Evropský automobilový průmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování automobilových emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude obtížné splnit a že evropské automobilky budou znevýhodněny oproti zahraniční konkurenci.
Asi takhle. Nekompetentní EK vymyslí nereálnou hovadinu a bude na ní trvat. Výsledkem bude opět podvádění a lhaní při emisních testech. Možná kdyby nechtěli poručit větru dešti a šlo se tak nějak přiměřeně s vývojem technologií, tak teď s údivem nesledujeme jak nám automobilky lžou s emisema NOx a CO2, když realita je úplně jinde.
Bohužel chtějí za každou cenu nás dotlačit kupovat vysavače. Nevím ale, proč. Dejme tomu, že by lusknutím prstu byly všude elektromobily. Kde se ta energie pro ně bude brát? Z uhlí? Z atomu? Z pálení dřeva? Plynu? Kde se vezmou pro takový počet aut akumulátory? Kdo zajistí rozumný dojezd, když někdo nalítá 40 tis km za rok a nemá čas stát někde u stojanu dvě hodiny, než se to nabije? atd atd.
Mnohem víc = už teď je našich horních 10 t. spíš 20 až 30 :-)
Viz ty grafy vzhledem k obřímu strašně rychlýmu nárůstu obyvatel na planetě která má furt stejný zdroje a stejně místa atd. = se určitý zvyky z poslední doby budou muset změnit. TAk jako před 100 lety mělo vlastní auto jen určitý procento lidí zase se to vrátí = byť úplně jinak
Zlatý doby když se státy světa vzpamatovaly z 2. světový moc čechů díky železný oponě nevidělo a takový časy už my nezažijem = než to úplně doženem přijdou tyhle sdílený časy. A nejen aut ale i bydlení atd. Ale to bude eště chvíli trvat = možná kdybysme se nemnožili jako králíci..
Takhle nezbejvá než asi věřit Hawkingovi = že pokud se nám nepodaří rozšířit se na další planety = sme v rejži. Teda v čínský rejži hodně států bude a mnohem dřív, tohle myslel jako my homo sapiens že budeme v rejži
Budeme hypoteticky uvažovat, že každá rodina má 2 auta. Kdyby došlo jen ke snížení, že každá rodina bude mít jen 1 auto, tak se ti produkce automotive omezí o cca 50%. Dovedeš si představit tu celoevropskou katastrofu, kdyby automobilkám propadly prodeje o 50%? To obrovský množství krachujících podniků a zástupy nezaměstnaných? Já teda ne. Na produkci aut jsou závislý všechny státy EU a nikdo si pod sebou nepodřízne větev a neuvrhne svoji zemi do ekonomický katastrofy, takže hláška, že auto nebude pro každého je velice úsměvný nesmysl.
Ale proč by docházelo k drastickýmu okamžitýmu propadu výroby? U nás po revoluci sice nastal obrovskej nárůst počtu aut [odkaz] a dneska už je to přes 5 milionů ale dík furt eště omezenejm financim de bohužel spíš o ojetiny z vyspělejších států. Ale celkově bude počet aut a výroba novejch furt stejnej = nebo eště dál trochu rostoucí
Hláška že auto nebude pro každýho = je ale naprosto neúsměvná realita. Souvisí to s tim extrémnim nárůstem počtu obyvatel planety = a furt stejnejma zdrojema a omezenym místem. Bod kdy začne v různejch věcech sdílení = pro začátek třeba aut = je velmi blízko
Automobilky budou dál chrlit svejch 100 milionů aut ročně možná i víc = jen trochu jinýho typu klasický spalovací motory se budou pomalu pomaličku omezovat teď nejdřív asi ve prospěch hybridů a elektroaut a já bych si přál aby se prosadil vodík. Tohle je bohužel asi spíš víceméně správná vize [odkaz]
Podívej se eště jednou na ty odkazy o šíleně strmym nárůstu počtu obyvatel případně předpovědi třeba pro rok 2050 = odhadem 10 miliard. Prostě nebude mít auto každej = nejde to jinak ;-)
Aha netušil jsem, že to bereš takhle globálně. Myslel jsem, že mluvíš o Evropě. No tak to pak možná jo, ale to se situace nebude moc lišit od současnýho stavu.
