To není skica současné generace? Ale jo, já vím... proč měnit něco co funguje, designový jazyk značky... ale přesto, je to takové zvláštní zaparkovat si do garáže odcházející TT a kreslit podle toho skicu :-)
Na designové veletoče jsou zde jiní... Na to by sis už po X letech, co sleduješ automobilové dění, mohl zvyknout, ne? Ale proč si nešťouchnout, že... ;-)
A proč by z té základní linky nemohla vzniknout tradice pro TT? Nebýt takového postupu, nemáme dnes žádné ikony a legendy typu 911, celý retrotrend jede na vlně nejúspěšnějších generací daného modelu, podívej na mustangy, camara, jejich nové generace jsou dtto. ;-)
To je fakt. Proč to vůbec měnit. Ta myšlenka zůstat u furt stejnýho designu vod Fabky po TT je skoro stejně geniální jako heslo Náskok díky technice >:-[]
Jinak nic proti pár výjímkám typu 911 nebo G Klasse :yes::yes::yes:
No já nevím, jestli bys ten job dal.
Podle mně je mnohem a mnohem těžší navrhnout základní tvary, linky a proporce, na které pak budeš jen dalších X let dělat facelifty v duchu současné módy - případně tu módu rovnou definovat (!) - než nakreslit každé dva roky něco úplně jiného.
Jak Audi, tak BMW, tak MB v tomhle absolutně pobíjejí konkurenci a věřím, že jejich designéři přitom propotí hromadu spoďárů :-)
Musí to být také celkem frustrující. Musíš design někam posouvat, ale nesmíš prakticky sáhnout na základní linku. Z části jde o přizpůsobování designu novým normám a možnostem výroby. Museli se také poprat s naroubováním jednotné identity, designového jazyka na různé karoserie. To jednoduché není.
Osobne nemusim tyhle drobne facelifty, ale tohle je skica a vysledek muze byt jiny. Predek vypada docela slibne.
TT jsem nikdy nemusel, divne kulate vajicko. Tyhle ostrejsi linie mu ale jiste pomuzou, hlavne na zadku. Snad uz to nebude potreba doladovat kridelkem, aby se v tom zas lidi nezabijeli ;-)
Křidélko je furt, normálně v elektrice, pro TT RS je v edici "Rychle a zběsile" napevno.
A vzhledem ke konstrukci, která se pravděpodobně nezmění (všechno vpředu + u některých verzí Haldex) to tak asi i zůstane.
Ano, vždyť to píšu.
Osobně jsou mi ta elektrická křidélka moc sympatická - když jdeš k autu, nic neruší jeho tvary a jakmile jedeš, pomáhá ti to s přítlakem, v podstatě se o jeho činnost ani nemusíš starat.
Ona je otazka jestli to zvetsuje pritlak nebo tvori odtrhovou hranu aby se ti nezvedal zadek. Osobne bych rekl ze to dela odtrhovou hranu, tak jak byla puvodni napevno. Je to hezke do doby nez se to zrovna v nevhodnou chvili podela. Z tohoto duvodu byly treba v F1 zakazany tyhle aktivni prvky, apc pak je to smrtelne kdyz to nefunguje ;-)
Jaký je rozdíl mezi zvyšováním přítlaku a snižováním vztlaku? Filosofický? Některé části karoserie produkují vztlak, jiné přítlak. U silničních aut je generováno hodně vztlaku - střecha, zadní sklo, kufr, kapota atd. Takže jde o snižování vztlaku.
V F1 jsou aktivní aerodynamické prvky zakázané, protože fungují. Jako celá řada jiných vymožeností.
Pokud je kulatá odtrhová hrana špatná (produkuje vztlak), proč ji nemají letadla? :-) Jen taková hříčka.
letedla ji preci maji, staci se podivat na tvar kridla. Je to podobne jak tohle TT. Vrsek kridla je kulaty , spodek rovny. Vzduch proudici pres vrsek musi proudit vyssi rychlosti a tudiz na vrsku kridla vznika podtlak a kridlo je tedy zvedano temito silami nahoru. Podobne jako zadek TT. Proto vznikla na zadku TT odtrahova hrana jako pevne kridlo(prvni TT), aby rusila vztlak.
Tak ona ta odtrhova hrana funguje i jako aerodynamicky prvek, tj. kdy se proudeni nemuze rozhodnout zdali byt laminarni nebo turbulentni, proto je lepsi aby nevznikaly tyhle prechodove jevy a jasne se urcilo jak bude proudeni vypadat.
Jinak aktivni prvek byl myslen neco jako vysavace co delali podtlak pod autem, ale to uz je stara historie F1.
O rozdílu rychlostí a poklesu tlaku (protože je vršek zaoblený a tedy delší) si povídají děti na základní škole, ale realita je přeci jiná. Vztlak generuje spodní i horní strana křídla, létá se i vzhůru nohama, některá křídla mají delší spodní stranu, ale nevysvětluje to ani takovou věc, jako let letadla z papíru, což zná snad každé dítě.
