Ale : "Octavia představuje jedno z nejlepších kombi na trhu" >:D To tady strhne dost velkou kritiku nemýlím-li se... já si myslím, že je to průměrné kombi v rámci celého trhu... tuto souvislost bych pak viděl v kontextu třídního zařazení, pak souhlasím.
Hodnocení redaktorů je hezky odůvodněno a líbí se mi, že se nebáli zařadit k vrcholu Ftype, i když to není zcela běžný vůz :yes:
s cnostnými úžasnými parametry navzdory zabedněncům tupounům a všem zaprodancům tohoto světa oslavil TESLA MODEL S [odkaz] [odkaz] na Silvestra roku 2013 své 25.000 ks NAROZENINY !!
Aleš to dobre zdôvodnil: RS TSI je výborné auto a niekde ďalej, ako priemer, ale treba zohľadniť model en bloc, teda aj 63 kW základ s vlečkou či 1,6TDI s 5-st. manuálom.
Vím jak jsi to myslel, tak spíš navážu... na RS je hezké i to, že už ho moc šperkovat nemusíš. Normálně si umím představit to auto v základu bez jakýchkoli příplatků... ok, ližiny na střechu (pro kombík) nebo čudlíky na volant to asi chce, ale i bez nich si to dokážu představit.
Souhlasím s vámi oběma. Na druhou stranu - RS nikdy nebylo tak dostupné jako dnes, proto bych mu osobně přikládal větší váhu... není to jen nějaká limitka pro nepodstatné procento zájemců.
To souhlas, RS dneska není výlučná varianta co se týká ceny. Kolikrát už tu pod testem Octavie zaznělo něco v tom smyslu, že za tuhle cenu už je RS jasná volba. Tím je RS ještě lákavější...
Vcelku souhlasím. Jsem rád, že je F-Type v první pětce... a zároveň jsem rád, že nevyhrál... na to je to přece jen auto příliš vzdálené silniční realitě u nás.
Myslím, že to podvědomě redaktoři cítili podobně jako já. Prostě... to auto je skvělé, nemělo by zapadnout, ale zároveň... Autem roku v ČR je Jaguar F-Type - to zní přece jen poněkud zvláštně, pokud by si to přečetl třeba někdo v cizině :-) .
Mám upřímnou radost, že mohu redakci bez výhrad pochválit. Za zveřejnění své volby, za komentáře k jednotlivým hodnocením, za odvahu veřejně se přihlásit. :yes:
Tuhle míru osobního pohledu a klidně vyhraněného, ale zdůvodněného, když budete přinášet i do testů, bude to jen dobře.
Přeji, aby podobných opravdu novinářských vyjádření bylo více.
Za toto velmi výrazně :yes::yes:
Tak, páni redaktoři, ústy pana figurky Vám tady byla dána ještě jedna šance. Jak s ní naložíte je na Vás. Běda, jak začnete zase "přemotorovávat"... ;-) >:-[]
Oceňuji zveřejnění Vaší volby i její zdůvodnění. :yes:
Palec hore redaktorom za triezve, objektívne (resp. pri F-type skôr emocionálne) a vyargumentované hlasovanie. V zásade sa stotožňujem s poradím i väčšinou argumentov pre a proti.
P.S. celkom ma zaujalo, že až dvaja z troch redaktorov označilo dizajn Mercedesu za ázijský. Ja to tu tvrdím už dlhšie, ale bolo mi vysvetlené, že nejestvuje ázijský dizajn a Mercedes ako nemecká značka z princípu takýto dizajn robiť nemôže. ;-)
No tak tohle se čte vestoje a na závěr se salutuje :yes: Takhle otevřeně jít s pověstnou kůží na garážový trh si mohou dovolit jen ti nejlepší. No dobře, dejme si tedy Redaktora roku.
Tady však musím být nestranný, padni komu padni, kdo jinému garáž kopá ten doskáče nejdále, však to znáš... No, nejde jinak, musím to napsat - vyhrávají všichni. A to za upřímnost, čestnost, otevřenost a odbornost :yes: V tomhle se tu mnozí zdejší diskusní šmoulové, co neumí napsat správně ani dvojité Wé ještě mají dost co učit.
