Novinky
taková snaha a nakonec 20" kola? 😒 to jako proč? :no: na performance hothatch ideálně 18" max 19" ;-\
Souhlas kola jsou přehnaná a hodně. Zvyšuje to pak i spotřebu a náklady na gumy a zbytečně. Celkvě je to auto trochu moc, ale jinak na Hondu zajímavé!
Presne, spotrebu u takovyho auta resi uplne vsichni. 😄
Jinak souhlasim.
Jinak souhlasim.
I u takového auta se řeší spotřeba, 20 kola jsou blbost.
Kdyz uz s e resi spotreba, tak by se melo resit tech 245 a ne 20". Kolik mel predchudce nevim, ale treba CUPRA ma 235, takze to zas takovej ulet neni.
Drahy ale budou, o tom zadna.
Drahy ale budou, o tom zadna.
Siroke pneu jsou u tak vykonneho predohrabu docela nutnost. Prave u nej se musi resit kazda vec, co prispeje k lepsimu prenosu sily. Oproti tomu neni zadny duvod k tomu, aby mela kola prehnane vysoky prumer (a tim nizke profilove cislo pneu). Teda je to frajerina po opticke strance, jinak to prinasi jenom zapory. Mj. i tu zhorsenou spotrebu- a pritom uplne zbytecne.
Tak určitě se shodnem, ze se bavíme o zanedbatelné rozdílu, jestli je to 19"/245 nebo 20"/245. Hmotnost toho kola bude taky důležitá. 19" kola tam bejt mola, stim problém nemám.
Teorie Renaultu s 20" taky nemusí bejt úplně mimo.
Teorie Renaultu s 20" taky nemusí bejt úplně mimo.
Auto ma brzdove kotouce o velkem prumeru, potom by mohlo mit kola idealne velka jen tak, aby se tam vesly i s trmeny (porad bude hodne nizky profil plaste, ktery nebude mit negativni vliv na jizdni vlastnosti vozu). Zbytecne vetsi kolo se muze vyrobit hodne lehke, ale bude vzdycky hodne drahe. Bude nachylnejsi k poskozeni, pro takova kola (s minimalnim profilem pneu) bude narocnejsi a drazsi vyrobit a nastavit podvozek. Pneu samotne jsou potom drazsi a opet nachylnejsi k poskozeni, driv se i sjizdeji a vetsinou i min rovnomerne.
+ dalsi vec je ta, ze nezalezi jenom na hmotnosti disku samotneho, ale i na rozlozeni hmotnosti soustavy disku s pneu. Vetsi disk s nizsim profilem pneu ma v porovnani klidne i s o neco tezsim mensim diskem s pneu s vetsim profilem vzdycky vetsi hmotu bliz k obvodu kola a tim se realne chova, jako by slo o tezsi disk. (Hodne zjednodusene receno, nebudeme to rozebirat do detailu).
Renault ve sve teorii pouzil hlavne galusky misto normalne sirokych plastu a navic slo o koncept, co nebyl zalozeny na ekonomickych zakladech.
+ dalsi vec je ta, ze nezalezi jenom na hmotnosti disku samotneho, ale i na rozlozeni hmotnosti soustavy disku s pneu. Vetsi disk s nizsim profilem pneu ma v porovnani klidne i s o neco tezsim mensim diskem s pneu s vetsim profilem vzdycky vetsi hmotu bliz k obvodu kola a tim se realne chova, jako by slo o tezsi disk. (Hodne zjednodusene receno, nebudeme to rozebirat do detailu).
Renault ve sve teorii pouzil hlavne galusky misto normalne sirokych plastu a navic slo o koncept, co nebyl zalozeny na ekonomickych zakladech.
To co jsi napsal je samozrejme pravda, ale furt si myslim, ze v praxi budou ty 20" vs teoreticky 19" pri stejne sirce pneu dost podobne. Ja jezdim na LEONu na 18" a kdyz jsem sedel v CUPRE na 19" tak mi to prislo porovnatelny. Je pravda, ze tam byly jiny tlumice, ale majitel po svezeni v mojem aute potvrdil, ze tam zadna zasadni zmena v konfortu neni. Jen hlucnost byla u tech 235/19" zase o kousek vejs oproti 225/18".
Renault tam na tech 20" mam myslim 195, coz je sice o 1cm min nez je dnesni prumer, ale galuskou bych to nenazval.
Proste uvidime, co prinese praxe a zkusenosti ridicu.
Renault tam na tech 20" mam myslim 195, coz je sice o 1cm min nez je dnesni prumer, ale galuskou bych to nenazval.