Pokud auto chceš přirovnávat ke křídlu, tak jde přeci o tvar auta jako takového, ne jen víka kufru. Na běžných křídlech v letové konfiguraci žádný ekvivalent kulatého víka kufru nenajdeš. Důvod je zřejmý, ale co, byla to jen hříčka. Jak jsem napsal, auta běžně produkují vztlak, takže bych čekal tenhle prvek i v nové generaci. Najdeš ho ostatně i na A7 a ta zakulacené víko kufru nemá.
Tenhle obraz je obrazem roku. Člověk na to může koukat hodiny a nenajde jediný designový, estetický kaz. Být to na plakátu, stavím se do fronty. Nádhera.
Úplně si tě představuju, jak sedíš pod fototapetou, na stolku šampíčko, a kocháš se čaro-divu-krásnou přírodou ;-) Jako živá... Nic proti, rozpětí "ideálů" je vskutku nebetyčné ;-)
Však ono to je na plakátu a to je tak trochu škoda.
V reálu to bude vyšší, užší, na menších kolech, která nesednou tak přesně do blatníků...
Ale každopádně jsou to retuše, v duchu současného stylu Audi, a jsem rád, že TT je pořád TT, byť mně tohle auto v podstatě naprosto míjí :-)
Ne, opravdu mi nesedí vzhled vajíčka, facelifty z něj už udělaly trohu dospělejší auto, který není už tak jednostraně holčičí, ale i tak ne. Neberu to z pohledu techniky i nepopíratelných jízdních kvalit, nýbrž jezdit ve sportovním autě, tak musí mít příslušný vzhled. To třeba chlapci od VW s jejich Sciroccem zvládli o poznání lépe. Agresivnější tvar, malé hezké kupé :-)
hlavne by to scirocco uz malo byt v interieri viac originalne a nie kopia golfu 6, ved to je hanba podla mna taketo krasne svalnate auto dobabrat uplne mrtvym fadnym sterilnym interierom z tuctoveho klasickeho golfu, hadam sa to v buducnosti zlepsi [odkaz]
Audi to ma podla vsetkeho dobre rozdelene, A5 je pre chlapov a TT pre zeny/metrosexualov. >:-[] Ale ta predna maska vyzera uzasne (pripomina A7), dufam ze sa od nej budu odvijat aj dalsie modely.
Ono hlavne to robi ten profil strechy. Taky prerasteny VW beetle. Keby ju dali trocha rovnejsiu a urobili aj menej obly zadok, hned by to bolo pohladnejsie auto.
To mně i celkem ano. První generaci jsem moc nemusel, na mne moc kulaté. Druhá je lepší. Vajíčkem bych ji nenazval. Mám takové tušení, že největší pihou na kráse téhle generace pro mne bude MMI integrované do přístrojového štítu.
Ono, ostatně asi jako u všech vozů a hlavně koncernu zálež na konfiguraci vozu. Jsou kousky, které mi nevadí a líbí se mi ( Hezká kola, spolier). Naruší to ten oválný tvar karoserie, ale pak jsou obyč vozy, nebo s přefouklými bodykity, které bych teda vážně nechtěl snad ani zadarmo :-)
Preco? Ved kazdy ta tu vola teta, a je jedno aky nick si nabuduce vymyslis. >:D A nezabudni mi dat zas palec dolu a sebe palec hore, nech vyzeras viac cool. >:-[]
Ne *** mě pamět funguje dobře, to ty pako si myslíš že skrz tenhle mail je furt přihlášená Kylie. A jinak už vim co si zač seš další ubožák co pro jiný názory na auto nadával urážel a choval se jak prase k holce. Takový šovinistický prasata ubožáky nuly a sráče fakt nesnášim. Sou míň než hoooovno, sou rozteklá *** totální lůza vodpad kterej si zaslouží tvrdě přes hubu a pak navěky už jen opovržení. Takže sbohem a táhni kam patříš :no:
Ja nadavam? Teta je podla teba nadavka? To skor ty si sa tu teraz ukazal/a v celej svojej krase co si zac. ;-) Chce to najprv vyriesit si svoje komplexy a potom chodit na verejne diskusie. :-O
No pred casom ho/ju tu zopar ludi usvedcilo a nejak sa tomu ani nebranila. Kazdopadne, stacila mensia provokacia a pozri co za zvratky z neho vyliezli. :no::no: Ale co cakas od cloveka ktory sa bude slepo a za kazdu cenu navazat do koncernu len preto, lebo....ja vlastne ani neviem preco. Asi mu v detstve nejaky passat presiel jeho oblubenu hracku. 8-s
To si mi zkazil trochu dojem, já si to teda nemyslím (diskuzi o usvedceni sem necetl). Já sem si vždy myslel/doufal že teta Kylie je skutečná osoba >:D I s jejíma pihama na diskuzní kráse:D
To sakra je, jen některý hajzlíkové holt mluvěj hodně jinak s ní a teď se mnou. Kdyby to bylo alespoň vobráceně ale machrovat a fakt sprostě urážet holku a teď se pokrytecky chovat jako neviňátko nevinný. Fakt na blití
