Největším showroomem Audi na světě se stalo anglické West London Audi. Budova o celkové ploše 17 tisíc m2 vznikla za šest let díky investici ve výši 45 milionů liber.
Škoda, kdyby si na to vzali jiného architekta, mohlo to tam vypadat jak v psí boudě, nebo jako když přičapne dobrman. Takhle je to jen... překrásná stavba, která dokonale odráží to, co reprezentuje. Žádné bioinspirace, žádné motivy ze zoologické zahrady (bože), než stavba, která tě uhrane. Přesně, jako eRosmička.
Bryan Ferry... jo, jestli tam střihnul nějaký svůj song, to muselo klapnout. Do toho J.Stewart... no, každému holt přijde popřát otevření nové prodejny jiná liga. A tohle je extra... liga. Jo, jo, prémiová stavba, prémiová auta, prémioví lidé a prémiová... konta.
Vím, že architektonický styl asi nemá přímou vazbu na hodnotu obchodní značky, kterou zdobí - viz nový showroom Audi. Nicméně v příspěvku vzývaná "prémiovost" mi nedá, abych nepřipomenul výsledky nejnovějšího průzkumu konzultační firmy Interbrand a časopisu Business Week k nejcennějším značkám v roce 2009 ve světě, který zahrnuje i přední automobilky. A jak dopadla firma Audi?
8. místo Toyota
12. místo MB
15. místo BMW
18. místo Honda
49. místo Ford
55. místo VW
a nyní přichází náš "prémiový" představitel
65. místo AUDI.
To jen tak na okraj, k té prémiovosti.
Nevim proc, ale mluvil jsem napriklad s clovekem co zije v LA a rikal, ze by si nikdy nekoupil Audi v USA jelikoz v USA tedy v LA servis je na urovni VW, a to pry nici znacku, nic pry nedostanes extra jako premiovy zakaznik, (lepsi prostredi, jednani..etc.) jednaji s tebou jako by jsi pry mel ojete napr.VW Polo. Zato INFINITY ci LEXUS je pry jiny uplny pristup k zakaznikum.
Kdo vÝ, kdo vÝ..., snad jenom ty růže krepový... ;-)
A co je na tom pravdy?
S tvým nickem působí tato "kritika" opravdu "objektivně a nezaujatě", navíc s "argumenty" typu: "Jedna paní (co žije v L.A.) povídala..." >:-[]
Nějak mi nedochází cos tou tabulkou chtěl jako naznačit. Že Ford vyrábí prémiová auta? Nebo snad, že Toyota vyrábí lepší auta než Mercedes-Benz? Jenom jestli tys správně pochopil ten tebou uvedený výraz "nejcennější" a jestli vůbec víš, co je to exklusiv, lux, premium, supermainstream, mainstream či lowend. A vůbec, někam se ti zatoulal Ferrari a Rolls-Royce a.... a... :-)
Nic takového jako “supermainstream” neexistuje. Je to termín používaný POUZE a JEDINĚ zde na auto.cz a jeho autorem a jediným uživatelem a propagátorem jsi ty. Pokud tvrdíš opak, dej sem nějaký odkaz na článek na webu, v renomovaném časopise, na nějakou studii, na cokoliv relevantního.
Pro ostatní: Je to jednoduché - zkuste si zadat “supermainstream” do Google…
PS: Už to sem jen kopíruju odjinud, psát o tom nesmyslu pořád dokola už mě nebaví, divím se, že GTIho ano.
Asi je to zbytečné... Ale přece jen sem občas zavítá někdo nový a mohl by mu na ten jeho nesmysl se "supermainstreamem" skočit a pak se tím někde zbytečně ztrapnit.
Vážený GTI. Tou tabulkou jsem chtěl naznačit, že "cennost" značky mj. znamená její image u veřejnosti, povědomí, které kupující o značce mají, ale i to, jakou cenu by případný kupující byl za určitou značku ochoten zaplatit, což zcela jistě zahrnuje (do určité úrovně) i její prémiovost. Hledisek je tam však více a záleží, jaké faktory byly vzaty v úvahu při posuzování. Stanovení "cennosti" značky je určitě složitější a zřejmě přesahuje rámec tohoto fóra, ale to, že Toyota je osmá a Audi 65 je minimálně zajímavé, nebo snad ne?
A nemusíš se hned čertit. Mne samotného to pořadí (myslím automobilek) překvapilo.
Nechcu ti do toho moc kecat,ale pokud se nepletu tak tyhle žebříčky se dělají ve stylu počet akcií * cena akcie a máš hodnotu značky a na předních místech se v posledních letech perou Coca-Cola,Microsoft,Nokia takže brát tohl jako měřítko prémiovosti automobilky je poněkud liché...
Jacku Sparrowe, ty jsi ve škole nedával moc pozor, co... třeba v ekonomice...?
"Cennost" značky a "prémiovost" jejich produktů jsou podobné termíny jako nebe a dudy...
Podle té "tvé teorie" jsou mapř. produkty se značkou Coca-Cola (která se v tomto hodnocení dostala dokonce na "bednu") mnohem prémiovější, než produkty MB a BMW...
