Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Automobilky se bouří proti novému návrhu na snižování emisí

146 komentářů

Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
ryccardo
Asi takhle. Nekompetentní EK vymyslí nereálnou hovadinu a bude na ní trvat. Výsledkem bude opět podvádění a lhaní při emisních testech. Možná kdyby nechtěli poručit větru dešti a šlo se tak nějak přiměřeně s vývojem technologií, tak teď s údivem nesledujeme jak nám automobilky lžou s emisema NOx a CO2, když realita je úplně jinde.
Avatar - Hittman
Hittman
Bohužel chtějí za každou cenu nás dotlačit kupovat vysavače. Nevím ale, proč. Dejme tomu, že by lusknutím prstu byly všude elektromobily. Kde se ta energie pro ně bude brát? Z uhlí? Z atomu? Z pálení dřeva? Plynu? Kde se vezmou pro takový počet aut akumulátory? Kdo zajistí rozumný dojezd, když někdo nalítá 40 tis km za rok a nemá čas stát někde u stojanu dvě hodiny, než se to nabije? atd atd.
pogo26
Proč všechny? V tomto plánu se počítá s tím, že auto už nebude pro každého. Doba, kdy měla skoro každá rodina 2 auta skončí. Někteří budou bez auta.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Rozšířej se sdílený auta = je nás prostě moc a dělíme se furt o stejnou planetu

[odkaz] [odkaz]
Avatar - Hittman
Hittman
Tak můžeš sdílet svůj dům, třeba s migrouši. Já se toho neúčastním a jedině přes mou mrtvolu >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To neni o tvym přání chytrolíne = ale o tvý peněžence >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Myslím, že bys mohl s migrouši sdílet i manželku, aby tvou rodinu obohatili >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Si úchyl? Nejsem ženatej >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Ty máš, hochu, vážně odpadní myšlení. Jen skutečný blb do toho dokáže zatáhnout něčí rodinu a migranty.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Za tohle dostat :no: to je slušná úchylka = hrdina ubožák co ten :no: dal se asi nepřizná žejo? 😉
ryccardo
Tak jako určitě taky zajímavej názor >😁 >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To bohužel neni názor ale viz já 13:41 téměř jistota = ne zas tak vzdálený budoucnosti
ryccardo
Myslis jako ze auto bude jen vysadou hornich 10000 kdyz uz nebude pro kazdyho?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mnohem víc = už teď je našich horních 10 t. spíš 20 až 30 😄

Viz ty grafy vzhledem k obřímu strašně rychlýmu nárůstu obyvatel na planetě která má furt stejný zdroje a stejně místa atd. = se určitý zvyky z poslední doby budou muset změnit. TAk jako před 100 lety mělo vlastní auto jen určitý procento lidí zase se to vrátí = byť úplně jinak

Zlatý doby když se státy světa vzpamatovaly z 2. světový moc čechů díky železný oponě nevidělo a takový časy už my nezažijem = než to úplně doženem přijdou tyhle sdílený časy. A nejen aut ale i bydlení atd. Ale to bude eště chvíli trvat = možná kdybysme se nemnožili jako králíci..

Takhle nezbejvá než asi věřit Hawkingovi = že pokud se nám nepodaří rozšířit se na další planety = sme v rejži. Teda v čínský rejži hodně států bude a mnohem dřív, tohle myslel jako my homo sapiens že budeme v rejži
ryccardo
Budeme hypoteticky uvažovat, že každá rodina má 2 auta. Kdyby došlo jen ke snížení, že každá rodina bude mít jen 1 auto, tak se ti produkce automotive omezí o cca 50%. Dovedeš si představit tu celoevropskou katastrofu, kdyby automobilkám propadly prodeje o 50%? To obrovský množství krachujících podniků a zástupy nezaměstnaných? Já teda ne. Na produkci aut jsou závislý všechny státy EU a nikdo si pod sebou nepodřízne větev a neuvrhne svoji zemi do ekonomický katastrofy, takže hláška, že auto nebude pro každého je velice úsměvný nesmysl.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale proč by docházelo k drastickýmu okamžitýmu propadu výroby? U nás po revoluci sice nastal obrovskej nárůst počtu aut [odkaz] a dneska už je to přes 5 milionů ale dík furt eště omezenejm financim de bohužel spíš o ojetiny z vyspělejších států. Ale celkově bude počet aut a výroba novejch furt stejnej = nebo eště dál trochu rostoucí

Hláška že auto nebude pro každýho = je ale naprosto neúsměvná realita. Souvisí to s tim extrémnim nárůstem počtu obyvatel planety = a furt stejnejma zdrojema a omezenym místem. Bod kdy začne v různejch věcech sdílení = pro začátek třeba aut = je velmi blízko