Hele *** brzdi! Nevim co zas blábolíš že ju něco usvědčilo ale ty seš jeden z těch co se do ní vulgárně naváželi takže buď rád že se nevidíme osobně a jen sem ti tu tvou hnusárnu připomenul a jinak se ti nic nestalo ;-)
Říct sprotýmu šovinistickýmu nýmandovi co je zač to neni žádná nadávka blbče. A můžeš si za to sám. Kdybys do mě nerejpal s tetou byl bys v pohodě. Tebe sem na seznamu neměl. No boží mlýny holt melou, smůla co? >:-[]
Nazvat zensku ktora pisala kraviny a k tomu stylom 13 rocnej pubertiacky tetou je sovinizmus? Kazdopadne za tie nadavky ktorymi sa tu prezentujes by si si zasluzil ban. A tie zvysne dve vety som tak celkom nepochopil, to sa mam teraz bat ze som na nejakom zozname? Ty si azda Smrt ktora si po mna pride ci co? >:D Nevadi, aspon vsetci vidia co si zac a vedia ako sa k tebe chovat. A ja si ta idem zablokovat, neprisiel som sa sem hadat s individuami so slovnikom oravskeho smetiara. Zbohom. :no:
Jaký kraviny? Trochu jí znám a vo autech ví víc než průměrnej chlap a navíc umí i dost dobře řídit. Nezkoušej se vykrucovat, úplně stejně to před tebou dělal další nýmand co jí neváhal psát blbá krávo a najednou se choval jak andílek neviňátko. Vy šovinistický * ste fakt sladký >:-[]
Pár hajzlíků to docela přehnalo a tak moc jí nadávali až si nakonec řekla že tohle nemá zapotřebí.. ;-\
Jo a tenhle zblblík nebyl zdaleka nejhorší, to je jen takovej...
ale stejne ked si zoberies ze cim drahsie auto a viac "chlapacke" tym v nom skor stretnes zensku takze to mas tak.... ved cayenne touareg X6 tam v tychto autach nie je vobec problem stretnut mlade stihle utle zeny za volantom ... proste nema zmysel auta triedit na zenske a muzske, sused ma yarisa , dalsi ma P208 a su to chlapi, zeny naopak bezne jazdia RAVkou alebo SX4kou ci mercedesom C.... dnes si uz nevyberies, moja priatelka ma P407 kombi a aj ked v nom moc nejazdi este ( lebo tatko ju casto nepusti ) sama sa priznala ze sa jej pacia velke auta a nie nejake matizy a f500ky..... nova doba..... co spravis, dnesne zeny su uz tiez ine ako kedysi ;-) a naopak aj chlapi.... ti dnes s radostou poskuluju po miniautach ... ;-)
audi TT je uplne ok.... ak to beries z tohto pohaldu takto tak taky cayenne alebo X6 su viac zenske vozy ako ktorekolvek audi ... aspon co si vsimam
este doplnim nieco co plati 100 percentne a je to badat aj na cestach: [odkaz]
je to tak.... tie akoze chlapske auta su v skutocnoste viac zenskymi autami ako tie akoze typicke zenske auta ;-) taky yaris je dnes viac muzskym autom ako cayenne ;-)
dnesne zeny coraz viac uz pozeraju aj na ine veci ako len na farbu auta [odkaz] , je na case zmenit myslenie a pohlad na zeny, dnesne zeny uz netuzia po malickych slabych cervenych miniautach ( ako nam to komunisti vstepovali 20 rokov ) .... chcu uz normalne auta
citacia z isteho clanku [odkaz] :
„Jednoducho – ženy vyberajú auto hlavou, muži srdcom. Pri návšteve autobazáru žena dlho medzi vozidlami prechádza, starostlivo ich porovnáva a nechá si od predajcov všetko dopodrobna vysvetliť. V duchu skúša s autom zaparkovať v úzkych mestských uličkách. Nakoniec si vyberie auto, ktoré stojí presne toľko, koľko si naň vopred určila,“ uviedol obchodný riaditeľ autobazáru Auto ESA Tomáš Svoboda.
Přitom je zajímavé, že TT se v téhle podobě dočká už třetí generace a u Scirocca se mluví o změně směrem k dobám minulým (i když mně osobně se líbí, stejně jako se mi líbí koncept Shooting Brake).
Však TT je velmi oblíbené, vždyť už v ČR první generace dnes začíná brázdit vesnické diskotéky, kdy se za volantem objevují mladší vesničtí borci, co to koupili za cenu olítané Oktávie TDI a na holky to působí jak magnet >:D
Opět a zase jen rýpání do německého výrobce, to je ale humus, fakt už mi to leze krkem :no:
Můžu vědět, jak by podle Soičiró Fokta mělo vypadat prémiové sportovní kupé?
Proč tady, krucifix, vždy připadnou články o Audi, BMW, VW, lidem, kteří tyhle značky z nejrůznějších hloupých důvodů nesnášejí?
Byť ten extrasložitý, rádobyvědecký sloh Jakuba Sochora nemusím, mnohem raději bych si článek o horních skicách přečetl od něj, vyhnul bych se tak té typicky foktovské hromadě zvratků na adresu koncernu.
Vím, že chlap má nervy držet na uzdě, ale Fokte, ty jsi fakt ubožák :no::no::no: