Áno, redaktorovo prirovnanie k Transformerom je výstižné. V Honde nemenia názor a pokračujú v razení filozofie, že hotheč má byť nápadný a extrovertný. Na rozdiel od minulej generácie je ten základ už vhodnejší na ostrú verziu, nižší a širší hatch s konečne klasickými proporciami.
K technike nemožno mať žiadne výhrady. Vyšší výkon a nižšia hmotnosť, to je ten správny recept. Samosvor, multilink, štvorpiestikové Brembá s kotúčmi veľkosti rodinnej pizze, všetko paráda. O dynamike nemožno mať pochýb. Žiadny downsizing, žiadny nútený automat. Za to všetko Honde veľký palec hore.
Každopádne si nemôžem pomôcť, ale ten Transformer aj dobre definuje skupinu ľudí, ktorým sa nový CtR bude páčiť a medzi divákmi filmov o robotoch premieňajúcich sa na autá a fanúšikmi CtR asi bude veľký prienik. Ale dospelí ľudia, ktorí si už budú môcť hotheč tejto triedy dovoliť, už poväčšinou budú mať problém voziť sa v takto vyzerajúcom aute inam ako na okruh. A hotheč z princípu je univerzálne auto, nie okruhový špeciál. Aj o dennú použiteľnosť mám trochu obavy, 20tky v základe asi už budú dosť overkill.
Bez ohľadu na uvedené výhrady je fajn, že tu nový tajpár je a v porovnávačkách a na okruhoch bude silným súperom.
suhlas do botky i s dizajnom... kazdopadne je to Honda, ked sa dokazal predavat civic minulych generacii UFO tak tento to bude mat s dizajnom lahsie, je to kusok mensie zlo
Ti co chtějí do rodiny pětidveřový HB s průměrným výkonem si nikdy Type-R nekoupí a ti co chtějí Type-R, výkon a techniku hondy, je tvoje "mudrovanie" o designu absolutně nebude zajímat. Dnes hledáš problémy tam, kde nejsou.
Nikdo tu netrvá na tom, aby CTR vypadal jako GR. A nejde o základní tvar karoserie, ale o kýčovitými detaily přeplácaný hh. Nebo ty nevidíš to tuzerské "olinkování" kam se podíváš, nebo ty tři! tuzingové koncovky výfuku (u R4)?
To není o líbí/nelíbí, to je regulérní kýčovitost.
[odkaz]
P.S. Podobným optickým tuzingem lze samozřejmě udělat kýč z čehokoli, GR nevyjímaje.
Já ti nevím, ale linky na karoserii tu jsou tak staré, jako sám motorsport. Dává je na na svá auta BMW M, Ferrari, Lotus, Mini... Najednou je to "tuzerské olinkování"?
Máš špatné informace, CTR má koncovky výfuku jen dvě. To prostřední je vyústění wastegate a má to vylepšovat zvuk. Je to prosímtě tuzingové více, než zvuk motoru z repráků nebo méně?
Řada detailů by určitě šla udělat decentněji, ale proč? Není to žádné S ani GT, ale R jako Racing. Není to rychlejší verze auta pro učitele na základce, ale auto, vzdávající hold motorsportu, stejně jako třeba STI, když Subaru ještě závodilo.
Aha, takže ono je to s tím "hustým" olinkováním (čím víc červených proužků, tím víc adidas) aerodynamičtější?!?_
A bez té prostřední "trumpetky" by to určitě ztratilo výkon, že jo.... :*)8-s
P.S. Ono není špatné přečíst si nejdřív celé vlákno, a nejen poslední reakci. ;-)
Já jsem si to přečetl, na linky jsem záměrně nereagoval někomu so sedět nemusí to je pravda ale kýč to zrovna není, spousta lidí si je na kola dává (dají se koupit v různých rozmerech) a třeba gtrR35 nismo má taky červenou linku na nárazníku, bocích, difuzoru, a taky to nikdo za kýč nepovažuje. No a tři koncovky? Dvě nebo čtyři má každej Honda se toho nebojí dá tři navíc ta prostřední má být vyústění wastegate jo mohlo ta udělat jako všichni hned za turbem do vejfuku ale ne neudělala je to kontroverzní a odvážný někdo to ocení někdo ne hlavní je že auto není nuda jak jízdné tak vzhledově a třeba se to chytne a další HH budou mít wastegate taky ven a taky bude vidět co my víme. Není to auto pro každyho rozhodně ale to neznamená že je to špatně.
