Takovy mam z toho auta, soude z tohoto jednoho testu, dojem ;-\
"Vrcholné Audi TT potom můžete brát za plnohodnotný hot-hatch, který je opravdu enormně rychlý a schopný."
Pokud je coupe od audi s cenou nastavenou nad vsechny HH "jen" plnohodnotny HH tak by me ocekavani zustalo nenaplneno. Od TT cekam, ze prinese neco vic nez HH z vlastni i cizych staji a tim "neco vic" nemyslim jen zajimavy a bezesporu kvalitni interier. :-O
Chápem, ako to myslíš a tiež si z článku odnášam dojem, že to nebude žiadny živelný športiak. Je ale zrejmé, že Audi ani s najväčšou pravdepodobnosťou nechcelo postaviť okruhové auto á la Megane RS Trophy, ale auto napriek všetkej dynamike stále si zachovávajúce určitú civilnosť. Každopádne si viem celkom dobre predstaviť, že základná verzia je o niečo ďalej, ako GTI, ako sám autor píše, nielen samotnou skutočnosťou, že ide o kupé s posedom bližšie k vozovke (čo samé osebe zintenzívňuje pocit z jazdy), s tvrdšie naladeným podvozkom, ale hlavne je ľahšie a teda dynamickejšie. Ostatne rovných 6s na stovku je na úrovni o 50 koní výkonnejšej Astry OPC či 265k Cupry.
Okrem toho TT stále ponecháva priestor pre vrcholnú verziu RS a tam verím, že s 2,5 R5 TSI to bude iná káva, kde Audi konečne popustí uzdu emóciám.
Vykon je jedna vec (a nemyslim si ze auto potrebuje viac ako 300k aby sa prejavilo), zo zaberou z testovania z NS bolo zrejme (alebo sa aspon usuzovalo), ze sa audi vyhralo s nastavenim prerozdelovania vykonu medzi predkom a zadkom v prospech zadku. Coupe si podla mna zasluzi nastavenie blizsie R8 ako k beznym audi a posielat viac az vyrazne viac vykonu na zadok. Ocakaval som preto chvalospev na TT pre tento fakt a z clanku som sa nic podobne nedozvedel. Co moze znacit niekolko veci: trat nic podobne neumoznila, autor to nieje schopny pozorovat, alebo su audi TT a TTS naladene stale najma neutralne => co viedlo autora k pocitu ako v beznych HH => co ma viedlo k hodnoteniu vyssie. Uvidime, tazko sudit z prvych jazdnych dojmov.
Kazdopadne ak TT ma len tupe (myslene v dobrom aj zlom) riadenie ako ine HH a za nemalu cenu naviac pridava len vzhlad, nizsi posaz, -100kg a funky interier tazko sa bude zbavovat nalepky auta pre...
... pre tych ktory riesia vsetko toto viac ako samotnu jazdu. :-)
TT hlavně musí ponechávat prostor pro Cayman. TT je tedy pořád laděno víc jako daily driver a čistý purismus je parketa Caymanu, který je postavený zcela nekompromisně (motor uprostřed). TT-S může konkurovat Caymanu, ale určitě ne mírou purismu, ale mírou denního použití. Záleží pak čistě na každém, co je mu bližší. Z prodejů je jasné, že čistý purismus určitě není masová záležitost a koncern by byl hloupý, kdyby parketu TT vyklidil tím, že by TT více přiblížil Porsche a nechal tak prázdné místo na trhu po kterém by okamžitě skočilo SLKačko. A TT-RS zase musí nechat prostor pro novou R8, protože jízdními výkony se pětiválec už hodně blíží, resp. nebyl by problém, aby překonal atmosférickou V8, která bude jako základní motor v nové R8 a možná si z dnešních 420hp pomůže někam na 450, ale dál to asi nepůjde, takže z jedné strany by nebyl problém naladit pětiválec výš, ale z druhé strany by si začali požírat zájemce o základní R8, takže i tady se bude muset TT " uskrovnit" a zapadnou do "lajny".
Naopak, test je napsaný dobře, evidentně autor chápe rozdíl mezi přemotorovaným autem, rychlým autem, dobře ovladatelným autem, nebo neschopným autem. :yes: Tady chybí jenom jediné - ta třešnička na dortu - trochu více emocí, ale to ti v otáčkách pod červeným polem dvoulitrové turbo od VW nikdy nedá. Pozor, ale to tak prostě je, není to chyba dobrého motoru.
Súhlas, článok je dobrý a autor charakter auta zrejme vystihol a najmä uveriteľne sprostredkoval, takže v podstate presne viem, čo mám od tohto auta čakať.
Vzhledem k tomu, že staví na stejném základu jako HH, jsem očekával HH, jen v hezčí karoserii s nějakými vylepšeními (převážně spojenými s lehčí a kompaktnější karoserií). Nečekal jsem Cayman se čtyřmi kruhy.
