Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi neuspělo s celoevropskou registrací ochranné známky TDI

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Ingolstadtská automobilka se čtyřmi kruhy usilovala o celoevropskou registraci legendární zkratky TDI. Neúspěšně.

Ač ji má Audi chráněnou v několika zemích starého kontinentu, pro celou Evropu bavorskému výrobci soudní dvůr Evropské unie v Lucemburku práva nepřiznal.

Žalobu, kterou podal mateřský Volkswagen, 6. července 2011 zamítl. Společnost také musí zaplatit nutné výlohy.

Podle rozhodnutí soudu trojice písmen znamená jen technickou funkci, vlastnosti a konstrukci.

Zkratka je vykládána jako Turbo Diesel Injection, či Turbo Direct Injection.

Neposkytuje ovšem jasný důkaz, že jde o motor Audi a spotřebitelé to nemusí poznat.

Dodejme, že zkratku TDI používá pouze koncern VW, a to již od roku 1989. Tehdy se objevil přeplňovaný vznětový pětiválec 2,5 litru v kombi Audi 100 Avant.

Italský Fiat ovšem již v té době dva roky prodával Cromy 1,9 TD i.e.

Podle současných zákonů EU není možné chránit takové informace, které popisují pouze vlastnosti výrobku.

Aleš Dragoun
Diskuze (10)
Avatar - white label
8. 7. 2011 17:04
Re: Znacku TDI neni nutne chranit
Díky, pobavil si mě..., ale já si přesto spíš myslím, že většina těch co rozeznají víc, než jen nápis TDI, považuje jednoduše za méně "kvalitní" TDI, právě ty se vstřikováním PD. Viz nejen zdejší diskuse, kde se TDI často obecněji hodnotí právě podle TDI s PD, viz třeba "věcná" reakce ze 14:31 . ;-)
Avatar - kosmonaut
8. 7. 2011 16:54
Re: Znacku TDI neni nutne chranit
Ale mi je přeci jasné, že dokážeš pozpátku vyjmenovat veškeré typy a varianty motorů 1,9 TDI a 2,0 TDI probuzený ve tři ráno. Taky jich "pár" poznám :-)
Jde o to, že laika nezajímá rozdíl mezi 1,9 s rotačkou a PD, nebo 2,0 PD a CR. Laik ví jen to, že 1,9 TDI má soused, druhý soused a on vlastně taky a že to nic nežere a je to celkem držák. Kdežto 2,0 TDI je přece drahý, žere víc a pořád někdo o něm píše (včetně Světa motorů, Ženy a život, Vaření), že se na ně má dávat bacha.
Pak je samozřejmě úplný laik a ten rozezná jen nápis TDI, ale reagoval jsem na 2,0 TDI. A ten motor má pověst špatnou, rozhodně není značkou kvality (jako je třeba právě samostatné TDI :-)
8. 7. 2011 14:52
Re: Znacku TDI neni nutne chranit
Presne tak, to je jako by Toyota chtela ochranou znamku na slovo Hybrid ci pismeno "h"

Naprosto souhlasim s rozhodnutim soudu.
Avatar - Atlis
8. 7. 2011 14:31
Re: Znacku TDI neni nutne chranit
buehehehe >:D
Avatar - white label
8. 7. 2011 13:59
Re: Znacku TDI neni nutne chranit
Já teda vidím rozdíl např. mezi původním 1,9 TDI s rot. čerpadlem a pozdějším PD, stejně jako mezi původním 2,0 TDI PD a současným CR.