Zbývá tedy otázka roku - Jaký vůz bys koupil ty? Tady teď a hned. Tedy jestli je ti přes pade, jak naznačuje pan šéfredaktor, máš jasno a umíš ocenit daný vůz. Já vím, i těch tvých (krásných) šestnáct ti též velí jednoznačně. A máš recht, zde totiž platí jedna zásada - lepší mazda v hrsti než esko na garážové střeše... A vůbec, bez ohledu na věk, neměli bychom tu vlastně jásat nad tím, že u redakčních profíků tvrdě zabodoval Jaguar?
Je to fantastické auto, za posledních deset let se mi žádná sport/show kára tak nelíbila z hlediska řidičského a stylového zároveň, F-type je takový nařvaný krasavec a přitom atlet, super! Jenže když bys měl otevřít portmonku začne ti hlodat, není přece jen, v intencích třídy a při srovnání s konkurencí, moc drahý? Proč nemá žádný ale vůbec žádný kufr? >:D;-)
P.S. Jsem moc zvědav na kupé, to by mohlo některé prostorové věci řešit, a pak už je třeba jen dočkat cenového zjemnocitění. ;-)
O ceně nediskutuju, je to drahé... Nicméně třeba Jaguary klesají na ceně rychleji, než obdobné Ferrari, Lamba a podobně.. na nové nemám a určitě jentak mít nebudu, ale jako ojetý by už mohl dávat smysl i finančně, pokud nebude extrémě kazový :-)
Stačí se podívat, za kolik se dnes dá sehnat dle mě parádní první XKR supercharger :-) To je zatím má cenová a i tak si s tím autem můžeš ještě užít dost srandy:)
Myslím, že na něj dojde…až zmizí efekt prvních dvou let. Nicméně jdou na to šikovně. Nezbavují se prvotního zisku a nepředkládají hned lacézní nabídku. To je investice do budoucna. ;-)
Gilgite, ty jsi jediný ze zdejších diskutérů, kterého bych skutečně chtěl poznat a reálně dostat šanci si tě ze všech stran prohlédnout a vyfotografovat.
Protože takového vola potkat, to se jen tak nestává...
co naplat gilgite. Točíme diskusi kolem komentáře "nesmysly, nesmysly, nesmysly...". Přemýšlím co věcného bych k tomu napsal, ale ať dělám co dělám, nevím... Prostě nevím. Tvá myšlenka je natolik geniální (nebo spíš genitální), že prostě komentář nemám
:-DDDDDDDDDD a je tady pověstný, dnes již legendární, gilgitův pidimozek >:D ....btw. taky mi přijdou oslavné ody na redaktory mírně zábavné. Ale zase žádná oda tu neeskalovala do té míry, aby byla odsoudění hodná.....
Vivaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaant redaktores..... gaudeamus igitur, juvenes dum sumus.... vita nostra brevis est, brevi finietur..... :-);-)
Ve světle v poslední době kritických (i ode mě) reakcí na styl psaní to odvaha v zásadě je. Kdeže jsou právě v týhle volbě nějaký tendenční preference?
Myslím, že GTI to popsal trefně a na jeho poměry až neobvykle přímo a neironicky. Což může některý zmást.
Fakt ty poslední věty nejdou? Nic není jen bílý a černý…a je tu mezi náma jeden, co i z šedivý dokáže pro chápajícího vykouzlit duhu…jen to správně uchopit ;-)
V kontextu zdejšího webu, článků a testů které zde vycházejí je toto vysoko nad současnou úrovní. Zrovna ty, který tady (mám pocit) kritizuje cokoliv už jen z principu, by jsi měl tančit oslavné tance jako první.
Gilgite, to, že někdo napíše něco, čemu ty nerozumíš, neumíš rozumět nebo jen nechceš rozumět, tak to definitivně nemusí znamenat, že to je špatně, nebo ano?
Očividně jsem tě pochopil dobře. A o to víc nevidím nejměnší důvod kritizovat GTIho příspěvek, když chválí redaktory za něco co se pohybuje vysoko nad současnou úrovní webu, kde působí.
Jak jinak chceš ovlivňovat kvalitu zdejšího webu ? Pouze kritizováním, které předvádíš ? Naopak, pokud si o něčem myslíme, že je to tak "správně" je důležité to redaktorům také sdělit.
