Diskuse

Audi MHEV (Mild-hybrid): Tak trochu jiný hybrid. Podle Audi!

7.6.2017

S novou generací modelu A8 dorazí do vozů Audi technologie mild-hybrid, přičemž se bude poléhat na 48voltovou palubní sít. Co přinese řidiči a čím se liší od hybridů jiných značek?

 

  • 20 Reagovat !

    foto kalousek

    kalousek 07.06.  08:28

    Kočkopes

    Netuším proč vymýšlejí takové kočkopsy. Když už tam mají výkonný 48 V akumulátor, proč proboha do toho cpou ještě ten prehistorický dvanáctivoltový.
    Dyť i ten klasický startér by bylo daleko lepší vyrábět přímo v provedení na 48 V a vyššímu napětí přizpůsobit i elektroniku nebo v nejhorším pro napájení elektroniky tam dočasně prásknout malý měnič 48/12 V.
    • 04 Reagovat !

      foto peny

      peny 07.06.  08:37

      « Re: Kočkopes

      Tak ještě že tě tady máme. Nechceš poslat do Audi životopis? Možná tě vezmou na pozici hlavního inženýra.
      • 10 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 07.06.  08:39

        « Re: Re: Kočkopes

        tak už s tím Kalouskem dejte pokoj, jistě existují i problémy za které nemůže :-)
        • 10 Reagovat !

          foto Kharl-ANTIDIESEL

          Kharl.ANTIDIESEL 07.06.  10:00

          « VW AUDI v roce 2017 konečně objevilo baterky :))))))

          >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 07.06.  08:49

        « Re: Re: Kočkopes

        Peny: jako že bych měl dělat ve fabrice ? No fuj ... :-)
    • 10 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 07.06.  08:38

      « Re: Kočkopes

      Nepochopil. Ono totiž na 12 V je tam celá palubní síť. Řekněme že toto je 1. krok na cestě k přechodu na kompletních 18 V. Zatím by to bylo moc drahé, musí se takových mild hybridů vyrábět víc aby se to zlevnilo. A jednou bude i startér na 48 V nebo žádný startér.
      • 10 Reagovat !

        foto kalousek

        kalousek 07.06.  08:47

        « Re: Re: Kočkopes

        A proč by tu palubní síť nemohli napájet jen přes měnič, s vynecháním 12 V aku ?
        • 10 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 07.06.  09:00

          « Re: Re: Re: Kočkopes

          Nemoze tam byt ta 12V baterka kvoli nejakej nestabilite napatia?
          • 10 Reagovat !

            foto kalousek

            kalousek 07.06.  09:12

            « Re: Re: Re: Re: Kočkopes

            To mě napadlo taky, ale s nestabilitou napětí si myslím moderní elektronika hravě poradí taky

            Podle me jen byli líní vyrobit startér na 48 V
            • 10 Reagovat !

              foto wakantanka

              wakantanka 07.06.  09:57

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

              Alebo to bude cele len a hlavne o peniazoch. :-) Takto tam hodia nejaky starter z koncernoveho regalu. :-)
              • 10 Reagovat !

                foto kalousek

                kalousek 07.06.  10:28

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

                jo tak nějak
                • 10 Reagovat !

                  foto WinDiesel

                  WinDiesel 07.06.  12:47

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

                  no ono je tam v tuto chvíli těch měničů až moc
                  je to otázka času aby byly všechny komponenty v nabídce 48 V verze
                  měnič = ztráty
                  • 10 Reagovat !

                    foto kalousek

                    kalousek 07.06.  15:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

                    Měnič by stačil jeden 48/12 V a pokud se použije pouze pro elektroniku a pár diod k osvětlení, ztráty moc velké nebudou.
                    • 20 Reagovat !

                      foto topten

                      topten 08.06.  07:08

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

                      menic je levnej a jednoduchej, často je vyhodnejsi mit další menic nez tahnout další drat, jestliže tam je jiné napeti (zde 48V).
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 07.06.  14:53

