Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi R10: diesel-elektrický supersport pro silnice

Audi se chystá do vyšší ligy s modelem R10, který bude inspirovaný závodním speciálem z Le Mans.
Zpět na článek
20. 3. 2013 15:27
20. 3. 2013 17:25
21. 3. 2013 09:56
21. 3. 2013 11:32
20. 3. 2013 17:38
20. 3. 2013 20:19
20. 3. 2013 21:00
20. 3. 2013 21:57
20. 3. 2013 22:10
20. 3. 2013 22:12
20. 3. 2013 22:13
20. 3. 2013 22:17
20. 3. 2013 22:20
20. 3. 2013 22:23
20. 3. 2013 22:24
20. 3. 2013 22:31
20. 3. 2013 22:32
20. 3. 2013 22:32
20. 3. 2013 22:39
20. 3. 2013 22:42
20. 3. 2013 22:44
20. 3. 2013 22:44
20. 3. 2013 22:50
20. 3. 2013 22:48
20. 3. 2013 22:55
20. 3. 2013 22:54
20. 3. 2013 22:23
20. 3. 2013 22:27
20. 3. 2013 22:31
20. 3. 2013 22:35
20. 3. 2013 22:43
21. 3. 2013 10:49
20. 3. 2013 22:45
21. 3. 2013 00:23
21. 3. 2013 10:00
21. 3. 2013 10:28
21. 3. 2013 01:34
21. 3. 2013 19:52
21. 3. 2013 23:06
22. 3. 2013 23:31
23. 3. 2013 15:09
23. 3. 2013 20:46
24. 3. 2013 13:00
24. 3. 2013 17:29
21. 3. 2013 08:14
21. 3. 2013 10:47
21. 3. 2013 20:14
21. 3. 2013 21:12
21. 3. 2013 21:57
21. 3. 2013 22:21
21. 3. 2013 23:11
22. 3. 2013 00:04
22. 3. 2013 23:10
23. 3. 2013 14:18
24. 3. 2013 13:48
24. 3. 2013 14:35
24. 3. 2013 22:30
25. 3. 2013 12:52
20. 3. 2013 22:02
21. 3. 2013 09:26
21. 3. 2013 09:58
21. 3. 2013 10:15
21. 3. 2013 10:57
22. 3. 2013 01:09
21. 3. 2013 10:01
21. 3. 2013 10:11
21. 3. 2013 10:34
21. 3. 2013 11:04
20. 3. 2013 22:12
20. 3. 2013 22:14
20. 3. 2013 22:16
20. 3. 2013 22:24
20. 3. 2013 22:32
21. 3. 2013 00:52
21. 3. 2013 20:25
21. 3. 2013 09:34
21. 3. 2013 09:34
20. 3. 2013 22:09
20. 3. 2013 22:11
20. 3. 2013 22:13
20. 3. 2013 22:16
20. 3. 2013 22:17
20. 3. 2013 22:24
20. 3. 2013 22:29
20. 3. 2013 22:40
20. 3. 2013 22:43
20. 3. 2013 22:47
20. 3. 2013 22:13
20. 3. 2013 22:15
20. 3. 2013 22:18
20. 3. 2013 22:26
20. 3. 2013 22:45
20. 3. 2013 22:48
20. 3. 2013 22:50
21. 3. 2013 09:29
21. 3. 2013 10:06
21. 3. 2013 10:19
21. 3. 2013 10:37
21. 3. 2013 11:19
21. 3. 2013 11:45
21. 3. 2013 09:28
21. 3. 2013 09:52
Avatar - Choochoo
20. 3. 2013 15:27
R10
R10 mi pripada jako rebrand Porsche 918 Spyder a take je citit inspirace technikou NSX, ktere bude mit rovnez vpredu 2 el.motory. Jen tam nevidim tu inspiraci ve specialu Le Mans. Snad jen tim pochybnym dieslem ;-) Ten karbonovy monokok bude taky Porsche nebo Lambo?
Nac vyvijet neco, co uz bude mit vyvinute jina koncernova fabrika ;-)
Rozbalit vlákno
100
20. 3. 2013 17:25
Re: R10
R18 e-tron quattro používá tenhle koncept pohonu (jen postavený okolo setrvačníku). Bohužel se zdá, že je v plánu i pro normální auta, jen bude pro změnu hnát zadní kola (ala 508 RXH).

"Ten karbonovy monokok bude taky Porsche nebo Lambo?" Nechápu, co tím myslíš. Budou využívat stejné výrobní technologie jako Lamborghini? Pravděpodobně. Sdílejí R&D pracoviště pro FRP materiály. Bude to stejný monokok? Dost těžko.
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:56
Re: R10
Spis slo o pouzite motory Lamborghini v R8, kdy monokok na tom bude z hlediska a hov-noo asi podobne. To se to pak vyviji resp. montuji nove modely, kdyz tu techniku Lamborghini uz pouziva ;-)
21. 3. 2013 11:32
Re: R10
V R8 je motor Audi. I když v úpravě pro Lamborghini (má například suchou klikovou skříň, aby mohl být níže uložený). Lamborghini má být výše postavené a i tak ne vždy dostává to nejlepší, co má Audi (i když se to zlepšuje). Na tom autě musí být alespoň něco výjimečného v rámci skupiny.

"hov-noo"?
Avatar - white label
20. 3. 2013 17:38
Re: R10
Koncern se inspiruje technikou, kterou BUDE mít NSX! >:D
Jinak viz MT. ;-)
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 20:19
Re: R10
Asi myslel koncern Honda, podívej se na koncept NSX a jako kdyby R8 z oka vypadl. :-)
Avatar - white label
20. 3. 2013 21:00
Re: R10
To je jeden z důvodů, proč mě to tak pobavilo. Ale hlavní důvod je ten, že Asiati umí kopírovat jen aktuální techniku (od budoucí konkurence), kdežto koncern VW už dokonce umí kopírovat i budoucí techniku konkurence, prostě i v tom jsou neuvěřitelně popředu... >:-[] ;-)
20. 3. 2013 21:57
Re: R10
No, o tom kdo koho kopíruje, by se dalo polemizovat :-)

Fakt je ten, že Honda je o hooodně napřed.