Josalito, ono vůbec mamku zmínit..... pojdme se hádat, bouchat ojnicema o stůl, házet ložiska do výloh, ale tuhle břitkou břitvu do rukou neberme.... hm? On je G občas opravdu na pár facek a sám jsem to zažil, ale ....
Když si tohle dovoluje v diskuzi a opravdu není schopen sebereflexe, tak ať si to zkusí doma. Myslím, že bude tak rychle usazený, že mu to konečně docvakne.
Já tu jeho rodině nenadával, tak mne tu neosočuj z něčeho, co jsem tu neudělal. A veř, že kdybych chtěl, tak to rovnou napíšu. :-!
A ty možná pochopíš, že nadávat tu bezdůvodně cizím lidem je za hranicemi slušného chování stejně, jako se chovat hovadsky ke svým rodičům. Takže se zamysli hlavně nad sebou samým, jestli by ti toto doma někdo toleroval. Odpade. :-!
Přestaň si tu hrát na moralistu. Nepochopil jsi sdělení, tak tu primitivně kopeš kolem sebe s chováním řeznickýho psa. Odpade. :-!
A kdo koho první urazil, to vím velmi přesně. Byl jsi to ty. A já ti to nezapomenu. Ostatně, toto ti nepíšu poprvé. Ty se totiž slušně chovat k cizím lidem neumíš. Ví to tady každý, ví to celá redakce, ale tobě to ještě nedošlo. :-!
Promiň, omlouvám se ti. A jako důkaz, že mi nejsi jedno, vzhledem k tomu, že ve svém okolí mám pár výborných lékařů - kamarádů, tak ti můžu jednoho velmi renomovaného, doporučit. Je to specialista v oboru psychiatrie. Anebo bys raději gynekologa? Obé je možné..... :-)
Ono by snad mělo být (skoro 25 let po revoluci) normální říci svůj názor a případně si jej i obhájit. Přesto nebo právě proto redaktorům palc nahoru za odvahu. :yes:
No zatím co ty ho umíš napsat. Co je to za slovní spojení “dvojité Wé”? Nemá to být: … napsat W? Ty jsi mi ale češtinář. Snažíš se tady machrovat slohovým cvičením a pak napíšeš Mazda s malým m. No a to esko … už jen zbývá aby jsi namísto x, psal iks >:D
Souhlasím s názorem pánů redaktorů ohledně pořadí (tzn. Dilema srdce vs. Realita, tedy Fko vs. Mazda 6 a poté s menším odstupem OIII - zaslouží si to a prohra se silnou dvojkou, tedy v rámci preferencí pánů z ACZ, je prohrou důstojnou.) Já osobně preferuji onu realitu, tedy M6, auto, které si úspěšný člověk, žijící v této zemi, může reálně dovolit. Třešinkou na dortu budiž použitá technika, která jde proti proudu a mě osobně je tento směr velice sympatický. M6 není bez chyb, ale titul si rozhodně zaslouží. Naopak Fko, to je srdcovka. Naprosto chápu, proč má ve zdejších diskuzích tolik zastánců. Každému, kdo má jen trochu rád auta, se musí při setkání s touto šelmou rozbušit srdce. Jaguaru rozhodně palec nahoru.
A co se týče zdůvodnění, musím jen zopakovat - klobok dolů, pánové! Jasně vyprofilované nazory, jasné zdůvodnění své volby. Prosím, moc prosím, aby se takto jasná hodnocení objevovala stále častěji v testech. Pak by mohlo ACZ být opět naprostá špička. Jak ukazuje tento článek, potenciál zde je.
BRAVO!
Ps.: A teď jsem si přečetl nový test OIII 2.0Tdi, což mě velmi, velmi rychle vrátilo zpátky na zem. Neděkuji, pane Mičko, neděkuji. Ach jo...
Jo, srdce by aj mna tahalo k F-type, lenze pohlad do penazenky ma nelutostne otaca k autosalonu Mazdy. A vlastne mozem byt este rad, ze ma neposiela do troch Aciek...