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

              Četl jsem myslím, že to auto má dva startéry. 12 V pro studené starty (k tomu bude sloužit ta 12 V baterie - asi aby nemuseli tahat startovací proud přes měnič) a 48 V startér-generátor, který využívá stop/ start. Kdo ví, proč pro produkční verzi zvolili tohle řešení (že by u studeného motoru nevěřili řemenu?). V konceptu Q8 byl jen měnič; baterie i startér byly 48 V, pokud si dobře vzpomínám (byl to také výkonnější systém).
            • 20 Reagovat !

              foto -MT-

              _MT_ 07.06.  15:21

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kočkopes

              Nakonec to tedy asi vidím stejně. Pokud z nějakého důvodu usoudili, že potřebují samostatný startér pro studené starty, tak se jim nemuselo chtít dělat 48 V. Použili to, co k tomu motoru normálně montují. Ale kdo ví. Možná není problém v řemenu, třeba ta 48 V Li-ion v mrazu nestačí. Možná by to příliš kompromitovalo její využití k pohonu, kdyby měli zajistit, že bude mít dostatek sil. Možná by ji museli udělat větší. Stop/ start si může stav baterie ohlídat.
    • 30 Reagovat !

      foto topten

      topten 07.06.  10:47

      « Re: Kočkopes

      presne tak, to je první co me taky napadlo.
      jestli tam ma byt 12V palubni sit, tak je daleko jednodussi udelat menic z 48V na 12V na dejme tomu 50A jen na palubni spotrebice, nez na 500A pro starter
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 07.06.  15:07

        « Re: Re: Kočkopes

        A proto tam asi bude ta 12 V baterie - aby měnič nemusel zvládat startovací proud (a nebo ta 48 V baterie).
        • 20 Reagovat !

          foto topten

          topten 08.06.  06:59

          « Re: Re: Re: Kočkopes

          nemá to uplnou logiku vozit další tezkou baterku jen kvůli velkym startovacim proudum.
          nejspis chteli zajistit, aby jsi v pripade vybiti "hybridni" baterky nastartoval.
          vypada, ze to je sity horkou jehlou, ale nemyslim, si, ze vyvojari jsou pitomci, nejaky důvod tam bude. a ani si nemyslim, ze hlavni důvod je ten, se by museli přemotávat starter na 48V
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 08.06.  09:59

            « Re: Re: Re: Re: Kočkopes

            Oni tam ale 48 V startér mají. Místo klasického alternátoru je 48 V startér-generátor. Stop/ start má startovat motor právě pomocí 48 V startéru. 12 V se má používat jen pro studené starty.

            A napsal jsem to špatně. Napsal jsem, že je tam 12 V baterie, aby měnič nemusel. Ale myslel jsem spíš, je tam 12 V baterie, takže měnič nebude muset. Jako nejlepší tip mi zatím přijde, že je problém ve 48 V baterii, jak jsem spekuloval v jiném příspěvku.
  • 20 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 07.06.  08:44

    Kravina

    a likvidace motoru jménem Stop start v jiném podání. Zákazníkovi u Audi je putna, zda ušetří dvě deci na sto nebo ne, ten má jiné priority než důchodce ve fabii.
    • 20 Reagovat !

      foto kesumb

      kesumb 07.06.  08:49

      « Re: Kravina

      No přesně tak, úspora naprosto minimální. Celá hybridní technologie pokud nedokáže dojet na baterie nabité doma každý den aspoň do práce a zpět je k ničemu. Koho zajímá, jestli auto žere 9 nebo 11l. V kategorii aut vyšší střední a luxusních fakt nikoho. Asi nikdo nechce prušvih, co bude stát na pumpě každých 400km, ale úsporu 10% neřeší nikdo.
      • 02 Reagovat !

        foto Barry-Lyndon

        Barry Lyndon 07.06.  10:12

        « Re: Re: Kravina

        zajímavé je, že když by majitelům aut a pořizovací cenou kolem 1,5-2mil mělo být jedno, kolik auto žere, že si 80% z nich pořídí dieselového chrochtáka/smradláka