PS Jen pár příkladů s čím přišla Honda nebo byla min. z prvních:
sériově vyráběný hybrid
elektro řízení (to řízení bylo v Civicu asi od 2001, Audi se tím chlubí u aktuální A5 :-)
vypínání válců
variabilní časování válců
první komerčně dostupné auto na vodík

PPS Než mi tady bude někdo dogmaticky odpovídat, tak prosím konkrétně!
Třeba co zkopírovala Honda >:D
Nebo s čím, kromě Quatro, přišlo Audi ;-)

Náskoku zdar
20. 3. 2013 22:10
Re: R10
To si děláš srandu? >:D

Jen namátkou, první variabilní časování ventilů (nikoli válců, jak uvádíš - vůbec si nedovedu představit, jak bys chtěl časovat válce???) předvedla Alfa Romeo (1980).
Vypínání válců zase jako první Cadillac od GM v r. 1981.

Zbytek jsem nekoumal, ale tohle mě prásklo do očí hned. ;-)
20. 3. 2013 22:12
Re: R10
sorry myslel jsem samozřejmě časování ventilů ;-)
20. 3. 2013 22:13
Re: R10
Jestli sis všimnul, tak jsem uvedl ''byla min. jední z prvních".

A teď se předveď ty s Audi, jossalito :-)
20. 3. 2013 22:17
Re: R10
No, já jen reagoval na to, že nebyla - první.

Spíš mi napiš, co opravdu jako první vymysleli. Něco uvést do výroby, to už jsou jen následné činnosti po kopírování. Prvotní invence chybí. ;-)

Jinak třeba Audi, první použití hliníku na sériové auta.
20. 3. 2013 22:20
Re: R10
Hele, těžko říct kdo s čím přišel první ve fázi konceptu.
To se dá těžko dokazovat. Jedině bychom mohli porovnávat počty patentů..

Ale jak říkam, uveď aspoň něco ;-) s čím přišlo Audi.
20. 3. 2013 22:23
Re: R10
Jak jsem již uvedl, hliník, (ty) Quattro, pak diodové světla (komplet), a pak různé prkotiny, kterým osobně nepřikládám velkou váhu.
20. 3. 2013 22:24
Re: R10
PRVNÍ KOMPLET SVĚTLA MĚL LEXUS!!!

[odkaz]

Ale nedá se říct, že Audi v tomhle případě kopírovalo.

Je to ojedinělý :-) případ kdy bylo Audi mezi prvními..
20. 3. 2013 22:31
Re: R10
Právě, že se jako první automobil, který měl kompletní světlomety (dálkové i tlumené) bylo právě Audi R8.
Myslím, že Lexu některé chyběly.
20. 3. 2013 22:32
Re: R10
Ne lexus byl prokazatelně první >:D >:D
20. 3. 2013 22:32
Re: R10
Jaký rok?

Audi to ukázalo v r. 2003 na studii.

PS: Jinak se mrkni na ten článek, co jsi postnul, je tam obrázek světla, které má právě i halogen. Nejsou tedy komplet LED. ;-)
20. 3. 2013 22:39
Re: R10
Hele mě ty tvoje studie už nebaví.
Ty si asi myslíš, že Audi přišlo s LED světly (geniální :-) , na to by nikdo jinej nepřišel, jako na to že je hliník lehčí než ocel..) a pak jim to Japonci ukradli a přišli s tím dřív do série >:D

Já si udělam studii na perpetum mobile asi..

The Lexus LS 600h L has the first LED headlights of any production vehicle :yes:, but does mean that the LS 600h cannot have lane keep assist (available on the LS 460) due to the little amount of infra-red emitted by the LED headlamps and reduced size of the infrared emitter.

Read more: Lexus LS 600h L - Wikicars
Under Creative Commons License: Attribution
20. 3. 2013 22:42
Re: R10
Už jsem ti to napsal do PSky.

Lex první nebyl. V článku ty světla jsou popsané. ;-)
20. 3. 2013 22:44
Re: R10
Ještě jednou:

The Lexus LS 600h L has the first LED headlights of any production vehicle
20. 3. 2013 22:44
Re: R10
Podívej se do toho článku. ;-)

Lex nemá kompletní světla z LED. Používá i halogeny na dálkové.
20. 3. 2013 22:50
Re: R10
Kdyžtak jsem založil nový vlákno na LED světla :-)
20. 3. 2013 22:48
Re: R10
Nic takovýho tam není :-)
20. 3. 2013 22:55
Re: R10
Vypadá to, že Audi možná dodalo první komplet světla..

Ale Lexus byl každopádně první s potkávacíma.
Avatar - guze
20. 3. 2013 22:54
Re: R10
Neměl, protože v blinkrech měl klasické žárovky, prvním autem, které mělo komplet vnější osvětlení LED byla opravdu Audi R8..
20. 3. 2013 22:23
Re: R10
[odkaz]

The Jaguar XJ is the first :yes: aluminium body-in-white (the car’s metal structure) in a sheet-based design to employ structural adhesive bonding as one of its joining methods. Several high-performance sports car bodies, such as Ferrari and Lotus, are also produced in aluminium.

>:D
20. 3. 2013 22:27
Re: R10
Co vím, tak se uvádí jako první sériově vyráběný automobil s hliníkovou kastlí právě Audi A8 (1994).
20. 3. 2013 22:31
Re: R10
Nevím o tom se přít nebudu.