Taky spoustě lidí chybí jistá míra vkusu (není to samozřejmě charakterová vada), nemají smysl pro detail apod., někdo si dává linky na kola, někdo jinde, ale mít to už z výroby kam se podívám, je pro mě přesně ta kýčovitost v duchu - čím víc pruhů, tím víc adidas.
Souhlasit se mnou samozřejmě vůbec nemusíš, je spousta lidí, co si kupuje třeba sádrové trpaslíky (lze je koupit v různých velikostech) a já jim to taky osobně nemíním rozmlouvat... :-)
Čo je rodinný päťdverový HH s priemerným výkonom? Leon Cupra? Hm, to je dramatický rozdiel, celých 14 kW. Nie, toto vôbec nie je o výkone, to je o prehnanej snahe vyzerať strašne drsne a športovo, čo v konečnom výsledku hraničí s tuzingom (pre niektorých tú hranicu dávno prekročil). Takže možno je to mudrovanie, ale je to mudrovanie reálneho kupujúceho, nie pubertálne výkriky nadšencov, ktorým sa plagátovosť CtR páči, ale na auto nemajú a keď sa s rokmi dostanú do fázy, že majú 30000+ eur na nové auto, zistia, že by sa hanbili z takéhoto transformera vystúpiť pred ľuďmi. Takže pre samotnú Hondu je škoda, že týmto prehnaným dizajnom odrádza potenciálnych kupujúcich. Sám opakovane kritizujem Golf R za prílišný understatement, ale toto je presne opačný extrém.
Pod rodinnym hatchom bolo zrejme myslene nieco silnejsie, nejaky warm hatch (u mna za VW taka Octavia RS). Cupra naozaj nie je v hladaciku ludi co nechcu vyslovene silny HH.
Osobne by mi velkost noveho Civiku stacila, ani by som nepotreboval Combi, ale tiez sa neviem preniest cez ten zadok. Je to ako v nejakom 2002, ked som hral na pc Need for Speed Underground 2. Este aj tam tie auta vyzerali po mojej uprave ladnejsie >:D
Tvůj problém je že tuningu vůbec Nerozumíš a nevis o současným směru nic. Koukni se třeba za moře do USA jak si tam lidi upravují auta, stance auta, camber gang, liberty walk, rocket bunny, třídílné kola s nulovým EU a šířce 10 palců, splitery, atd atd stačí si na yt vyhledat
Jsem fanda Hondy, měl jsem v minulosti 5 Hond od Civicu přes Accord po Prelude, ale v tomhle bych se styděl před domem zaparkovat, zejména co se zadku auta týče. Připadl bych si (s trochou nadsázky) jako v jedničkové dieselové oktávce olepené kolem dokola mračítky a výdechy koupenými na benzínce a s fialovým Viper pruhem na hnědé kastli.
Vůbec mi nevadí, když auto není sleeper (to není ani RS6), ale tohle.......
Styděl? Chápu, že k tomuto designu mohou být výhrady, ale stydět se? Mohlo mít trochu více z italské elegance, to ano.
Ale celkově je auto vyvážené a prvky ukazují, že auto je patřičně vyzbrojeno.
Chápaní, co je krásné, není univerzální, objektivní a je ovlivněno dobou a mění se.
Mi už začíná lézt na nervy unylý design německé produkce bez rozdílu, zda jde o Audi, MB, VW, BMW. BMW ještě trochu s MB vybočuje, to je pravda. Ale jinak jsou lidé zdeformování tím, co vidí z německé produkce. Přitom německé výrobky byly všechno, jen ne krásné.
