Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi vyvíjí konkurenta Tesly Model 3

Nedlouho poté, co Audi začne prodávat elektrický crossover, přijde řada na cenově dostupnější sedan, zacílený na chystanou novinku Tesly.
Zpět na článek
13. 5. 2017 13:29
13. 5. 2017 14:34
13. 5. 2017 15:48
13. 5. 2017 18:40
13. 5. 2017 20:24
13. 5. 2017 18:28
13. 5. 2017 20:25
13. 5. 2017 22:17
13. 5. 2017 20:26
13. 5. 2017 22:16
14. 5. 2017 11:43
13. 5. 2017 18:46
14. 5. 2017 09:30
14. 5. 2017 09:31
14. 5. 2017 23:48
13. 5. 2017 13:29
Tchnika OK, ale
co se týká vnitřku, je tesla lowcostová křapka. Pokud na ní nastoupí bombarďáci od Audi se svejma vnitřkama a servisní sítí...bude to zajímavý.
A i obecně...až začnou fronty u nabíječek a ty už nebudou zadarmo.
Až začne zdražovat proud a kolabovat přenosová síť.
A zlevňovat ropa.
A až státy začnou nahámět miliardy z daní z fosilních paliv jinde...

Budoucnost je ve hvězdách.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 13:35
Re: Tchnika OK, ale
co na to babka kořenářka? taky neví ...
a Nostradamus? :-)
13. 5. 2017 13:41
Re: Tchnika OK, ale
Jakože sem to myslel, že nevíme, jak s to bude vyvíjet. je to zajímavý.
babka umřela a Nostradamus je k...t.
Ale můžeme furt do Delf.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 18:13
Re: Tchnika OK, ale
Delfy budou fajn. A jak se to bude vyvíjet, to bude opravdu zajímavý. Myslím že se u toho budeme bavit skoro tak dobře jako u odposlechů agenta A. Bureše.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 13:36
Re: Tchnika OK, ale
Audi se určitě nesníží na úroveň Tesly co se týče interiéru a palubní (u Tesly neexistující) desky
13. 5. 2017 15:49
Re: Tchnika OK, ale
Tesla zase tak lowcostová křapka není. Technologii baterií má promakanou do puntíku a že se řeší dětské nemoci u prvních modelů automobilky je pochopitelné. Naštěstí si to mohou zákazníci modelů S a X dovolit. 100000 ročně za servis není nic výjimečného. Chleba se samozřejmě bude lámat u modelů 3.
13. 5. 2017 18:32
Re: Tchnika OK, ale
Co je promakaneho na hromade obycejnych aku 18650?
13. 5. 2017 18:41
Re: Tchnika OK, ale
Způsob jejich zapojení, chlazení/vyhřívání a ochrany. Baterie Tesly mají velmi nízkou úroveň degradace.
13. 5. 2017 18:43
Re: Tchnika OK, ale
neni 18650 jako 18650, ostatne to cislo je jen oznaceni velikosti clanku, to je jako napsat ze vsechny penumatiky nejakeho rozmeru od ruznych vyrobcu jsou vsechny stejne kvalitni/nekvalitni