Právě proto mi přijde uhozený to dělat pěkně po bolševicku příkazem z Bruselu, ale nechal bych to na trhu, který to časem vyřeší sám. Zvýhodnění elektromobilů oproti spalovákům bude znamenat postupný rozšiřování dobíjecí infrastruktury a postupný pomalý zvyšování jejich podílu na trhu. Výkřiky do tmy typu od roku 2025 jsou nesmysl. Elektromobil nedokáže uspokojit potřeby všech řidičů, ale určitýho procenta z nich určitě. Ten kdo jezdí 40 za rok musí koupit zatím stejně spalovák, ale ten kdo jezdí 10-20 km do práce bude moct klidně pořídit elektromobil. Jen musí stát tolik aby se jeho koupě vyplatila.
Tou stranou jsem myslel EK. Prosím tě co řešíš 2 lidi od nás když jich tam sedí celkem 30? Co ti dva naši ovlivní? Prakticky nic. Jsme tam jak 5 kolo u vozu.
Pochopitelně = takovej Telička by se choval zcela jinak než Špidla a zas jinak Niedermayer než Jourová atd. Nebo myslíš že je jedno jestli by byl premiérem třeba Kalous nebo Filip? Nebo prezidentem Havel nebo Zeman atd.?
To máš jistě pravdu. Já jen myslel jestli by ten jinej názor 2 lidí v EK byl slyšet a dokázali něco ovlivnit. Silně pochybuju. I kdyby si tam měl 2 Supermany, tak ti to bude houby platný.
EK má podle počtu států 28 členů. To neni zas tak moc
A ten 1 člen řídí jeden řekněme rezort na celym kontinentu = sakra důležitý = aby na takovym místě byl nadprůměrně schopnej člověk
Myslim že bohatě stačí 28 lidí úrovně typu Niedermayer = což neni až takovej problém. I když nic proti Avengers a Supermanovi a tak :-)
Nemám potřebu urážet Jourovou = ale tohle je prostě o hodně pater mimo její rozsah. Což jak realita a její nástupce na MMR to prokázal. I když možná byla Jourová lepší než jeden z nejhorších co tam kdy byl ministr = a dotáh to na 2. nejhoršího ministra v oboru na kontinentu! Za což byl pak lidem povýšen na předsedu vlády [odkaz] >:-[]
Asi tak :-)
Primo zavaznou regulaci (EU law) nebo smernice, ktere se nasledne transponuji do narodniho prava schvaluje vzdy Ev.Parlament a Rada. Ev. Komise "pouze" navrhuje, ale i tak to bohate staci.
Jsou pripady, kde Parlament a Rada navrh Komise rozcupovaly tak, ze z puvodniho navrhu nezbylo vubec nic. Nelze vyloucit, ze se tak stane take v pripade emisi.
Co bourit, meli cpat prachy do vyvoje a ne do vyroby dehtaku s max. ziskem. Jedine co delali je mastili si kapsy a podvadeli v emisich. Je treba aby vratili spolecnosti to co nakradli ;-)
Máš to popletené. Diesel byl odpověď na nutnost snižovat emise. Benzínové motory ti snížení emisí nepřinesou. A až se zreální metodika pro hybridy, tak ty také ne.
Diskutuji o tom, o čem je tento článek. Přijde mně to docela normální. V podstatě jsem se zapojil hlavně proto, že to hodně lidem v této diskusi nedošlo. Asi ten článek ani nečetli.
Jenže před 10 lety se neřešili emise NOx ale vzhlíželo se hlavně k emisím CO2, který diesel díky větší účinnosti má nižší. Soudíš tu auta, která vznikala v jiný době než je teď soudíš.