Ale myslíš, že přijít s hliníkovou karoserií je opravdu tak velká invence?

Zase je to o tom dostat to do série!
20. 3. 2013 22:35
Re: R10
Z mého pohledu, technologie nutné pro zpracování takových materiálů, je na úrovni kosmického výzkumu.
Svařit něco z hliníkových profilů na nějaký supersport se toto moc srovnávat nedá.
20. 3. 2013 22:43
Re: R10
No konečně jsi to pochopil, že nejdůležitějši je technologie pro sériovou výrobu.
;-)

A jak jsem se dočetl, první kompletní kastle z hliníku byla u XJ..
21. 3. 2013 10:49
Re: R10
Audi A8 1994, XJ 2003 (pokud vím).
20. 3. 2013 22:45
Re: R10
Kdepak.. NSX 1991 jest tim primatem. Ale mozna se pleteme oba.
Avatar - white label
21. 3. 2013 00:23
Re: R10
Hochu, všechno vedle jak ta jedle. vše co jsi vypsal už tu bylo před tím, než s tím přišla Honda. A o tom, že byly doby kdy se japonci inspirovali i naší Jawou snad víš...
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 10:00
Re: R10
Mnoho techniky bylo davno, ale co z toho bylo seriove? Dale napr. prvni hlinikova karoserie u serioveho auta byla u NSX, ikdyz si prvenstvi snazi privlastnit audi A2 ;-)
21. 3. 2013 10:28
Re: R10
Proč A2? A8 měla kompletně hliníkovou karoserii o pět let dřív. Pokud se hádáte o prvním autě s hliníkovou karoserií, tak zkuste spíš 1899 než 1990. Když se podíváš do historie Audi, tak NSU mělo celohliníkovou karoserii v roce 1913.
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 01:34
Re: R10
Tak až na Clarity jsi hodně mimo realitu, zvlášť s těmi hybridy jsi fest ujel. Pro tvou informaci už v předminulém století je postavil Čech. František Křižík byl prvním konstruktérem hybridních automobilů, byť je nepřivedl k sériové produkci a pokud absolutní prvenství nedrží on a budeme trvat na sériové výrobě, tak prvenství patří jinému Čechovi - Ferdinandovi Porschemu. Porsche pracoval od roku 1896 pro rakouskou karosárnu Lohner a pro ni nejprve zkonstruoval elektromobil a následně pak hybridní vůz. První prototyp vznikl v letech 1898 – 1899 a fungoval na principu, který dnes známe pod označením sériový hybrid. Automobil rozjížděly elektromotory v nábojích předních kol, kterým dodávaly energii olověné baterie. Akumulátory dobíjelo dynamo poháněné spalovacím motorem. Tento princip po dlouhých letech použil Chevrolet Volt. Porscheho vůz se vyráběl sériově. Z fáze prototypu se do výroby dostal v roce 1900 a do roku 1905 se jej vyrobilo cca 300 kusů. Vůz pojmenovaný Mixte se dokonce vyráběl i ve variantě s pohonem všech kol a právě v této variantě byl dodán první hybridní vůz zákazníkovi. Tedy v době, kdy se Soichiro Honda ještě proháněl pomocí bičíku v tatínkově pytlíku. :-)
21. 3. 2013 19:52
Re: R10
Hele Hame.

Tak za prvý: Ferdinand Porsche nebyl Čech ale sudetský Němec.

Jinak ještě trocha historie:
Ferdinand Porsche byl nacistou a členem NSDAP. Členem NSDAP se stal v roce 1937. U SS dosáhl hodnosti SS-Oberführer a za jeho činnost mu byl v roce 1944 propůjčen prsten s umrlčí lebkou (Totenkopfring). Byl také nositelem Válečného záslužného kříže bez mečů (Kriegsverdienstkreuz).

Po válce byl Ferdinand Porsche odsouzen za spolupráci s nacisty na 22 měsíců vězení.

Když se bavím o hybridech tak tím myslím moderní hybrid. Nebavím se o prototypech studíích a podobně.

Historii zdar
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 23:06
Re: R10
Sudetský Němec z Čech, který byl československým občanem, ale to je jedno a nic to nemění na tom, že vyráběl jako první hybridy desítky let před Hondou.
22. 3. 2013 23:31
Re: R10
Hame, mohl bys vědět (jako obdivovatel Ferdinanda P., viz tvůj profil), že sudetští Němci v Čechách byli většinou samozřejmě Československými občany. Češi a Němci v pohraničí spolu žili až do nástupu nacismu zřejmě bez problémů.

Nepleť si tedy národnost a občanství..

Taky si uvědom, že většina výtvorů Porscheho, třeba brouk, je náramně podobná s tím, s čím přišla před tím Tatra (Ledwinka). Ale to je jedno. Stejně jako je mi jedno, že Porsche dělalo hybridy před sto lety (slovenskou strelu znáš..?). A vlastně všechny dieslový (správně diesel-elektrický) lokomotivy - taky hybridy (sice sériové hybridy bez mechanické vazby kol a spalovacího motoru, narozdíl od aut typu Prius - paralelní hybrid)?

Já se bavím o současnosti. To neznamená, že popírám historii.
To znamená jen to, že pro dnešní hybrid, je hybrid z doby před sto lety (asi jako ty lokomotivy) naprosto irelevantní.

