A ten, kdo tvrdi, ze do sportovniho auta patri spalovaci motor si ho ma pretocit o tricet? A co ten, kdo tvrdi, ze auto se da povazovat za sportovni nacini?
Jinak nejsem nejakym zatvrzelym odpurcem automatu v supersportech, ale hazeni manualu do stareho zeleza se mi protivi.
Dokud byl u R8 v nabídce k manuálu R-tronic, byl manuál jasně lepší volbou, a je to vidět i na cenách ojetin, kdy si verze s R-tronicem drží cenu podstatně hůř, než verze s manuálem.
Po příchodu S-tronicu se ovšem karta obrátila...
Dělat dvě verze převodovek, nebo jen jednu, může být v konečném důsledku ekonomicky sakra rozdíl, tím spíš při objemu prodejů sportovních vozů typu R8.
Zákazníci si vybrali a tohle je výsledek. ;-)
Stačí se podívat tady do diskusí kolem koncernových vozů - vždyť i tady všichni tlačí kombinaci TSI+DSG...
Bohuzial, z velkej casti suhlasim. :-!
Sice sa tych V10 predalo naozaj o dost viac, ale nie o tolko, aby V8 nedavala znysel.
Len si to proste s tym vyskrtnutim V8 a manualu-celkovo, dost zjednodusili. :-!
Neprajem im nic zle, ale bol by som rad, keby casom pochodpili a uznali, ze takto prisli o slusne % potencialnych zakaznikov. V8 FSi totiz musi byt Euro6 kompatibilna, inac by od Septembra tohoto roku museli "zarezat" aj RS4 a RS5. Manual maju - jeho homologizacia k danemu modelu by predsa nevysla na nenormalne peniaze.
A ako pises, drviva mensina zakaznikov zobere niekedy svoju R8 na okruh. Ale to plati aj o zakaznikoch slabsich P 911-ok, takze zase marketingova chyba !
R8 byla poslední varianta s tou klapací manuální pákou v kolejničkách ala Ferrari, když ještě Ferrari dělalo manualy ;-) Ten pocit a mechanické klapnutí je výborné. Myslím, že i proto je to solidní alternativa a argument pro ojeté 1. generace R8ky... Teď jsem se díval na mobile.de a je tam v nabídce cca 600 R8 a v pomeru 500 : 100 pro automat, ale i to neni zanedbatelny pocet manualu (112 kusu v nabidce nyni...)
No ono se těch manuálů prodalo skoro 40% , ale ve směs je majitelé hned neprodávají a svým způsobem teď porostou jen na ceně. Naproti tomu R-tronic je jízdně strašně nepříjemný a je jasné, že se toho zbavují.
Měl jsem možnost R8 několikrát projet a ta otevřená kulisa manuálního řazení je prostě skvělá a v dnešní nabídce to chybí.
No vypadá to že GT3 už je vyprodaná protože už se nedá objednat. Tak nevím čím byla limitovaná jestli nějakým počtem kusů nebo nechtěli souběžně prodávat RS? Fakt nevím nepřijde mi že by se prodávala nějak dlouho :-(