Audi: Náš dieselelektrický supersport bude lepší než McLaren P1
Před necelými třemi týdny jsem vám v článku Sportování podle Audi: Dieselový supersport a tunové TT prozradil, že má Audi v plánu zužitkovat své znalosti ze závodů Le Mans a podobně jako elitní automobilky McLaren, Porsche a Ferrari postaví exkluzivní hybridní supersport s spoustou výkonu, točivého momentu a nízkou spotřebou. Na rozdíl od těch výše jmenovaných se ale Audi chystá zkombinovat elektromotor s turbodieselovým motorem!
Rozhodně nešlo o žertík, nyní totiž šéf Audi quattro GmbH Franciscus Van Meel prozrazuje první detaily o chystaném naftovém supersportu. Auto má být "velmi odlišné od R8, ztělesněním sloganu Vorsprung durch Technik, velmi inovativní" ...a lepší, než McLaren P1, Porsche 918 Spyder a Ferrari F70!
Audi se tak po konceptu R8 TDI Le Mans opět snaží přenést své know-how z vytrvalostního závodění do produkčního auta, tentokrát ale už se vší vážností. Stejně jako naftové speciály Le Mans, i supersport Audi bude spoléhat především na mamutí porci točivého momentu, konečná čísla ještě nebyla oznámena, nicméně bychom měli v lehkém autě očekávat maximum někde za hranicí 1000 Nm a to při maximálním výkonu, blížícímu se 700 koním.
Kupé s pohonem všech kol by mělo katapultovat posádku z klidu na rychlost 100 km/h za 3,0 s a maximální rychlost bude ležet za hranicí 320 km/h. Ačkoli má Audi v portfoliu i motor V12 TDI a závodní Audi R18 e-tron využívá šestiválec, nejreálněji se, už z důvodu image, jeví použití upraveného dieselu V8 4.2.