Automobilky budou dál chrlit svejch 100 milionů aut ročně možná i víc = jen trochu jinýho typu klasický spalovací motory se budou pomalu pomaličku omezovat teď nejdřív asi ve prospěch hybridů a elektroaut a já bych si přál aby se prosadil vodík. Tohle je bohužel asi spíš víceméně správná vize [odkaz]
Podívej se eště jednou na ty odkazy o šíleně strmym nárůstu počtu obyvatel případně předpovědi třeba pro rok 2050 = odhadem 10 miliard. Prostě nebude mít auto každej = nejde to jinak 😉
ryccardo
Aha netušil jsem, že to bereš takhle globálně. Myslel jsem, že mluvíš o Evropě. No tak to pak možná jo, ale to se situace nebude moc lišit od současnýho stavu.
Avatar - praděda7
praděda7
Pogo....jména těch, co budou bez auta, se budou tahat z klobouku.... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale kdepak = tohle už je dávno vybraný, máš nebo nemáš přístupovej kód [odkaz] >😁
ryccardo
Právě proto mi přijde uhozený to dělat pěkně po bolševicku příkazem z Bruselu, ale nechal bych to na trhu, který to časem vyřeší sám. Zvýhodnění elektromobilů oproti spalovákům bude znamenat postupný rozšiřování dobíjecí infrastruktury a postupný pomalý zvyšování jejich podílu na trhu. Výkřiky do tmy typu od roku 2025 jsou nesmysl. Elektromobil nedokáže uspokojit potřeby všech řidičů, ale určitýho procenta z nich určitě. Ten kdo jezdí 40 za rok musí koupit zatím stejně spalovák, ale ten kdo jezdí 10-20 km do práce bude moct klidně pořídit elektromobil. Jen musí stát tolik aby se jeho koupě vyplatila.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty zjevně nemáš tušení co to znamená po bolševicku 😄
ryccardo
Tak automobilky se proti tomu bouri a EK to chce pres to naridit. To me fakt pripada jak za komousu. Proste strana rozhodla a hotovo.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Dneska nemusíš volit jednu stranu. Každej stát si pošle koho chce = koho vybere toho koho si lidi zvolí

Navíc viz MT 13:41 a 15:01

A eště navíc = podívej se na volby po Evropě za poslední rok = docela velký převraty

Sem optimista = třeba jednou budem posílat řídit kontinent spíš lidi typu Niedermayer než Špidla 😄
ryccardo
Tou stranou jsem myslel EK. Prosím tě co řešíš 2 lidi od nás když jich tam sedí celkem 30? Co ti dva naši ovlivní? Prakticky nic. Jsme tam jak 5 kolo u vozu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Duplicitní příspěvek = to nesnášim = už by to místní ajťáci mohli ošetřit
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
28 = EU se skládá z 28 států. Takže nikdo neni 5. kolo u vozu. Jak jinak bys to chtěl dělat = než 1 zástupce za 1 stát?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Taky myslím že bysme do EK měli posílat kompetentnější lidi než Špidlu nebo Jourovou 😉

Co říkáš třeba na Čínu = která de daleko dál než EK? 😄
Avatar - Hittman
Hittman
Čína? V čem? Vždyť ti nemají na venkově ještě ani internet.. >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No přesně v tomhle = omezení emisí co jim zabíjej lidi. Evropa je jako obvykle pozadu 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
Evropa je oproti Číně samozřejmě pozadu i v míře znečištění. :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Správně = a víš proč? 😉
ryccardo
A tyhle dva kdyz nahradis tak tim jako neco zmenis?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pochopitelně = takovej Telička by se choval zcela jinak než Špidla a zas jinak Niedermayer než Jourová atd. Nebo myslíš že je jedno jestli by byl premiérem třeba Kalous nebo Filip? Nebo prezidentem Havel nebo Zeman atd.?

Je to jen o lidech
ryccardo
To máš jistě pravdu. Já jen myslel jestli by ten jinej názor 2 lidí v EK byl slyšet a dokázali něco ovlivnit. Silně pochybuju. I kdyby si tam měl 2 Supermany, tak ti to bude houby platný.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
EK má podle počtu států 28 členů. To neni zas tak moc

A ten 1 člen řídí jeden řekněme rezort na celym kontinentu = sakra důležitý = aby na takovym místě byl nadprůměrně schopnej člověk

Myslim že bohatě stačí 28 lidí úrovně typu Niedermayer = což neni až takovej problém. I když nic proti Avengers a Supermanovi a tak 😄

Nemám potřebu urážet Jourovou = ale tohle je prostě o hodně pater mimo její rozsah. Což jak realita a její nástupce na MMR to prokázal. I když možná byla Jourová lepší než jeden z nejhorších co tam kdy byl ministr = a dotáh to na 2. nejhoršího ministra v oboru na kontinentu! Za což byl pak lidem povýšen na předsedu vlády [odkaz] >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
Tak tak...chtělo by to víc Šourkovejch.... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty neznám = určitě víc těch Niedermayerů.. 😉
_MT_
Komise si nic nevymýšlí sama od sebe. A nástřel myslím z roku 2013 od Parlamentu byl 68-78 g/km (dle NEDC) pro 2025. Tady chtějí "jen" 15 %.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Asi tak 😄
Primo zavaznou regulaci (EU law) nebo smernice, ktere se nasledne transponuji do narodniho prava schvaluje vzdy Ev.Parlament a Rada. Ev. Komise "pouze" navrhuje, ale i tak to bohate staci.
Jsou pripady, kde Parlament a Rada navrh Komise rozcupovaly tak, ze z puvodniho navrhu nezbylo vubec nic. Nelze vyloucit, ze se tak stane take v pripade emisi.
_MT_
A navrhuje na zakázku. Politici vytyčí nějaký cíl, komise zpracuje návrh, politici se k němu vyjádří, přijmou h👋 vrátí ho.

