Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi: Náš dieselelektrický supersport bude lepší než McLaren P1

Audi to s naftovým supersportem myslí smrtelně vážně a vůbec jim nechybí sebevědomí. Máme první informace o autě, které udělá z R8 tuctovku.
Zpět na článek
14. 12. 2012 08:31
14. 12. 2012 09:07
14. 12. 2012 09:10
14. 12. 2012 09:42
14. 12. 2012 11:04
14. 12. 2012 18:04
14. 12. 2012 21:28
15. 12. 2012 11:26
15. 12. 2012 14:04
15. 12. 2012 19:18
15. 12. 2012 22:48
15. 12. 2012 22:52
14. 12. 2012 21:07
14. 12. 2012 09:09
15. 12. 2012 07:32
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
14. 12. 2012 09:16
14. 12. 2012 09:35
14. 12. 2012 09:41
14. 12. 2012 09:45
14. 12. 2012 10:14
14. 12. 2012 10:36
14. 12. 2012 11:21
16. 12. 2012 21:54
14. 12. 2012 10:15
14. 12. 2012 11:39
14. 12. 2012 11:45
14. 12. 2012 13:32
14. 12. 2012 13:44
Avatar - Frasier
14. 12. 2012 08:31
Kombinácia
Existuje horšia kombinácia pre superšport než "dieselelektrický" ? A že vraj lepšie než F70... čo viac dodať 8-s
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Choochoo
14. 12. 2012 09:07
Re: Kombinácia
Kdyz pak slysis Superba na ulici jak zatahne vocpoda s tim super zvukem "kadle, kadle" tak mi to jako luxus neprijde a nacpat tohle pak do sportaku je snad jeste horsi 8-s
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 09:10
Re: Kombinácia
už jen právě díky vaším přihlouplým (ostuda motosportu pánové) názorům, bych si ho pořídil....

audi fandím.... Protože krouťák je ta zábava... nikoliv výkon.

PS: to že znáte maximálně turbonaftu 4válec, je už jen a jen váš problém.... Projev naftového V8 nebo V12.... krásný syrový basový projev... ostatně, materiálu na webu a youtube dost.... Bohužel né tolik, jako těch vašich blbých keců.
Avatar - Choochoo
14. 12. 2012 09:42
Re: Kombinácia
Koukam pan je znalec, jeste nepochopil ze auto jezdi na vykon ne na kroutak >:-[]
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 11:04
Re: Kombinácia
zajisté.... ;-)

příště se jen zamysli, až sedneš někdy na jízdní kolo, co se musí stát, aby ses rozjel....

možná zjistíš, že musíš vynaložit nějakou sílu... ale těžko vysvětlovat... věřím, že to někdy pochopíš.

- ostatně jízdní kolo by mělo dynamiku vysvětlit každému.... Poslouží to jak k vysvětlení, co je to kroutící moment tak i výkon (třeba slabá mrštná holčina vs neohrabaný kulturista)... Tak se na tom dá krásně vysvětlit i význam převodovky, spotřeba, jízdní odpory i technika řazení.....
14. 12. 2012 18:04
Re: Kombinácia
Jaká síla? Krouťák je pouze výkon podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele, znalče. Motor má pouze jeden výstup, krouťák je v podstatě to samé co výkon, akorát v jiné "souřadné soustavě".
14. 12. 2012 21:28
Re: Kombinácia
Tyhle pojmy spolu souvisí, nicméně bez síly se nikam nedostaneš. Síla vytváří točivý moment (který vyjadřuje míru otáčivého účinku), odvádí práci (otáčí klikovou hřídelí a přes převodovku koly vozu) a v čase (který je tu vyjádřen otáčkami) výkon.
15. 12. 2012 11:26
Re: Kombinácia
Samozřejmě, že spolu souvisí. Výkon podělen (ne podělán :-) ) otáčkami je kroutící moment, ten podělen délkou ramena (klikovky) je síla. Není ovšem šťastné tvrdit, že auto jezdí na krouťák. Máš elektromotory s krouťákem 1000 Nm, ale výkonem nepřesahujícím 5kW. Dle "krouťákové teorie" by se auto s takovým motorem nemohlo udržet na silnici, faktem ale je, že takové auto klidně podělá lépe trénovaný cyklista, který krátkodobě ten 1 kW vyvine. Nemluvě o autě s 40 kW a s jen třeba 100 Nm.
15. 12. 2012 14:04
Re: Kombinácia
Samozřejmě, že auto jede na sílu. Bez ní se nikam nedojedeš. Její problém je, že je to "nepohodlná" veličina. Sama o sobě ti toho moc neřekne. Pokud se chceš bavit o tom, kdo je rychlejší, musíš uvažovat moment na kole, ne na klice.
15. 12. 2012 19:18
Re: Kombinácia
Ano, to je, oč tu běží. Jenomže v technických specifikacích máš vždy uveden výkon a krouťák motoru, ne celé soustavy (auta).
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:48
Re: Kombinácia
síla a hmotnost je věc, která z kinematiky dělá dynamiku. Výkon je pouze energie.