Netušil som, že TT s motorom Z GTI Performance nemá samosvor. Možno redaktorovi na bežnej ceste nechýbal, na tom okruhu by ten rozdiel ale pocítil. Je škoda, že prémiové Audi nemá ani tú techniku, čo Golf, za tú cenu by sa patrilo.
Na druhej strane treba pochváliť redukciu hmotnosti, sto kíl je obrovský rozdiel a dynamika bude určite citeľne lepšia, ako u GTI P (ostatne už len údaj o zrýchlení lepší o 0,4s to naznačuje); obdobne to platí aj pre brzdenie či spotrebu (aj keď tá je na úplne poslednom mieste pri akomto type auta). O dynamike TTS nemá význam pochybovať, údaj o zrýchlení na stovku začínajúce číslom 4 je donedávna z kategórie Porsche (resp. i dnes lepšie, ako základná Carrera 4, Cayman i Cayman S).
Celkovo súhlasím aj s názorom testéra, že tretia generácia už nemá image auta pre paničky a 4% menšinu, ostrejší výraz mu dosť pomohol a spredu s príplatkovými svetlami trochu pripomína R8.
Také mi tu chybí (a už jsem to tu párkrát psal). Dokáži si to vysvětlit leda tak, že místo VAQ spoléhají na pohon všech kol (a v téhle konfiguraci má naložit GTI P přes vteřinu při hmotnosti 1410 kg; GTI P DSG má udávaných 1402). Uvidíme, co se ještě objeví, protože teď máš pevně spojenou převodovku s pohonem. To má také do ideálního stavu daleko.
Naopak, posun správnym smerom. Dvojkové TT stále malo v sebe čosi ženské, nie natoľko, ako jednotka, ale nebolo to ono. Trojka konečne správnym spôsobom zdrsnela a túto generáciu by som si už vedel v garáži predstaviť.
Mě tohle přijde asi tak stejná "křeč" jako designový vývoj 911ky. První TT přišlo s unikátní základní linkou, její cizelace je naprosto logická, navíc na takovém RCZ je zřejmé, že i hodná kopírování.
A vnitřek je prostě dokonalost kokpitu sportovně pojatého auta 21. století, skvěle zvládnutý minimalismus procpaný akt. technologiemi, jak ovladače, tak infotainment. Z hlediska vnímané kvality (fotky detailů) audi opět předvádí kdo je tady king, kdyby takhle uměl zapůsobit v detailech provedení vnitřek S-klasse, mohli by si u MB zatleskat.
Jediné další sport pojaté auto s podobně povedeným vnitřkem je nová MX-5, je to sice o level níž, ale ten sport minimalismus s mírným retrem a přitom moderní, je z toho cítit stejně jako z TTčka.
Presne tak, tá základná línia je vydarená a jasne TT identifikuje, nejestvuje preto dôvod na jej dramatickú zmenu. Exteriérové priostrenie autu rozhodne pomohlo a ako píše autor, možno z fotiek sa to nemusí zdať, ale naživo ten rozdiel môže byť evidentný.
A interiér je skutočne dokonalosť, prirovnanie k high-end hifi úplne sedí (ak nedávno Mig35 prirovnával interiérový dizajn A3 k Denonu, tu to prirovnanie sedí lepšie).
Souhlasím... Mám služební A3 Limuzínu a v porovnání s předchozím verzí Sportbacku, který jsem jezdil je ovladatelnost úplně někde jinde. Pokud bude podobný posun u TT, pak to bude jiné kafe. Jediné co mě mrzí je absence klasické ráčny (rozuměj ručky)
Nicméně internet je plný internetových odborníků, kteří jezdí starou plechovkou, ovšem na NETu se tváří jako alfsamci vlastnící minimálně 3 Ferrari.
Schválně, zda se nějaká potrefená husa ozve... :-!
Audi to dělá dobře, TT je prostě TT, už jednička zavedla auto, které každý zná a dá se považovat skoro za samostatnou třídu /přehnaně řečeno/. Když ho radikálně změní, bude tu jen hezké coupé na jedno období, jako RCZ, nebo cokoliv jiného a zapadne.
Myslím, že to hlásil Polívka v Pelíškách. "Průměrný muž prý myslí na sex v průměru jednou za pět minut, průměrná žena jednou za tři minuty. Co z toho plyne? Že jsem průměrná žena..."
Tak nějak to bude i s tím TT. >:D;-)
Re: Už druhá generace TT byla o dost lepší a tahle je zase o
suhlas... jednoznacne benzin a quattro v tomto pripade ..... kedze ide o audi ;-)
za mna osobne tiez najkrajsie TTcko , aj ked to dnes uz legendarne prve ma vzdy nieco do seba .... ale ok .... toto nove je predsa len uz vymakane a dotiahnute k dokonalosti.....
vedel by som si predstavit aj trosku menej plechu... hlavne bocny profil .... vysoke boky a male okienka... vyzera to ako nejake muscle baby car..... alebo opancierovana hracka..... ale uznavam ze patri tento look k auti TT tak ako patri siroky zadny C stlpik ku golfu..... ok....