Ano, vyloučit to nelze. Nelze to brát jako hotovou věc.
gil54
Kdyby se bouřily tak před deseti lety, tak nemusely dnes lhát.
Střelec
Co bourit, meli cpat prachy do vyvoje a ne do vyroby dehtaku s max. ziskem. Jedine co delali je mastili si kapsy a podvadeli v emisich. Je treba aby vratili spolecnosti to co nakradli 😉
pogo26
Máš to popletené. Diesel byl odpověď na nutnost snižovat emise. Benzínové motory ti snížení emisí nepřinesou. A až se zreální metodika pro hybridy, tak ty také ne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A já myslel že diesel má spíš problematičtější emise = než benzín. A že benzín hybrid lepší než samotnej benzín 😐

V čem přinesly diesly nižší emise? 😄

Jak to že hybridy nemaj menší spotřebu a emise než nehybrid? 😉
pogo26
A podle tebe snad má benzín nebo hybrid menší reálné emise CO2 než nafta?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak emise nebo CO2? 😉

Proč myslíš že má benzín a stejnej benzín hybrid stejný emise = třeba jen CO2? 😄
pogo26
Tento článek je snad o CO2? Víš o čem tady diskutuješ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejsi trochu popletenej? 😄

Viz 13:46 CO2 si přišel ty 😉
pogo26
On totiž tento článek o CO2 opravdu je. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Článek jo = a vtipný že kritizuješ EK chybně se soustředící jen na 1 část emisí = a sám mluvíš o emisích = a přitom myslíš to samý co oni 😉

Tak proč myslíš že hybrid benzín má stejný emise, nebo jen CO2 stejný jako čistej benzín? 😄
pogo26
Diskutuji o tom, o čem je tento článek. Přijde mně to docela normální. V podstatě jsem se zapojil hlavně proto, že to hodně lidem v této diskusi nedošlo. Asi ten článek ani nečetli.
ryccardo
Jenže před 10 lety se neřešili emise NOx ale vzhlíželo se hlavně k emisím CO2, který diesel díky větší účinnosti má nižší. Soudíš tu auta, která vznikala v jiný době než je teď soudíš.
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Celý desítky let se na celý planetě [odkaz] řeší kompletní emise = že zrovna blbá Evropa se až příliš soustředí na CO2 neznamená že se celý desítky let nesnižuje i všechno ostatní

Jediná otázka je proč sou některý lidi proti = taky bych chtěl do konce života jezdit aspoň osmiválcem atd. = ale z mnoha důvodů je to blbost

Popravdě dopady toho co leze z výfuku se řeší dýl než je většina z nás naživu = takže spíš setsakra pomalu 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Popletený jsi jen ty sám...
pogo26
V čem? Prosím konkrétně.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
V přínosu dieselů. Největším přínosem by bylo odlehčení aut, která neustále nesmyslně rostou do všech stran, a zejména pak do výšky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj čim vyšší těžiště = tim větší sranda. Pro někoho kdo na nás kouká z vesmíru neb tak >😁
>😒]
pogo26
A nemá snad diesel menší emise CO2 než benzín?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Diesel má určitě daleko horší emise daleko horšího NOx = sme to my evropani prostě koumáci >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jsi jak zaseklá deska. Přehoď si program, prosím.
pogo26
Mám si začít vymýšlet a dělat ze sebe vola? Mám tady psát nesmysly o tom, že si za nesplnění cíle EU 66g/km mohou evropské automobilky samy, když nikde jinde na světě nikoho jiného podobná kravina nenapadla?
gil54
Proboha.

No, snad všichni víme, proč se v posledních letech tak rozšířil diesel. Ne proto, že by to tak automobilky chtěly, chtěl to zákazník, protože v součtu vlastností to většinou bylo pro něj výhodnější. Automobilce je z hlediska nákladů na výrobu +/- jedno, jesti zbouchá diesláka nebo benzíňáka.

Když bude benzín stát půlku toho, co nafta, do roka budou všichni jezdit v benzínech atp.

