Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní
Ani desátá generace Civicu nepochází z tohoto světa a vrcholem "transformerské" nabídky modelů se v létě stane sportovní verze Type R, která se právě představila na ženevském autosalonu. S minulou generací má auto společný víceméně jen motor a i ten prošel úpravami. Čtyřválec 2.0 VTEC Turbo má nově výkon 320 koní (235 kW) při stejných 6500/min, točivý moment zůstává na 400 N.m. v rozmezí 2500-4500/min, navíc by mělo dojít k vylepšení odezvy na plyn a řiditelnosti motoru. Zkombinovaný bude výhradně se šestistupňovým manuálem, disponujícím nově systémem „rev matching", jenž při podřazování dává automatické meziplyny.
Podvozek využívá samozřejmě šasi současného Civicu X. generace, Type R má oproti běžným civicům jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, zesílena byla i dvojitá příčná ramena zadní nápravy. Nový jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. Standardem auta jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, uvnitř pracují čtyřpístkové třmeny Brembo s 350mm vrtanými kotouči vpředu a 305mm disky vzadu.
Honda u CTR mezigeneračně zvýšila torzní tuhost ještě o 38 %, podíl vysokopevnostní oceli je 14 % a společně s hliníkovou kapotou došlo ke snížení váhy karoserie o 16 kg. Adaptivní tlumiče mají nyní tři režimy, Comfort, Sport a +R. Ty kromě podvozku, motoru a převodovky upravují také tuhost variabilního řízení a účinek systému jízdní stability. Auto půjde do prodeje letos v létě a Honda přiznává, že cílem bylo udělat nejřidičštější hot-hatch své kategorie. S tím souvisí i sportovní sedadla s výrazným vedením a krátké dráhy šestistupňového manuálu.
Nesmíme ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci, auto má velmi extrovertní design, už tak agresivní nárazníky doplňuje widebody kit, lip předního i zadního nárazníku, difuzor, křídlo a výstupky na odtrhové hraně střechy, mající za cíl vytvořit za autem vzdušný vír. Stejně jako u minulé generace se dbalo na aerodynamiku a hledání optimální kombinace obtékání vzduchu a přítlaku. Naproti tomu interiér je až na červené doplňky a karbonové dekory víceméně identický, v tomto případě nebylo nutné umisťovat sedadla níž k podlaze.