Čau
23. 3. 2013 15:09
Re: R10
Národnost není zrovna nejurčitější pojem. Narodil se za Rakouska-Uherska v Čechách. Přikláněl bych se k tomu, že národností byl Rakušan, ale nedá se to s určitostí říct. Vlastně ani nic nevím o jeho matce, Anně Porsche.
Avatar - Ham.
23. 3. 2013 20:46
Re: R10
Zbytečně odbíháš od tématu, prohlásil jsi, že Honda přišla nebo byla jedna z prvních kdo vyráběl hybrid. To není prostě pravda, protože s ním ani nepřišla (Porsche/Křižík), ani jej jako první sériově nevyráběla (Porsche). Odvolávat se na nějakou současnost je nesmysl. Prostě hybrid byl jednou vynalezen a jestli od té doby uběhlo deset let nebo sto let je úplně jedeno, ti další budou vždy jen ti druzí, kteří následují toho prvního. Hybrid který vznikl na konci 19. století je pro dnešní hybrid stejně relevantní jako pythagorova věta pro dnešní matematiku.
24. 3. 2013 13:00
Re: R10
Už mi to s tebou moc nebaví, ale ještě jednou. Výše jsem napsal: ''Když se bavím o hybridech tak tím myslím moderní hybrid.''

[odkaz]

Citace:
Modern hybrids:
Automotive hybrid technology became widespread beginning in the late 1990s. The first mass-produced hybrid vehicle was the Toyota Prius, launched in Japan in 1997, and followed by the Honda Insight, launched in 1999 ;-) in the United States and Japan.

Už to chápeš Hame? Nebo potřebuješ překlad? Jsi schopný si připustit, že má Honda (a samozřejmě hlavně Toyota) v hybridech náskok?
To snad uzná každý (kromě tebe?)!

PS Příště budu muset psát: Honda byla mezi prvními s masově vyráběným moderním hybridem. To bys mohl být spokojený i ty, Hame.

Čus
Avatar - Ham.
24. 3. 2013 17:29
Re: R10
Pokud historie automobilismu začíná v roce 1999 tak jistě platí, že Honda byla první.
21. 3. 2013 08:14
Re: R10
V12 diesel, osmistupňový automat, který při své činnosti využívá GPS, DSG, Dynamic Steering (pravda, BMW přišlo s touto technologií o dost dříve, ale výsledné řešení spolupráce Audi a ZF je celkově vyspělejší), Active noise cancellation, Dynamic ride control, masové rozšíření Magnetic ride, barevný Head up, Touchpad, Sound Modul,...
21. 3. 2013 10:47
Re: R10
Tys opravdu odborník. jossalita praštily ventily, mě zase servo řízení. První mělo, pokud vím, v roce 1988 Suzuki Cervo. Dokonce i Honda S2000 měla elektrický posilovač (dokonce s proměnlivým převodem, což je myslím skutečné prvenství Hondy pokud jde o sériová silniční auta) dříve než v roce 2001. Jak říkám, odborník. Audi i BMW mají servo řízení mnohem déle než A5.

Nebo vypínání válců. Spíš než Honda jsi chtěl říct Cadillac (1981). I zbytek vypadá jako snůška pitomostí. První elektricko-benzínový hybrid 1899, nebo velmi známý Porsche 1901, v moderní době pak Prius v roce 1997. Mezi nimi mnoho prototypů, nemálo autobusů. Moderní auto na vodík, které sis mohl koupit - BMW v roce 2002. Jinak 1807. První auto na vodíkové palivové články, o kterém vím, 1966.

Takže jak říkám, snůška pitomostí.
21. 3. 2013 20:14
Re: R10
No s lidma co tady řeší překlepy.. ;-\

To proč jsem psal o tom Civicu 2001 je tady:

[odkaz]

V reklamě na A5 z roku 2012!!! se Audi chlubí a vysvětluje elektro řízení.

PS Do té doby než to použilo Audi, tak to byl pro všechny nesmysl. Nicméně realita je taková, že konkrétně zde je Honda o deset let napřed :-)
21. 3. 2013 21:12
Re: R10
Dnes je používá Porsche a pořád je většina lidí odsuzuje. A většina podle mne ani neví, že třeba ta S2000 měla elektrický (jinak by si ji nikdo nedovolil pochválit, elektrické posilovače jsou přeci zlo a z principu nemohou fungovat tak dobře ;-) ).

V brožurách Audi popisují ledacos, od pohonu všech kol po technologie v motorech (vstřikování, variabilní časování/ zdvih ventilů atd.). TDI také není novinka roku 2012. Třeba to řízení popisují kvůli tomu, že jich nabízí víc. A dříve servo nebylo v základu. Dnes už ano a to je zdůrazněno. Navíc je tu jakýsi "zelený" aspekt.
21. 3. 2013 21:57
Re: R10
jj máš pravdu. Až do faceliftu bylo asi tohle řízení v A5 za příplatek :no:

Teď už je v základu. Super. >:D
21. 3. 2013 22:21
Re: R10
Ve struktuře nabídky se Audi s BMW hodně kopírují. Ani teď z hlavy nevím, jestli už má BMW servo v základu. F30 ano (matně si vzpomínám, že nějaká motorizace by měla mít ještě hydrauliku - v nějakém testu to chválili, jestli mě paměť neklame), ale dříve tomu tak nebylo (byla oplakávaná hydraulika a za příplatek elektrický). F10 také (s výjimkou M5). Přechod je hlavně kvůli spotřebě.
21. 3. 2013 23:11
Re: R10
A tenhle jsi napsal proč?

Tím obhajuješ to, že jsi o mém příspěvku napsal, že je to ''snůška pitomostí''?
Tak to se ti nedaří. ;-)

Já jsem psal, že je Honda napřed a uvedl jsem příklady (servo - 10let).
Vypínání válců (u Audi poprvé 2012? - zase 10 let), hybridní pohon (pořádný u Audi ještě není.. :-) ), vodík atd.

PS Jaký je termín toho auta z článku?
22. 3. 2013 00:04
Re: R10
Psal jsi, že v těch věcech byla Honda první. Nebyla. => Snůška pitomostí. Proč jsem ho napsal? Rozvíjel jsem tvůj posměšný příspěvek.