Výkon je tedy hlavní veličinou pro trouby...

Pro znalé jsou klíčové obě hodnoty,

pro ještě znalejší, postačí jen průběh kroutícího momentu.
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:52
Re: Kombinácia
aha, tak tím si vysvětlil naprosto všechno >:D

ten píst který má po detonaci nějakou energii, a vyvíjí v jednom cyklu ze čtyř (u čtyřdobého motoru) sílu na rameno, které vytváří moment je zajisté úhlová rychlost....

proboha člověče, ty ses v těch vzorečkách dobře ztratil :-)
14. 12. 2012 21:07
Re: Kombinácia
A co jiného je výkon než "krouťák" v otáčkách?
14. 12. 2012 09:09
Točivý moment
Zase ten točivý moment. Kdy konečně redaktoři pochopí, co je to ten točivý moment? Motor může mít třeba milión Nm, ale na auto má vliv výkon a ne točivý moment. Ach jo. ZKuste věnovat pět minut tomuto článku [odkaz]
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 09:14
Re: Točivý moment
máš recht, kroutící moment není vůbec hlavní definice zrychlení >:D vůůůbec né >:D

povím ti kouzlo.... Říká se tomu převodovka... víc už tě nebudu napínat >:D

UPDATE: heleď prostuduj si ten článek ještě jednou... Je tam vše co potřebuješ vědět... Jen se divím, že jsi to doposud nějak moc dobře nepochopil...

- poradím - výkon je vypočtená práce, kterou odvádíš nějakou silou a otáčkama... Nemáš li sílu ani otáčky, nemáš žádný výkon....

někdo může říct, že stačí jen otáčky a malá síla, ovšem ten někdo si musí taky domyslet, že dostat se k těm otáčkám potřebuješ tu sílu.... :-D

tenhle základní elementární fakt lidem nějak chybí... U dízlových speciálů je pnění naftového motoru jinak, kroutící moment má plynulejší nárust a pád a využívá se v těch středních až vyšších otáčkách... Je na to uzpůsobeno zpřevodování, aby byla dostatečná (podotýkám i výrazně vyšší) dynamika než u vozů benzínových... Ale kdo sleduje Le mans ví. vozy sice budou vždy trpět na rychlost maximální, ale doženou to zrychlením a také ekonomičností, což je u endurance závodů klíčové.
Avatar - Choochoo
14. 12. 2012 10:25
Re: Točivý moment
Kdo sleduje le mans tak hlavne vi, ze to nema s produkcnim sportakem nic spolecneho, ze jsou benzinky na kazdem rohu a ze nema zadny vyrobce omezen objem motoru. Porovnavat sportaky na zaklade le mans, tedy atmo benzin 3,4 l vs turbonafta 3,7 l nebo turbobenzin 2,0 l je opravdu hodne jen opravdoveho znalce sportaku. A ten kdo sleduje World Endurance Championship, vi ze Toyota s benzinem v druhe polovine jednou nedojela, a ostatni 3 zavody vyhrala ;-)
Proc kuva kdyz je ta nafta tak dobra uz netrha rekordy v F1??? kde je objem omezen stejne pro vsechny? Mohli se predvest(kdokoli) doted v atmo variante, nebo nove se budou moci predvest 1,6 turbu >:-[]
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 11:39
Re: Točivý moment
KECY!!!!!

