Auto roku 2014: Jak hlasovali redaktoři Auto.cz?
Hlasování o Autu roku probíhá dvoukolově. V první části každý z porotců nominuje do finále pět vozů. Finalisty se pak stává pětice (respektive při shodě hlasů na pátém místě šestice jako minulý rok) vozů s největším počtem hlasů.
Ve finále porotci mezi tyto vozy rozdělují 25 bodů. Musí přidělit všechny body, maximum pro jedno auto je deset bodů a v každém individuálním hodnocení musí být určen vítěz. Titul Auto roku pak získává vůz s největším součtem bodů. Letos bylo sčítání výsledků napínavé do poslední chvíle, Mazda 6 nakonec porazila domácí Škodu Octavii o pouhých 31 bodů.
Výsledky ankety Auto roku 2014 v ČR | ||
Pořadí | Model | Počet bodů |
1. | Mazda 6 | 274 |
2. | Škoda Octavia | 243 |
3. | Mercedes-Benz S | 205 |
4. | Jaguar F-Type | 168 |
5. | Peugeot 308 | 135 |
Volba jednotlivých porotců musí být doplněna písemným zdůvodněním. Podrobné výsledky i slovní hodnocení budou později zveřejněny, my jsme se však rozhodli odkrýt karty hned. Jaká je tedy volba redaktorů Auto.cz?
predstavujeme zeneva2014 |
Tomáš Kovařík
Auto.cz
Jaguar F-Type (9 bodů):
Kritériu Value for Money se v několika posledních ročnících ankety přikládala nebývale velká váha, já tentokrát volím svoji jedničku jednoznačně řidičským srdcem. Jaguar je totiž továrna na emoce, jeho design se mimořádně povedl a líbí. A svezení, to je hotová nirvána. Do tohohle vozu se budete každý den těšit - a nikdy se neomrzí.Mazda 6 (7 bodů):
Nebýt jaguaru a emocí, byla by tohle moje volba číslo 1. Když je totiž někdo dlouhodobě mezi špičkou dané třídy, tak tam zůstane i když něco sleví třeba na přední nápravě a odhlučnění. Mazdy 6 si cením, že jde proti proudu, redukovala hmotnost, nasadila zajímavé a reálně fungující technologie Skyactiv, ale také za design, podvozek a řazení.Škoda Octavia (5 bodů):
V prvním kole jsem octavii nevolil, ale když se dostala mezi finálovou pětici, nemám problém uznat její kvality, proto pomyslné třetí místo. A rozhodně nikoli za velký zavazadelník a škrabku. Klíčem k úspěchu jsou podle mě celkové pojetí a funkčnost, technologie, motory a bezpečnost. Je-li jaguar volba srdcem, pak octavia je volba rozumem.Mercedes-Benz S (3 body):
Tenhle vůz by si určitě zasloužil zvláštní ocenění za technologický přínos, nabízí totiž neskutečně bezpečnostních, komfortních a ryze technických řešení. Obecně vzato jde o velký, prostorný a dobře zpracovaný vůz, který nabízí špičkové materiály a budí respekt i image. Jeho přednosti ale naplno docením až tak kolem padesátky.Peugeot 308 (1 bod):
Bod za snahu, byť s ohledem na značku se jedná o mimořádně velký posun vpřed. Vnější design se náramně povedl, stejně jako naladění podvozku, kulisa řazení a dokonce i prodejní cena. Obával jsem se kapličky přístrojů umístěné nahoře - bez problémů. Co však nemohu odpustit, je žalostně málo místa na zadních sedadlech a vystupování odsud.predstavujeme zeneva2014 |
Lukáš Vaverka
Auto.cz
Mazda 6 (9 bodů):
Nový model Mazdy takřka dokonale vyhovuje všem kritériím ankety Auto roku. Má zcela novou a výrazně odlehčenou techniku, atraktivní design, excelentní jízdní vlastnosti, nízkou spotřebu paliva a přitom zůstává věrná motorům s relativně velkým zdvihovým objemem. Vzhledem k velikosti a rozsahu výbavy má příznivé ceny, k funkčnosti také nelze mít významnější výhrady. Oceňuji i netradiční a velmi vstřícný přístup, kdy se kombi nabízí za cenu sedanu.