Mastit kapsy si budou vždycky, ať na dieselech, benzínech nebo hybridech a elektrikárách.
Avatar - praděda7
praděda7
Předběhl si mě. Ale i tak já tady o tom píšu už roky. Automobilky se měly EU ekofašistům postavit už hodně dávno... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zvolme všichni komunisty a vraťme se do starech ekologicky zrůdnejch časů [odkaz] dneska můžeme volit koho chceme >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Slyšel si o vylévání vody z vaničky i s dítětem?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jasně = jen mě nenapadá kdo je v tomhle vanička a kdo to dítě 😉

Komunistum vaničku někdo vylil = tohle byl jejich nejhorší výsledek od založení 1921 = čas je nepřítel strany [odkaz] 😄
Avatar - praděda7
praděda7
To je přece jasné.....voda ve vaničce jsou emise a dítě je automobilový průmysl.......... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
O tohle dítě se nebojim = že nezůstane furt stejný a projde nějakym vývojem = to spousta lidí a plíce všech lidí považujou za plus 😉

A že vozy se spalovacim motorem budou jednou pro určitou omezenou skupinu lidí a logicky ne pro každýho = to čtu od mládí ve sci-fi, knížkách napsanejch před 50-70 lety

No a pomalu pomalinku se to blíží

Ty si zlatou éru aut zažil na svobodnym kontinentu = co ty chudáci co tu jezdili [odkaz]

A tehdy samozřejmě nebylo ani zdaleka tolik aut jako dneska 😉
IPace
1 odstavec pusoby jako by evropske automobilky zaspali a ted se bourej protoze je zahranicni konkurence predbehla s emise splnuje a splni >😁

jako jestli nekdo z automobilek rika ze nestihnou za 7 let zapracovat zmeny, tak takova utomobylka tu nema co delat, 7 let je neskutecna doba na to udelat v automobilce kompletni obmenu vsech modelu sakum prdum uplne odznova 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Ty jsi vidím ten nejchytřejší a nejinformovanější člověk na planetě..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne = já to vím taky >😒]
Avatar - Hittman
Hittman
Měl jsem to napsat tedy v množném čísle... >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To rozhodně! Vědi o tom miliony lidí = zhruba od poloviny posledního století minulýho tisíciletí >😒]
Střelec
Presne tak.
Prvni a tucny odstavec😒br /> "Evropský automobilový průmysl podrobil kritice návrhy Evropské komise na snižování automobilových emisí. Upozorňuje, že stanovené cíle bude obtížné splnit a že evropské automobilky budou znevýhodněny oproti zahraniční konkurenci."

a v clanku pak nikde nevidim, kde ma ta konkurence ze zahranici tu vyhodu. Zahranicni konkurence vyviji hybridy, elektro a vodikovych pohony a v Evrope si zatim automobilky akorat masti kapsy z dehtaku. No a kdyz prijde na vec a je tlak na emise jako v zahranici, tak je to najednou problem. Nechapu proc bych se mel tady nechat travit a nechavat nekoho si mastit kapsu. Uz aby ty dehtaky zacli ve mestech hromadneji zakazovat. Zahranicni konkurence prichazi uz dnes s prohlasenimi, ze budou dodavat napr. SUV v benzinech a hybridech. Co na to evropska konkurence? Ta spise tak chce prodavat 90% v dehtu 8-s

Jen se divim, ze se ten clanek nestocil smerem na koncern VW, kdyz se na ne vsechny obecne clanky vzdy stoci >😒]
_MT_
Evropské automobilky budou v nevýhodě, protože mají většinu na evropském trhu a evropský trh pro ně hraje větší roli, tedy tvoří větší podíl jejich prodejů. Pokuta se platí za každý registrovaný kus. Čím víc aut prodáš, tím větší pokutu dostaneš za stejné překročení. Pokud jde pak o větší auta a výkonnější motory (kde jsou spotřeby z principu vyšší), tam evropské automobilky prakticky dominují. Když na to přijde, vždy můžou ty silnější motory stáhnout z nabídky, aby nám zabránily jim zvedat průměr. To tu asi nikdo nechceme, že.

Řešení problému je také celkem jednoduché. Není ani tak technicky náročné. Je jen drahé, což budeme muset zaplatit my.

Diesely pak neprodávají, protože by nic jiného neuměly vyrobit. Diesely prodávají, protože je hodně kupujeme. Protože tu mají tak velké prodeje, vyplatí se jim je dělat klidně jen pro nás.
pogo26
Konkurence ze zahraničí má tu výhodu, že na svých trzích nebudou mít tak přísné normy. Je to tak těžké pochopit. Nebo si snad myslíš, že třeba v USA bude flotilová norma 60g CO2/km?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že od tý doby co se v polovině minulýho století přišlo na to že co leze z výfuku škodí a začaly se omezovat emise = bylo USA vždycky před Evropou

Celý desetiletí to zhruba probíhá = nejdřív Kalifornie, pak Japonsko a postupně další státy USA a samozřejmě Evropa, Austrálie a další státy světa. I když tady se v posledních letech furt dokola mluví o nějakym [odkaz] myslim toho vlevo >😒]
pogo26
V čem je USA před Evropou. V EU chtějí emise CO2 70g/km. V USA je to dnes asi 300g/km. Podobně je na tom Japonsko nebo Korea. Nikdo si nedává tak přísné cíle jako EU.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zároveň mají ale daleko přísnější limity na skutečně škodlivé emise, na rozdíl od vypatlané EU, která pořád řeší jen CO2 a pak se diví.
EU je hodně pozadu a tohle se s ní jen poveze dál.
_MT_
Hodně pozadu není. I Kalifornie sleduje evropské normy a inspiruje se. Hlavní rozdíl je, že máme dvojí metr. V zážehových takový rozdíl není a v něčem jsme byli i přísnější, když jsem je před lety srovnával. Pak jsou nějaké odlišnosti v metodice, což ovlivňovalo například odvětrávání nádrží. Kalifornie je v tomhle pragmatická. Mají špatné podmínky.

