Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilka Tatra čelí exekuci, dražba podniku má být v březnu

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
Automobilka Tatra čelí kvůli dluhům exekuci, nařídil ji Okresní soud v Novém Jičíně.

Chebský exekutor David Kocz vydal příkaz k prodeji kopřivnického podniku, jehož cena je podle něj přibližně 300 milionů korun. Vyplývá to z informací v internetovém Obchodním rejstříku firem. Výroba podniku by neměla být ohrožena. Žádost o nařízení exekuce podala společnost Composite Com, jejíž mediální zástupce Andrej Čírtek ČTK řekl, že jí Tatra dluží zhruba 650 milionů korun.

Server Ekonom.cz uvedl, že dražební jednání se má konat 15. března v sídle exekutorského úřadu Cheb. "Provoz podniku tím však žádným způsobem není dotčen, natož pak ohrožen. Byl ustanoven správce podniku, který dohlíží na hospodaření s majetkem Tatry. Již byla vydána dražební vyhláška," sdělila mluvčí Exekutorské komory ČR Petra Báčová.

Podle usnesení exekutora byla stanovena cena podniku na přibližně 300 milionů korun. Dražební jistota činí 100 milionů a výše nejnižšího podání zhruba 200,2 milionu korun. Čírtek potvrdil, že firma je věřitelem Tatry a vyvolala dražbu majetku automobilky. "Společnost Composite Com půjčila Tatře prostředky a nyní má u ní pohledávky ve výši přibližně 650 milionů korun. Cílem exekuce je uspokojit naše pohledávky, ale tak, aby Tatra dál nepřetržitě vyráběla, udržovala si svou hodnotu a plnila své závazky," řekl Čírtek.

Toto řešení podle něj společnost Composite Com zvolila, protože povede k rychlému řešení situace výhodnému jak pro věřitele, tak pro podnik. Od dražby očekává, že přivede do Tatry kapitálově silného vlastníka, který plně uspokojí její pohledávky. "Zároveň dražba přinese informaci o tržní hodnotě firmy. Nový vlastník ze zákona převezme všechny závazky související s podnikem, zaměstnance i veškeré smluvní vztahy. Výsledkem by tedy mělo být především nepřerušené fungování podniku, jehož významu pro český průmysl i pro zaměstnanost v regionu jsme si plně vědomi," uvedl Čírtek.

Tatra je výrobcem nákladních vozidel. Kopřivnickou firmu od roku 2006 kontrolují čtyři čeští a zahraniční investoři reprezentovaní bývalým členem dozorčí rady a současným předsedou představenstva společnosti Američanem Ronaldem Adamsem. Jejich společnost Black River nyní drží 51 procent akcií, téměř 41 procent má Tatra Holdings, drobní akcionáři vlastní dohromady přibližně osm procent akcií. V roce 2010 snížila svou ztrátu o 555 milionů na 158 milionů korun. Celá skupina Tatra včetně dceřiných firem snížila svou ztrátu meziročně o 470 milionů na 119 milionů korun. Údaje za rok 2011 ani 2012 zatím nezveřejnila.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (31)
23. 2. 2013 16:38
Důležité podniky
jsme po revoluci nechali doslova rozkrást. Je to náhoda, že stejný člověk, který vymyslel kupónovou privatizaci nedávno zprostil všech obvinění např. soudce Berku, který se svojí mafií protiprávně zničil mnoho funkčních firem? Nikomu nevadí, že kvůli tomu plno lidí ztratilo práci a zase další výroba byla zrušena? Ztrácíme veškerý vývoj, místo toho zde máme montovny a sklady na výrobky ze zahraničí. A teď zruší vytunelovanou Tatru.
Btw. Tatra na tom mohla být mnohem líp, ale díky korupci nezískala zakázku na auta pro hasiče. Zadavatel pod vlivem Renaultu na jejich dodání dal absurdně krátký termín. Renault to stihl, protože podmínky měl podmáznuté a ty auta už měl vyrobené dopředu. Nic nepomohlo, že ve zkouškách odolnosti Renaulta doslova rozlámali a hasiči ho nechtěli.
[odkaz]
Bohužel, jsme národem ovcí, takže se pořád necháme řídit a okrádat stejnou bandou zlodějů.
22. 2. 2013 20:48
Re: Kam kráčíš?
dôvodom môžu byť pozemky, vstupné v múzeu >:D ale slovenská armáda chce nové autá a ajeto má s našou vládou teplé vzťahy ( 30,126 stupňa celsia bolo na jachte ), takže možno armáda kúpi autá v cene jedno auto za cenu štyroch, veď u nás nevie minister kúpiť v normálnej cene ani kancelársky papier. Biznis je biznis :-!
22. 2. 2013 20:43
Re: oči pro pláč
ale majitel je uz ASHOK LEYLAND a ponechal názov a znak AVIA. Ak by IVECO lepilo vo Vysokom Mýte na autobusy znak Karosa a na bráne by bol nápis KAROSA, znamenalo by to že prežila KAROSA ? Nie, majiteľ to predal a nový sa rozhodol, že názov zachová. Boli tu vášnivé debaty o tom, že VOLVO v čínskych rukách už nie je VOLVO. Nič podobné sa nekonalo, keď Rolls Royce bol predaný BMW, stále sa považuje za RR ale vlastne BMW vyrába RR. Predaj JAGUARA Tatovi bol považovaný tiež za koniec JAGUARu a TATA naozaj ukončil JAGUARovské visenie na nejakej tradícií a začal éru moderných áut, na ktoré lepí logo Jaguaru a na ktoré sa niektorí fandovia Jaguaru ako na pravý Jaguar nepozerajú.A TATRA má iných majiteľov, ale neimplantovali do nej inú techniku ( až teraz PHOENIX ) nie sú bývalou konkurenciou ktorá prevzala značku, haly a pár zamestnacov a robia svoje autá, aj keď pre TATRU by bolo možno lepšie, keby ju v 90tych rokoch predali VOLVU a teraz by sa možno VOLVÁ nerobili v Polsku. Robili by sa v Koprivnici a nelepilo by sa nane logo TATRA. Bolo by to horšie ?
Avatar - Barrichello
22. 2. 2013 15:40
Re: oči pro pláč
Taky že bylo: Tatra loni vyrobila 496 nákladních vozů, což představuje meziroční pokles o téměř 30 procent.

Takže milá Avie prodala víc jak jednou tolik co Tatra.
Avatar - PeterLuk
22. 2. 2013 14:10
Re: česká klasika
U nás je to aspoň dvakrát horšie ;-\