Celý desítky let se na celý planetě [odkaz] řeší kompletní emise = že zrovna blbá Evropa se až příliš soustředí na CO2 neznamená že se celý desítky let nesnižuje i všechno ostatní
Jediná otázka je proč sou některý lidi proti = taky bych chtěl do konce života jezdit aspoň osmiválcem atd. = ale z mnoha důvodů je to blbost
Popravdě dopady toho co leze z výfuku se řeší dýl než je většina z nás naživu = takže spíš setsakra pomalu ;-)
Mám si začít vymýšlet a dělat ze sebe vola? Mám tady psát nesmysly o tom, že si za nesplnění cíle EU 66g/km mohou evropské automobilky samy, když nikde jinde na světě nikoho jiného podobná kravina nenapadla?
No, snad všichni víme, proč se v posledních letech tak rozšířil diesel. Ne proto, že by to tak automobilky chtěly, chtěl to zákazník, protože v součtu vlastností to většinou bylo pro něj výhodnější. Automobilce je z hlediska nákladů na výrobu +/- jedno, jesti zbouchá diesláka nebo benzíňáka.
Když bude benzín stát půlku toho, co nafta, do roka budou všichni jezdit v benzínech atp.
Mastit kapsy si budou vždycky, ať na dieselech, benzínech nebo hybridech a elektrikárách.
O tohle dítě se nebojim = že nezůstane furt stejný a projde nějakym vývojem = to spousta lidí a plíce všech lidí považujou za plus ;-)
A že vozy se spalovacim motorem budou jednou pro určitou omezenou skupinu lidí a logicky ne pro každýho = to čtu od mládí ve sci-fi, knížkách napsanejch před 50-70 lety
No a pomalu pomalinku se to blíží
Ty si zlatou éru aut zažil na svobodnym kontinentu = co ty chudáci co tu jezdili [odkaz]
A tehdy samozřejmě nebylo ani zdaleka tolik aut jako dneska ;-)
1 odstavec pusoby jako by evropske automobilky zaspali a ted se bourej protoze je zahranicni konkurence predbehla s emise splnuje a splni >:D
jako jestli nekdo z automobilek rika ze nestihnou za 7 let zapracovat zmeny, tak takova utomobylka tu nema co delat, 7 let je neskutecna doba na to udelat v automobilce kompletni obmenu vsech modelu sakum prdum uplne odznova ;-)
Presne tak.
Prvni a tucny odstavec:
"Evropský automobilový průmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování automobilových emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude obtížné splnit a že evropské automobilky budou znevýhodněny oproti zahraniční konkurenci."
a v clanku pak nikde nevidim, kde ma ta konkurence ze zahranici tu vyhodu. Zahranicni konkurence vyviji hybridy, elektro a vodikovych pohony a v Evrope si zatim automobilky akorat masti kapsy z dehtaku. No a kdyz prijde na vec a je tlak na emise jako v zahranici, tak je to najednou problem. Nechapu proc bych se mel tady nechat travit a nechavat nekoho si mastit kapsu. Uz aby ty dehtaky zacli ve mestech hromadneji zakazovat. Zahranicni konkurence prichazi uz dnes s prohlasenimi, ze budou dodavat napr. SUV v benzinech a hybridech. Co na to evropska konkurence? Ta spise tak chce prodavat 90% v dehtu 8-s
Jen se divim, ze se ten clanek nestocil smerem na koncern VW, kdyz se na ne vsechny obecne clanky vzdy stoci >:-[]
Evropské automobilky budou v nevýhodě, protože mají většinu na evropském trhu a evropský trh pro ně hraje větší roli, tedy tvoří větší podíl jejich prodejů. Pokuta se platí za každý registrovaný kus. Čím víc aut prodáš, tím větší pokutu dostaneš za stejné překročení. Pokud jde pak o větší auta a výkonnější motory (kde jsou spotřeby z principu vyšší), tam evropské automobilky prakticky dominují. Když na to přijde, vždy můžou ty silnější motory stáhnout z nabídky, aby nám zabránily jim zvedat průměr. To tu asi nikdo nechceme, že.
Řešení problému je také celkem jednoduché. Není ani tak technicky náročné. Je jen drahé, což budeme muset zaplatit my.