Velká část světa pak přejímá "naše" normy. Ony jsou to normy OSN a myšlenkou je, aby byly univerzální, protože je to levnější.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Asi bys měl použít GOOGLE a mrknout třeba jaký cíle si dává Čína = svět s 3x víc obyvateli než má celá Evropa 😄
IPace
neres CO2, to zajima jen uredniky ktery delaj tabulky a nekde si precetli ze CO2 zpusobuje globani oteplovani a tak z tohoi zacali silet, emise jsou nejen CO2 ktere zadny problem neni, ale dobre se proste vycisluje 😉 i blba vodni para je 10 tisic krat vic sklenikovej plyn nez CO2 😉 ale nato nastesti jeste v EK naprisli, protoze by urcite zakazali varit vodu aby nevznikala vodni para >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Zajímavé, že tam na rozdíl od Evropy jezdí daleko více 6ti a více válcových aut než 4válcových, což je opak toho, co v Evropě 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na tom neni nic zajímavýho = to sou ekonomický zákony = Kalifornie má vyšší hrubej domácí produkt než největší zem světa Rusko = skoro 2násobně! 😉
IPace
v asijskych zemich plati vetsinou mnohem prisnejsi emisni limity nez v EU 😉 Japonsko, Cina, Korea, tam vsude maji mnohem prisnejsi emisni limity nez v EU, a zrovna Cina je velice dulezitej trh pro cast Evrospskych automobilek 😉 mimochodem prisnejsi emisni limity nez EU ma i USA, a v tech 4 zemich budou prisnejsi emisni limity i po zavedeni tech v EU v 2025
pogo26
Ale ne na CO2, který se tady řeší. 😄
Avatar - Hittman
Hittman
Hlavně že díky tvé výhodě hromadně neevropští výrobci aut opouští evropský trh >😒] >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, a není to snad pravda? Zatímco ostatní pracují a pracovali na hybridech a elektru, tady se tlačily nesmyslné diesely. A najednou Evropa kouká, že jim ujíždí vlak.
Sedm let je možná fajn na modelovou obměnu, ale nestačí to na vývoj nových druhů pohonu tak, aby byl schopen soupeřit s konkurencí, která to dělá dvacet let. Vezmi si třeba hybridní modely od VW. I tak mírná redakce, jako je tady, k nim byla neskutečně kritická, protože v běžném provozu jsou nepoužitelné.
pogo26
Víš o čem je tento článek? Je to o plánu snížení emisí CO2 na 66g/km. Nikde jinde mimo EU podobný plán neexistuje. Ani V USA, Japonsku nebo u Korejců. Můžeš mně tedy rozumně vysvětlit kam Evropě ten vlak ujíždí? Vždyť tam jsou emise CO2 dvojnásobné a nikdo nemá podobné cíle jako EU. Mimochodem. V USA má nejnižší emise CO2 Mazda. Bez hybridů.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak znovu a opakovaně - CO2 je neškodné ve srovnání s tím, co je skutečně potřeba řešit. Kdy to už pochopí i blbci jako ty?
pogo26
Proč mně nadáváš do blbců? Já jsem z Evropské komise? Já tady nic nehodnotím. Jen sem dávám fakta. Tento článek je o plánu Evropské komise snížit emise CO2 na 66g/km. A o něm tady diskutujeme.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Je to marné, je to marné... aspoň jsem to zkusil.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Třeba si hlasoval pro Babiše a ten do Evropský komise poslal [odkaz] nebo předtim pro ČSSD když tam [odkaz] poslal sám sebe = to by to oslovení trochu na místě bylo >😒]
_MT_
Takový plán ale Komise nemá a nepředložila. 😄
pogo26
A kolik to dle tebe dělá, když ne 66,5 g/km? Navíc nově dle WLTP.
_MT_