        (ale já vím, ono je to kvůli dojezdu, aby se nemuseli obtěžovat tankováním >:D )
        • 20 Reagovat !

          foto hittman

          hittman 07.06.  10:27

          « Re: Re: Re: Kravina

          Jedno je jim deci sem deci tam, ne tři litry sem, tři litry tam.
    • 21 Reagovat !

      foto topten

      topten 07.06.  10:51

      « Re: Kravina

      redukce jedu NOx na volnobeh u dyzlu je neucinna, takza ne volnobeh dyzl vypousti vic jedu nez nez při zatizeni.
      vypinani motoru, zejména dyzlovych, je proto na miste, i když jim to samozrejme neprospiva, ale to je věc toho dunihlava co toho dyzla musí mit, ja ty jedy cuchat nechci
      • 12 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 07.06.  12:39

        « Re: Re: Kravina

        Tak se odstěhuj na do And a neotravuj tady většinu svýma kecama. Děkujeme
        • 21 Reagovat !

          foto topten

          topten 07.06.  13:10

          « Re: Re: Re: Kravina

          doba, kdy komunisti prestehovavali cely narody je doufam pryc, tak nevim proc bych se mel stehovat
        • 11 Reagovat !

          foto Barry-Lyndon

          Barry Lyndon 07.06.  13:14

          « Re: Re: Re: Kravina

          Omezenou většinu je potřeba dennodenně cepovat z pozice osvícené menšiny. Za mě topten :yes:
          • 01 Reagovat !

            foto -Karel-

            _Karel_ 07.06.  14:48

            « Re: Re: Re: Re: Kravina

            Jj, topten je mimořádně osvícený. Vo tom žádná.
            • 20 Reagovat !

              foto kyklop

              kyklop 07.06.  21:13

              « Re: Re: Re: Re: Kravina

              Vždy bol iný ako ostatné deti >:-[]
              • 10 Reagovat !

                foto topten

                topten 08.06.  06:53

                « Re: Re: Re: Re: Re: Kravina

                jj, nadane a genialni deti jsou jiné a nemaji to jednoduche.
                co je pro ne prirozene, na to ti ostatní koukaji jako kdyby spadli z visne, takze je často nechapou a nekteri primitivove je i slovne napadaji a urazeji.
                poznal jsem to ja, ted to poznavaj i moje deti ;-) .
            • 00 Reagovat !

              foto Hammunasakra

              Hammunasakra 08.06.  22:46

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kravina

              Kdepak mimořádně = jen prostě víc než ty ;-)
      • 02 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 07.06.  12:49

        « Re: Re: Kravina

        kecáš kraviny ale viditelně tě to baví
        nu což - blahoslaveni budiž chudí duchem
        • 20 Reagovat !

          foto topten

          topten 07.06.  13:06

          « Re: Re: Re: Kravina

          [odkaz]

          bod 5)
          "Nejprve je ovšem nutno v systému vytvořit teplotu alespoň 180 stupňů, aby se z močoviny začal uvolňovat žádoucí amoniak. To znamená, že například na volnoběh a při malém zatížení motoru to nefunguje vůbec nebo jen málo"

          a NOx krome toho ze je jedovaty, tak je jako sklenikovy plyn 200x ucinnejsi nez CO2.

          ses hloupej nebo jen neinformovanej???
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 07.06.  16:16

            « Re: Re: Re: Re: Kravina

            Jak nízké to zatížení musí být, aby teplota klesla tak nízko? A nejsou náhodou nějak ohřívané? Chápu, že je teplota problém pro pasivní regeneraci filtrů, obzvláště těch obyčejných a bez aditiva, ale to jsou vyšší teploty. Ostatně, prakticky celý NEDC představuje nízkou zátěž (auto je odstáté, startovní teplota je někde kolem 20 °C) a právě v tomhle cyklu výrobcům nejvíc záleží na emisích.