18650 si muze poridit kazdej od nejakych $1 za kus za ty nejlevnejsi nekde z Ciny, ale jejich nasledne parametry muzou bejt dost tristni >:D
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 13:38
Gigafactory ...
... nebudou mít ostatní výrobci zapotřebí
Rozbalit vlákno
5
13. 5. 2017 15:50
Re: Gigafactory ...
Ale budou, ony už se dávno staví. V Číně a dalších zemích. LG, Panasonic, Samsung a další masivně staví továrny na baterie.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 18:50
Re: Gigafactory ...
Nebudou, oni už je mají postavené.
13. 5. 2017 20:27
Re: Gigafactory ...
Ani ne. Projděte si články o těch firmách. Uvidíte, že je staví jako o život.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 22:03
Re: Gigafactory ...
To je o tom co si kdo představuje pod Muskovým názvem Gigafactory
Všichni světoví výrobci mají takových továren jako Musk 1 desítky
14. 5. 2017 11:46
Re: Gigafactory ...
A proto se uvádí, že jediná gigafactory zvládne vyrobit 50 % světového objemu baterií pro EV? Kdyby jich měli několik, tak by ty počty vůbec neseděly.
13. 5. 2017 14:34
Za 300
Milion,bilion,kvadrilion,gazilion poctivých Kč bez DPH díky pokakaný technice. >:D
Rozbalit vlákno
0
13. 5. 2017 15:48
Elektromobil
Opravdu masovou záležitostí se elektromobil stane ve chvíli, kdy za cenu do 750000 Kč s DPH nabídne auto velikosti Octavie Combi s dojezdem kolem 450 km a výbavou dnešních limuzín typu Superb (ideálně s automatickým řízením aspoň úrovně 3). V tu chvíli nebude nad čím uvažovat, provozní výhody jsou nepopiratelné. Do té doby nemá cenu tady nic moc řešit.
Rozbalit vlákno
24
13. 5. 2017 17:42
Re: Elektromobil
Oni si lidi v kupují běžně auta za 750 tisíc? >:D Až bude ten elektromobil velikosti i30 kombi s dojezdem 500km při 130km/h stát 300 tisíc tak si to možná začnou občané kupovat
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 18:12
Re: Elektromobil
Brin je mimo, musely by stát jako Dacia. Do 200 000 Kč. A muselo by je být kde a z čeho nabít. A pokud bude síť permanentně přetížená (některé státy čelí problému že majitelé EV přijedou z práce a nabíjejí - v nejméně vhodnou dobu), nakonec nenabije nikdo a půjdeme všichni pěšky nebo na kolo nebo hromadnou kterou z nedostatku proudu budou pohánět diesely.
EV fandové jsou naivní optimisti. Úplně to čiší z jejich příspěvků. Docela mi to přijde jako v dobách po převratu 1948 - komunisti si taky mysleli, sociálně spravedlivé společnosti určitě dosáhneme, nějak to půjde ..... a 40 let vytvářeli vhodné podmínky načeš se to všechno sesypalo jako domeček z karet.
13. 5. 2017 18:40
Re: Elektromobil
Fascinuje mne neustálé omílání toho nesmyslu s přetíženými sítěmi. Ano, lidé u paneláků si to zatím nekoupí, neb bez garáže nemají zatím kde nabíjet. Nicméně ČEZ plánuje stavět na těch parkovištích masově přípojky, čistě obyč. zásuvku na čip. Je to za pár šupů a zatraceně se mu to vyplatí. Kdybyste zapnul všech 6 milionů budoucích elektromobilů na domácí nabíječku najednou, tak to dělá průměrně max. 7 kW x 6 000 000 vozů = příkon 42 GW. To samozřejmě naše elektronizační soustava neunese. Ale tento scénář je naprosto absurdní. A to z několika důvodů.

