Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volkswagen představil evoluci svého nejlepšího čtyřválce. Co nabízí?

70 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, to zase bude prusvih... minimalne 2 roky, nez to odladi na "dobrovolnicich"...
ryccardo
@Ja Prvni 123 hele přesně to mě taky napadlo. Přijde mi to jako dost zásadní zásahy do konstrukce motoru. To zase někde vyplave. Jak víme tak VW to ladí až na zákaznících a trvá jim roky než konstrukční závadu odstraní. Navíc ještě roky mlží a tvrdí, že žádný problém vlastně není, ačkoliv fóra jsou plná nešťastníků. Pamatuju si jak tady před lety *** pod nickem GTI do roztrhání těla tvrdil, že TSI motory žádný komplexní problém s rozvody nemají a jedná se jen o pár kusů, které holt přeskočily.
ptr078
@ryccardo V dnesnej dobe ladi na zakanikoch svoje produkty uz hadam kazda automobilka
XTad
@ryccardo Jo no, tim spis kdyz se jedna o konstrukcni zmeny typu "do motoru, ktery pracuje s obrovskymi tlaky a teplotami na hranici fyzikalnich moznosti jsme pridali vice elektrickych hejblatek".
ryccardo
@XTad Hele uvidí se za 5 let. Třeba jim to bude fungovat. Ať je nekritizujeme dopředu 😄
Othello
Myslím si že ten snížený kompresní poměr se používá ne proti samozápalům, ale proti detonacím. Samozápaly nejsou zdaleka takový problém jako detonační spalování
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello A on je v tom snad nějaký rozdíl???
Othello
@Mokrous
Samozřejmě, zásadní. Samozápal je neřízený zážeh před jiskrou, detonace neřízené hoření po jiskře. Odlišné příčiny, odlišné následky
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello Zajímavý. Já měl za to, že to je synonymum. A navíc, že před jiskrou je to nebezpečnější, protože píst jde nahoru a výbuch proti němu = destrukce.
Othello
@Mokrous
Hlavně je zažehnutí před jiskrou méně časté. Bývá to například od rozpáleného kousku karbonu nebo jiné přehřáté části spalovacího prostoru. Motor ztrácí výkon a hřeje se ještě víc. Detonační spalování je častější, způsobuje velké rázy. Není od přehřátí ale od příliš velkých tlaků ve válci při plné zátěži
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello Docela rád bych viděl nějaké vizualizace toho o čem mluvíš. Hlavně jak vypadá detonace po zápalu jiskrou vs normální hoření. Já tyhle problémy neznám, protože celý život jezdím na Vervu, nebo podobné typy paliv (v nouzi) ať už diesel kvůli cetanovému číslu a aditivaci, či 100 oktanový benzín kvůli ETBE a pomalému hoření (nikoli kvůli supervýkonům, to je pro hospodský křupany).
Othello
@Mokrous
Palivo samozřejmě vliv má, ale podstatné je že moderní motory jsou vybaveny čidlem klepání, tedy detonačního spalování a dokážou se tedy i méněoktanovému palivu dost přizpůsobit

Jinak typický průběh detonačního spalování je že jiskra správně zapálí směs, ta začne hořet standardní rychlostí pár desítek metrů za sekundu. Ale v určité chvíli se vlivem příliš vysokého tlaku a teploty náhle vznítí celý zbytek směsi což vyvolá onu detonační šlupku
Avatar - Mokrous
Mokrous
@Othello No, to je sice hezké, že motory mají čidla klepání a co si tak matně pamatuju, tak je mají už nejméně 30 let a přesto klidně malým oturbeným motorům praskaly písty jedna báseň. On totiž papír snese všechno, ale udělat něco pořádně a blbuvzdorně není jen tak...