Souhlasím s Jirikem, trošku silná slova, ne? A nebo jsi extrémně přecitlivělý. Nestydím se vystoupit ani z dacie, i když na Ples v opeře bych s ní nejel, to raději metrem. Nestyděl jsem se ani v Thalii s nápisem Mistr světa v F1 přes celé zadní okno. To jsou jen takové pózy.
Můžeme si z dostupných informací docela snadno vytvořit profil té které značky, ba dokonce i konkrétního modelu, ale spoustě lidí by se to nelíbilo a nemusí to nutně zahrnovat všechny majitele.
Pořízením sportovního auta dáváš najevo svůj životní styl, koupí konkrétně CTR se vyznáváš k lásce k okruhovému motorsportu, sportovnímu odkazu značky i k tomu, že rád jezdíš a rád jezdíš rychle. Pokud to tak cítíš, proč se stydět? Pokud v tom vidíš analogii tuningu z benzinkového shopu, hrubě jsi nepochopil filozofii Type R, což mi přijde u fandy Hondy trošku zarážející...
To stydění není za nějakou ošklivost, ale za - čistě z mého pohledu- tuzing. Ve dvaceti bych se nestyděl (jen bych na něj tenkrát neměl), dnes už styděl.
Musím to znova zopakovat: " Pokud v tom vidíš analogii tuningu z benzinkového shopu, hrubě jsi nepochopil filozofii Type R". Tím vzhledem se auto přibližuje k závodnímu vozu a to za použití funkčních úprav. Tím se liší od toho, čemu se říká tuzing. Lipy, difuzor, křídlo, výdechy za blatníky a v kapotě, hřeben na střeše, to všechno tam je s cílem vylepšit aerodynamiku, zlepšit proudění a zvýšit přítlak. Že by se bez toho auto obešlo, je asi fakt, ale tohle je o honbě za dokonalostí. A když to navíc i vypadá... ;-)
Jediná sporná věc na autě jsou ty černé plotny v náraznících, ty ale má i výchozí 5D. zajímavé, že třeba takový usedlý Mercedes E nemá o moc menší, před chvílí jsem na něj koukal. [odkaz] >:-[]
Chápu, co chceš říct, ale- funkčnost veškerých aerodynamických a jiných prvků se nemusí snoubit s takovým nevkusem (což je zcela subjektivní, ano). Ať tam je křídlo, difuzor, výdechy - ale pro mě je to jen a jen designové tápání a nevěřím, že to nemohlo vypadat vkusněji při stejné funkčnosti.
To jo. U některých rozdělujících (1.ufo, FR-V) jsem byl na opačné straně barikády, líbili se mi a koupil jsem si je.
Kdyby byl tento Civic silně zcivilizován, líbil by se mi. Základní proporce/tvary vč. interiéru ok.
Já bych měl jednu veselou historku z natáčení: minulý týden jsem viděl v protisměru hodně svižně uhánějící aktuální STI, tak jsem očekával nějakého nagelovaného šampónka, ale za volantem seděl šedivý pán v hodně poproduktivním věku. STI sice není až takový vizuální nářez jako toto, ale úplně nenápadné auto to není.
Type R nikdy nebyla nenápadná auta, je sice pravda, že jsou na druhou stranu čím dál nápadnější, ale mají svou klientelu, jak píše J@W, Honda to bez problémů prodá v nemalých počtech.
CTR 9G se na 19" běžně provozovat dá, a to chybí režim Comfort, toho bych se nebál. Horší budou ty náklady na gumy...
Jj, je to tak, kdo chce něco "spícího", půjde do něčeho od koncernu.
Jinak jsem rád, kam se Hondě konečně podařilo posunout základní ponton a design civicu. Tohle má myšlenku, směr a budoucnost, což je pokrok od toho tápání s dvojkovým ufonem.
