Kombíky nejsou mrtvé. Jeden hybridní k nám přiveze i BYD
Obliba kombíků v Evropě je unikátem, i zde jich ale pod náporem SUV výrazně ubývá. Jedna novinka s dlouhou střechou ale dorazí překvapivě z Číny. BYD Seal 6 DM-i se právě začal prodávat na domácím trhu, k nám mu to ale nebude trvat dlouho.
BYD nedávno uvedl na český trh sedan Seal 5, který je nejlevnějším plug-in hybridem na našem trhu. To je nepochybně zajímavá nabídka, kterou ale kazí karosérie typu sedan. O ty u nás prostě není zdaleka takový zájem jako na domácím trhu. Naopak, kombíky v Číně nikoho moc nezajímají, ačkoliv se situace i tam začíná obracet. Například Nio ET5 je dnes už i tam populárnější jako kombi než jako výchozí sedan.
Všiml si toho i BYD a na domácím trhu právě uvedl svůj první hybridní kombík. Pro nás je zajímavé, že je potvrzen příchod i do Česka, a to již velmi brzy. Podle informací od českého zastoupení by se zde měl začít prodávat už začátkem září.
BYD Seal 6 DM-i také vychází ze sedanu a s délkou 4.850 mm se velikostně blíží třeba Superbu. Kufr má velikost 670 litrů, součástí interiéru je lednice, která ale umí i vyhřívat, a standardem je funkce V2L. To z šestky dělá optimální auto třeba na kempování.
Pohon zajišťuje pátá generace plug-in hybridního systému DM. Základní verze kombinuje atmosférickou čtyřválcovou patnáctistovku o výkonu 74 kW se 120 kW elektromotorem. Zrychlení na stovku zvládá za 8,7 sekundy a spotřeba má být jen 3,15 litru v hybridním režimu. Baterie LFP má kapacitu 10,08 kWh a čistě elektrický dojezd je 80 kilometrů v silně přehánějícím cyklu CLTC.
Druhá verze má stejný základ, ale 160 kW elektromotor s baterií LFP o kapacitě 18,71 kWh. Ten má umožňovat dojezd až 150 kilometrů na elektřinu spolu s nádrží na 65 litrů a udávanou spotřebou 4,25 l/100 km je kombinovaný dojezd až 2.000 kilometrů dle CLTC. Baterii lze nabíjet na DC stanicích, ze 30 % do 80 % se dostane za 25 minut.
Už v základu má auto vedle 12,8palcové obrazovky multimédií také šest airbagů, LED světla a vyhřívané i odvětrávané přední sedačky. V Číně má také systém asistované jízdy se 12 kamerami, 5 mm-vlnovými radary, 12 ultrazvukovými radary; s tím asi v Česku počítat nemůžeme. Tato varianta v Číně začíná na ceně v přepočtu 321.000 Kč. U nás můžeme počítat s vyšší cenovkou; o trochu menší BYD Seal 5 s podobnou technikou a baterií o kapacitě 18,3 kWh u nás začíná na 739.000 Kč. Seal 6 DM-i s větší baterií v Číně startuje na 350.000 Kč.

Zdroj: BYD, zdroj foto: BYD, zdroj videa: BYD