LMP1 kategorie je osazena 3.7TDi motory, hybridy, 6l atmosferickými benzíny, 5tilitry!!! Nešiř tady KECY!!!!
(nemluvě o tom, že audi tam má více modelů - jak hybrit tak i původní TDi které taktéž válcuje)

Pokud si ještě nezjistil, že Le-mans, stejně jako GT či jiné touring série se jezdí ve více kategoriích tak to si PĚKNEJ TROLL!!!!

Audi dominuje nejvyšší kategorii, máš pak LMP2,LMGTE Am, Pro atd atd.....

tam třeba najdeš ty přefoukávané dvoulitry a jiné. Ty ale síly s 1ní třídou neměří... Ani nemají jak když mají rozdíly klidně i 20-30 sekund na kolo.
14. 12. 2012 23:32
Re: Točivý moment
To co pises, tak platilo za dob, kdy jezdil Enge. Nyni to je opravdu
MOTOR Atmospheric Turbo
Petrol 3400 cc max 2000 cc max
Diesel X 3700 cc max

[odkaz]

No a Audi letosni sezonu Toyotu, vzhledem k jeji 1 hybridni sezone, zas tak moc nevalcovalo. A Dr. Ulrich na to i upozornoval.
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 23:06
Re: Točivý moment
pravda. ale ono to zase tak davno nebylo... rok 2010 a 2011... (je ale pravdou, že tehdá byly R15ky opravdu ve veliké výhodě)

ostatně limit objemový tam je převážně kvůli hendikepu otáček motoru.

klíčové jsou vždy výkony aby byly srovnatelné.
což je rozhodně dobře, neboť umožňuje závodit i jiným koncepcím, elektromotory, wankly... prostě u mne to má rozhodně palec nahoru.

jinak koukal jsem se na R18ky na youtube jsou i zajimave onboard kamery i s telemetrii a v pruznosti jsou an tom ty masiny moc dobre... Prave pro zavody typu lemans, kde te neustale brzdi GTčka a jiné třídy, onu dynamiku vyuzijes :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
15. 12. 2012 07:32
Re: Točivý moment
Technicky vzate, Audi na Le Mans nebol hybrid, ale dvojmotorove auto, pretoze islo o tzv through-the-road hybrid. Dieselovy a elektricky motor netvoria jeden celok ako pri Priusoch a kazdy z nich pohana inu napravu.

Prius je full hybrid, kedze motor a elektromotor tvoria jednu jednotku a pohanaju naraz, spolocne, jednu napravu.
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:56
Re: Točivý moment
ony jezdí dva typy, nevím jak poslední sezonu ale 2011 (kde jezdívaly právě i vysokoobjemové benzíny) byly k vidění jak s elektromotorem tak i bez...

a mám takové tušení že i tenhle rok jela i varianta ryze na dízl.
14. 12. 2012 10:59
Re: Točivý moment
Víš, co je zajímavé? Chápeš, jak se počítá výkon, chápeš, že tam hraje roli převodovka, ale vyvozuješ z toho trochu zvláštní závěry, neříkám, že vždy špatné, ale zvláštní :-)

