Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Automobilky se bouří proti novému návrhu na snižování emisí

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 9. 11. 2017
146
Evropský automobilový průmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování automobilových emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude obtížné splnit a že evropské automobilky budou znevýhodněny oproti zahraniční konkurenci.

Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) kritizuje, že Evropská komise navrhuje přísnější požadavky na emise už na rok 2025.

"Neposkytuje to dost času k uskutečnění technických a designových změn u automobilů," píše ACEA ve svém vyjádření.

Komise předložila návrh, který předpokládá, že průměrné emise v EU nově registrovaných osobních a dodávkových automobilů budou muset být v roce 2025 o 15 procent a v roce 2030 o 30 procent nižší ve srovnání s rokem 2021.

ACEA považuje cíl pro rok 2030 za mimořádně náročný a doporučuje snížení emisí pouze o 20 procent. Toho lze podle sdružení dosáhnout při "vysokých, ale přijatelných nákladech".

"Současný návrh je velmi agresivní," uvedl generální tajemník ACEA Erik Jonnaert. Upozornil, že splnění stanovených cílů bude úzce souviset s tím, jak se bude vyvíjet zájem o automobily s alternativním pohonem. "Evropa potřebuje mnohem větší investice do infrastruktury pro dobíjení a tankování automobilů s alternativním pohonem, aby mohla předpokládat, že spotřebitelé po celé EU taková auta přijmou," prohlásil.

Také podle německého sdružení automobilového průmyslu VDA bude plnění emisních cílů záviset na tom, jak rychle se spotřebitelé začnou přesouvat k vozům s alternativním pohonem. "Z dnešního pohledu je více než sporné, zda jsou navrhované cíle dosažitelné," uvedlo sdružení. Evropské automobilky podle něj budou těmito cíly zasaženy výrazněji než jejich konkurenti v jiných částech světa.

České Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) uvedlo, že návrh Evropské komise zkracuje čas na přípravu, který automobilový průmysl na tak rozsáhlé inovační změny nutně potřebuje. Dodalo, že navržená opatření mohou velmi zásadně ovlivnit automobilový průmysl v zemích, kde je podstatnou součástí ekonomiky, včetně České republiky.

"Navrhované limity pro emise oxidu uhličitého vypouštěné automobily k roku 2030 překračují hranici, kterou - při zohlednění reálných možností současného automobilového průmyslu - navrhovala evropská asociace výrobců automobilů ACEA, jejímž je AutoSAP členem," uvedl výkonný ředitel AutoSAP Zdeněk Petzl.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Asi takhle
Hammunasakra
| 13. 11. 2017
28 = EU se skládá z 28 států. Takže nikdo neni 5. kolo u vozu. Jak jinak bys to chtěl dělat = než 1 zástupce za 1 stát?

Avatar - Hammunasakra
Asi takhle
Hammunasakra
| 13. 11. 2017
Duplicitní příspěvek = to nesnášim = už by to místní ajťáci mohli ošetřit
Asi takhle
ryccardo
| 13. 11. 2017
Aha netušil jsem, že to bereš takhle globálně. Myslel jsem, že mluvíš o Evropě. No tak to pak možná jo, ale to se situace nebude moc lišit od současnýho stavu.
Asi takhle
ryccardo
| 13. 11. 2017
Tou stranou jsem myslel EK. Prosím tě co řešíš 2 lidi od nás když jich tam sedí celkem 30? Co ti dva naši ovlivní? Prakticky nic. Jsme tam jak 5 kolo u vozu.
Avatar - Hammunasakra
EU ekofašisté
Hammunasakra
| 10. 11. 2017
My sme = my sme moulové. Žádný oni neni = v EK sou už dost let zase i češi a slováci = my :-)

To by bylo super kdyby sme všichni za 5 let jezdili v Teslách a Leafech a ve městech převládaly i3 atd. ale to nikdo nenavrhuje = i když by to bylo super ;-)

Bohužel to je naprosto nereálný = Tesla i tak nestíhá >:D

I když toho běžnej den najezdim docela dost = silně nadprůměrně = většinou to je do 100 km když hodně 150 km :-)

Třetina lidí ročně nenajede dokonce ani 10t. km. Kdo jezdí služebně víc = tak holt bude jezdit spalovacim motorem. I blbej 20 let vyráběnej hybrid umí snížit emise docela zajímavě