Diesely pak neprodávají, protože by nic jiného neuměly vyrobit. Diesely prodávají, protože je hodně kupujeme. Protože tu mají tak velké prodeje, vyplatí se jim je dělat klidně jen pro nás.
Konkurence ze zahraničí má tu výhodu, že na svých trzích nebudou mít tak přísné normy. Je to tak těžké pochopit. Nebo si snad myslíš, že třeba v USA bude flotilová norma 60g CO2/km?
Myslim že od tý doby co se v polovině minulýho století přišlo na to že co leze z výfuku škodí a začaly se omezovat emise = bylo USA vždycky před Evropou
Celý desetiletí to zhruba probíhá = nejdřív Kalifornie, pak Japonsko a postupně další státy USA a samozřejmě Evropa, Austrálie a další státy světa. I když tady se v posledních letech furt dokola mluví o nějakym [odkaz] myslim toho vlevo >:-[]
V čem je USA před Evropou. V EU chtějí emise CO2 70g/km. V USA je to dnes asi 300g/km. Podobně je na tom Japonsko nebo Korea. Nikdo si nedává tak přísné cíle jako EU.
Zároveň mají ale daleko přísnější limity na skutečně škodlivé emise, na rozdíl od vypatlané EU, která pořád řeší jen CO2 a pak se diví.
EU je hodně pozadu a tohle se s ní jen poveze dál.
Hodně pozadu není. I Kalifornie sleduje evropské normy a inspiruje se. Hlavní rozdíl je, že máme dvojí metr. V zážehových takový rozdíl není a v něčem jsme byli i přísnější, když jsem je před lety srovnával. Pak jsou nějaké odlišnosti v metodice, což ovlivňovalo například odvětrávání nádrží. Kalifornie je v tomhle pragmatická. Mají špatné podmínky.
Velká část světa pak přejímá "naše" normy. Ony jsou to normy OSN a myšlenkou je, aby byly univerzální, protože je to levnější.
neres CO2, to zajima jen uredniky ktery delaj tabulky a nekde si precetli ze CO2 zpusobuje globani oteplovani a tak z tohoi zacali silet, emise jsou nejen CO2 ktere zadny problem neni, ale dobre se proste vycisluje ;-) i blba vodni para je 10 tisic krat vic sklenikovej plyn nez CO2 ;-) ale nato nastesti jeste v EK naprisli, protoze by urcite zakazali varit vodu aby nevznikala vodni para >:D
v asijskych zemich plati vetsinou mnohem prisnejsi emisni limity nez v EU ;-) Japonsko, Cina, Korea, tam vsude maji mnohem prisnejsi emisni limity nez v EU, a zrovna Cina je velice dulezitej trh pro cast Evrospskych automobilek ;-) mimochodem prisnejsi emisni limity nez EU ma i USA, a v tech 4 zemich budou prisnejsi emisni limity i po zavedeni tech v EU v 2025
No, a není to snad pravda? Zatímco ostatní pracují a pracovali na hybridech a elektru, tady se tlačily nesmyslné diesely. A najednou Evropa kouká, že jim ujíždí vlak.
Sedm let je možná fajn na modelovou obměnu, ale nestačí to na vývoj nových druhů pohonu tak, aby byl schopen soupeřit s konkurencí, která to dělá dvacet let. Vezmi si třeba hybridní modely od VW. I tak mírná redakce, jako je tady, k nim byla neskutečně kritická, protože v běžném provozu jsou nepoužitelné.
Víš o čem je tento článek? Je to o plánu snížení emisí CO2 na 66g/km. Nikde jinde mimo EU podobný plán neexistuje. Ani V USA, Japonsku nebo u Korejců. Můžeš mně tedy rozumně vysvětlit kam Evropě ten vlak ujíždí? Vždyť tam jsou emise CO2 dvojnásobné a nikdo nemá podobné cíle jako EU. Mimochodem. V USA má nejnižší emise CO2 Mazda. Bez hybridů.
Proč mně nadáváš do blbců? Já jsem z Evropské komise? Já tady nic nehodnotím. Jen sem dávám fakta. Tento článek je o plánu Evropské komise snížit emise CO2 na 66g/km. A o něm tady diskutujeme.
