Nová (unijní) doba..., v principu by to zřejmě mělo fungovat jako "opačný" X-drive.
Ještě, že: "Systém bude kompatibilní i s aktivním zadním diferenciálem a stále bude fungovat i proměnná distribuce točáku mezi oběma nápravami."
Já čtu na webu Audi, že s aktivním zadním diferenciálem kompatibilní není, není ani kompatibilní s HDM (pouze dvojspojky) a je omezen max. kroutící moment motorů na 500 Nm a je určen pro modely s označením ultra.
U někoho, kdo se v redakci specializuje na tankové podvozky (viz článek vedle) a plete si Boxster 718 s Golfem je to jenom taková roztomilá drobnost. :-)
V momente ako mu nalepia stitok "ultra" tak ano - je to presne ten pripad - 7°DSG... ;-\
(PS: Co buntosis tak za rana ? Clovek si koli tebe ani normalne pospat nemoze... >:-[] )
Slabší i silnější mají S tronic, jenom nejsilnější má Tiptronic. U A6 se modely ultra dělají se třemi motory, 2.0 TDI 110 a 140 kW a 1.8 TSI 140 kW, u A4 také se třemi 2.0 TDI 110 a 140 kW a 2.0 TSI 140 kW. Jestli to budou nějak rozšiřovat nevím, ale z logiky věci si myslím, že vždy to budou ty motory, které mají šanci na nejnižší spotřebu (tu normovanou, nikoliv praktickou, takže šestiválce asi moc "šancí" nemají), kterou se snaží srazit ještě dodatečnými opatřeními jako jsou ekogumy, vylepšená aerodynamika, delší převody a nyní ještě "ekoquattro".
"Slabší i silnější mají S tronic"... - ako V6 TDi ? - OMYL ! So silnejsou V6 TDi ( 200 kW ) uz paruju v A4 8° ZF 8HP HDM ;-):yes:
Tymto si u nejedneho eventualneho zaujemcu splhli.
V rade A6 je ale pravda co pises. ;-)
V case ked vybehla nova Q7, tak sa tiez hovorilo o verzii "ultra" pre motor V6 TDi 160 kW. Tak neviem, ci sa nedockame "eko-quattra" aj v nej... 8-s ( ak do nej teda daju S-Tronic miesto Tiptronicu )
Tak z toho co čtu na webu, bych řekl, že se to bude týkat i "ultra" modelů A6. Kdy, to je samozřejmě otázka, jestli se jim vyplatí ještě se stávající generací A6 něco dělat nebo až s novou generací. Ale tipuji, že čtyřválcové modely jak A4, tak A6 označené ultra toto ekoquattro dostanou. Myslím, že modely ultra jsou v normálních zemích tak jako tak neprodejné, protože třeba 2.0 TDI bez nálepky ultra je lepší než stejný model v provedení ultra (reálná spotřeba je stejná a s ultra dostaneš jenom neschopné gumy a převodovku zmršenou dlouhými převody). Tyto modely se dělají kvůli zemím, kde je šílenství kolem CO2 promítající se do daní, pojištění a dalších poplatků jako je třeba UK. Všude jinde je "ultra" synonymum pro nebrat a ekoquattro tomu jen nasazuje korunu.
Holt, to je dosledok diktatu z Bruselu. :-!
Nieco mi ale slabucko nasepkava, ze mozno budeme pri novej A6 pozitivne prekvapeni:
Right-sizing bere Audi v poslednej dobe dost vazne ( vid 140kW V6 TDi v A7 >:-[] ), takze by som sa necudoval, keby v buducej A6 bola naftova ponuka cca takato:
zaklad - nejake 2.0 TDi ultra a ultra quattro ( s "primeranym vykonom" )
a vsetko ostatne 3.0 TDi, kde by ale slabsia verzia bola tiez s moznostou quattro ultra.