            Nejlepší by měl být kombinovaný systém LNT+SCR. LNT je tam právě pro nízké teploty, ale nějak si nevzpomínám, že by se mluvilo o nízké zátěži. O studených startech ano.
            • 10 Reagovat !

              foto topten

              topten 08.06.  07:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Kravina

              skoda, ze sem na tom seminari nebyl, zajímala by me spousta dalších nezodpovězených otázek (nebo nezverejnenych/nezverejnitelnych odpovedi).
              • 10 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 08.06.  09:41

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kravina

                Zajímavé je, že ho umístili před filtr pevných částic. Řada filtrů potřebuje k oxidaci pevných částic NO2 (jde o pasivní regeneraci za nižších teplot). Normálně se tedy ještě před filtrem mění poměr NO:NO2 ve prospěch NO2, aby ho bylo dost. I teplotu potřebuje filtr vyšší. Tak nějak bych tedy čekal opačné uspořádání. PSA používá (nebo alespoň používalo) aditivum, které by mělo snížit teplotu potřebou pro oxidaci kyslíkem (pořád by měla být třeba vyšší teplota než pro oxidaci NO2), ale přišlo mi, že tam pořád mají katalyzátor pro oxidaci NO (i když to není jeho jediná funkce, dochází v něm i k oxidaci CO a uhlovodíků).
    • 20 Reagovat !

      foto andy2210

      andy2210 07.06.  12:55

      « Kravina

      Start Stop se pouziva uz drahne let a nikdy jsem neslysel, ze by motor oddelal. Vsichni vi, ze motoru skodi ale nikdo vlastne nevi jak. Dnesni motory nic nevydrzi a pritom 300, 500 tisic km daji v pohode. Pri slusne spotrebe a vykonu o kterem se tem jednoduchym starsim ani nezdalo :-)
  • 10 Reagovat !

    foto Horst-Fuchs

    Horst Fuchs 07.06.  08:59

    CNG

    Hybridní technologie je v tomto pojetí technicky zajímavá, otázka ovšem bude, nakolik bude přínosná v reálném provozu. Ony běžné mild hybridy nijak zvlášť nefungují.
    Naproti tomu nový motor 2.0 s CNG vypadá zajímavě. Kompozitové nádrže by vyřešily velký koncernový problém s rezavěním, výkon dostečný, systém chlazení trysek snad bude fungovat. Pěkné.
    • 10 Reagovat !

      foto scadar

      scadar 07.06.  09:33

      « Re: CNG

      Pro mě je teda g-tron daleko zajímavější informací než MHEV a jsem zvědavej, kdy to bude, A4 g-tron už visí ve vzduchu snad dva roky...
      Z hlediska ekologie je provoz na CNG taky daleko zajímavější než o pár procent nižší spotřeba na benzín... O penězích nemluvě. Bude to dobrá náhrada za plynového passata (pokud teda nedojde na slova všech doomsayerů a nevybouchnou mi do té doby ty ocelové nádrže pod zadkem). :-)
    • 01 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 07.06.  14:50

      « Re: CNG

      Koncernový problém s rezavěním?
      • 10 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 07.06.  16:44

        « Re: Re: CNG

        Dříve VW používal ocelové nádrže a rezavěly jim, což vedlo k předčasným výměnám. Pokud to servis a případně nějaký ekvivalent STK flákal, bylo zaděláno na problém. Vzpomínám si, že to byl problém u Caddy, ale asi i u dalších. V nových modelech je však už roky nepoužívají. Alespoň předpokládám, že i OIII má kompozitové, jako G7.
        • 01 Reagovat !

          foto -Karel-

          _Karel_ 07.06.  16:53

          « Re: Re: Re: CNG

          Takže jen nádrže? Tak to si nedovolím rozporovat, já to pochopil všeobecně, což se mi moc nepozdávalo. Dík!
          P.S. Posílám Ti SZ
        • 10 Reagovat !

