Český trh v květnu 2008: Megane CC a Audi A5 vedly pořadí v kategorii sportovních vozů
Řečeno sportovní terminologií, v květnu dopadl souboj Francie a Německa v této třídě remízou. Na první příčce se shodně umístily Renault Mégane CC a Audi A5 se 14 kusy. Oba vozy si celkem jistě nekonkukurují. Lidovější Megane CC patí momentálně k nejsnáze dostupným kupé-kabrioletům nižší střední třídy, Audi A5 patří k populárním modelům české smetánky.
Za prvními místy následují kupé a kabriolety BMW trojkové řady s 10 kusy. Na čtvrté příčce skončil VW Eos, páté je velké kupé CL s třícípou hvězdou. První zástupce Země vycházejícího slunce, Nissan 350Z, se spolu s Mercedesem SLK, šestkovým BMW a supersportem Audi R8 dělí o místo šesté. Všech vozů se prodaly 4 kusy. Top 10 uzavírají Mercdes SL, Porsche 911 a jedničková řada BMW se třemi vozy. Příznivce Wankelových motorů určitě potěší, že si svého majitele našla i jedna Mazda RX-8.
Celkově ovšem v této kategorii suverénně vládne Audi A5, kterých se od začátku roku prodalo 68. Následuje kupé-kabrio VW Eos se 44 kusy a trojkové BMW, Mégane CC si díky květnovému výsledku polepšil na čtvrtou příčku.
Není bez zajímavosti, že kultovní 911 se dělí o páté místo s lidovým Hyundaiem Coupé. Audi má mezi sportovními vozy největší zastoupení, není tedy divu, že ovládá takřka čtvrtinu trhu, od začátku roku je jeho podíl 24 %, v květnu pak činil 21,4 %.
.
Sportovní vozy, registrace na českém trhu v květnu 2008 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 5/2008 | 1-5/2008 | 5/2008 | 1-5/2008 |
1. | Renault MEGANE CC | 14 | 21 | 13,6% | 4,7% |
1. | Audi A5 | 14 | 68 | 13,6% | 15,3% |
3. | BMW 3 CABRIO | 10 | 36 | 9,7% | 8,1% |
4. | Volkswagen EOS | 7 | 44 | 6,8% | 9,9% |
5. | Mercedes-Benz CL | 5 | 14 | 4,9% | 3,1% |
6. | Nissan 350 Z | 4 | 9 | 3,9% | 2,0% |
6. | Audi R8 | 4 | 13 | 3,9% | 2,9% |
6. | Mercedes-Benz SLK | 4 | 11 | 3,9% | 2,5% |
6. | BMW 6 | 4 | 15 | 3,9% | 3,4% |
10 | BMW 1 | 3 | 12 | 2,9% | 2,7% |
10 | Porsche 911 | 3 | 19 | 2,9% | 4,3% |
10 | Mercedes-Benz SL | 3 | 5 | 2,9% | 1,1% |
13. | BMW M5 | 2 | 2 | 1,9% | 0,4% |
13. | Chevrolet CORVETTE | 2 | 6 | 1,9% | 1,3% |
13. | Peugeot 307 CC | 2 | 6 | 1,9% | 1,3% |
13. | BMW Z 4 | 2 | 9 | 1,9% | 2,0% |
13. | Alfa Romeo GT | 2 | 12 | 1,9% | 2,7% |
13. | Audi TT | 2 | 13 | 1,9% | 2,9% |
13. | Volvo C70 | 2 | 15 | 1,9% | 3,4% |
13. | Hyundai COUPÉ | 2 | 19 | 1,9% | 4,3% |
21. | Mini COOPER | 1 | 1 | 1,0% | 0,2% |
21. | Saab 9-3 | 1 | 1 | 1,0% | 0,2% |
21. | Alfa Romeo BRERA | 1 | 5 | 1,0% | 1,1% |
21. | Mercedes-Benz CLK | 1 | 2 | 1,0% | 0,4% |
21. | Ford FOCUS CC | 1 | 3 | 1,0% | 0,7% |
21. | Mazda RX8 | 1 | 3 | 1,0% | 0,7% |
21. | Opel ASTRA CABRIO | 1 | 3 | 1,0% | 0,7% |
21. | Audi A4 CABRIO | 1 | 7 | 1,0% | 1,6% |
21. | Porsche BOXSTER | 1 | 7 | 1,0% | 1,6% |
21. | Peugeot 207 CC | 1 | 7 | 1,0% | 1,6% |
21. | Audi A3 CABRIOLET | 1 | 6 | 1,0% | 1,3% |
21. | Porsche CAYMAN | 1 | 9 | 1,0% | 2,0% |
- | Opel TIGRA | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Jaguar XK | 0 | 9 | 0,0% | 2,0% |
- | Mitsubishi COLT | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Mazda MX5 | 0 | 5 | 0,0% | 1,1% |
- | Opel GT | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Chrysler PT | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Peugeot 407 COUPÉ | 0 | 12 | 0,0% | 2,7% |
- | Chrysler SEBRING | 0 | 2 | 0,0% | 0,4% |
- | Porsche 911 CABRIO | 0 | 6 | 0,0% | 1,3% |
- | Nissan MICRA CC | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Alfa Romeo SPIDER | 0 | 1 | 0,0% | 0,2% |
- | Porsche CARRERA GT | 0 | 2 | 0,0% | 0,4% |
- | CELKEM | 103 | 445 | 100,0% | 100,0% |