... za mě pořadí asi takto. Nejbližsí z redaktorů mi byly +- asi názory pana Vaverky. Jinak je zajímavé slyšet ty názory, pravdu kolik lidí, tolik chutí. A teď věřte nějakému testu >:D . PS: nechápu pana Kovaříka, že se S-ko ocení až kolem padesátky. Možná až kolem padesátky na něj většina lidí má, nicméně věřte že ocenit jde už od mládí ;-)
Je tomu pár minut a stál jsem na krojzungu mezi dvěma M6. Šedá a červená..... to jsou děla pánové! Teď zklamu flameisty. ne, neřeknu: "narozdíl od ....vky" .... tedy pokud bychom je chtěli srovnávat tak ten boj je nerovný. Stejně tak, jako boj M6 s S.
Jsem tam měl ku.ndolap a ani o tom nevěděl >:D joooo to byly časy... to ještě Hyundai byl Hyundaiem a ne Jondéééééééééééééém...... prach cest a prééérií :-(:'-( >:D
Dobře. První místo taktně přeskočím. protože nemám chuť se zbytečně hádat. Zajímavé je to však i níže. Když už mám vůbec tu odvahu a drzost proti Octavii a 308čce postavit šlechtu německých dálnic a britskou serpentínovou břitvu, tak musím alespoň vysvětlit, proč je stavím pod český(/německý) mainstream. Bohužel se to myslím redaktorům moc nedaří. Upřímně - ani se jim nedivím. Takhle hloupé srovnání snad ani není možné replikovat. Proč vůbec pořádat auto roku, když se ve finální skupině ocitne supermainstream, budgetovým francouský šrot a ryba fugu a proti nim královna silnic a král okresek? Lze to vůbec srovnávat?
Redaktoři museli mít s rozhodováním problémy. Celý smysl ankety Auto roku je nejistý, pokud se vám v užší kvalifikaci sejde takhle různorodá skupina. Bylo by možná pro příště lepší, kdyby se auta porovnávala separátně v kategoriích. V čem vidět vítězství Mazdy a prohru Medíka mi není jasné...
To jsou zvláštní úvahy. Nikdo přece netvrdí, že první místo Ma6 znamená rozdrcení Ska. Stejně tak jsem si nevšiml, že by někdo porovnával Fko s 308 a vyvozoval z toho nějaké závěry pro pořadí. I ze slovního hodnocení je jasně patrné, že každý jen trochu rozumnější redaktor hodnotí každé auto v kontextu své třídy a hodnotí jak moc nebo málo dané auto ve své třídě, v daném roce, překonalo nebo nepřekonalo své soupeře. Své soupeře ve své třídě/kategorii. Takže já si to překládám zhruba tak, když si vezmu hodnocení Aleše Jungmanna, že hodnotí přínos Ma6 do střední třídy velmi vysoko, přínos Fka mezi sportovními vozy vysoko, přínos OIII v nižší střední tak nějak průměrně, 308 do nižší střední třídy podprůměrně (i když uznává, že pro samotné PSA je to skok), no a Skládu považuje za minimální posun v oblasti luxusních limuzín. Samozřejmě, že jde o individuální vnímání každého jednoho redaktora se kterým můžeš souhlasit (já bych se asi nejvíce z těch tří klonil právě k tomuto hodnocení AJ) nebo nesouhlasit.
To je tak trochu problém. Zamíchat kartami ve střední třídě je podstatně snazší, než to samé udělat u roadsterů a sportovních vozů, kde už jsou některé modely hodně pevně zakotvené a potvrzují to i svými výkony. Tvoje vysvětlení, (že Mazda byla vysoce přínosná pro svou třídu) přijímám - vyplývá to z článku - ale připadá mi malinko nefér. Je to ale jen můj soukromý názor.
Osobně prostě vidím problém v té cenové ale i účelové oblasti. Sešly se vozy, které se téměř nedají porovnat jak svým zaměření, tak svojí cenou. Pak jsou jednotlivé závěry komise dost diskutabilní. Kdyby se, jak píši výše, vypsaly kategorie separátně, tak by to podle mého dávalo větší smysl.
Mám podezření, že M6 vyhrála prostě proto, že od ní nikdo příliš vysokou kvalitu nečekal a všichni tak byli příjemně překvapeni. To chápu, ale postavit ji proto nad vozy, od kterých se kvality očekávaly, je prostě podle mého malinko kontroverzní. Je to můj názor.