Othello
@Mokrous
Tak vždycky se dá něco udělat blbě. Faktem je že kdysi, před zavedením těch čidel motory zvonily mnohem víc.
vencelín
@Mokrous
Ono u zazehoveho motoru se zazehava, před horní uvrati, říká se tomu předstih.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín Jo, to máš pravdu, ale je to jen o fous a když to hoří normálně, tak se nic neděje. Ale jak už jsem psal, já to vždy řešil 100 okt. benzínem + jsem častěji měnil olej a nejezdil krátký trasy v nízký zátěži, takže mě tyhle věci netrápily.
vencelín
@Mokrous
Jasně, předstih většinou bývá relativně pár stupňů.
Myslím že co se týká detonacniho hoření, tak to se právě projevuje více při vyšší zátěži než při nižší.
Dále na vyskit detonaci nemá vliv intenzita by mě oleje a délka trasy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@vencelín Měl jsem to napsat víc detailně, jak jsem to myslel. Já jsem to myslel tak, že jsem často měnil olej a jezdil svižně dálky, aby se netvořil karbon, který často vede k samozápalům + jsem tankoval 100 okt., který pomaleji hoří a tak si můžeš dovolit motor víc trápit. A navíc ETBE neničí palivovou soustavu, když auto dýl stojí.
vencelín
@Mokrous
Jasně rozumim. Souhlas. Dlouhé trasy motoru jen prospěje, min minimalizaci teplotních cyklu.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Othello odborně to tak bude ale prakticky v tom také moc rozdíl nevidím, zejména když samozápal dokáže propálit píst, ohnout ložiska klikové hřídele, nějak to snad umělo pošramotit i pístní kroužky.... tyhle věci se děly velmi často u 1.4 turbo od Hyundaie např.
Othello
@Tomáš Hromádka
Jasně, škodí oboje. A z čeho tam ty samozápaly vznikaly ?
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Othello nahromaděná karbonizace na ventilech, pak to padalo do spalovacího prostoru, jev-problém už u cca v 30tkm najeto. Za volantem se projevovalo cukáním při přidáním plynu.
Othello
@Tomáš Hromádka
Cukání mi moc na samozápaly nesedí. Ale bůhví jak je vyhodnocovala řídící jednotka
Jirka Capek
Škoda, že jsme se nedozvěděli, v jakých výkonových variantách bude motor dostupný v Evropě, kdy a v jakých modelech (z článku jsem pochopil že dnešní Pasaty a Superby využívají jeho 4. generaci) a hlavně, zda se počítá s jeho mild-hybridní variantou?
Arese
@Jirka Capek Hlavně ho nehybridizovat! 🤮
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese nic lepšího neni, touz je dávno prokázáno, ze leoe vylepšit spalovak nelze.
Aspoň se zlepší jeho účinnost a snad i snizi opotřebení a emise.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Vylepšení samotného motoru? To je úhel pohledu.
kyklop
@Mikesus jj , účinnosť samotného spalováku je nateraz niekde na vrchole. Hybrid elegantne pomáha vykryť brzdenie (strata energie) a samotný rozbeh (využitie "stratenej" energie z brzdenia. Potom tu ešte stále máme na ostatné prípady poriadne tdi
kyklop
@Arese hybrid je relatívne lacný a funkčný spôsob na reálne zníženie spotreby, pričom tú úsporu normálne nedosiahneš. Mimochodom octavia iv s mild hybridom jazdí celkom príjemne a za relatívne málo
Avatar - Jenik3
Jenik3
Vydrzi takovy motor alespon 300.000 km?
ryccardo
@Jenik3 kdyz budes menit olej po 15 tis, tak urcite ano.
vencelín
@Jenik3
Pokud vyměníš, písty, ventily, ojnice, olej atd co 15 tis km, tak ten blok snad při dobře vůli těch 300 dá 😊.
PowerHouse
To navýšení z 350 barů na 500 proběhne i u 1,0 TSI ?