Proste uvidime, co prinese praxe a zkusenosti ridicu.
Tak ono je to halvne vela ciastokvych faktorov, ktore spolu mozu robit slusny rozdiel. Z hlavy😒br />
- komfort na 20" bude urcite horsi ako na 19" alebo idealne 18"
- hmotnost bude horsie, resp jej rozlozenie co vedie zase k tomu konfortu
- cena kolies bude vyssia. Na zimu tam zrejme nepojde dat legalne 18"
- pneu budu drahe
- velmi nachylne na poskodenie
- zly pocit z jazdy po horsich cestach. Uz len obava z roznych vytlkov je otravna, neustale sledovat aj najmensie diery
samotna spotreba je ten posledny detail, tam to bude zanedbatelne voci ostatnym nakladom spojenym s 20" diskami
- komfort na 20" bude urcite horsi ako na 19" alebo idealne 18"
- hmotnost bude horsie, resp jej rozlozenie co vedie zase k tomu konfortu
- cena kolies bude vyssia. Na zimu tam zrejme nepojde dat legalne 18"
- pneu budu drahe
- velmi nachylne na poskodenie
- zly pocit z jazdy po horsich cestach. Uz len obava z roznych vytlkov je otravna, neustale sledovat aj najmensie diery
samotna spotreba je ten posledny detail, tam to bude zanedbatelne voci ostatnym nakladom spojenym s 20" diskami
Spotreba sa možno nerieši, ale náklady na gumy rozhodne áno. Rozdiel medzi sadou UHP gúm v 19" a 20" je cca. 200 eur (Michelin Pilos Sport 4S), pri semislickoch ešte viac. Takže kto s takýmto autom bude jazdiť na okruhy (a to budú, keďže toto nie je auto na poskakovanie medzi semaformi), tak to dosť pocíti.
když se podíváte znovu na ty detailní záběry CTR ze zadu, tak asi tak si já představuju že bude vypadat brána do pekla... >😁 A s takovým strojem nebude velký problém se tam dostat docela brzy... >😁
...vypada to sice porad silene, ale proporcne uz je to lepsi, nez ufo. A jezdit to bude dobre, ma to nemecke gumy :yes:
tentokrát to nástěnkář trefil, zlý decepticon, to je přesné, "zlo" z dět(in)ského filmu, přesně tak to auto vypadá. >😁
K technike nemožno mať žiadne výhrady. Vyšší výkon a nižšia hmotnosť, to je ten správny recept. Samosvor, multilink, štvorpiestikové Brembá s kotúčmi veľkosti rodinnej pizze, všetko paráda. O dynamike nemožno mať pochýb. Žiadny downsizing, žiadny nútený automat. Za to všetko Honde veľký palec hore.
Každopádne si nemôžem pomôcť, ale ten Transformer aj dobre definuje skupinu ľudí, ktorým sa nový CtR bude páčiť a medzi divákmi filmov o robotoch premieňajúcich sa na autá a fanúšikmi CtR asi bude veľký prienik. Ale dospelí ľudia, ktorí si už budú môcť hotheč tejto triedy dovoliť, už poväčšinou budú mať problém voziť sa v takto vyzerajúcom aute inam ako na okruh. A hotheč z princípu je univerzálne auto, nie okruhový špeciál. Aj o dennú použiteľnosť mám trochu obavy, 20tky v základe asi už budú dosť overkill.
Bez ohľadu na uvedené výhrady je fajn, že tu nový tajpár je a v porovnávačkách a na okruhoch bude silným súperom.
To není o líbí/nelíbí, to je regulérní kýčovitost.
[odkaz]
P.S. Podobným optickým tuzingem lze samozřejmě udělat kýč z čehokoli, GR nevyjímaje.
Máš špatné informace, CTR má koncovky výfuku jen dvě. To prostřední je vyústění wastegate a má to vylepšovat zvuk. Je to prosímtě tuzingové více, než zvuk motoru z repráků nebo méně?
Řada detailů by určitě šla udělat decentněji, ale proč? Není to žádné S ani GT, ale R jako Racing. Není to rychlejší verze auta pro učitele na základce, ale auto, vzdávající hold motorsportu, stejně jako třeba STI, když Subaru ještě závodilo.
