Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Náš dieselelektrický supersport bude lepší než McLaren P1

Michal Fokt
Diskuze (44)
Audi to s naftovým supersportem myslí smrtelně vážně a vůbec jim nechybí sebevědomí. Máme první informace o autě, které udělá z R8 tuctovku.

Před necelými třemi týdny jsem vám v článku Sportování podle Audi: Dieselový supersport a tunové TT prozradil, že má Audi v plánu zužitkovat své znalosti ze závodů Le Mans a podobně jako elitní automobilky McLaren, Porsche a Ferrari postaví exkluzivní hybridní supersport s spoustou výkonu, točivého momentu a nízkou spotřebou. Na rozdíl od těch výše jmenovaných se ale Audi chystá zkombinovat elektromotor s turbodieselovým motorem!

Rozhodně nešlo o žertík, nyní totiž šéf Audi quattro GmbH Franciscus Van Meel prozrazuje první detaily o chystaném naftovém supersportu. Auto má být "velmi odlišné od R8, ztělesněním sloganu Vorsprung durch Technik, velmi inovativní" ...a lepší, než McLaren P1, Porsche 918 Spyder a Ferrari F70!

Audi se tak po konceptu R8 TDI Le Mans opět snaží přenést své know-how z vytrvalostního závodění do produkčního auta, tentokrát ale už se vší vážností. Stejně jako naftové speciály Le Mans, i supersport Audi bude spoléhat především na mamutí porci točivého momentu, konečná čísla ještě nebyla oznámena, nicméně bychom měli v lehkém autě očekávat maximum někde za hranicí 1000 Nm a to při maximálním výkonu, blížícímu se 700 koním.

Kupé s pohonem všech kol by mělo katapultovat posádku z klidu na rychlost 100 km/h za 3,0 s a maximální rychlost bude ležet za hranicí 320 km/h. Ačkoli má Audi v portfoliu i motor V12 TDI a závodní Audi R18 e-tron využívá šestiválec, nejreálněji se, už z důvodu image, jeví použití upraveného dieselu V8 4.2.

Michal Fokt
Diskuze (44)
Avatar - Choochoo
16. 12. 2012 21:54
Re: To je teda
Protoze prd a ne pravidla. Ze tam nema nafta vyhodu snad jasne, je to fair play, coz naftaci nemaj radi, ze >:-[]
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 23:06
Re: Točivý moment
pravda. ale ono to zase tak davno nebylo... rok 2010 a 2011... (je ale pravdou, že tehdá byly R15ky opravdu ve veliké výhodě)

ostatně limit objemový tam je převážně kvůli hendikepu otáček motoru.

klíčové jsou vždy výkony aby byly srovnatelné.
což je rozhodně dobře, neboť umožňuje závodit i jiným koncepcím, elektromotory, wankly... prostě u mne to má rozhodně palec nahoru.

jinak koukal jsem se na R18ky na youtube jsou i zajimave onboard kamery i s telemetrii a v pruznosti jsou an tom ty masiny moc dobre... Prave pro zavody typu lemans, kde te neustale brzdi GTčka a jiné třídy, onu dynamiku vyuzijes :-)
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:56
Re: Točivý moment
ony jezdí dva typy, nevím jak poslední sezonu ale 2011 (kde jezdívaly právě i vysokoobjemové benzíny) byly k vidění jak s elektromotorem tak i bez...

a mám takové tušení že i tenhle rok jela i varianta ryze na dízl.
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:52
Re: Kombinácia
aha, tak tím si vysvětlil naprosto všechno >:D

ten píst který má po detonaci nějakou energii, a vyvíjí v jednom cyklu ze čtyř (u čtyřdobého motoru) sílu na rameno, které vytváří moment je zajisté úhlová rychlost....

proboha člověče, ty ses v těch vzorečkách dobře ztratil :-)
Avatar - Kuban
15. 12. 2012 22:48
Re: Kombinácia
síla a hmotnost je věc, která z kinematiky dělá dynamiku. Výkon je pouze energie.

Výkon je tedy hlavní veličinou pro trouby...

Pro znalé jsou klíčové obě hodnoty,

pro ještě znalejší, postačí jen průběh kroutícího momentu.