Motor roku je jednou pětilitrová V10, protože v oblasti silných motorů byla v tom roce největším pokrokem a jiný rok vyhraje podměrečný tříválec, protože mezi rachitiky je king. A zamíchat kartami může být stejně složité ve střední třídě (obrovská konkurence daná počtem konkurentů) jako mezi sportovními auty kde si to dosud rozdávalo Porsche s Porsche. :-)
To podezření je liché. V anketě hlasují novináři, tedy lidé, co o autech něco vědí. Už předchozí šestka byla špičkově jezdící auto. To už je větším "překvapením" kvalita 308...
Petře, můj jmenovče, opravdu nechápu, jak můžeš tyhle diskuze vůbec vést. Jsi v pořádku? Ano, je to o penězích, ale Mondeo rozhodně lepší službu než třeba XJ nebo XF neudělá. F-Type je nesrovnatelný. Takové auto je samozřejmě "druhé do rodiny" a řešit u něj nějakou užitelnost a "jakou udělá službu" je naprosto a totálně mimo. Pokud to řešíš, tak nemáš na F-Type ne finančně, ale duševně.
Lidé kupují jiná auta než Jaguar buď protože na něj nemají, nebo protože jim více sedí sportovní styl BMW, elegance Audi nebo luxus MB (a podobných značek). Těch, co si i s plnými účty peněz řeknou "hmm, ale to Mondeo je asi lepší" sice asi pár bude (protože pár je od všeho), ale nebudou tvořit ani třetinu vlastníků těchto vozů. Pravděpodobně se bude jednat o lidi, které auta nezajímají a tak nemají důvod si připlácet za víc než je standard. Že bych takové lidi čekal na auto.cz, říci nemůžu...
Když si koupíš auto, na které máš, tak je to naprosto v pořádku (jak jinak), ale neznamená to, že tam venku v prodejnách luxusních značek nemají auta lepší. Než si nalhávat, že o nic nepřicházím, bych si měl natvrdo říci, že přicházím. Je to stejné jako s těmi kecy o tom, že Ferrari v Česku neužiješ. Už jsem viděl bezpočet lidí, jak své vozy této značky "neužívají" a mohu říci, že bych se k tomu neužívání docela rád přidal. Nežij tedy v představě, že nevlastnictvím Jaguáru F-Type nebo Mercedesu S o nic nepřicházíš. Přicházíš. Je to normální, ale rozdíl mezi lidmi je v tom, jestli si to přiznají. Vůbec zmínit Mondeo ve stejné větě jako libovolný aktuální model Jaguáru je svatokrádež.
Netahej do toho svobodu slova. Ty tady v podstatě říkáš, že 1+1 se rovná 17. To prostě musím zasáhnout. Je to zcela odlišné od případu, kdy se tu budeme hádat o tom, které ze SROVNATELNÝCH aut je lepší (třeba Passat vs. Mondeo). Tam už to docela klidně může být věc názoru a představ.
No, kdo do Jaguaru cpe peníze v principu není tak podstatné. Pokud má automobilka team kvalitních vývojářů a designérů, tak to všechno může platit třeba Al-Kaida a auta budou pořád dělat dobrá.
S tím Kauflandem jsem to nepochopil. Nechme to. Jsme diametrálně odlišní.
Ale musíš uznat, že u Fordů jsou féroví a dali F-Typu aspoň šanci. Proč myslíš, že jim tak trvalo dodání Mondea.... a ještě při předání se jistě ošívali : A pane, nerozmyslíte si to ještě ? >:D;-)
nepoznám jediného človeka, ani som na žiadnom fore o ňom nečítal, koho by mazda sklamala. Kto má mazdu, tak nejaký smiešny problém s hrdzavým blatníkom, opraviteľný za pár korún, jej odpustí. moja mazda má momentálne 350.000 km. jazdí ako nová. žiadna závada. chcel by som si kúpiť túto novú krásavicu, ale nemám dôvod, keď stará ide a dol pol mega natočí určite v pohode.
Když čtu takové příspěvky, je mi líto i těch, kteří je čtou...
Tady je jen pouze jedno (racionální) řešení, ignorace podobně ignorantských příspěvků/reakcí.
kombi je určite drahšie ako sedan, ale mazda proste zvolila takú stratégiu. však cena piatych dverí je podstatne vyššia než cena dekla na sedane, kde dokonca ani zo spodu nie je žiadny tapacír. tam pár cm plechu na dĺžku nehrá rolu cenovo. sedan má rovnaký podvozok, len pár cm plechu viac na kufri.