No a S6 TDi s 4.0 TDi-ckom, ktory prijde v SQ7 >:-[]:yes:
S ostatnym suhlas - vid ja vcera 17:54 ;-)
Těžko říct. Slabší 3,0 TDI se jako ultra nabízí (v A7, v A8 je to ten silnější, slabší se tam ani nedává) a zatím máš na výběr. U A7 buď ultra předokolku, nebo quattro bez ultra. U A8 je to quattro s ultra a quattro bez ultra.
Sice nepoznam presny vyraz slova "vylešpený" ale pokial je to synonymum od "ošizený", tak bohuzial musim suhlasit. :-!
Poviem takto:
BMW si v boji proti emisiam siahlo po 3 valce a narvalo ich uz aj do strednej triedy, pricom sa chysta aj do vyssej strednej. Ich "stála" 4-kolka nieje az taka stala, nakolko pri roznych situaciach (dokonca uz od nejakej rychlosti fixne ! ) sa x-drive odpaja.
No a to sa potom pisu do technickych udajov tie hausnumera ( 4,8 litra pre 730d x-drive )... :-!
Takze "nasi" urobili opacny x-drive, akurat ze ho este "vylepsili" o odpajanie kardanu - samozrejme az takyto detail sa v clanku nedocitate, takisto ani to, ze vraj celkova uspora pri porovnatelnom motore s Torsenom, ma byt 0,3 litra / 100 km, co su tiez nejake tie gramy CO2.
Fakt, pardon "Fokt", ze Audi sa chysta tento system casom rozsirit medzi standardne modely, je ale klasicka Foktovina, takze toho by som sa hned tak nebal. Teda podla toho, co si chceme predstavit pod slovom "casom"... :-!
Takze ako ku tejto ( 4, 5...? dni starej ) sprave pristupovat ? Asi takto:
Pre krajiny, kde kazdy gram CO2 znamena od toho zavislu vysku nejakej dane suvisiacu s vlastnictvom auta, je to dobra sprava. Zakaznik ma k dispozicii pohon, ktory mu predsalen proti FWD dokaze pomoct vo väcsine situacii podobne, ako system s Torsenom a pritom "vraj" este usetri na PHM... :-!
Co to znamena pre nas ? NIČ !
Pokial sa u nas nebude legislativa uberat podobnym smerom, je to pre nasho zakaznika len "ošizené" riesenie, ktore bude sice fungovat, ale tu pravu zabavu, aku umoznuje quattro s Torsenom alebo Kronenradom by som tam necakal.
Dovody su jasne, o systemoch pohonu 4x4 sa popisali uz riadne stohy virtualneho weboveho papiera, takze to neidem opakovat.
Akurat ze Audi-hateri sa maju novy dovod vyskierat. :-! aj ked nepravom - BMW bolo "rychlejsie" >:-[]
Ano, ale z řidičského hlediska je naprosto zásadní rozdíl v tom, která náprava se připojuje, bmw je primárně zadokolka.
Ale taky jsem se mrknul na web audi, a je to jak píše výše Ham, varianta quattra pro modely ultra, FoKing jen předvádí svou klasickou novinářskou mizérii.
Faktem je, že informace tak, jak jsou podané autorem článku, jsou chybné a zavádějící, novinářský šlendrián. Co bude nebo nebude, s tím nijak nesouvisí.
O tak to jo a jeste prosim jestli muzes vysvetlit co je "vylešpený". Kdyz to vlastne nepoznas, tak jestli te muze zastoupit jiny chytrak na slovickareni, je jich tu hodne :no::no::no:
Do redakce se dá spíš trefovat, protože to jsou profesionálové. Živí se tím. Takže by to spíš po sobě měli číst a spíš by měli mít korektora. Ne že by se pak překlep nemohl dostat ven. A Haldex, na rozdíl od vylepšený, slovník automatické kontroly nemusí znát, takže bude protestovat, ať je to napsané dobře, nebo špatně. Byť by si ho člověk mohl do slovníku přidat, což je zase něco, co bys spíš mohl očekávat od profesionálního novináře z oboru.
"Systém také bude vědět přibližně s půlse***vým předstihem, že dojde k prokluzu předních kol."