Točivý moment je síla motoru, to se shodneme. Pokud máme dvě auta se stejným maximálním výkonem, ale třeba jedno s točivým momentem 200 Nm a druhé se 400 Nm (předpokládejme u nich stejně tvarovaný lineární průběh točivého momentu), pak silnější auto bude mít poloviční max. otáčky. Tedy, silnější auto brutálně rychle zrychlí, ale o to brutálněji rychleji dorazí do max. otáček a bude muset řadit na vyší stupeň, takže točivý moment na kolech se sníží. Pro zrychlení je důležitý totiž točivý moment na kolech, nikoli motoru. Postupně tedy dochází k tomu, že zatímco silné auto už musí jet na čtyřku a mít na kolech třeba 1760 Nm např. (400 Nm motoru * stálý převod 4 * převod čtvrtého rychlostního stupně 1,1), tak slabé auto má např. 1840 Nm (200 Nm motor * stálý převod 4 * převod druhého stupně 2,3). Druhé auto s nižším točivým momentem bude zrychlovat navzdory slabšímu motoru rychleji.

Abys u silných motorů s malým rozsahem otáček (zpravidla turbodiesely) nemusel furt kvedlat s řadící pákou (protože bys se kvůli velké síle vždycky strašně rychle dostal na nízké maximální otáčky), mají delší převody, které tu sílu motoru "zabijí". Na druhou stranu už nepotřebuješ jet na čtyřku tam, kde slabé auto na dvojku, ale můžeš jet na trojku. Jenže zase je to jen výměna, to co zabiješ delším stálým převodem, získáš kratším převodovým stupněm. Ať tak či onak... obě auta pojedou zhruba stejně.

Máš jedno, zda tě motor párkrát pošle vpřed velkou silou dopředu nebo hodněkrát malou. Jak sám říkáš u těch LeMans... Mají vysoký točivý moment, dobré zrychlení, ale nízkou maximálku. Kdyby natáhli převodovku, zhorší zrychlení, ale zvýší maximálku. Výsledkem bude, že při stejném výkonu budou stále rozumně konkurenceschopní a jen převodovka řekne, kde budou mít výhodu nebo nevýhodu.
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 11:20
Re: Točivý moment
bravóoo aspoň někdo chápe trošičku význam kroutícího momentu....

škoda že nechápeš význam převodovky a konstruování jí pro podmínky jednotlivých průběhů....

Bav se dál o dosahování maximálních rychlostí ;-) dynamika je ti velkou neznámou......

Pro motorsport jsou klíčové dvě věci, maximální rychlost a zrychlení... A jasně jsem ti psal, že V Lemans se zaměřují na akceleraci, dosahování maximálních rychlostí je doménou sprintů nikoliv vytrvalostních závodů.....

vy všichni vidíte TOPSPEED ale vůbec vás nezajímá pružnost. Takže prosím, netrap mne dál.... Zůstaneme u toho, že motor s vyššíma otáčkama otočí převodovku rychleji a vyprodukuje vyšší topspeed... to je to nejdůležitější na světě ;-)

PS: Udělej si nějaký domácí úkol.... máš dobré podklady, ale ztrácíš se v abstraktním příkladu. Pokud ti nestačí, jak TD audi v lemans jezdí a budeš to popírat, pak by ses měl nad sebou zamyslet.

mimochodem, tvůj modelový příklad 200NM konstatní a 400Nm konstatní a poloviční točky, by vyšly pro zrychlení a čas na okruhu velmi příznivě právě pro silnější motor.....

koukni se jen na GTR2, doby kdy jezdily maranela a Vipery, porovnej si je...

nepleť si už konečně sériové TDI mrdky se supersportovními stroji.... Ve sportovním odvětví se převodovky ladí vždy na konkrétní okruh... Vždy se ladí stupně tak, abys měl za apexem co nejvíce síly pro udělení akcelerace.. V tomto mají dízly strašně navrch, jen se musí při testování vynaložit více úsilí.
14. 12. 2012 11:56
Re: Točivý moment
No však dobře, ale motorsport je motorsport a produkční auto je produkční auto. Je jasné, že v závodech se to auto naladí tak, aby bylo co nejvhodnější pro dan použití. Speciály WRC mají 300 koní a maximálku pouze cca 200km/h kvůli krátké převodovce, což je na první pohled ostuda. Ale zase díky tomu mohou na stovku zrychlit za pět sekund (pochopitelně dle toho, pro jaký typ povrchu je to naladěno). Je to buď a nebo. Pochybuji o tom, že Audi naladí to auto tak, aby to zrychlilo na stovku za dvě sekundy, ale maximálka bude 250 km/h (článek mluví o 3,0 s a 320 km/h).

