne, pak alespoň přejmenovat třeba na "sportovní vozy, kupé a kabriolety", ale rozhodně ze statistiky prodejů aut v ní zařazených nedělat závěry ve smyslu, nejúspěšnější v této kategorii za květen je Renault, poráží svým cc počtem x kusů Porsche, které prodalo jen y kusů své 911. Každý asi cítí, že v podobné věty jaksi nedokáží zachytit realitu světa aut.
Rozbalit vlákno
7
3. 7. 2008 07:50
Re: Kategorie - sportovní vozy
Väčšina štatistík predajnosti je zavádzajúca a človek si v tom poriadok musí urobiť sám. Porsche by som radil asi skôr k AM, Lamborghini, Ferrari, aj keď asi ani to by nebolo celkom kóšer...
Avatar - Dinar
3. 7. 2008 08:01
Re: Kategorie - sportovní vozy
Proč by měla být většina statistik prodeje zavádějící? Tady jde jen o to, že všechny vozy, řekněme okrajových segmentů, se smetly do jednoho pytlíku s nápisem sportovní vozy a vznikla tak kategorie, která z hlediska interpretace čísel, nedává smysl. Toť vše.
3. 7. 2008 10:24
Re: Kategorie - sportovní vozy
Veď to je to isté, nie?
;-)
3. 7. 2008 08:57
Re: Kategorie - sportovní vozy
Lamborghini a Ferrari řadí SDA do kolonky "Ostatní značky" a u těchto výrobců nejsou k dispozici oficiální statistiky prodejů podle modelů. Proto nejsou uvedeny. K té kategorizaci: vždy existovaly sportovní vozy různých kategorií: supersporty, několik tříd kupé, kabriolety, roadstery... Tahle je lučuje, uvádím to i v úvodu článku. Prodeje jsou v řádu maximálně desítek kusů, proto se dle mého názoru nevyplatí zavádět podkategorie. Myslím, že srovnání "lidových" kupé a CC s opravdu sportovními vozy, jakým je 911, je docela zajímavé.
Avatar - Dinar
3. 7. 2008 09:36
Re: Kategorie - sportovní vozy
Pořád zůstávají dvě zásadní výtky. Samotný název kategorie, sportovní vozy. Kabriolet nebo cc nejsou primárně sportovní vozy, ať je to se sportovností jednotlivých modelů jakkoliv. Prostě název je kategorie je zavádějící. Pokud tedy kategorii nerozdělit, pak změnit název, třeba, sportovní vozy, kabria, kupé. Stejně to ale neřeší problém interpretace čísel, i když by mohlo být pro někoho srovnání čísel prodejů 911 vs Megane CC zajímavé, byť nechápu proč, nic to nemění na tom, že z hlediska účelu takovýchto tabulek, tedy srovnání prodejní úspěšnosti jednotlivých hráčů, je to vzhledem k naprosto odlišnému tržnímu postavení a zaměření třeba těchto zmíněných modelů, informace s vypovídací hodnotou rovnou nule.
neregistrovaný "milanič"
3. 7. 2008 09:20
Re: Kategorie - sportovní vozy
Ale houby,počty prodejů jsou naprosto jednoznačné,tady není co zpochybňovat nebo řešit,jde pouze o zařazení "jednohubek"
neregistrovaný "Donovan"
3. 7. 2008 14:25
Re: Kategorie - sportovní vozy
Ovšem velmi mě překvapilo, že Mégane CC poráží Eos, což bezpochyb souměřitelné vozy jsou. VW holt asi nemá moc image výrobce lifestylových vozítek. Jinak souhlasím, že slovo "sportovní" je tady mimo mísu. Skutečně sportovní auta jsou v té tabulce tak tři :-)
Avatar - S8
3. 7. 2008 07:35
Podivné řazení na prvním místě
Nějak jsem nepobral, proč je na prvním místě napsán Renault, když má stejně prodaných aut jako Audi, která má ale od začátku roku větší prodej a i podle abecedy je první. Asi tady má někdo nějaký zájem tlačit žaboužrouty vpřed.... >:-[]
Rozbalit vlákno
19
Avatar - marek.g
3. 7. 2008 07:58
Re: Podivné řazení na prvním místě
no mam podezreni na nekoho z trojice Avantime,Ronault,Velsatis >:-[] ;-) sorry hosi sranda musi byt
Avatar - Ronault.