To budeme vědět až v roce 2022. Neuvádí procenta, protože jsou líní spočítat 0,7 * 95, respektive 0,85 * 95. Procenta uvádí, protože neví, jaký bude základ. Nebude se to počítat z těch 95, které máme stanovené jako cíl. A to právě proto, že je těch 95 dle NEDC, ale cíl pro 2025/ 2030 bude dle WLTP.
topten
66.5g/km CO2 je 2.85 l/100km benzinu nebo 2.5 l/100km nafty
v pripade hybridu v ramci WLTP vpohode
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co je na tom v pohodě? I Hammunasakrou opěvovaný Auris hybrid (nijak velký auto) má téměř dvojnásobnou spotřebu.
topten
zalezi na tom, jak moc to auto je hybridni
malo hybridni auris ma normovanou spotrebu 3.5 l/100km
vic hybridni volvo t8 ma normovanou spotrebu 2.1 l/100km
do roku 2030 zbyva 13 let. za 13 let se budou prodavat jen elektromobily a hybridy a jde jen o to, jak hodne hybridni ty hybridy budou. nemuzes na to koukat dnesnim pohledem.
takze vpohode
_MT_
To není otázka toho, jak "moc" je auto hybridní. To je čistě otázka toho, jak se počítá spotřeba pro plug-in hybridy. Tedy dojezdu na elektřinu. O tom to celé je. Chceš nižší spotřebu? Tak prostě do auta nacpi větší baterii. Nikoho netrápí, jestli ten plug-in umí šikovně zacházet s energií. Má velkou nabíjecí baterii. To stačí. Skutečně sofistikované.
topten
vsak o tom pisu
velka baterka = hodne hybridni auto = mala normovana i realna spotreba
a je predpoklad, ze v 2030 prumernej hybrid ujede na elektriku podstatne vic nez dnes, takze beznej clovek bude v hybridu jezdit pres tyden za 0 litru benzinu, aby mu to na konci tydne po navratu z chalupy vylezlo na 1 l/100km v realu
_MT_
Co jsem ale slyšel od koně (tedy automobilek), tak lidé ve skutečnosti moc nenabíjí. To auto si koupí, protože je na něj třeba menší registrační poplatek. Ten potenciál tam je. Jen musíš mít kde nabíjet.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty nemáš v garáži zásuvku?
_MT_
Mám. Dokonce i venku. Nejsem však zrovna reprezentativní. A i když mám kde nabíjet, nejsem si úplně jistý, jestli bych na to časem neprděl. Nakonec to auto bude jezdit i bez toho. Na rozdíl od elektromobilu.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli tím chceč říct, že víc eko bude XC-90 T8, než třeba ten Auris, tak to máš v hlavě pomotaný víc, než jsem myslel.
topten
o cem se chces bavit karle?
CO2, resp. spotreba, se pocita z normovanyho cyklu.
podle WLTP sice bude nejspis vyssi normovana nez podle soucasnyho NEDC, ale je otazka o kolik se to u hodne hybridniho auta projevi
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je jedno o kolik = spotřeba i celkový emise i jen CO2 budou nižší než u ne-hybridů
topten
tim "o kolik" jsem chtěl naznacit, ze u "hodne hybridního auta" se to neprojevi třeba vůbec ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jeden by řekl, že tebe - militantního zastánce "čistých aut" bude zajímat realita, a ne nějaký přiblblý normovaný testy.
topten
jestli tady je dnes někdo "militantni", tak se podivej do zrcadla karle.
kazdopadne ten požadavek na CO2 nevychazi z realny spotreby ale z normovaného cyklu, a ten je, nebo ještě bude, nejak danej.
soucasna realita jak jsou auta "cisty" není o spotřebe, ale o tom, jestli spaluji benzin nebo naftu
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No král je [odkaz] [odkaz]