Co je podle tebe pořádný hybridní pohon? Hybrid Audi jsem sice zatím vyzkoušel pouze v Porsche, ale nestěžoval jsem si. I tak si pořád myslím, když hybrid, pak Lexus (Toyota). Ten poslední pro A1 vypadal zajímavě. Jednoduchostí podobný HSD.

Na vodík mají jen prototypy. Mezi nejznámější asi patří A2H2, kterým se dalo i projet. Něco sériového mají myslím naplánovaného v pětiletce. Mají rozdělaný celý systém "ekologických" pohonů, od syntetické nafty, přes CNG po vodík. Nemluvě o tom, že budují infrastrukturu. Závod na výrobu metanu a vodíku, nebo solární elektrárny v pouštích. Právě dokončení závodu ve Werlte je pro ně důležitým krokem v projektech pohonů e-hydrogen a e-gas, jak jim říkají. Projekt bude CO2 neutrální - CO2, které vypustí auto, odpovídá CO2, které využijí k výrobě a které pochází z biologického odpadu (jde o vedlejší produkt, který by jinak šel do atmosféry). U Audi se teď hodně zaměřili na syntetická paliva a emisní neutralitu a to včetně produkce paliva, odklání se tak od využívání energetických plodin. Takže ti to auto na vodík nabídnou i s relativně ekologicky vyráběným vodíkem (k výrobě budou využívat nadbytečnou energii v síti a vlastní solární). e-gas systém Audi by mohl Německu sloužit pro úschovu energie z obnovitelných zdrojů jako je solární a větrná. Německá distribuční síť plynu má kapacitu nějakých 200+ TWh.

Chtěl jsi nějaké první Audi. Co takhle tedy první závod na výrobu syntetického metanu a vodíku na světě. Také to znamená, že je relativně jedno, jestli je auto na vodík, nebo na metan. Metan vyrábí z vodíku a (odpadního) CO2. Teď je jen otázka, jestli palivo spálíš, nebo využiješ v palivovém článku. Prozatím spíš půjdou cestou metanu, pro který je lepší infrastruktura a více vozidel na silnici.

Jen mi připomeň, kolik že to FCX Clarity stojí a odkud že se to bere většina vodíku, který používáme (a který tedy tankuješ do této Hondy)?
22. 3. 2013 23:10
Re: R10
Tak ještě jednou co jsem vlastně napsal:
''Jen pár příkladů s čím přišla Honda nebo byla min. z prvních''
Když někdo tohle nepochopí, tak není o čem diskutovat.
Možná jsem měl pro někoho napsat místo ''jedním z prvních'' napsat radši o deset let před VW koncernem..

To, že mě studie nezajímají ti asi taky nevysvětlím..
Audi ohlásilo elektrickou A2, E-TRON atd. Prostě dokud to není v sérii, tak je to úplně o ničem.

Jinak já nebudu hloupě urážet tvoje příspěvky jako to děláš ty mně.
Můžu jen napsat, že jsi uvedl konečně něco normálního (e-hydrogen a e-gas).
Slyším to poprvé. Třeba se Audi konečně něco povede :-)

Jinak podle tebe Audi má skvělý prototypy (už zase..) na vodík - supeer. Ale Honda má komerční vodíkový auto, ale to je moc drahý >:D

Zkus místo urážek trochu argumentovat na to co jsem napsal, _MT_..
23. 3. 2013 14:18
Re: R10
I to "jeden z prvních" je (v některých případech) přitažené za vlasy. Kdybys uvedl nějaká skutečná první, tak nic neřeknu. Určitě nějaká má. Reaguji tak, jak tě čtu. Možná si jen nerozumíme, neverbální komunikace po internetu moc dobře nefunguje, přitom tvoří většinu objemu.

Chápu, že tě studie nezajímají. Většinou totiž nezohledňují otázku výroby, jenže koncepty kolikrát ukazují i nové výrobní technologie, kolikrát jich je víc než novinek na poli techniky. V tomhle případě je to čistě otázka ziskovosti. Prostě na tom nedokáží vydělat tolik, kolik si představují. FCX Clarity také není zrovna normální sériové auto. Nemůžeš si ho koupit (na to jsem narážel) a Hondě kompenzuješ jen část nákladů. Je to testovací platforma, podobně jako elektrické Mini. Honda sama říká, že sériová výroba by mohla začít v roce 2018. Takže je to hlavně otázka strategie vývoje/ testování.

Chceš další první? Kovaný kompozit. Díky tomu zvládnou vyrábět kompozitové karoserie v řádu minut místo hodin (ještě před patnácti lety taková věc zabrala i tisíce hodin práce, v tomhle směru revoluční MP4-12C zabere 4 hodiny, Sesto Elemento 8 minut). Kromě rychlosti výroby (a nižších nákladů) má oproti CFRP i další výhody.

PS: Koukám, že ti studie/ prototypy nějak vadí. Přitom jsem jen konstatoval, že Audi žádné sériové auto na vodík nemá. A jeden starší jsem vzpomenul (pořád v porovnání s pionýrem v oboru je to mlaďoch; z Japonců má myslím největší historii Mazda). Jo a otřel jsem se hybrid v A1, který také sériový není, ale to jen proto, že si myslím, že je povedený. A to v mých očích vůbec není jednoduché vyrovnat se HSD. Ničemu, na co jsem koukal, se to nepodařilo. Tohle má naději.
24. 3. 2013 13:48
Re: R10
No vidíš, konečně začínáš diskutovat rozumně..

Prostě mně vadí nejvíc odvolávání se na studie, které nedávali příliš smysl, nebo to prostě výrobce nedotáhl (třeba ten E-TRON). To je potom spíš příklad toho co se nepovedlo..