Třeba si hlasoval pro Babiše a ten do Evropský komise poslal [odkaz] nebo předtim pro ČSSD když tam [odkaz] poslal sám sebe = to by to oslovení trochu na místě bylo >:-[]
To budeme vědět až v roce 2022. Neuvádí procenta, protože jsou líní spočítat 0,7 * 95, respektive 0,85 * 95. Procenta uvádí, protože neví, jaký bude základ. Nebude se to počítat z těch 95, které máme stanovené jako cíl. A to právě proto, že je těch 95 dle NEDC, ale cíl pro 2025/ 2030 bude dle WLTP.
zalezi na tom, jak moc to auto je hybridni
malo hybridni auris ma normovanou spotrebu 3.5 l/100km
vic hybridni volvo t8 ma normovanou spotrebu 2.1 l/100km
do roku 2030 zbyva 13 let. za 13 let se budou prodavat jen elektromobily a hybridy a jde jen o to, jak hodne hybridni ty hybridy budou. nemuzes na to koukat dnesnim pohledem.
takze vpohode
To není otázka toho, jak "moc" je auto hybridní. To je čistě otázka toho, jak se počítá spotřeba pro plug-in hybridy. Tedy dojezdu na elektřinu. O tom to celé je. Chceš nižší spotřebu? Tak prostě do auta nacpi větší baterii. Nikoho netrápí, jestli ten plug-in umí šikovně zacházet s energií. Má velkou nabíjecí baterii. To stačí. Skutečně sofistikované.
vsak o tom pisu
velka baterka = hodne hybridni auto = mala normovana i realna spotreba
a je predpoklad, ze v 2030 prumernej hybrid ujede na elektriku podstatne vic nez dnes, takze beznej clovek bude v hybridu jezdit pres tyden za 0 litru benzinu, aby mu to na konci tydne po navratu z chalupy vylezlo na 1 l/100km v realu
Co jsem ale slyšel od koně (tedy automobilek), tak lidé ve skutečnosti moc nenabíjí. To auto si koupí, protože je na něj třeba menší registrační poplatek. Ten potenciál tam je. Jen musíš mít kde nabíjet.
Mám. Dokonce i venku. Nejsem však zrovna reprezentativní. A i když mám kde nabíjet, nejsem si úplně jistý, jestli bych na to časem neprděl. Nakonec to auto bude jezdit i bez toho. Na rozdíl od elektromobilu.
o cem se chces bavit karle?
CO2, resp. spotreba, se pocita z normovanyho cyklu.
podle WLTP sice bude nejspis vyssi normovana nez podle soucasnyho NEDC, ale je otazka o kolik se to u hodne hybridniho auta projevi
jestli tady je dnes někdo "militantni", tak se podivej do zrcadla karle.
kazdopadne ten požadavek na CO2 nevychazi z realny spotreby ale z normovaného cyklu, a ten je, nebo ještě bude, nejak danej.
soucasna realita jak jsou auta "cisty" není o spotřebe, ale o tom, jestli spaluji benzin nebo naftu
No, problém v tvém článku je trošku v tom, že se jedná o teoretické emise dle normy. Tedy ve většině případů o naprosté nesmysly, na rozdíl od amerických norem. Realita by s tabulkou dost zamávala a nebylo by to ve prospěch evropských značek.
Nejkomičtější tam ovšem je ta tabulka s dělením podle tříd. Nesmyslnost SUV vyniká nade vše...
Současná auta nemají jednoduché motory. A s elektronikou budou problémy, pokud si to auto chce nechat dlouho. Kolik let má moderní auto podporu výrobce a můžeš se spolehnout na dostupnost náhradních dílů?
tak by snížila maximalni rychlost na dalnicich pro dodavky a SUV, protože jak znamo, vysoka koza ma ve vysoke rychlosti vyrazne vyssi spotřebu nez klasicky auto
Tady jde o motivaci vývoje. Vyšší spotřebu v provozu trestá spotřební daň. A cíl zůstává stejný, nehledě na to, co kupujeme. Takže přesunem k autům s vyšší spotřebou (větší čelní plochou, větším koeficientem = horším tvarem) vlastně automobilkám cíl posouváme; ztěžujeme jim to. Cíl je 95 (pro 2021), ať všichni budeme jezdit v pětistovkách, nebo v Range Roverech. Druhá varianta je pochopitelně těžší.