1) 6 milionů elektromobilů tu bude tak za 100 let.
2) Stejně jako netankujete všechny auta najednou, tak se ani všechny elektromobily nebudou nabíjet najednou.
3) Průměrný denní nájezd aut je asi 35 km. K tomu je potřeba tedy na auto asi 6 kWh denně. U auta s baterií 60 kWh takto můžete jezdit 10 dní v kuse a nabíjet jednou za 6 dní. Samozřejmě budou auta, která budou nabíjet každý den a také auta, která budou nabíjet jednou týdně nebo méně. A určitě budou alespoň 3, ale spíše mnohem více nabíjecích pásem, něco jako dnešní noční proud. Takže se zatížení v noci rozloží na celou noc a využijí se přebytky.
4) U nákladní dopravy nedává elektřina smysl.
5) Přirovnávat nadšení z elektromobility ke komunismu, to chce velkou odvahu, co takhle mi to přijít říct do očí?
13. 5. 2017 19:05
Re: Elektromobil
1) s tím jde asi souhlasit
2) všechny auta netankují z důvodu, že mají dojezd až 1500km a tankování trvá 5 minut...
3) to nevím jestli je pravda, ale u normálního auta se nemusíte bát krizové situace(prostě když vám někdo zavolá, že máte jet 500km daleko tak sednete a jedete) s baterií na 10% jste v
4) pravda ještě to vysvětlete těm co znovu vynalézají vlak >:D
13. 5. 2017 20:24
Re: Elektromobil
2) Správně uvádíte dojezd až 1500 km. Běžná benzínová auta mají ten dojezd spíš tak 700 km a to je ještě dobré. Rozdíl oproti 450 km není zase tak velký.
3) Krizová situace s jízdou 500 km je velmi, velmi výjimečný případ. Samozřejmě může ve firmě asi nastat. Ale proto si firma nekoupí jenom elektromobily, ale pro dané případy bude mít i spalovací vozy. Obecně se ale nejvíc vyplatí elektromobil lidem, kteří s ním najezdí hromady kilometrů. Jako obchoďák bych radši jezdil v elektromobilu a po každých 400 km si udělal půlhodinovou přestávku na oddych a osvěžení.
4) Silniční vlaky dávají smysl i u spalovacích motorů. Tam jde čistě o snižování nákladů.
13. 5. 2017 22:22
Re: Elektromobil
Mně přijde spíš naivní tvůj příspěvek. Už jen z principu: auto se spalovacím motorem má jen nádrž (levná), ale palivo je drahé. Elektromobil má levnější provoz, ale počáteční investice je prostě dražší kvůli baterii.
Aby se staly elektromobily masivně rozšířené, nemusí stát nutně jako nejlevnější Dacia. :-) Důležité je, aby se co nejvíce smazal cenový rozdíl při nákupu elektromobilu a klasického auta.
13. 5. 2017 18:28
Re: Elektromobil
Jo, kupují. 70 % aut se totiž prodá jako firemních. A firma si to koupí. Ono totiž není zas takový cenový rozdíl mezi vybavenou octávií v naftě a tímto v elektřině. A koupí si to i dost lidí, kteří kupují Octávii. Jestli mají dát 600 kkč za octávii nebo 750 kkč za tohle? Já bych šel do tohodle. Těch 150 kkč se vrátí docela rychle.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 18:51
Re: Elektromobil
Firma si to nekoupí, fleet manažeři počítají každý desetník. A nidko si to nekoupí předražené, když jim za 5 let na elektriku napálí daně jako na benzín.
13. 5. 2017 20:25
Re: Elektromobil
Daně na elektriku vám nikdo nenapálí, to je bez šance. Spíš se k dani z benzínu a nafty ještě výrazně zvýší silniční daň na všechna auta. A elektro se i tak vyplatí.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 22:04
Re: Elektromobil
Naopak, to bude mnohem jednodušší než vybírat daně z fosilních paliv
13. 5. 2017 22:17
Re: Elektromobil
Jo? A jak? Jako že se zdraží všechna elektrika?
13. 5. 2017 19:00
Re: Elektromobil
Firma si to nekoupí, protože potřebuje, aby to někam dojelo a taky 150 tisíc je při 10 autech 1,5 milionu a za to jsou 2 auta tj. o 20% více >:D
13. 5. 2017 20:26
Re: Elektromobil
Jestli vám 450 km dojezdu přijde málo, tak nevím, kolik denně jezdíte km.
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 22:07
Re: Elektromobil
Vrátil jsem se z Bělehradu, vyjížděl jsem v 5 ráno, vrátil jsem se v 24:00
4 hodiny jsem strávil na místním veletrhu
Potřeboval jsem na to 2 nádrže nafty, tankoval jsem 15 minut.
Tak to je přesně to na co elektromobily nemají
13. 5. 2017 22:16
Re: Elektromobil
A to je taky přesně to, co dělá asi 0,001 % běžných uživatelů aut. A nikdo soudný by to neudělal a radši by letěl letadlem.
13. 5. 2017 22:25
Re: Elektromobil
Služobne iste, ale súkromne...aj 1400 km k moru je pre 5-člennú rodinu autom oveľa výhodnejšie. Letenky, žiaľ, by tvorili najväčšiu časť nákladov na dovolenku, cesta autom stojí zlomok tej ceny.
14. 5. 2017 11:43
Re: Elektromobil
5členná rodina ovšem cestou zvládne 4 půlhodinové přestávky na nabíjení...
13. 5. 2017 22:20
Re: Elektromobil
No a? Však do tej role ich nikto ešte nepasuje. Aj Brin Ti vyššie písal, že firma bude vždy mať aj autá so spaľovacím motorom na dlhšie jazdy. Toto neustále vyťahujete len vy, čo tie elektromobily tak strašne nechcete. Keby ste niektorí konečne dali z očí dole klapky a neomieľali dookola tie isté hlúpe argumenty...
13. 5. 2017 18:46
Re: Elektromobil
kolik kombiku velikosti i30 je dnes za 300 tisic coby novych aut?napada me snad jen Dacia a jeji kombiky
Avatar - WinDiesel
13. 5. 2017 18:56
Re: Elektromobil
Trochu to přehnal fakt.
Ovšem vozy se spalovacími motory jsou k mání od 200 000 (jako nové).
EV až od 750 000, možná trochu levnější s nějakou dotací.
nevidím žádnou šanci že by se EV mohly dostat na 200 000 s dojezdem 750 km na jedno "nalití".
Zatím se hraje ve třídách které jsou daleko mimo možnosti lidí v České kotlině. Na západě je to trochu lepší ale i oni zvažují jak své peníze utratí.
EV je momentálně dobrý jako 2. auto do rodiny.
14. 5. 2017 09:30
Re: Elektromobil
tak ceske ceny zajimaj automobilky asi tolik co mravence slon