3. 7. 2008 14:31
Re: Podivné řazení na prvním místě
e/o? Umíš tyhle dva písmena rozeznat? Já jen, že mě už tím někteří unavují 8-s
Avatar - marek.g
3. 7. 2008 18:43
Re: Podivné řazení na prvním místě
sorry cíťo 8-s
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 7. 2008 16:27
Re: Podivné řazení na prvním místě
Sranda musí být-Vel Satis se pochopitelně píše zvlášť ;-)
Avatar - marek.g
4. 7. 2008 17:14
Re: Podivné řazení na prvním místě
velka omluva. priste si na to dam bacha ;-)
3. 7. 2008 08:47
Re: Podivné řazení na prvním místě
Já vidím Audi také na prvním místě. V prvním sloupci druhého řádku je napsaná jednička.... :-)
Avatar - S8
3. 7. 2008 11:01
Re: Podivné řazení na prvním místě
Jde o to, ze se o prvni misto deli s "Renckem" a ten je napsany na prvnim miste v ramci delene prvni pozice, ale tam by meli byt ingolstadtsti :-)
3. 7. 2008 19:22
Re: Podivné řazení na prvním místě
Z jakého důvodu? Kdo říká, že by auta se stejným počtem prodaných kusů měla být setříděna abecedně? :o))) Nechal jsem to tak, jak to OpenOffice setřídil... Chápu, že člověkovi s nickem A8 by se Audi na prvním místě líbila. Jenže jak říkám, ona tam je, stačí se trochu lépe podívat :-) To, že má Audi v téhle kategorii nejvíc modelů a největší prodeje, jí neupírám a zmiňuji se o tom. Kdyby byla "první" audina, někdo jiný by se mohl ptát, proč tam není renault? Rýpavému diskutujícímu se nezavděčíme nikdy :-)
neregistrovaný "woodoo"
3. 7. 2008 21:39
Re: Podivné řazení na prvním místě
no lenze Audi A5 sa od zaciatku roku predalo viac ako trikrat tolko ako meganov CC,, a aj cela galeria pod clankom je venovana prave meganu..
4. 7. 2008 09:11
Re: Podivné řazení na prvním místě
Fotky pro článek jsem opravdu nevybíral.....
4. 7. 2008 09:13
Re: Podivné řazení na prvním místě
Fotky pro článek vybíral zřejmě pan šéfredaktor, já ne. Pláčeš na špatném hrobě.
Avatar - S8
4. 7. 2008 06:47
Re: Podivné řazení na prvním místě
Mozna by obcas stalo za to zapojit inteligenci svoji, ne jen tu z OpenOffice, nebo pouzivat ke trideni jiny soft. Pokud maji dve auta stejny prodej v jednom mesici a deli se o pricku, ale jedno z nich ma od zacatku roku vyrazne vetsi prodeje a navic i abecedne je A pred R, logicky smyslejici clovek zaradi tento model na prvni misto, pokud ovsem nema zajem tlacit kupredu neco jineho, ze.... To je jedno, ja to preziju a celkem bez ujmy, jen to povazuju za silne neprofesionalni...
4. 7. 2008 09:25
Re: Podivné řazení na prvním místě
Žádnou automobilku neprotěžuji. Další třídění, např. podle abecedy, jsem nepoužil ani v jiných tabulkách prodejů, ani v této (viz třeba 6. místo....). Bohužel, pouze v této kategorii se objevila dvě auta na čele. Možná abecední třídění tento měsíc použiju, ale jak jsem již řekl, nezavděčím se všem, jen pominou - doufám - tyhle nesmyslné hádky o protěžování té a té značky.
neregistrovaný "woodoo"
3. 7. 2008 11:26
Re: Podivné řazení na prvním místě
:yes: :yes: :-)
Avatar - Ronault.