Z toho, jak je to udělané, je celkem zřejmé, že nechtějí, aby se to přímo dotklo spotřebitele. Jednodušší a podle mne lepší by bylo prostě zvednout spotřební daň. Lidé by sami poptávali úspornější auta; pro ně úspornější, ne jen na papíře. Pro nás by to však bylo pravděpodobně dražší. Ale kdyby chtěli skutečně výrazně omezit CO2 z dopravy, spotřební daň by to zajistila.
nevim jak ty, ale jestli stoji benzin 30 nebo 40 korun je mi celkem jedno. k nejakymu omezeni jezdeni bych asi pristoupil az pri cene 50 korun za litr, ale jen do doby, nez bych si na to zvyknul. a na zapade maj tu hranici posunutou jeste dal.
to by muselo byt zdaneni hodne brutalni, aby to melo nejaky podstatny vliv.
omezeni rychlosti na dalnicich pro dodavky a SUV je jednoducha cesta ke snizeni emisi v realu. nejen ze by tyhle auta jezdily pomaleji a s mensi spotrebou, ale ono by jich ani nejezdilo tolik, protoze kdo by se chtel po dalnici sunout maximalne osmdesatkou nebo stovkou, takze by tehle aut s vyssi spotrebou ubylo i na normalnich silnicich. a dotklo by se to jak chudaka, tak bohace...
a je hezky, ze treba volvo xc90 v hybridu ma normovanou spotrebu 2.1l/100km, tedy 49g CO2/km a tedy s rezervou vyhovujici navrhovanymu limitu pro rok 2030, jenze kdyz s tim pomazes bez limitu po dalnici na rujanu, tak se bez problem dostanes pres 15 ...
neber to tak, ze jsem pro omezeni rychlosti na dalnicich pro tyhle auta, ale kdyby eurohujeri meli skutecny zajem snizit emise CO2, je tohle jednoducha, rychla a realna cesta
Někteří politici si představovali klidně 200 korun za litr. Je pravda, že lidé si časem zvyknou na všechno. A přizpůsobí se.
Kdyby něco takového měli zavést, tak určitě nebudou jmenovat "dodávky a SUV." Bylo by to postavené na odporu, tedy čelní ploše a koeficientu. A teď to hlídej.
Hele, nebyl jsi to ty, kdo tu tvrdil, jak majitelé SUV jezdí jak šneci celí vyděšení z té velké spotřeby? >:D
Co takhle přikázat výrobcům, že musí omezovat průtok paliva tak, aby auto nespotřebovalo víc než X. >:-[] Auta s většími odpory by tak měla automaticky nižší maximální rychlost. Hned by sis rozmyslel, jestli si dáš třeba kola na střechu. >:-[]
když potrebuju auto s vyssi svetlou vyskou kvůli tomu, abych se v zime dostal od baraku, tak moc na vyber nemam. a je logicky, ze min problemovy auto v tomhle ohledu pripadne manželce. a primarne je to auto pro rozvoz deti do skoly a na krouzky, tedy typicky 3km tam, a 3km zpet, zadny dlouhy vylety a rychly presuny
U nějakého procenta určitě. No a? Zakážeš lidem topit doma nad 18 st.? Kupovat si drahý hodinky? Stavět bazény? Nic z toho taky nutně nepotřebuješ.
Problémem je hlavně počet aut ve městě. To, jestli žerou o něco míň nebo víc, jestli jedou na naftu nebo benzín, to je menší problém.
podivej se o cem je clanek.
clanek je o CO2, tedy o spotrebe.
a z tohodle pohledu jestli auto zere vic, tak to problem je, ne ze ne.
proto taky automobilky kvicej.
a proto taky ten clanek.
az bude clanek o drahych hodinkach a jejich vlivu na zrak hodinaru, protoze ty titerny soucastky musi nekdo poskladat, tak se muzem bavit o hodinkach, ale v tyhle souvislosti mi to nedava zadnou logiku
90% někdo spočítal? Ty? Topten?