Nic prekvapiveho, ja v Subaru bez rozdilu vidam jen muze 50+, a vetsinou s ne moc dobrymi ridicskymi schopnostmi, bohuzel... Nevim, proc je prave Subaru tak pritahuji.
Dětinské dětské sny bývají. Pokud se ti v té době líbil G1 GTI, obávám se, že je s tebou něco v nepořádku. Není to přirozené, vidím to na svém synovi i jeho kamarádech. Dítě má rádo výrazné věci a tvary, zvuky. Nevsugeroval sis to náhodou postupem času?
Hmmm, není nic lepšího, než se poplácat po zádech, jaks byl u toho, když se tvořily dějiny a objevil se první hot-hatch Golf GTI. To bylo 1975, že? Jaká škoda, že už v roce 1974 měla Honda stejně zaměřený model Civic RS, stačilo málo a mohlo to i klapnout. ;-) >:-[]
Chápu, že podle tebe je něco v nepořádku s každým, komu se jako hh líbil G1GTI, ale pokud by se někomu náhodou líbil Civic RS, byl by to naopak mimořádně harmonický týpek. >:-[]
Obávej se raději o svůj vývoj dětského psychologa - amatéra. >:D
Já měl v dobách G1 GTI dvojciferný věk, takže výrazné věci, tvary a zvyky už jsem měl logicky za sebou, ale možná to právě tobě trvalo déle. ;-)
Civic I. g. si pamatuju taky z doby, kdy se poprvé! vysílal kultovní seriál NnKM, kde si ho primář Blažej/Abrhám pořídil. Tehdy (tady) nevypadal vůbec špatně, jako většina nových aut ze "západu" (včetně Golfu), která se tu celkem vzácně objevovala. Od první až do sedmé generace měl Civic víceméně evropský/nevyzývavý design, první generace byla takový o třídu větší F 127 a až do 7 g. to byl v podstatě takový "japonský Golf".
To sis domyslel. Civic RS mi rozhodně na stěně nevisel, už proto, že v té době jsem teprve jezdil na koloběžce. A ani později - ani CRS, ani GGTI, vzpomínám si třeba na Countach... >:-[] Takže GGTI fakt ne ;-)
Nojo, máš pravdu, vlastně mě to ještě nepustilo. >:D Ale je fakt, že teď dokážu občas ocenit i zajímavého sleepera ;-)
V 70. letech a polovině 80tých byl vůbec problém od sebe JPN auta odlišit, až opravdu na pár výjimek to bylo všechno hodně podobné.
Já jsem ale (na rozdíl od tebe) o žádném plakátu hh na stěně nepsal, napsal jsem pouze: "Můj dětský hh snů byl G1 GTI". A pokud vím, tak Lambo, Ferrari, Porsche..., žádné hh nenabízely, takže ten Countach je míchání hrušek s veverkama.
P.S. Svezl jsem s G1 GTI (jako spolujezdec) ve zhruba 12 letech. Tehdy jsme doma měli Fiat 128 rally.
I tohle bylo ve své době poměrně nápadné auto, jen to s odstupem času a v černé barvě tak nevypadá. Vzpomeň si, jak v té době vypadal Focus RS... Z pekařské dodávky dravce neuděláš, podívej se na výchozí 3D. A to říkám jako jeho majitel. ;-)
Tohle nikdy podobně (jako to pod kterým píšeme) nápadné auto nebylo ani omylem, stejně jako předchozí první CTR. I G5 GTI byl při premiéře nápadnější, než ta eRková "pekařská dodávka".
Pokud jsi to tak cítil, proč ne. Já k tomu můžu říct jen to, že jsou eRka opravdu stále výraznější. Ale paradoxně je to přibližuje k jejich původní filozofii. ;-)
Siroke pneu jsou u tak vykonneho predohrabu docela nutnost. Prave u nej se musi resit kazda vec, co prispeje k lepsimu prenosu sily. Oproti tomu neni zadny duvod k tomu, aby mela kola prehnane vysoky prumer (a tim nizke profilove cislo pneu). Teda je to frajerina po opticke strance, jinak to prinasi jenom zapory. Mj. i tu zhorsenou spotrebu- a pritom uplne zbytecne.
