To jistě, ale celkově pojem "2,0 TDI" s sebou nosí pověst nekvalitního výrobku, bez ohledu na variantu. Na rozdíl třeba od pojmu (a opět bez ohledu na výkonové varianty) "1,9 TDI", který je naopak synonymem špičkového výrobku.
Ale mi je přeci jasné, že dokážeš pozpátku vyjmenovat veškeré typy a varianty motorů 1,9 TDI a 2,0 TDI probuzený ve tři ráno. Taky jich "pár" poznám :-)
Jde o to, že laika nezajímá rozdíl mezi 1,9 s rotačkou a PD, nebo 2,0 PD a CR. Laik ví jen to, že 1,9 TDI má soused, druhý soused a on vlastně taky a že to nic nežere a je to celkem držák. Kdežto 2,0 TDI je přece drahý, žere víc a pořád někdo o něm píše (včetně Světa motorů, Ženy a život, Vaření), že se na ně má dávat bacha.
Pak je samozřejmě úplný laik a ten rozezná jen nápis TDI, ale reagoval jsem na 2,0 TDI. A ten motor má pověst špatnou, rozhodně není značkou kvality (jako je třeba právě samostatné TDI :-)
Díky, pobavil si mě..., ale já si přesto spíš myslím, že většina těch co rozeznají víc, než jen nápis TDI, považuje jednoduše za méně "kvalitní" TDI, právě ty se vstřikováním PD. Viz nejen zdejší diskuse, kde se TDI často obecněji hodnotí právě podle TDI s PD, viz třeba "věcná" reakce ze 14:31 . ;-)
Dávať ochrannú známku na koncernové tdi-čka je hlúposť. Pokiaľ viem, v priebehu nedávnej histórie toto označenie používalo viacero nekoncernových automobiliek. Teraz ma napadá napríklad rover.