Nyní má 1,0 TSi taky těch 350 barů, stejně jako 1,5 TSI.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dalsi VAG nepodarok s dvoma rozvodovymi retazami a este aj remenom a k tomu turbo. Tam chyba uz len dalsi podvodny SW aby aspon na papieri vyzeral dobre. Oni sa snazia zakomponovat asi co najviac kazitok do jedneho motora, namiesto toho aby ho konecne elektrifikovali a zjednodusili. Vyhodit mohli jednu rataz a remen, pouzit direct drive elektromotor na jednej striane hriadela a vyhodit ten stary alternator a mechanicky cez remen pohananu vodnu pumpu a pouzit elektricku vodnu pumpu a toto napojit na DSG s elektromotorom, ktory by uplne nahradil spiatocku a prvy stupen a zbavili by sme sa aj otravneho zdochynania na semaforoch cez start/stop a lacneho a hlucneho startovania cez slaby starter a blikania svetiel kvoli velkemu odberu prudu z nedostatocnej 12V baterie, to mi je trapne za majitelov 100k € VAG aut co to absolvuju pri kazdom zastaveni, namiesto toho by ku krizovatke prichadzali potichu so zhasnutym ICE, to by sa kultivovane nastartovalo silnejim elektromotorom napojenym priamo na hriadel cez li-ion bateriu bez blikania svetiel a pohynali by sa potichu bez nicenia spojky a poskakovania DSG a ovela efektivnejsie ako v najneefektivnejsich otackach ICE.
Pripadne by sa VAG mohol uplne prekonat a postavit pre drahsie verzie plnhohodnotny RexEV po vzore Honda e:HEV a dat zbohom vsetkym kazitkam vratane turba a konecne vyrabat spolahlive a super usporne motory po fiasku Clean Diesel. Oni naozaj nevedia stavat ani spalovaky ani BEV a tak aj skoncia..
Avatar - Mokrous
Mokrous
@.StenLi. No jasně, neumí. 2.0 TSI a 2.0 TDI jsou fakt "strašný" motory. A proto jsou tak rozšířené a oblíbené. Protože se jejich majitelé rádi trápí. 🤦‍♂️
A nebo to jsou strašný howada jako já a nepoužívají S&S a neřeší vůbec nic z toho o čem píšeš. Prostě jen normálně jezdíme. Nic nebliká, neškube, nezdechá.
Pokud jezdíš jen po městě, tak si kup jinou značku, nebo jezdi MHD. Tyhle dvoulitry nejsou městský postrkovadla.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mokrous přesně, to samé i 1.0 a 1.5 TSI, ty motory prostě drží. Kdo klasicky tvrdí opak, nemá znalosti.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Mokrous samozřejmě, všechny dsg skubou, jen ten tvuj ne. Ze ti to nevadí, neznamená ze to nedělá. Je to proste z principu robotizované převodovky, ze bude cukat. Rychlost řazení a plynulost nejde k sobě. Neni to jen dsg, ale všechny dvouspojky. Ještě jsme nejel se žádnou, která by necukala. Necuka tedy v případě, kdy neradi, to je snad jasné.
Avatar - Tomáš Hromádka
Tomáš Hromádka
@Mikesus dávám lidem za příklad toto fórum, kde se píše jak DSG cuká. Dělám to při jízdě, u různých typů, hlavně u těch suchých a jen se tomuhle smějeme.
To cukání je tak mikroskopické, že nestojí za řeč, to většina hůře řadí na manuálu. DSG, řadí jemně, to jsou fakta, nikoliv subjektivní ale objektivní. Statistika asi tak z 500 zákazníků. A naopak když to s lidmi často rozebírám, naopak nechtějí skůtr CVT. Tečka 😉
Avatar - lamal
lamal
@Mikesus
S tym nejde vzdy suhlasit, viezol som sa napr v taxi O3 1.6 TDI + DSG a to radilo dokonale, na druhy den som siel v taxi s O4 1.5TSI + DSG a to bola hruza, cukalo to motor i prevodovka nevedela motoru asi kvoli lagu v nizkych otackach vyhoviet.
Potom som videl parkovanie v kopci pri nemocnici Sharana s DSG a pobavilo ma to poskakovanie a dupanie na brzdu... A napr 1.0 tsi + DSG v Póle fungovalo bezvadne.
Podobne to mas aj s ostatnymi prevodovkami, nie kazdy hydromenic je uplne bez cukania, alebo kazdy manual je bezvadny. Druha vec je zivotnost no.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Mokrous Tak si si zase raz povymyslal a teraz sa vratme sa do reality, 2.0 ci uz TSI alebo TDI nie su vobec tak rozsirene a oblibene ako sa tu snazis prezentovat 😉 hlavne daleko menej ako 1.5 TSI, lebo pre vacsinu kupujucich vobec nedavaju zmysel kedze opat v realite, drviva vacsina jazd sa kona v meste, kde maju vysoku spotrebu, pomale zahrievanie a nizku efektivitu a klames aj po pouzivani S/S, kedze v realite ho drviva vacsina ludi pouziva a statistiky potvrdzuje aj prax, ked drviva vacsina VAG okolo mna na semafore blika ako ked startujes v zime Skodu 120 😊 .
Celkovo asi nemas prehlad v skutocnych statistikach o autach, ked nevies ako super nespolahlive su VAG TSI a TDI motory oproti bezporuchovym atmosferam bez vsetkych vymenovanych kazitok a ako ti tu uz bolo napisane, ak nedokazes pocitit sklbanie DSG oproti hydromenicu, eCVT, alebo nedajboze super hladkej jazde s EV a tiez nevnimas vibracie z nekultivovaneho zhasnutia motora a jeho hrkotaveho startovania kvoli nedostatocnemu vykonu maleho starter generatora a jeho slabemu napajaniu, tak proste nie si petrolhead, statisticky nespolahlive auta su pre teba super a teda mozes kludne jazdit na hocicom a vobec neries konstrukcne detaily jednotlivych rieseni 😉 .
Avatar - Mokrous
Mokrous
@.StenLi. 😂 Díky za školení 😂 Hlavně o těch atmosférách. Těch je dneska na salonech 99% viď? 😂

A mě nějaký statistiky o ocasech, co jezdí jen po městě a neumí ani svoje auto ovládat nezajímají. Auto je od toho, aby se s ním jezdilo dál, než do vedlejší ulice. Kdo není invalida, tak může jet MHD, na kole, nebo jít pěšky. 2.0 TSI se ohřeje stejně rychle jako 1.5 TSI. A že žere víc, to ví každej. Taky víc jede. Co tam máš dalšího?
Že DSG škube a hydroměnič ne? Aha, akorát že takovej Aisin škube mnohem víc jak DSG. To jí totiž cítím, narozdíl od teoretika, jako seš ty.
A nezapomeň nám přiložit odkaz na statistiku blikání VAG group aut na křižovatkách 😂😂😂
A nejvíc mě pobavila definice petrolheada, který se pozná tak, že ocení hladkou jízdu v EV oproti hrkotavému startování spalováku. 😂😂😂
Dneska se ti to povedlo 👍

Poslední 2 věty původního příspěvku platí i nadále...
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
@Mokrous To nebolo skolenie, ale ked niekto bohapusto klame, vzdy na to poukazem, je to hanba u dospelecho chlapa.
Prepac, ale neviem preco si myslis, ze ma zaujimaju tvoje subjektivne pocity a mylne dojmy o ocasoch, MHD a invalidoch, ked ta to zaujima, tak si zaloz svoje vlakno o tychto hlupostiach. Ja pisem o zlych konstrukcnych rieseniach (tema prispevku) potvrdenych praxou a ich vplyvu na spolahlivost, spotrebu a komfort jazdy, ak nemas cim k tejto teme konstruktivne prispiet, prosim neobtazuja svojimi vymyslami, mna tieto hluposti nezaujimaju..

Vidim, ze si dalsi pepan co nechape vyznam slova petrolhead😒br /> Petrolhead (hlavne v britskej angličtine)😒br /> Človek, ktorý sa intenzívne zaujíma o autá, motory, preteky, tuning, jazdenie a všetko, čo súvisí s automobilmi. Názov vychádza z „petrol“ (britsky benzín), no význam sa netýka výlučne spaľovacích áut.
Termín sa bežne používa na označenie ľudí, ktorí milujú ICE, HEV, BEV, F1, hyperautá, mechaniku a techniku okolo áut rôznych typov pohonu, nie len benzínové.
Avatar - Mokrous
Mokrous
@.StenLi. Díky za další školení, ale jediný, kdo tu plácá o špatné konstrukci a hrozných pohonech koncernu seš ty. Nikdo normální nemá s 2.0 TSI, nebo 2.0 TDI žádný problém. Prostě nasednu do auta, nastartuju, připoutám se, vypnu S&S jedním stiskem a jedu. Jedu 20, 100, nebo 500 km a nemám žádný problém. Jedu plynule, nic neškube a jedu za 4,8-5,2/100 podle zátěže a nálady...
Netrávím čas poskakováním v kolonách měst.
Jestli ty ano, kup si hybrid, nebo EV a nebreč.
Já jsem napsal, že 2.0 TSI a 2.0 TDI nejsou městský poskakovadla, ale motory na ježdění. Jestli to nechápeš, tak s tím ti nepomůžu.
Každej, kdo nemá nas-raté v hlavě si koupí motor podle svých potřeb. Kdo si koupí 2.0 TDI do města je debil a kdo si koupí hybrid, nebo EV na dálky je divnej.
Možností je spousta a každá mo svoje plus a mínus a žádný pohon není dokonalý na vše.
simson33
V článku by to chtělo opravit údaj o účinnosti dnešních spalovacích motorů. Toyota má 41 %, Geely a BYD už nad 45 %, podle údajů na ACZ.
https😐/www.auto.cz/…e-i-vodik-157252
Othello
@simson33
Geely a BYD to ale počítají v čínských procentech
Renoo
@simson33 Jojo, úplně to těm komoušům věřím... V reálném celoročním provozu je nepravděpodobné, že se i ten nejúčinnější motor dostane na 35 %.
Avatar - Ham.
Ham.
Nejlepší mainstreamový benzínový čtyřválec na trhu.
Renoo
Když japonce, tak v benzínu, když VW tak v naftě.
Avantime
Pre náš trh je toto okrajová motorizácia, ale fajn článok, z ktorého sme sa dozvedeli, čo sa mení.
Ja som skôr zvedavý na ten nový 1,5-litrový hybrid od VW, to bude určite zásadnejšia zmena. Uvidíme ho na jeseň v novom T-Rocu a potom aj v Octavii, Tiguane a ďalších modeloch.
Avatar - Ham.
Ham.
@Avantime Z toho co vědí pražští dealeři na 1,5 hybridu nebude nic nového, prostě stávající 1.5 TSI PHEV, baterka zmenšená na cca 2 kWh, vyhozené příslušenství k nabíjení that´s all. ICE stejný (110kw a 130 kW), 6 st. převodovka stejná včetně výkonu elektromotoru, management hybridu stejný jako PHEV v hybridním režimu, pravděpodobně stejné také systémové výkony (150 a 200 kW).
Avantime
@Ham. No veď to stačí. 😊
Avatar - Ham.
Ham.
@Avantime Neříkám, že to nestačí, ale kde vidíš tu "zásadnejšiu zmenu"? Sedni si do současného 1.5 TSI PHEV, navol si režim hybrid a bude to stejné jako "nový" hybrid.
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
Hmotnost ? Nie kazdy chce mat 150 kg navyse v kompaktnom aute. Sa podivaj kolko vazia HEV konkurencie.
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal Tak pokud někomu jde o hmotnost, tak zvolí v kompaktním autě běžný ICE, ne každý chce mít 150kg navíc v HEV proti ICE.
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
Dost vyhybava, ale nepresna odpoved. Hmotnost Corolly s hybridom nie je o 150kg vyssia nez Golf Variant s 1.5tsi + DSG a v pripade 2.0TDi, ktore je spotrebou adekvatne je ICE citelne tazsie.

HEV je s malou 20-50kg bateriou v zadnej casti hmotnostne velmi efektivny a pomaha spravnemu rozlozeniu hmotnosti, dobrej spotrebe a v pripade japoncov aj vybornej spolahlivosti.