A já psal o prstě o tom co se Hondě daří a je minimálně jedním z prvních kde to funguje atd.

Jinak s tou technologíí odlehčování se Audi opravdu snaží. :yes:

Stejně jako s těmi LED (pro mě to není tak relevantní - výbojky svítí zatím dobře, ale to je jedno, LED je určitě budoucnost). Ale vlastně nejde o to kdo přišel první s čím, jestli Audi nebo Lexus. Ten vývoj probíhal paralelně. A nedá se říct kdo koho kopíroval. Nehledě n to, že světla stejně dodává subdodavatel, alespoň zpravidla. Každý výrobce se vždy snaží okopírovat (v dobrém slova smyslu, během vývoje) to lepší.

Tady jsou ty věci s čím přišla Honda, asi by se to nevešlo do celý diskuze :-)
[odkaz]

Jinak tento příspěvek byla ta největší demagogie:
jossalito
20.03. 22:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: R10
No, já jen reagoval na to, že nebyla - první.

Spíš mi napiš, co opravdu jako první vymysleli. Něco uvést do výroby, to už jsou jen následné činnosti po kopírování. Prvotní invence chybí. :no: ______________

Prvotní invence nechybí samozřejmě ani Audi ani Hondě atd. Prokazatelně to lze zjistit pouze podle přijatých patentů..

Jinak tady možná zajímavý odkaz pro ty co si myslí, že Asiatům chybí ''prvotní invence''

>:D >:D >:D

[odkaz]

Zběžně jsem to prošel a většina firem je z Japonska a z USA, hodně je jich z Korey..

PS Audi tam narozdíl od Hondy není :-)
24. 3. 2013 14:35
Re: R10
Audi na spoustě věcí spolupracuje s jinými firmami (možná i na většině). Ať už jde o LED světla (aktuálně Hella - Matrix Beam, od letošního roku jdou do produkce, ale nezanedbávají ani laserová, nebo OLED světla), nebo o ten kovaný kompozit (spolupracovali s výrobcem golfových holí Callaway). Patenty pak kolikrát drží účelově založené joint venture (jako Quantum Composites), nebo partner s tím, že na ně mají licenci (to je případ například sklolaminátových pružin, které vyvíjí ve spolupráci se SOGEFI - na A4 si slibují úsporu zhruba 4 kilogramů a na jejich výrobu je potřeba méně energie). Z interního vývoje pak například zkoumají technologie pro spojení hliníku s uhlíkovým kompozitem - chtějí vyztužit některé strukturální hliníkové prvky kompozitem.

Který e-tron máš vůbec na mysli?

Honda je určitě zajímavá firma. Jejich dnešní nabídka vozů v Evropě mě moc nebere, ale třeba HA-420 jsem hodně sledoval. Už dlouhou dobu si pohrávám s myšlenkou si něco v této kategorii pořídit. Jeden z dětských snů. Nemluvě o ASIMO. Roboty já mohu.
24. 3. 2013 22:30
Re: R10
Mám na mysli R8, A2 a A1, velký plány a pak zrušeno!!! Sorry neuvedl jsem to.

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Je to smutný, jsem zvědav co bude z R10. Termín pro sérii neuveden :no:
25. 3. 2013 12:52
Re: R10
A1 i A2 byly pouze studie, nic víc (a nebyly jen o pohonu, na A2 jsi měl mimo jiné MxB a laserová světla). A1 možná přijde jako klasický hybrid s normálním pístovým motorem (to je ten, o kterém jsem se zmínil), ale i to je zatím jen studie.

Jediný skutečně rozpracovaný e-tron byla R8. Audi není spokojené s dojezdem a myslí si, že zákazníci na tom budou podobně. Minimálně dokud nevylepší baterie, zůstane pouze u těch pár testovacích kusů. Plus nějaká auta pro natáčení Iron Mana. Svou zvědavost jsem uspokojil a více mne nezajímá, domu ho nechci. Uvidíme, jak se povede elektrickému Golfu (po dlouhé odmlce už čtvrté generaci).