kdys se podivame na ceny dolarove, v eurech a jüanech
navic dost mistifikujes, kolik aut za 200 tisic ma dojezd 750km? mestska auticka za tuhle cenu krom zase te Dacie maji vetsinou malou nadrz a dojezd na ni vetsinou tak 400-450km, ostatne par malych aut jsem mel, meli jsme v rodine a mame v dorine, pocinaje 3 genaracema Clii, pres Colt az treba po Aygo, vetsinou dojezd na nadrz tak 450km ;-)

obdobne vyvabeny Goilf GTD je jen asi o 15% levnejsi nez stejne vybaveny eGolf, a to jsme teprne na zacatku zlevnovani BEV, protoze nejdrazsi komponenta BEV je prozatim u drtive vetsiny automobilek okrajove vyrabena "kusovka" a automobilky tak dana auta prodavaji hlavne v segmentech kde na tom muzou vydelat i s vyssi cenou ;-) s levnyma autama taky prisla az Dacia a pod 200k sla mozna tak koupit v te dobe nejaka Lada co mela crashtest na urovni srotu >:D
13. 5. 2017 19:02
Re: Elektromobil
fajn tak to zvedneme na půl milionu tam už něco co splňuje požadavky máš? >:D
14. 5. 2017 09:31
Re: Elektromobil
za pul milionu se da poridit Leaf (je to auto vetsi nez Golf)

a co jako? sak te nikdo nenuti porizovat BEV, kup si to co ti vyhovuje ;-)
14. 5. 2017 23:48
Huawei
Jestli Huawei někdy rozšíří svoje aktuální portfolio, může se k výše zmíněným firmám zařadit také, telefony už mají výborné.
Rozbalit vlákno
0