Docela bomba i když maličko jinýho typu je i [odkaz]

Ticho když jedeš jen na elektřinu bych dal povinně vyzkoušet všem odpůrcum hybridů

Milej bonus [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Normy se naštěstí brzy trochu zreálněj. Auris hybrid reálně 3,9 - 4,6. Rekord 1,9 l na 100 km

Kdyby tak jezdily všechny auta v pražskejch kolonách [odkaz] a všechny zvládly poskakovat jen na elektřinu = byl by to asi sakra velkej rozdíl

A prostor pro další zlepšování od spíš pomalu končícího Aurisu tu samozřejmě je = Prius plug-in má normovanou 1 litr a CO2 23g/km

Sou dny kdy bych měl spotřebu 0,00 = a myslim že do týhle spotřeby by se vešla možná i většina 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Auris je velikostně typický evropský auto = v tvý řeči Golf klase 😄

A Prius s podobnou technikou má už trochu nižší. A nová generace Aurisu bude tak nějak do roka a do dne = a bude nejspíš zase o fous pod tou současnou

A kdyby denně kolem mě všichni jeli něčim podobnym, spotřeba i kompletní emise by docela dramaticky klesly
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo a v Evropě je na tom nejhůř [odkaz]

Co ty automobilky nad ní v tý americe prodávaj? 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
No, problém v tvém článku je trošku v tom, že se jedná o teoretické emise dle normy. Tedy ve většině případů o naprosté nesmysly, na rozdíl od amerických norem. Realita by s tabulkou dost zamávala a nebylo by to ve prospěch evropských značek.
Nejkomičtější tam ovšem je ta tabulka s dělením podle tříd. Nesmyslnost SUV vyniká nade vše...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj souhlasim :yes: :-! 😄
Avatar - Hittman
Hittman
abych už se podíval po nějakém youngtimerovi s jednoduchým motorem o více válcích a manuálem, abych ho mohl užívat co nejdéle..
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Proč youngtimerovi = kup si spíš něco novýho současnýho = aby to vydrželo ne? 😄
_MT_
Současná auta nemají jednoduché motory. A s elektronikou budou problémy, pokud si to auto chce nechat dlouho. Kolik let má moderní auto podporu výrobce a můžeš se spolehnout na dostupnost náhradních dílů?
Je veľmi veľa ľudí. Tí majú potom veľa áut.
Navyše veľa kupujú, takže priemysel veľa produkuje.
Automobily sú len časť.
topten
tak by snížila maximalni rychlost na dalnicich pro dodavky a SUV, protože jak znamo, vysoka koza ma ve vysoke rychlosti vyrazne vyssi spotřebu nez klasicky auto
_MT_
Tady jde o motivaci vývoje. Vyšší spotřebu v provozu trestá spotřební daň. A cíl zůstává stejný, nehledě na to, co kupujeme. Takže přesunem k autům s vyšší spotřebou (větší čelní plochou, větším koeficientem = horším tvarem) vlastně automobilkám cíl posouváme; ztěžujeme jim to. Cíl je 95 (pro 2021), ať všichni budeme jezdit v pětistovkách, nebo v Range Roverech. Druhá varianta je pochopitelně těžší.

Z toho, jak je to udělané, je celkem zřejmé, že nechtějí, aby se to přímo dotklo spotřebitele. Jednodušší a podle mne lepší by bylo prostě zvednout spotřební daň. Lidé by sami poptávali úspornější auta; pro ně úspornější, ne jen na papíře. Pro nás by to však bylo pravděpodobně dražší. Ale kdyby chtěli skutečně výrazně omezit CO2 z dopravy, spotřební daň by to zajistila.
topten
nevim jak ty, ale jestli stoji benzin 30 nebo 40 korun je mi celkem jedno. k nejakymu omezeni jezdeni bych asi pristoupil az pri cene 50 korun za litr, ale jen do doby, nez bych si na to zvyknul. a na zapade maj tu hranici posunutou jeste dal.
to by muselo byt zdaneni hodne brutalni, aby to melo nejaky podstatny vliv.

omezeni rychlosti na dalnicich pro dodavky a SUV je jednoducha cesta ke snizeni emisi v realu. nejen ze by tyhle auta jezdily pomaleji a s mensi spotrebou, ale ono by jich ani nejezdilo tolik, protoze kdo by se chtel po dalnici sunout maximalne osmdesatkou nebo stovkou, takze by tehle aut s vyssi spotrebou ubylo i na normalnich silnicich. a dotklo by se to jak chudaka, tak bohace...

a je hezky, ze treba volvo xc90 v hybridu ma normovanou spotrebu 2.1l/100km, tedy 49g CO2/km a tedy s rezervou vyhovujici navrhovanymu limitu pro rok 2030, jenze kdyz s tim pomazes bez limitu po dalnici na rujanu, tak se bez problem dostanes pres 15 ...

neber to tak, ze jsem pro omezeni rychlosti na dalnicich pro tyhle auta, ale kdyby eurohujeri meli skutecny zajem snizit emise CO2, je tohle jednoducha, rychla a realna cesta
_MT_
Někteří politici si představovali klidně 200 korun za litr. Je pravda, že lidé si časem zvyknou na všechno. A přizpůsobí se.

Kdyby něco takového měli zavést, tak určitě nebudou jmenovat "dodávky a SUV." Bylo by to postavené na odporu, tedy čelní ploše a koeficientu. A teď to hlídej.

Hele, nebyl jsi to ty, kdo tu tvrdil, jak majitelé SUV jezdí jak šneci celí vyděšení z té velké spotřeby? >😁

Co takhle přikázat výrobcům, že musí omezovat průtok paliva tak, aby auto nespotřebovalo víc než X. >😒] Auta s většími odpory by tak měla automaticky nižší maximální rychlost. Hned by sis rozmyslel, jestli si dáš třeba kola na střechu. >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Je to hlavně on, kdo tu nedávno rozmýšlel nad SUV pro manželku. 😉
topten
když potrebuju auto s vyssi svetlou vyskou kvůli tomu, abych se v zime dostal od baraku, tak moc na vyber nemam. a je logicky, ze min problemovy auto v tomhle ohledu pripadne manželce. a primarne je to auto pro rozvoz deti do skoly a na krouzky, tedy typicky 3km tam, a 3km zpet, zadny dlouhy vylety a rychly presuny
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jestli tomu rozumím správně - když SUV z různých důvodů vyhovuje tobě - ok. Pokud vyhovuje ostatním, je potřeba je co nejvíc omezit.
topten
vsichni vime, ze SUV je modni zalezitost, a u 90% lidi neni logickou volbou
Avatar - _Karel_
_Karel_
U nějakého procenta určitě. No a? Zakážeš lidem topit doma nad 18 st.? Kupovat si drahý hodinky? Stavět bazény? Nic z toho taky nutně nepotřebuješ.
Problémem je hlavně počet aut ve městě. To, jestli žerou o něco míň nebo víc, jestli jedou na naftu nebo benzín, to je menší problém.
topten
podivej se o cem je clanek.
clanek je o CO2, tedy o spotrebe.
a z tohodle pohledu jestli auto zere vic, tak to problem je, ne ze ne.
proto taky automobilky kvicej.
a proto taky ten clanek.