Tak určitě se shodnem, ze se bavíme o zanedbatelné rozdílu, jestli je to 19"/245 nebo 20"/245. Hmotnost toho kola bude taky důležitá. 19" kola tam bejt mola, stim problém nemám.
Teorie Renaultu s 20" taky nemusí bejt úplně mimo.
Auto ma brzdove kotouce o velkem prumeru, potom by mohlo mit kola idealne velka jen tak, aby se tam vesly i s trmeny (porad bude hodne nizky profil plaste, ktery nebude mit negativni vliv na jizdni vlastnosti vozu). Zbytecne vetsi kolo se muze vyrobit hodne lehke, ale bude vzdycky hodne drahe. Bude nachylnejsi k poskozeni, pro takova kola (s minimalnim profilem pneu) bude narocnejsi a drazsi vyrobit a nastavit podvozek. Pneu samotne jsou potom drazsi a opet nachylnejsi k poskozeni, driv se i sjizdeji a vetsinou i min rovnomerne.
+ dalsi vec je ta, ze nezalezi jenom na hmotnosti disku samotneho, ale i na rozlozeni hmotnosti soustavy disku s pneu. Vetsi disk s nizsim profilem pneu ma v porovnani klidne i s o neco tezsim mensim diskem s pneu s vetsim profilem vzdycky vetsi hmotu bliz k obvodu kola a tim se realne chova, jako by slo o tezsi disk. (Hodne zjednodusene receno, nebudeme to rozebirat do detailu).
Renault ve sve teorii pouzil hlavne galusky misto normalne sirokych plastu a navic slo o koncept, co nebyl zalozeny na ekonomickych zakladech.
To co jsi napsal je samozrejme pravda, ale furt si myslim, ze v praxi budou ty 20" vs teoreticky 19" pri stejne sirce pneu dost podobne. Ja jezdim na LEONu na 18" a kdyz jsem sedel v CUPRE na 19" tak mi to prislo porovnatelny. Je pravda, ze tam byly jiny tlumice, ale majitel po svezeni v mojem aute potvrdil, ze tam zadna zasadni zmena v konfortu neni. Jen hlucnost byla u tech 235/19" zase o kousek vejs oproti 225/18".
Renault tam na tech 20" mam myslim 195, coz je sice o 1cm min nez je dnesni prumer, ale galuskou bych to nenazval.
Proste uvidime, co prinese praxe a zkusenosti ridicu.
Tak ono je to halvne vela ciastokvych faktorov, ktore spolu mozu robit slusny rozdiel. Z hlavy:
- komfort na 20" bude urcite horsi ako na 19" alebo idealne 18"
- hmotnost bude horsie, resp jej rozlozenie co vedie zase k tomu konfortu
- cena kolies bude vyssia. Na zimu tam zrejme nepojde dat legalne 18"
- pneu budu drahe
- velmi nachylne na poskodenie
- zly pocit z jazdy po horsich cestach. Uz len obava z roznych vytlkov je otravna, neustale sledovat aj najmensie diery
samotna spotreba je ten posledny detail, tam to bude zanedbatelne voci ostatnym nakladom spojenym s 20" diskami
Spotreba sa možno nerieši, ale náklady na gumy rozhodne áno. Rozdiel medzi sadou UHP gúm v 19" a 20" je cca. 200 eur (Michelin Pilos Sport 4S), pri semislickoch ešte viac. Takže kto s takýmto autom bude jazdiť na okruhy (a to budú, keďže toto nie je auto na poskakovanie medzi semaformi), tak to dosť pocíti.
když se podíváte znovu na ty detailní záběry CTR ze zadu, tak asi tak si já představuju že bude vypadat brána do pekla... >:D A s takovým strojem nebude velký problém se tam dostat docela brzy... >:D