Jaguar F-Type (8 bodů):
Každý, kdo má rád auta, musí být z Jaguaru F-Type zákonitě nadšený. Má precizní podvozek a řízení, silné motory, kvalitní převodovku a především pronikavý zvuk, tak rozdílný u šesti- a osmiválcové verze. Navzdory vší té zábavě ale umí být F-Type komfortní a dokonce i hospodárný při běžné jízdě. Ani cena, ač od pohledu vysoká, není přehnaná – slušně vybavený kus stojí jako základní provedení Porsche 911 Cabriolet.
Škoda Octavia (4 body):
Octavia představuje jedno z nejlepších kombi na trhu a také nabízí vynikající verzi Octavia RS. Zároveň se však nedokáže vyvarovat naprosto zbytečných přešlapů: manuální převodovka pro motor 1.6 TDI je pouze pětistupňová a karoserie liftback nemá dostatečně utlumený hluk od zadních kol. Navíc je Octavia v běžných specifikacích dražší než konkurence.
Mercedes-Benz S (3 body):
Jedno nové třídě S upřít rozhodně nejde: množství inovací a dříve nevídaných prvků výbavy. Patří sem aktivní řízení nebo vyhřívané loketní opěrky a sedadla s horkou masáží. Jenže design příliš nenadchne – zvenku nezapře asijské rysy, které se klasickým tvarům předchůdce nevyrovnají, a uvnitř se snaží vypadat až příliš unikátně. V nabídce motorů byste marně hledali dieselový motor silnější než 190 kW, pohon 4x4 se dodává jen k benzinovému osmiválci. Nabídka dvou různých hybridů to kompenzuje stěží. Navíc hlavní technická inovace, proaktivní podvozek Magic Body Control, je opět dostupná jen s osmiválci.
Peugeot 308 (1 bod):
Nová generace kompaktního Peugeotu si účast ve finále ankety Auto roku zaslouží, proto jsem ji také nominoval do užšího výběru. Proti předchůdci je novinka zásadně lepší, dotáhla se na úroveň těch nejlepších hatchbacků, jako je VW Golf a Ford Focus. Ostatní finalisté ale mají výraznější kvality, než tento všestranně povedený vůz nižší střední třídy.
predstavujeme zeneva2014 |
Aleš Jungmann
Auto.cz + Autofun.cz
Mazda 6 (10 bodů):
Auto roku by mělo být inovativní, kvalitně postavené a mít dobré jízdní vlastnosti. Mazda 6 toto bezezbytku splňuje. Velmi příjemně jezdí, kvalitní atmosférické motory nehrozí servisními problémy, přičemž výkonem i spotřebou paliva patří ke špičce.
Jaguar F-Type (5 bodů):
Druhé místo si bez debat zaslouží sportovní F-Type. Jen těžko se na něm hledají chyby, celé auto je postavené za jediným cílem: pobavit svého majitele. A daří se mu to na jedničku, navíc díky svému výfukovému systému pobavíte i celou ulici.
Škoda Octavia (4 body):
Pokud by se hodnotila pouze verze RS s výborným podvozkem a povedeným přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o výkonu 220 koní, dostala by minimálně dvojnásobný počet bodů. Běžné verze však už nepřinášejí takové potěšení, byť stále jde o velmi povedený vůz. Proto: třetí místo.
Peugeot 308 (4 body):
Peugeot 308 ukázal, jak velký může mezigenerační posun být. Francouzi vyrobili velmi povedený vůz, atakující zavedené etalony třídy. Hlavně za překvapivý posun vpřed, který se francouzským inženýrům povedl, dávám čtyři body.
Mercedes-Benz S (2 body):
Na Mercedes třídy S sice „zbyly“ jen dva body, rozhodně to ale neznamená, že si vlajkové lodi Stuttgartských nevážím. Znamená to v podstatě pouze to, že z nominované pětice vidím čtyři kandidáty, které je vhodné určitým způsobem podpořit více. A upřímně řečeno, příklon ke spíše asijskému pojetí designu u nové třídy S v tom také hraje svou roli.