A bez té prostřední "trumpetky" by to určitě ztratilo výkon, že jo.... :😉 8-s
P.S. Ono není špatné přečíst si nejdřív celé vlákno, a nejen poslední reakci. 😉
Souhlasit se mnou samozřejmě vůbec nemusíš, je spousta lidí, co si kupuje třeba sádrové trpaslíky (lze je koupit v různých velikostech) a já jim to taky osobně nemíním rozmlouvat... 😄
Osobne by mi velkost noveho Civiku stacila, ani by som nepotreboval Combi, ale tiez sa neviem preniest cez ten zadok. Je to ako v nejakom 2002, ked som hral na pc Need for Speed Underground 2. Este aj tam tie auta vyzerali po mojej uprave ladnejsie >😁
Vůbec mi nevadí, když auto není sleeper (to není ani RS6), ale tohle.......
Ale celkově je auto vyvážené a prvky ukazují, že auto je patřičně vyzbrojeno.
Chápaní, co je krásné, není univerzální, objektivní a je ovlivněno dobou a mění se.
Mi už začíná lézt na nervy unylý design německé produkce bez rozdílu, zda jde o Audi, MB, VW, BMW. BMW ještě trochu s MB vybočuje, to je pravda. Ale jinak jsou lidé zdeformování tím, co vidí z německé produkce. Přitom německé výrobky byly všechno, jen ne krásné.
Můžeme si z dostupných informací docela snadno vytvořit profil té které značky, ba dokonce i konkrétního modelu, ale spoustě lidí by se to nelíbilo a nemusí to nutně zahrnovat všechny majitele.
Pořízením sportovního auta dáváš najevo svůj životní styl, koupí konkrétně CTR se vyznáváš k lásce k okruhovému motorsportu, sportovnímu odkazu značky i k tomu, že rád jezdíš a rád jezdíš rychle. Pokud to tak cítíš, proč se stydět? Pokud v tom vidíš analogii tuningu z benzinkového shopu, hrubě jsi nepochopil filozofii Type R, což mi přijde u fandy Hondy trošku zarážející...
Jediná sporná věc na autě jsou ty černé plotny v náraznících, ty ale má i výchozí 5D. zajímavé, že třeba takový usedlý Mercedes E nemá o moc menší, před chvílí jsem na něj koukal. [odkaz] >😒]
😉
Přemýšlel jsem, zda použití tohoto auta není totéž, jako přijít někde v teniskách. Což se vždy nehodí. A myslím si, že ne.
Kdyby byl tento Civic silně zcivilizován, líbil by se mi. Základní proporce/tvary vč. interiéru ok.
Type R nikdy nebyla nenápadná auta, je sice pravda, že jsou na druhou stranu čím dál nápadnější, ale mají svou klientelu, jak píše J@W, Honda to bez problémů prodá v nemalých počtech.
CTR 9G se na 19" běžně provozovat dá, a to chybí režim Comfort, toho bych se nebál. Horší budou ty náklady na gumy...
Jinak jsem rád, kam se Hondě konečně podařilo posunout základní ponton a design civicu. Tohle má myšlenku, směr a budoucnost, což je pokrok od toho tápání s dvojkovým ufonem.
Můj dětský hh snů byl G1 GTI, to nějaké CTR bylo ještě pěkně dlouho na houbách.
Hmmm, není nic lepšího, než se poplácat po zádech, jaks byl u toho, když se tvořily dějiny a objevil se první hot-hatch Golf GTI. To bylo 1975, že? Jaká škoda, že už v roce 1974 měla Honda stejně zaměřený model Civic RS, stačilo málo a mohlo to i klapnout. 😉 >😒]
Obávej se raději o svůj vývoj dětského psychologa - amatéra. >😁
Já měl v dobách G1 GTI dvojciferný věk, takže výrazné věci, tvary a zvyky už jsem měl logicky za sebou, ale možná to právě tobě trvalo déle. 😉
Civic I. g. si pamatuju taky z doby, kdy se poprvé! vysílal kultovní seriál NnKM, kde si ho primář Blažej/Abrhám pořídil. Tehdy (tady) nevypadal vůbec špatně, jako většina nových aut ze "západu" (včetně Golfu), která se tu celkem vzácně objevovala. Od první až do sedmé generace měl Civic víceméně evropský/nevyzývavý design, první generace byla takový o třídu větší F 127 a až do 7 g. to byl v podstatě takový "japonský Golf".
Nojo, máš pravdu, vlastně mě to ještě nepustilo. >😁 Ale je fakt, že teď dokážu občas ocenit i zajímavého sleepera 😉
V 70. letech a polovině 80tých byl vůbec problém od sebe JPN auta odlišit, až opravdu na pár výjimek to bylo všechno hodně podobné.
P.S. Svezl jsem s G1 GTI (jako spolujezdec) ve zhruba 12 letech. Tehdy jsme doma měli Fiat 128 rally.