Moc nechápu, že v anketě nejspíš spousta novinářů volila za vítěze O3. Vůbec nic proti ní nemám (málem jsem do ní šel) , ale opravdu si nemyslím, že by přinesla něco novátorského, aby si zasloužila vítězství.
Při posuzování jednotlivých kandidátů se hodnotí především tato hlediska: celková konstrukce a design, komfort, bezpečnost, hospodárnost, ovladatelnost, jízdní vlastnosti a chování na vozovce, výkon, funkčnost, plnění ekologických norem, cena, přičemž jedním z kritérií umožňující porovnání vozidel nejrůznějších tříd a kategorií je value for money - hodnota získaná za vynaložené peníze.
Inovace tedy hlavním kritériem nejsou.
Jo, to má.Protože neumí vyrobit spolehlivý řetěz, má nový rozvodový řemen. Že má každý novinář body a ty uděluje, mi jasný je. Co mi jasný není, že blb co jezdí fábií tvrdí, že z finalistů auta roku není radno žádný koupit.
Bože chlapče ,přestaň se ztrapňovat, fakt, ve tvým vlastním zájmu.To je inovace, že úúúž konečně má 16 ventilů? No, počin hodný motoru roku. Proboha, proč se s tebou bavím.
Jste, takze podle tebe v podstate 1.2 TSI prineslo do koncernu pokrok v pdobe 4-valcoveho usporadani misto drivejsich 3 valcu, ze... No neni nad to ve 21. stoleti objevit Ameriku >:-[]8-s
"...TŘETÍ HOUSLE
Ano ano, tak jde čas. Člověka to až bolí, avšak je potřeba se designové pravdě podívat zpříma do vočí. ..."
"...Zde jde o jinou věc, zde jde o to, zda nový model mazdy je natolik průlomový, či alespoň třídu posouvající, že stojí za bližší interes. Design je velké zklamání (u rozhodování při koupi je to zásadní věc), a když se pokusím přes to přenést, pak ano, nepochybně je to auto, které těží ze své novosti a z dobré techniky. V komplexu to však není referenční model, na to mu schází především širší paleta možnosti individuálního sestavení a samozřejmě velmi velmi nízká image. ..."
"...ASIJSKÁ ČASTUŠKA
Jak, že MOŽNÁ nebudeme souhlasit? Samozřejmě, že nebudeme souhlasit. Právě, že (blatníkové) nateklé obliny a "look" opravdu z (hodně) staré školy. S tímhle pak dokonale koresponduje oblouznění, které prožívá jistá diskusní vrstva. Schválně se podívej, kdo na diskusi předvádí adorační kejkle... ..."
Zdroj: Květnatá diskuse zde na ACZ
Závěr? Autem roku je podle některých oldschool bez image, jehož design je hodný leda tak srovnání s albertem a jehož technické kvality končí na první straně katalogu >:D >:-[]:-!
"...VÝBORNÁ ZPRÁVA
Mazdisté mohou jásat, je to výborná zpráva, nová Mazda šest dokonale pobila... šestiletou lagunu, výběhové Mondeo a... hyundai i40... Tomu se říká garážový majstštyk. Ale nebuďme přespříliš kritičtí, šestka není autem, které bude lámat prodejní rekordy, na to nemá dostatek komplexní přitažlivosti, je proto nutné být k ní velkorysý. Leda v plakátech, tam bych to možná i viděl na absolutního krále. ..."
BRAVO, zvítězil nám plakátový král bez komplexní přitažlivosti :yes: >:-[]
Že vím, jaké auto bude mít redakce k dlouhodobému testu >:D;-) ?
A teď vážně - hlasy opravdu sedly, a to vč. zdůvodnění. Snad jen zdůvodnění herr kommandanta Kovaříka a jeho 5 bodů pro Octavii působí suše jak dehydrovaná potravina v potravinovém pytlíku ...
("V prvním kole jsem octavii nevolil, ale když se dostala mezi finálovou pětici, nemám problém uznat její kvality, proto pomyslné třetí místo.")