3. 7. 2008 14:32
Re: Podivné řazení na prvním místě
Proč? To jsou ale blbé otázky... Aby měli Renaulťáci aspoň nějakou radost, ne? >:D
3. 7. 2008 16:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ronault.
3. 7. 2008 23:12
Re: Podivné řazení na prvním místě
My se raduje vždy, ne jen nad měkčenými plasty >:-[]
3. 7. 2008 23:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
3. 7. 2008 23:19
Re: Podivné řazení na prvním místě
nie nad predajmi eosa >:D
3. 7. 2008 10:38
Podivné řazení na prvním místě
U terénních vozů taky řadíme do této kaegorie ortodoxní offroady, SUV, některé crosovery a terénní pickupy. Jen tak mimochodem - SDA například řadí Peugeot 4007 a Ford Kuga do MPV - to jen pro dokreslení zmatku.... Název kategorie je sice poněkud zavádějící, ale je krátký, jen dvouslovný. Různé kategorie sportovních vozů existovaly odpradávna. Jsou například současníci MG Midget (75-80) a Lotus Esprit stejná kategorie? Nejsou. Přeto jsou to oba sportovní vozy. Jeden otevřený dvoumístný roadster se 70 koni, druhý v dnešních měřítcích supersport.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Dinar
3. 7. 2008 10:57
Re: Podivné řazení na prvním místě
Ano, není to úplně košer, ale mohl bys říct, auta kterým sám výrobce dává jakési terénní zaměření. Ale kabrio z principu není stavěno jako sportovní vůz, to je mnohem více zavádějící. Ale že je to celkově zmatek, s tím souhlasím, tady to jen nejvíce bije do očí.
Avatar - Pjenkava
3. 7. 2008 13:46
Žoulení
Hodit do jednoho pytle Mégane CC a Porsche 911 je směšný ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
3. 7. 2008 14:33
Re: Žoulení
Taky bych řekl, že si 911 nezaslouží ani stát po boku Megane CC, natož Mikry >:D
Avatar - King
3. 7. 2008 13:47
Klacek na SDA
No, to je mi teda skupinka... Jak já to z tabulky vidím, nejprodávanější sportovní auto je Nissan 350Z. :-) Ale budiž, pokud má Svaz dovozců zafixováno, že jsou i kabriolety a kupé sportovní, přestože to rozhodně není pravidlem, je to jejich věc.
Rozbalit vlákno
1
3. 7. 2008 14:36
Re: Klacek na SDA
Uplny suhlas :yes: :-!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 7. 2008 15:17
Mégane CC
Někdo prostě musí být nejprodávanější a je to pro Renault o to více potěšující, když jejich konstrukčně postarší, ale stále velmi schopný Mégane CC stojí na prodejně na špici, i před takovým esem, jako je A5 :-) ...

Postaral se o to nejen elegantní design (Nevnímám reakce okolí, poukazující na neforemnou záď, je podle mě zdařilá), skvělý motor, kvalitní a útulný interiér, skvělá bezpečnost, jednoduchý mechanismus sklápěcí střechy, který se lehce ovládá i manuálně, ale i super cena :yes:

Tak co vy na to, pánové GTI, Ado a spol ?...
Rozbalit vlákno
2
3. 7. 2008 15:30
Re: Mégane CC
Užij si tu pomíjivou chvilku slávy, kdy nejlevnější šrot z francouzké produkce válcuje ostatní v podružné kategorii!
Avatar - Ronault.
3. 7. 2008 23:08
Re: Mégane CC
No a nezapomeň na vykřičník na konci... >:D
3. 7. 2008 16:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2008 19:12
hmmm
noo ajko pěkný ... ale kdybych si kupoval auto kategorie já tak asi jukám po challengeru jehož prodej se te´d rozbíhá .... :yes:
Rozbalit vlákno
0