          foto Redmex

          Redmex 07.06.  21:44

          « Re: Re: Re: CNG

          Mam prave pocit, ze O3 mala este donedavne prave tie tazsie ocelove a preto aj nizsiu kapacitu nadrze ako Golf. Ale to si len pamatam z clanku, CNG ide mimo mna.
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 08.06.  08:12

            « Re: Re: Re: Re: CNG

            O3 má stejnou kapacitu jako Golf, 15 kg.
  • 30 Reagovat !

    foto Provocateur

    Provocateur 07.06.  09:16

    A to není vše

    Pro menší modely připravuje Audi LHFV (low hybrid foot vehicle). Auto bude mít v podlaze pro cestující otevírací poklopy a vozidlo půjde rozjíždět s pomocí lidské energie.
    • 10 Reagovat !

      foto kalousek

      kalousek 07.06.  09:39

      « Re: A to není vše

      Tohle už dávno vymysleli Flintstouni. Jen se to na nějakou dobu přestalo používat
      • 20 Reagovat !

        foto stary-kluk

        starý_kluk 07.06.  12:21

        « Re: Re: A to není vše

        Je to echt německé, jako Audi vždycky: tady velmi důležitý kousek a ještě tady a tady také. Jako když kočička s pejskem dělali dort: "Když se tam dá tisíc dobrých věcí, tak budeme mít tisíckrát lepší dort."
  • 00 Reagovat !

    foto wondog

    wondog 07.06.  14:33

    Revolucia, generator vyraba prud

    Tak to bude slusna revolucia pokial ten generator ako sa pise v texte vyraba prud a nie napatie
  • 01 Reagovat !

    foto AUDIRS6

    AUDIRS6 07.06.  15:46

    hmm...

    Asi budem musiet pozriet do original Audi PRka, lebo robit 48V system len koli pokrocilemu start-stopu a nevyuzit ten el.motor na posilenie systemoveho vykonu, sa mi zda prinajmensom divne. Toboz, ked sa tu este uvadza, ze tento system nebudu kombinovat s EAV / E-Laderom.
    Ak je toto cele prelozene spravne a tych 48V nebude pouzitych aj na pohon ( proste mnou predpokladany kratky E-boost v nizkych otackach spalovacieho motora ) tak potom budem musiet dat Audi :no: :-!
    Len koli spotrebe taketo saskarne...lol
    • 10 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 07.06.  16:56

      « Re: hmm...

      Článek jsem po pravdě ani nečetl (takže nevím, co tu napsali). Má to být 48 V hybrid; z definice tedy nepůjde jen o S/S, ale bude sloužit i k pohonu (a jinde o tom psali přesně v tom duchu). Koukl jsem se po tiskové zprávě a nějak jsem nic nenašel. Jen nic moc vizualizaci.
  • 10 Reagovat !

    foto Daa001

    Daa001 08.06.  07:59

    Reklamní kampaň VW koncenu?

    To je reklamní masáž VW koncenu? respektive Audi? Proč nezařazují i motory z jiných automobilek? Zajímaly by mně i motory japonců a amíků, ale neustále je tady jen VW!!!
    • 01 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 08.06.  08:05

      « Re: Reklamní kampaň VW koncenu?

      Audi teď mělo nějakou akci, kde představovali techniku.
  • 02 Reagovat !

    foto povalecka

    povalecka 09.06.  18:11

    matrika?

    Nene martika jako matrice, rekl bych ;)
  • 10 Reagovat !

    foto Papezja

    Papezja 10.06.  12:12

    Nevim..

    Prijde mi, ze pri naveseni elektromotoru na motor se dost zabiji potencial hybridu.. Proc nedaji motor primo na prevodovku? Vzhledem k tomu, ze pri rozjezdu maji auta nejvetsi spotrebu, pomohlo by to asi nejvic... Zaroven by slo rekuperovat i s vypnutym motorem..
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy, nebo se jen tak vprostřed zimy povalovat na pláži?…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…