az bude clanek o drahych hodinkach a jejich vlivu na zrak hodinaru, protoze ty titerny soucastky musi nekdo poskladat, tak se muzem bavit o hodinkach, ale v tyhle souvislosti mi to nedava zadnou logiku
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
90% = u nějakého procenta? Slušnej eufemismus 😄

S tim počtem taky opatrně = jestli jedou za 1/3 nebo 3násobek a nebo eště víc = to může mít větší vliv než samotnej počet 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
90% někdo spočítal? Ty? Topten?
Kdy je to ještě logická volba a kdy už ne? Stačí, když kupující chce vysokej posed, nebo i musí pravidelně jezdit do terénu?
Byl benzínový šestiválec u tvého auta hodně logická volba, nebo sis jen dělal radost? Žere třetinu nebo trojnásobek?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jednoznačně radost 😄

To je přece úplně jedno jestli je to zrovna 85 nebo dokonce 95% = je to o tom absurdním nárůstu na x násobek. Těch 90% vyjadřuje absurdnost toho nárůstu 😉

Vysokej posed = jestli si v nějakejch SUV jezdil je v mnoha případech už moc. Optimum je spíš něco jako jako BMW 5GT

[odkaz] [odkaz]

Problém SUV je nesmyslný těžiště a nesmyslný náklady. To těžiště a vlastně i ty náklady řeší hybridy jako [odkaz] ale narozdíl od drahejch hodinek je masová móda SUV fakt nesmysl

Bazén je fajn ale když vezmu celkový náklady včetně provozu a údržby = tak to by vzdáleně k SUV snad přirovnat šlo 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdyby to SUV bylo [odkaz] tak možná.. 😄
topten
nene, to sem nikdy netvrdil
_MT_
Ne? Nevyprávěl jsi tu o sousedovi (nebo kolegovi?), který si pořídil SUV? Jak všichni, kdo si koupí SUV, se zase pokorně vrátí ke klasice? Hmm... kdo jiný to tak mohl být.
topten
jeden znamej se od SUV vratil ke klasice za 3 mesice, protože do nemecka musel vyjizdet minimalne o hodinu dřív a mel vyrazne vyssi spotřebu. ale ze by jezdil jako snek, to pochybuju.
a nebyl jedinej, kdo od SUV presel ke klasice, ale u tohodle to bylo extremne rychly. to SUV samozrejme jezdil ještě 3 roky, ale uz ne do nemecka
Avatar - praděda7
praděda7
Pssssst....EU brzy nařídí postřílení všech psů......[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I s majitelama [odkaz] [odkaz] ? 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Ne ne, majitele ne, ty přivážú na řeťaz, zakážú jim prdět a naučijú je štěkat............ 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale to by taky šlo = aspoň toho na fotce >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Automobilky se bouří proti novému návrhu na snižování emisí.

...............trochu pozdě...si myslím.... >😒]
maXX_CZ
Hlavne jsou moulove, meli to resit uz davno a spolecne! Ono kdyz se eu postavi vsichni, tak asi komisárci pochopi, ze tady fakt za ctyri roky nebudeme vsichni jezdit v Teslach.
Je evidentni, ze takhle prekotna na silu elektrifikace, kterou navic defacto nikdo - obzvlast pak zakaznici - nechce (neni sit stanic, dojezdy i po XY letech vyvoje smesne, ta auta stoji bez dotaci, ale casto i s nimi nesmysl, atd.). Prodeje to jasne dokazuji a to ruzne automobilky nabizi elektromobily uz peknych par let!
Chapal bych, kdyby dochazela ropa, nebo jsme se tu nejak strasne dusili. Ale realne se aspon v CR ani jedno nedeje.
A ze mame obcas nejakou tu smogovou pohotovost na ostravsku? 80. leta tam byla jedna velka smogova pohotovost a to tam jezdilo aut zlomek a nikdo to moc neresil.

Jako asi se tomu nevyhneme, ale ty terminy jsou uplne nesmyslne a hlavne - to me jako zakaznika zajima predevsim - elektroauta jsou defacto nepouzitelna. Odmitam jezdit s necim, co ma dojezd 200-300 km.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
My sme = my sme moulové. Žádný oni neni = v EK sou už dost let zase i češi a slováci = my 😄

To by bylo super kdyby sme všichni za 5 let jezdili v Teslách a Leafech a ve městech převládaly i3 atd. ale to nikdo nenavrhuje = i když by to bylo super 😉

Bohužel to je naprosto nereálný = Tesla i tak nestíhá >😁

I když toho běžnej den najezdim docela dost = silně nadprůměrně = většinou to je do 100 km když hodně 150 km 😄

Třetina lidí ročně nenajede dokonce ani 10t. km. Kdo jezdí služebně víc = tak holt bude jezdit spalovacim motorem. I blbej 20 let vyráběnej hybrid umí snížit emise docela zajímavě