vzhladom k cenam ...... mi uz ani tak drahe RCZ R za milion nepride.... ako sa u mnohi rozkrikovali..... nepochybne by RCZ R audine riadne dalo zabrat a mozno bude na okruhu aj lepsim autom.... ale to musia posudit testeri.... kazdopadne cena audi aj pezota je ok.... az teraz v porovnani s TTckom clovek pochopi ze ono RCZ R vobec nie je drahe auto.... a napriklad vieme ze dnes nie je problem kupit si aj beznu yetinu alebo octaviu za milion..... takze ceny su ok.....
na TT sa mi paci to ze si zachovava look a charizmu prvej generacie..... to treba ocenit.... z TT sa pomaly ale isto stava charizmaticke a legendarne auticko.... a to v pripade audi je rozhodne pochvala.... spolu s A3 sedanom ide o dve najkrajsie audiny na trhu.... teda u mna aspon....
este jedna vec... ta navigacia priamo v stite medzi budikmi je vazne cool..... vazne parada... toto sa mi paci hrozne [odkaz] :yes: ... stredovu konzolu nehyzdia ziadne vyklopne lacno posobiace tablety a nerusi ju nic.... a kruhove vyduchy takto krasne vyniknu.... ono cela palubovka je krasne nizucka .... tak to ma byt
jednoznacne pochvala z mojho pohladu..... mozno to pre niekoho bude baby sportiak alebo zenske auto alebo metrosexualne auto..... to je mi uz jedno ako kto to vidi..... za mna osobne sa TT pekne profiluje a stale je to TTcko ako ma byt.... z generacie na generaciu dospieva a opeknieva ale pritom je to stale to TT ake chcem vidiet [odkaz] .... stale je kompaktne a ine ako konkurencia.... nadalej posobi hravo sviezo a velmi moderne a nadcasovo..... nebojim sa povedat ze mozno v sucasnosti najdokonalejsie kompaktne kupatko v tejto cene.... chyby a slabiny hladam marne.... mat milion kdesi bokom na sportiacik ... tak mozno zamierim prave k benzinovemu audi TT ;-)
Re: Už druhá generace TT byla o dost lepší a tahle je zase o
Spletl sis článek, další (marný) face "nového" Civicu je hned vedle..., jediná vzrušující věc na současném Civicu je prý "nekonečné" čekání na CTR. Místo nové CTR nám zatím duchaři od Hondy poslali alespoň facelift v duchu CTR. >:D >:-[]
vsadím se, že na okruhu tohle TT poseká golf se stejným motorem i bez vylepšeného samosvoru. Koncern v poslední době hodně zapracoval na jízdních vlastnostech, třetí generace má velký potenciál, myslím že tomu pomohlo i ladění podobně velkého scirocca. Jen mi tam trochu chybí pětivál 2,5 TFSI.
Ja kľudne pripúšťam, že TT dynamicky porazí GTI P, 100 kíl robí veľa; len sa nazdávam, že samosvor by to auto posunul ešte o kúsok ďalej a najmä s ohľadom na cenovku a zatriedenie auta je škoda, že tam VAQ nie je.
2,5TFSI urite bude v TT RS, takže len vyčkaj času.
To určite nebude dôvod, ostatne prečítaj si aj nedávny test GTI P, nakoľko táto "drobnosť" posunula GTI k lepšiemu. Skôr to vnímam ako marketingovú otázku (úmyselné oholenie "základu") a tlačenie dopytu k drahším verziám.
Přesně tak, možná je sice trochu škoda, že ten základní model nemá el. dif z performance, ale je to celkem logické, o patro výš je už čtyřkolka a TTS ho nejspíš dostane. Pětivál TTRS snad bude, aspoň mi přijde, že jsem to někde četl.
Na okruhu pomůže TTčku nižší těžiště v kombinaci z nižší hmotností a větším rozchodem. Taky bych si vsadil na TT i přes absenci el. samosvoru, jakkoliv v GTI je to prvek, který to auto posouvá o třídu (jízdní) výše. ;-)
Ale - mne sa o dosť viac páčila ilustrácia "nášho starého známeho experta" :-) :
[odkaz]
- len to málinko prerobiť - aby ostalo malá okienko za 2.párom dverí, a hotovo !;-)
tá prvá skica mi príjde strašne ťažká na zadok - ako Pannamera... 8-s
Protože chlap vypadá v titěrném sporťáčku, ať je to RCZ, Audi TT, Mini Cooper nebo cokolivjiného, poněkud zvláštně. A pro mně na tom nic nezmění ani třetí generace TT:-(
Na chlapovi v malém autě mi nepřijde nic zvláštního. Dobrá, někteří starší jedinci vypadají, že prožívají krizi středního věku. :-) Sportovní auta historicky nejsou zrovna velká. A proč by měla být? Ve většině disciplín více plechu ničemu nepomůže. Vsadím se, že mi například Caterham také nelichotí. Ale jsem snad pozér?
Když jsme u těch stereotypů, je snad přílišná starost o to, jak vypadáš a co si o tobě okolí myslí, znakem mužnosti?