Mě topspeed nezajímá, nevím kde na to chodíš :-) Jen jsem tvrdil, že u běžného auta (poud tak supersportovní auto pro běžný provoz můžeme nazvat) bude se stejným výkonem naladěn větinou podobně (na zhruba stejné zrychlení i maximálku). Buď bude mít nízký točivý moment a vysoké otáčky, pak bude mít krátkou převodovku, nebo bude mít vysoký točivý moment a nízké otáčky, a pak bude mít spíše delší převodovku, protože by sis té akcelerace ani neužil, protože bys jen a jen řadil (strašně rychle bys dosáhl strašně malých maximálních otáček). Je pravděpodobné, že ta převodovka nebude o tolik delší, o kolik je větší točivý moment, a proto bude takové auto o něco dynamičtější, ale stejnou převodovku jako vyhoněný benzin nejspíše mít nebude.

V podstatě je to takto. Zrychlení je dáno točivým momentem na kolech... a ten je v podstatě nejvíce ovlivněn výkonem (výkon je dán momentem a otáčkami, což ovlivňuje naladění převodovky, což nám dává onen výsledný točivý moment na kolech). Ostatně se stačí podívat na běžná osobní auta. Jak to má např. okolo 100 kW, zrychluje to kolem 10 sekund na stovku a jede to tak 210 km/h plus minus autobus nehledě na to, zda má motor 180 Nm nebo 350 Nm.
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 12:17
Re: Točivý moment
jestli je dáno zrychlení výkonem, nebo momentem je jedno... Výkon je energie která vzniká v určitých otáčkách při působení momentu. Je fuk zda na kole nebo na klice, o to se stará převodovka jak moc veliký výsledně bude. Takže neříkej jen výkon, není to přesné.

- Ano chápeš tu dynamiku naprosto správně, článek sice uvádí nějaké zrychlení a nějaké maximální rychlosti ale vše je možné dosáhnout. Navrhneš převody třeba tak že 0-100 proběhne na dve řazení, což je neefektivní u dízlu, proto to táhne vše stále na jedničku až do 110ti, kvůli vysokému stálému převodu a pak to začne kouskovat. Přičemž vyšší převodové poměry už mohou být dlouhé, jenom se k té maximální rychlosti nedostaneš za 30 sekund ale až za 40.... Jako příklad.

Ostatně, koukni se na ty závody někdy, R18 se svým přeplňovaným 3.7Tdi vs 6tilitry atmosféry od Astonu.... Tam udvidíš jak akceleraci tak i topspeed.

Pořád nechápu vaší zahořklost vůči TDi motorům pro sportovní účely... Svého času kdy R15 měla 5.5TDi, to byl vůči 6l atmosférám opravdu hendikep... Tak nařídili downsize na V8 3.7l a ejhle, ty parametry výkonu a momentu o moc neklesly....

[odkaz]
tohle má být ten dýmivý traktor :-)
Avatar - Aladeen
14. 12. 2012 09:16
To je teda
odvážne tvrdenie .... Som zvedaví ako to dopadne ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Ham.
14. 12. 2012 09:35
Re: To je teda
Dopadne to jednoduše jako v Le Mans. :-)
Avatar - AUDIRS6
14. 12. 2012 09:41
Re: To je teda
Kuaa, takto krasne - jednou kratuckou vetou vystihnut absolutne vsetko !!!
Presne ako hovoris - ako v LeMans !!! :yes: :yes: :yes: >:-[]
Avatar - Choochoo
14. 12. 2012 09:45
Re: To je teda
Proc ne treba jako v F1?
14. 12. 2012 10:14
Re: To je teda
Protože Audi F1 nejezdí a nejezdí tam ani diesel, ani eletrické, ani dieselelektrické auta. ;-)
Avatar - Choochoo
14. 12. 2012 10:36
Re: To je teda
proč tam nejezdi, kdyz ty diesly jsou takovy sportovni vyhra? ;-)
Avatar - Kuban
14. 12. 2012 11:21
Re: To je teda
protože pravidla.

(ale co čekat od člověka, ohánějící se slovem sport, nevědíc nic o pravidlech a restrikcích)
Avatar - Choochoo
16. 12. 2012 21:54
Re: To je teda
Protoze prd a ne pravidla. Ze tam nema nafta vyhodu snad jasne, je to fair play, coz naftaci nemaj radi, ze >:-[]
14. 12. 2012 10:15
Re: To je teda
Prohlášení je to silné, to bez debat. Ale Audi nejsou Italové, takže se jim dá docela i věřit. :-)
14. 12. 2012 09:39
Dieselelektrický krasavec
[odkaz] :yes:
Rozbalit vlákno
4
14. 12. 2012 10:15
Re: Dieselelektrický krasavec
Taky jsem si na brejlovce vzpomněl. >:D :yes:
14. 12. 2012 14:05
Re: Dieselelektrický krasavec
Brejlovec je fešák, ale Zamračená má mnohem hezčí zvuk. [odkaz]
14. 12. 2012 14:24
Re: Dieselelektrický krasavec
Týdle se odjakživa říkalo "ceckatá". Rachot neskutečnej. >:-[]
Avatar - šmoula nešika
14. 12. 2012 18:39
Re: Dieselelektrický krasavec
Jé. Brejlovec.
14. 12. 2012 11:39
Audi
Audi má prostě všechno nejlepší, nejúspornější, nejsportovnější a vůbec ...
Rozbalit vlákno
3
14. 12. 2012 11:45
Re: Audi
No a co? Ostatní by taky měli začít něco dělat, palce dolů jim za to nikdo dávat nebude...
14. 12. 2012 13:32
Re: Audi
No já jen, že by trošku skromnosti neškodilo. Auto od audi vždy ještě ani není na světě a už víme, že ,,prej,, bude nejlepší a nejsportovnější atd.
14. 12. 2012 13:44
Re: Audi
Audi nemá problémy s tím, že by neplnilo své sliby. A taky toho neslibuje nijak moc, nijak často. Od toho jsou ty jiný kvádři. :-!
Avatar - šmoula nešika
14. 12. 2012 19:17
Hon na McLaren P1,...
Svět se zbláznil.
Ještě před pár lety byla hybridní technologie devízou „eko“ autíček jako Toyota Prius. A teď... tu máme zcela novou třídu. Předně by se ale páni redaktoři měli domluvit, jestli budou tuto třídu označovat jako třídu hypersportů nebo hybridních supersportů. Prvním vyslancem bylo Porsche 918 Spyder, které chápu jako hybridního nástupce Carrery GT a homologačního speciálu s označením 959. Porsche už se odhaluje nějaké dva roky a poměrně nedávno ho doplnil McLaren P1. Ten bude pro změnu hybridním nástupcem McLarenu F1, což jistě všichni ví, byl vůz, který v podstatě založil třídu supersportů bez hranic a rozjel boj o nejrychlejší sériově vyráběný silniční automobil na světě. Tuším, že v podobnou dobu se k McLarenu přidalo i Ferrari F70, které má být, aby se to nepletlo hybridním nástupcem Ferrari F40, asi nejlepšího supersportu všech dob. A teď je tu Audi. Takže nám tu vznikla čtveřice superaut a každá automobilka říká, že to jejich je nejleplepší. A takto vznikla nová třída.
Rozbalit vlákno
0