Mimochodem, kam ti utekl takový Lexus..., že by se nedostal "ani" před to Audi... ;-)
Vážený White Labele. Děkuji ta Tvou starost o mé školní vzdělání. Osobně bych necharakterizoval chápání "cennosti" značky a její "prémiovosti" jako vztah mezi "nebem a dudami", protože byť jsou tyto pojmy různé, jsou obvykle vzájemně propojeny a to mnohdy těsně. A k tomu, že Lexus se podle Tebe "ani nedostal před to Audi" Ti něco povím.
Moje sousedka, už je v důchodu, mě nedávno dávala školení o kapitálovém propojení automobilových obchodních značek a dopadu takových propojení na hodnocení jejich "cennosti" a schopnosti generovat budoucí příjmy (povídala něco o "future earnings" - takový divný termín, že jo?), což je jeden z faktorů, který prý byl zahrnut i do mnou uvedeného průzkumu, no a jako napotvoru zmiňovala dvojice jako Toyota-Lexus, Nissan-Infinity, Acura-Honda, atd.
Ale, ona už je v postarší osoba, má jen základku, tak si povídám, co mi to tady říkáš.
Asi mě jen "lakovala".
Takže tak.
Pojem SUPERMAINSTREAM je v odborné i poučené veřejnosti velmi frekventovaným výrazem. Užívá se jej ve spojitosti s kvalifikací produkce automobilky Volkswagen. Pozor, pro lehce motoristicky retardované jedince (zde Beaumont např.) upozorňuji - nezaměňovat v aktuálním kontextu automobilku VW za Koncern VW, neboť ten, jak snad ostatním zde známo pod sebou zahrnuje značky jak mainstreamové, prémiové, lux i exklusiv.
Tedy zpět k pojmu SUPERMAINSTREAM - Vyjadřuje kvalitativní i kvantitativní evropskou originalitu automobilky, která jako jediná naplňuje představu o pojmu - plnoformátovost. Tyto ambice nemá žádná jiná automobilka v Evropě a v celosvětovém kontextu lze paralelu hledat jen u japonské Toyoty. Ale zpět do Evropy.
Supermainstream tedy vyjadřuje aktuální stav automobilky. Vyrábí auta již nikoliv mainstreamová, tedy ten pověstný hlavní proud, to zejména ve velikostních třídách, nýbrž supermainstreamová. V tom se právě odráží postavení Volkswagenu, jako nezpochybnitelné evropské produkční jedničky (pětina trhu) a světové dvojky.
Vedle toho se tohoto pojmu užívá i přeneseně - vyjadřuje u konkrétních modelů technologický, technický a koneckonců i designový náskok před ostatnímu automobilkami.
V kategorizaci automobilek tak rozlišujeme dnes Exklusiv, lux, prémii, subprémii (Alfa Romeo) supermainstreram (VW) mainstream (klasická evropská produkce - Renault, Citroen, Škoda...) a lowend (doplň si tiše sám, ať tě nerozpláču).
Závěrem snad ještě zmíňka o subprémii. Na rozdíl od supermainstreamu, který je automobilkou sledovaný, chtěný a žádoucí, je subprémie stavem přechodným, vynuceným okolnostmi. Automobilka aspiruje na prémiovost, avšek nenaplňuje klasické znaky prémiovosti (viz můj blog a lekce od Marka), je tedy řazena v hierarchii nížeji, pod prémii, tedy de facto v jistém (ovšem redukovaném) směru pohledu dokonce až po bok supermainstreamu.
Jeho to baví vypisovať, ale Ty si tuším jediny, koho to ešte baví čitať.
Ale ok, beriem Ťa ako posledný maják zdravého rozumu ktorý má chuť s tým niečo robiť.
Ak dobre chapem pisany text,tak automobilka VW je supermainstream a teda aj VW Phaeton je supermainstream a napriklad taka Alfa Romeo 8C je subremie.Dakujem za vysvetlenie. >:D
Chápeš to (asi) špatně, resp. nějak příliš redukovaně. VW je supermainstream. Tedy automobilka jako celek je v branži takto zatřiďovaná (jako Alfa- subprémie, atd.) Vedle toho existují klasifikace aut (nikoliv automobilek) velikostní, resp. s odkazem na účel užití auta (dle velikosti - subkompakt, kompakt střední třída, podle účelu užití - SUV, supersport, GT atd.) Tys to ovšem spatlal všechno dohromady.
Tedy například ten Phaeton je produktem supermainstreamové automobilky, velikostně zařazen do třídy Lux (vedle A8, BMW 7 M-B S). Rovněž tak, například BMW 1 je produkt prémiové automobilky, patřící ovšem do velikostní třídy - kompakt.
Za domácí úkol zde prosím zatřiď správně tu Alfu 8C :-);-):yes:
no kažý máme svoje - někdo propaguje toyotu(mimochodem si myslím, že mnohem lepší technika než vlčáci z hradu) a někdo zase super hlavní potok nebo proud kakraholte....
GTího občas moc nemusím - občas jsem z jeho příspěvku - sick - ale jedno mu nelze upřít - styl psaní - to je to proč ho čtu, byť se to musí filtrovat.
A nelze mu upřít jediné - odhadl českou náturu - sklon k ikonizaci čehokoliv, co kdokoliv prohlásí za éňo ňéňo..... no a k zjednodušení celého procesu nastavuje pojem - supermainstream - nepochybuji o tom, že když ve svém křížovém tažení vytrvá - chytne se to a za pár let to bude i na Goooooogggggluuuuu. Lidé milují zjednodušení a slůvka jako super - main - to má přece váhu ne?