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal Corolla naměřená hmotnost 1662 kg, Octavia naměřená hmotnost 1502 kg, to je tuším 160 kg.
www.zeperfs.com/…el7926-11742.htm
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
Vyrobca udava, Kerb weight (kg)
1.8 hybrid 1,300 – 1,430
2.0 hybrid 1,370 – 1,560
Hmotnost spolu s vodicom, mam sa pozriet do technickeho ?
Stranka zeperfs je dost dobry zdroj hluposti, na tom si snad nejdes zakladat.

Naspak ku kontextu, Octavia plugin 1620 - 1695 kg (RS iV) ... takze ano, HEV Corolla je lasička oproti iV a preto by koncernovy HEV mohol by pre niekoho, kto nechce 1700 kg octaviu 😁
Avatar - Ham.
Ham.
@lamal Co nalžou výrobci do papírů je jedna věc, realita druhá. Konec konců lepší dynamika 150 koní proti 180 o hmotnosti také ledacos vypovídá.
Avatar - lamal
lamal
@Ham.
V technicaku Corolly hybrid combi 1.8 140k je 1475 kg.
PavelK_
@Ham. Opravdu má ta 130 kW verze kroutící moment 250 Nm?
Avatar - Ham.
Ham.
@PavelK_ O kroutícím momentu nikde nic nepíši. Ale stačí se podívat na stránky VW, verze se 130kW ICE má 400 Nm.
PavelK_
@Ham. Už to nemůžu najít, kde to bylo. Dával jsem dotaz v diskuzi pod tím článkem a bez odpovědi.
Kasprik
Motor 1.5 TSi 110 kw koupil náš zaměstnavatel v Octavii. Od začátku jsou s tím motorem jen problémy. Startuje podle nálady. Auto bylo i Boleslavi. Startování neopraveno. Doporučeno zamknout auto a zkusit to po pěti minutách znovu. V současnosti najeto 12.000 km. Spotřeba oleje 2 litry. Hrůza.
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Kasprik takze se stále nic nezměnilo už 20 let. Jen ti co to chválí nic jiného nezažili s je to pro ně normální. Dolevat olej mezi servisy nebo obíhat od auta aby začalo fungovat, to by se mi fakt chtělo.
Avatar - praptak
praptak
@Mikesus Představte si, že to není normální, ale kdo motor chválí, tomu se to prostě neděje.
PavelK_
@Kasprik mě 1,5 TSI startuje normálně a olej nežere. Zatím. A o problémech se startováním jsem tedy zatím vůbec neslyšeI, o co jde?
Arese
To je nádhera, nová generace benzinového čtyřválce od evropské automobilky! Konečně nějaká potěšující zpráva v záplavě toho odporného elekroodpadu a hybridního balastu! 🙂🙏👍 Vidíš to, Stellantisi, kdy představíš něco podobného?!
Avatar - Mikesus
Mikesus
@Arese určena zatim pro čínu. Aby tam uspěli, budou do toho muset dat hybrid, jinak opět jen vyhodili peníze. Ani cina nechce zastaralou techniku, Evropa už taky ne. Kazdy soudný clovek si koupi lepší techniku. Urcite doma svitis žárovkami a používáš mandl. Okna v aute mas na švihadla, stěrače na páku, startování na kliku a ruční brzdu mechanickou, abys mohl se sportovním SUV s manuálem a fwd driftovat v zatackach
Pokud ne, jsou tvé výkřiky o absenci elektromotoru jen pokrytecké žvásty.
kamasko
hmm ďalší motor nie do servisu ale rovno na kliniku, no uvidíme ako dopadnú betaverzie a prví klienti. Technicky to vyzerá dobre, závislé na materiáloch, softvéri doladení detailov..
Jirik_H
Ne dosahují 40 % termicke účinnosti, ale přesahují 40 %. Vím o Honde a Toyote.
Ovšem tyto automobilky dávají tyto motory bez turba do nejlepších hybridů na trhu. A obě automobilky maji tyto špičkové hybridy velmi spolehlivé.