Jejich velké plány většinou plynou z modularity. Jakmile se rozhodnou dát nějaký koncept do výroby, mohou ho jednoduše nasadit napříč portfoliem. Wankel jako generátor a elektromobily jsou pro teď asi mrtvé, ale u A2 kdo ví. Vím, že nějaké MPV v plánu je, byť nejspíš asi větší. Na výzkum a vývoj na příštích pár let alokovali myslím 13 miliard €. Takže o nové myšlenky nebude nouze. :-)
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 22:02
Re: R10
Jj a díky této neuvěřitelné schopnosti VW zkopírovat techniku NSX, které ještě neukázalo co má pod kabátem a vystavuje se jako koncept, bude 918 spyder lítat ještě letos po okruzích. Jediný kopanec udělal překladatel z japonštiny u Porsche, když si popletl V6 a V8 (přece každé děcko ví, že Honda má maximálně šestihrnky 3,7 litru). >:D
A je vidět, že nefunguje vnitrokoncernová komunikace a u Audi mají evidentně ještě horšího tlumočníka z japonštiny (ne nadarmo je to jeden z nejsložitějších jazyků). Ten sice správně přeložil z výrobních plánů Hondy pocházejících z roku 2015 základní koncepci (umístění motoru, koncepci V6, pohon etc.), ale zase si popletl diesel s ottomotorem. Prý jsou si ty znaky děsně podobné. Inu takové překladatelské oříšky dovedou i koncern pěkně potrápit.
Ale všechny ty chybky jsou přesto pro něco dobré, napotřetí to prý vezme do ruky přímo VW, použije stejný základ (jak jinak sdílení platforem a dílů) a vrazí do toho starou R36 a pak už už to prý bude sedět jak pr.del na hrnec. >:-[]
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:26
Re: R10
Honda ma vlastni V10 vyvinutou pro NSX narozdil od Audi, ktere hodi viko s kruhy na motor Lamborghini. To preci vi kazde male dite >:D
To ze bude 918 Spyder litat na okruhu je hezke, ale to same plati i o NSX. Predpokladany prodej je v polovine pristiho roku ;-)To mozna u Audi nebudou mit jeste schvaleny ani projekt, ne?
Avatar - white label
21. 3. 2013 09:58
Re: R10
Ty seš vážně neuvěřitelný trouba. V10 je vlastni koncernových motor a i kdyby jej použili do všech značek koncernu, pořád to bude jejich vlastni motor. Takže nejdřív se pokus myslet a pak nemusíš psát tyhle bláboly.
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 10:15
Re: R10
Nikdo nerika, ze neni koncernovy. Jen ten vyvoj probiha nekde jinde ;-)
21. 3. 2013 10:57
Re: R10
To si myslíš jen ty. Desetiválec pro Gallardo vyvinulo Audi a vyrábí pro něj řadu komponent. Motor je pak sestavován u Lamborghini.
Avatar - white label
22. 3. 2013 01:09
Re: R10
A kde teda, když ne u koncernu? Probíhal u Audi, a to snad není koncern VW? A i kdyby probíhal u Lamba, tak to by nebyl koncern VW? Panenko skákavá... 8-s
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 10:01
Re: R10
Pokud vím tak V10 byla v plánu, když ještě NSX byla uvažována s motorem vpředu. Od loňska se všude uvádí V6 3,7 litru motor uprostřed.
Jestli náhodou ten motor Lamborghini nepostavilo Audi a nehodilo se na to víko s bejkem (ten motor byl postaven po převzetí Audi a kompletní Gallardo projekt je Audi projekt, Italové dělali design).
918 se bude prodávat už letos, NSX možná 2014. Já tu vidím jistý časový náskok.
Kdy bude R10 je celkem jedno, NSX si podá už 918. :-)
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 10:11
Re: R10
Ma nebo nema vlastni V10? Ma nebo nema V8 HSV-010 GT?
Cenou si ji poda urcite o tom zadna ;-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 10:34
Re: R10
V NSX? Závodní motor, který se nevyrábí ani malosériově?
21. 3. 2013 11:04
Re: R10
Do Gallarda montovali dva desetiválce. A ten novější, který má i R8, nebo měly S6 a S8, je 100% Audi. A i ten starší byl vyvinut Audi (rozhodně nese znaky Audi).
20. 3. 2013 22:12
Re: R10
Byl jste nekdy v Tokyu? Doporucuji. Berlin Vam pak prijde jako mesto tretiho sveta, Vy asiate.
20. 3. 2013 22:14
Re: R10
To myslíš ten neskutečný šrumec, smrad, málo místa a mraky lidí? >:D
20. 3. 2013 22:16
Re: R10
Jo, ted tam stavi ty obrovsky ionizatory.. to jsem jako cumel :-)
20. 3. 2013 22:24
Re: R10
V Tokiu bych bydlet nechtěl. Ani za zlatý prase. ;-)
20. 3. 2013 22:32
Re: R10
Ja taky ne.. To mi ver :-)
Avatar - white label
21. 3. 2013 00:52
Re: R10
Píšeme tu pod R8 a bavíme se o autech ty Tokyo. >:-[]
Co se automobilů týká, nemůže se historicky! Asie s Evropou (samozřejmě ani s Amerikou) srovnávat. Srovnej si počátky automobilismu v jednotlivých regionech, např. Honda, kterou tady kolega vehementně argumentuje, udělala první auto až v r. 1963! Téměř vše zásadně objevné, s čím kdo ohledně automobilů úplně původně přišel (např.to časování ventilů, nenechte se vysmát) pocházelo z Evropy, nebo Ameriky , a to včetně prvních "hybridů".
První automobil se objevil v Evropě už v r. 1886! a už ve 30. letech (v jejichž polovině přišel první automobil Toyody/Toyoty) 20. století byly (v podstatě) vynalezeny skoro všechny dnešní zásadní mechanické technologie pro automobil jako takový.
Auta postavená v Japonsku před druhou světovou válkou byla převážně založena na evropských nebo amerických modelech. Např. Mitsubishi na Fiatu, Nissan na Austinu, Toyota (AA model) na Chrysleru (Airflow). Ohta postavil auta na základě modelů Ford, a Chiyoda auto připomínající Pontiac a Sumida vůz podobný LaSalle . Ford Motor Company of Japan (Yokohana) byl založen v roce 1925, General Motors (Osaca) v roce 1927 a např. Chrysler přišel do Japonska a "zavést" Kyoritsu Motors.