Kdy je to ještě logická volba a kdy už ne? Stačí, když kupující chce vysokej posed, nebo i musí pravidelně jezdit do terénu?
Byl benzínový šestiválec u tvého auta hodně logická volba, nebo sis jen dělal radost? Žere třetinu nebo trojnásobek?
To je přece úplně jedno jestli je to zrovna 85 nebo dokonce 95% = je to o tom absurdním nárůstu na x násobek. Těch 90% vyjadřuje absurdnost toho nárůstu ;-)
Vysokej posed = jestli si v nějakejch SUV jezdil je v mnoha případech už moc. Optimum je spíš něco jako jako BMW 5GT
[odkaz] [odkaz]
Problém SUV je nesmyslný těžiště a nesmyslný náklady. To těžiště a vlastně i ty náklady řeší hybridy jako [odkaz] ale narozdíl od drahejch hodinek je masová móda SUV fakt nesmysl
Bazén je fajn ale když vezmu celkový náklady včetně provozu a údržby = tak to by vzdáleně k SUV snad přirovnat šlo ;-)
Ne? Nevyprávěl jsi tu o sousedovi (nebo kolegovi?), který si pořídil SUV? Jak všichni, kdo si koupí SUV, se zase pokorně vrátí ke klasice? Hmm... kdo jiný to tak mohl být.
jeden znamej se od SUV vratil ke klasice za 3 mesice, protože do nemecka musel vyjizdet minimalne o hodinu dřív a mel vyrazne vyssi spotřebu. ale ze by jezdil jako snek, to pochybuju.
a nebyl jedinej, kdo od SUV presel ke klasice, ale u tohodle to bylo extremne rychly. to SUV samozrejme jezdil ještě 3 roky, ale uz ne do nemecka
Hlavne jsou moulove, meli to resit uz davno a spolecne! Ono kdyz se eu postavi vsichni, tak asi komisárci pochopi, ze tady fakt za ctyri roky nebudeme vsichni jezdit v Teslach.
Je evidentni, ze takhle prekotna na silu elektrifikace, kterou navic defacto nikdo - obzvlast pak zakaznici - nechce (neni sit stanic, dojezdy i po XY letech vyvoje smesne, ta auta stoji bez dotaci, ale casto i s nimi nesmysl, atd.). Prodeje to jasne dokazuji a to ruzne automobilky nabizi elektromobily uz peknych par let!
Chapal bych, kdyby dochazela ropa, nebo jsme se tu nejak strasne dusili. Ale realne se aspon v CR ani jedno nedeje.
A ze mame obcas nejakou tu smogovou pohotovost na ostravsku? 80. leta tam byla jedna velka smogova pohotovost a to tam jezdilo aut zlomek a nikdo to moc neresil.
Jako asi se tomu nevyhneme, ale ty terminy jsou uplne nesmyslne a hlavne - to me jako zakaznika zajima predevsim - elektroauta jsou defacto nepouzitelna. Odmitam jezdit s necim, co ma dojezd 200-300 km.
My sme = my sme moulové. Žádný oni neni = v EK sou už dost let zase i češi a slováci = my :-)
To by bylo super kdyby sme všichni za 5 let jezdili v Teslách a Leafech a ve městech převládaly i3 atd. ale to nikdo nenavrhuje = i když by to bylo super ;-)
Bohužel to je naprosto nereálný = Tesla i tak nestíhá >:D
I když toho běžnej den najezdim docela dost = silně nadprůměrně = většinou to je do 100 km když hodně 150 km :-)
Třetina lidí ročně nenajede dokonce ani 10t. km. Kdo jezdí služebně víc = tak holt bude jezdit spalovacim motorem. I blbej 20 let vyráběnej hybrid umí snížit emise docela zajímavě