Blbost. Nikdy to nemůže vědět. Jestli u Audi technici dokáží předvídat věci než se stanou, tak se asi trochu moc nechali unést filmem Minority report >:-[]:-!
Můžou to pouze s určitou pravděpodobností předpovědět a ta předpověď jim může a nemusí vyjít. Z čehož jasně vyplývá, že za nestandardních podmínek se systém bude chovat... nestandardně :-!
Elektronika možná v řádu milisekund vydá pokyn k připojení, načež se musí:
- začít spínat přední spojka aby se roztočil kardan se zadním stálým převodem
- protože ty díly mají setrvačnost, roztáčení by nemělo probíhat moc rychle jinak to vyvolá pěkný ráz
- po roztočení a synchronizaci otáček se musí připojit zadní zubová spojka
- a teprve pak může systém začít přenášet síly dozadu
Z toho plyne jediné..... Ten správný pohon je Rwd. A ten olympiáda nééémmmááá. Jnms ten kdo rád řídí a jízdu miluje , si něco takového nikdy do garáže nepořídí.
A teď mě ztrestej... Olypioniku :-)
Co ti na to poviem :-)
60:40 s Torsenom alebo Kronenradom zadok:predok je tiez zabava ( teda v spravnom modeli, so spravnou motorizaciou a plus Audi Sport-diferencialom vzadu ako bonusom).
To ale vy RWD-ckari moc pocut nechcete, ale to je vasa vec.
A ak by bolo malo, tak R8 ma v zaklade 85:15 zadok:predok a to si myslim, ze uz musi stacit aj inym labuznikom. ;-)
Za "ktoru stajnu" kopes ? Lebo MB ani BMW ani Jaguar, Lexus, atd. zase nema nic s motorom v strede - teda defakto supersport... ;-)
I přesto že jsem totální odpůrce těchhle elektronických pseudo čtyřkolek tak při kvalitě článku bych se nedivil kdyby to vlastně bylo trvale sepnuté a jenom v hodně specifických situacích by se to chvílemi odpojovalo.
Presne som vedel, ze postnes hento video >:D:yes:
Dnes som pozeral kusok vasej diskusie na inom serveri a tiez ste ho tam zavesili ;-)
Lenze hentemu "pripadu" si akurat zamaval cervenym satkom pred rohami ! >:D
muuuuuuj ty duuuuuuchod !!!! >:D >:D >:D >:D:yes:
Tie typicke blavacke tliachy podobnych babeniek - to joooo, to mam raaaad >:-[]:yes:
Tiez dobre zostrihane, efektne zabery...atd.
A ti blbi briti sa len hadaju za kadejake topgeary a pod. a my tu uz teraz mame 2 skupiny ludi, ktori maju auta asi naozaj radi a robia si svoju robotu tiez na vysokej profesionalnej urovni !
Dat ich dokopy, tak Jerremy a spol. a aj ten druhy ( ten co grcal z R8 >:-[] - Evans ? ) by mali veeelmi zaujimavu konkurenciu spod Tatier ! ;-)
Nemam moc pocit,ze Top Gear a jeho posledne serie boli o autach..skor to uz bola len show,ale zato zabavna show.Evansa (musela ho Nurbu girl poriadne povozit) vobec nemusim,ale to zoskupenie co ma okolo seba vyzera nato,ze sa viacej budu venovat autam ako robit zabavnu show pre ludi,ktoru ocakavam skor od novych serii tria britskych auto "dochodcov" ;-)
Redakcii asi komplet hrablo, moj prispevok, kde som ti chcel dat odkaz priamo na ofic. stranky vyrobcu a ich clanok, vyhodnocuje ako spam ! >:D
Tak sa to asi nedozvies... :-!
edit: skusim ta ponavigovat:
zadaj si audi media center bodka com >:D
a vpravo hore mas "Aktuelle Pressemappen"
a hned prvy clanok zo 17.2. je o tomto.
kliknes a daj dole download
tam sa docitas vsetko. ;-)