P.S. Mimochodem, kde bys chtěl dnes bydlet, kdyby sis mohl vybrat právě jen z těchto dvou míst (Tokyo vs Berlín) na světě? ;-)
21. 3. 2013 20:25
Re: R10
No správná odpověď je určitě Berlín :-)
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:34
Re: R10
Me zas pobavila ta technika Audi, ktera okopiruje setrvacniky od Williamsu. Takze kopirovat od Audi neni co ;-)
U vw neumi od NSX ani okopcit spravny pocet elektromotoru >:-[] ;-)
20. 3. 2013 22:09
Re: R10
Vazeny pane, to auto je naprosto jine, nez R8. Vic nemam, co bych k tomu dodal.
20. 3. 2013 22:11
Re: R10
Ano je, především ještě ani pořádně nejezdí a jde o studii. >:D
20. 3. 2013 22:13
Re: R10
To je samozrejme pravda a ja to nepopiram. Jen jsem chtel zduraznit, ze to auto je uplne jiny, nez R8.
20. 3. 2013 22:16
Re: R10
A v čem? Má čtyři kola, volant, motor (asi) uprostřed, dvě místa... ;-)
20. 3. 2013 22:17
Re: R10
Nedelej ze me blbce, prosim.
20. 3. 2013 22:29
Re: R10
No toho jsem si vlastne vsimnul :-)
To ja zase rad debatuji na urovni a nesnesu xenofobni blaboly.
20. 3. 2013 22:40
Re: R10
Já nesnesu především blbce. Na národnosti nezáleží. ;-)
20. 3. 2013 22:43
Re: R10
S tim nemohu jinak, nez souhlasit.
20. 3. 2013 22:47
Re: R10
Nic, jdu spát, za dnešek toho mám plný blinkry. Tak se tu mějte. ;-)
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 22:13
Re: R10
Technicky jistě ano, opticky tam jistá podobnost té studie je.
20. 3. 2013 22:15
Re: R10
Tou podobnosti narazite na profil nebo predni cast? NSX ma mnohem nize teziste a je nizsi, nez R8. Celkova linie karoserie je zcela odlisna od te na R8.
Jistou inspiraci lze spatrit, to nepopiram, jenomze to neni jen pripad R8 vs NSX, coz jiste sam vite.
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 22:18
Re: R10
Vím, ale s kopírováním přišel pan Choochoo ;-) A můžeme si tykat, pokud tě to neurazí.
20. 3. 2013 22:26
Re: R10
V pohode..
Ja nejsem vylozene zaslepenej Hondar.. mam je rad, ale nestavim je nad vse ostatni.
Nicmene ten novej NSX koncept mi prijde opravdu zajimavej a urcite bych ho s R8 vylozene nesrovnaval. Ve sve podstate jsou to diametralne odlisna auta.
Treba ne tehle fotce z Zenevy (omlouvam se za kvalitu - malo svetla pro mobil)..

[odkaz]

..je videt, jak je nizko a jak ma tazenou linku. Na pohled vypada mnohem ostreji, nez R8. Fakt to chce zazit - ona to ta fotka proste neukaze v tom spravne svetle. Kazdopadne Ti garantuju, ze kdybys ty dve auta videl vedle sebe, uz by Te nikdy nenapadlo je srovnavat, protoze - a ac se to nezda - jsou ta auta skutecne naprosto a zretelne odlisna. Nutno podotknout, ze R8 se mi velice libi.
Avatar - Ham.
20. 3. 2013 22:45
Re: R10
Já vidím určité společné rysy především v boční siluetě
[odkaz]
[odkaz]
A uvidíme nakolik se Honda bude v sérii držet konceptu hlavně co se týče výšky, udávaných 116 cm je na uzavřenou karoserii už hodně málo (Alfa 4C má 118cm a všichni se shodují, že lidé nad 180cm moc šancí nemají). Jinak koncept NSX vypadá překrásně, o tom žádná.
20. 3. 2013 22:48
Re: R10
Puvodni NSX je na 117cm - dodnes je to jedno z nejnize posazenych aut vubec.
Ja mel to stesti a mohl jsem si sednout za volant.
Merim 186cm a za volant jsem si sednul respektive lehnul naprosto bez problemu..
20. 3. 2013 22:50
Re: R10
S tou podobnosti v bocni siluete bez vyhrad souhlasim. Pri blizsim pohledu je vsak znat sila detailu, ktera tomu konceptu dava zcela jiny rozmer v porovnani s R8.
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:29
Re: R10
Tady se fakt neco nepovedlo [odkaz]
Audi neumi svarit 2 poloviny aut do jednoho? Ty proporce jsou hodne mimo ;-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 10:06
Re: R10
Mimo jako ty? No tak to je průšvih.
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 10:19
Re: R10
Snad mi nechces tvrdit ze je to z frofilu krasavec? ;-) Prusvih bude asi tvuj vkus, snad neni podobny i u zenskych ;-)
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 10:37
Re: R10
Až NSX prodá prvních deset tisíc auťáků tak si o kráse můžeme pokecat, zatím Honda prodala deset tisíc plakátů.
21. 3. 2013 11:19
Re: R10
4C trpí spíš nedostatečně hlubokým prostorem pro nohy. Pokud je v autě dost podélného prostoru, lze ho udělat i nízké.
Avatar - Ham.
21. 3. 2013 11:45
Re: R10
což je ovšem trochu oříšek pro každé auto s motorem uprostřed pokud se chce udržet rozumný rozvor a alespoň minimální deformační zóny vpředu. :-)
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:28
Re: R10
cim mu z oka vypadl ???
20. 3. 2013 22:49
První LED světla
Pvní byl LEXUS May 17, 2007

[odkaz]
Rozbalit vlákno
3
Avatar - nardoxx
21. 3. 2013 21:25
Re: První LED světla
Namalo prvé led svetla audi ? Myslim , že to bol rok 2003
21. 3. 2013 21:52
Re: První LED světla
to bylo jen pro denní svícení v roce 2004

[odkaz]
21. 3. 2013 22:17
Re: První LED světla
The first series-production LED headlamps were factory-installed on the Lexus LS 600h / LS 600h L presented in 2007 for 2008 models. Low beam, front position light and sidemarker functions are performed by LEDs; high beam and turn signal functions use filament bulbs. The headlamp is supplied by Koito. Full-LED headlamps supplied by AL-Automotive Lighting were fitted on the 2008 V10 Audi R8 sports car except in North America. The Hella headlamps on the 2009 Cadillac Escalade Platinum became the first U.S. market all-LED headlamps.

[odkaz]
Avatar - Choochoo
21. 3. 2013 09:52
:-)
Pekne se to tu rozjelo a takovy to byl mrtvy clanek >:-[]
Rozbalit vlákno
0