Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic Type R 2018: Megatron má 320 koní

Michal Fokt
Diskuze (66)
Zlý japonský Decepticon přichází s plány na ovládnutí světa hot-hatchů se silnějším motorem a dlouhým seznamem vylepšení.

Ani desátá generace Civicu nepochází z tohoto světa a vrcholem "transformerské" nabídky modelů se v létě stane sportovní verze Type R, která se právě představila na ženevském autosalonu. S minulou generací má auto společný víceméně jen motor a i ten prošel úpravami. Čtyřválec 2.0 VTEC Turbo má nově výkon 320 koní (235 kW) při stejných 6500/min, točivý moment zůstává na 400 N.m. v rozmezí 2500-4500/min, navíc by mělo dojít k vylepšení odezvy na plyn a řiditelnosti motoru. Zkombinovaný bude výhradně se šestistupňovým manuálem, disponujícím nově systémem „rev matching", jenž při podřazování dává automatické meziplyny.

Podvozek využívá samozřejmě šasi současného Civicu X. generace, Type R má oproti běžným civicům jinou geometrii přední nápravy s hliníkovými spodními rameny a mechanický diferenciál se zvýšenou svorností, zesílena byla i dvojitá příčná ramena zadní nápravy. Nový jednohmotový setrvačník snižuje setrvačnost spojky o 25 % a došlo ke zkrácení stálého převodu, což má zrychlit reakce auta a zlepšit dynamiku. Standardem auta jsou 20“ kola s pneumatikami Continental ContiSportContact 6 o rozměru 245/30, uvnitř pracují čtyřpístkové třmeny Brembo s 350mm vrtanými kotouči vpředu a 305mm disky vzadu.

Honda u CTR mezigeneračně zvýšila torzní tuhost ještě o 38 %, podíl vysokopevnostní oceli je 14 % a společně s hliníkovou kapotou došlo ke snížení váhy karoserie o 16 kg. Adaptivní tlumiče mají nyní tři režimy, Comfort, Sport a +R. Ty kromě podvozku, motoru a převodovky upravují také tuhost variabilního řízení a účinek systému jízdní stability. Auto půjde do prodeje letos v létě a Honda přiznává, že cílem bylo udělat nejřidičštější hot-hatch své kategorie. S tím souvisí i sportovní sedadla s výrazným vedením a krátké dráhy šestistupňového manuálu.

Nesmíme ovšem zapomínat ani na vizuální stránku věci, auto má velmi extrovertní design, už tak agresivní nárazníky doplňuje widebody kit, lip předního i zadního nárazníku, difuzor, křídlo a výstupky na odtrhové hraně střechy, mající za cíl vytvořit za autem vzdušný vír. Stejně jako u minulé generace se dbalo na aerodynamiku a hledání optimální kombinace obtékání vzduchu a přítlaku. Naproti tomu interiér je až na červené doplňky a karbonové dekory víceméně identický, v tomto případě nebylo nutné umisťovat sedadla níž k podlaze.

Michal Fokt
Diskuze (66)
Avatar - white label
9. 3. 2017 23:02
Re: Transformer
Taky spoustě lidí chybí jistá míra vkusu (není to samozřejmě charakterová vada), nemají smysl pro detail apod., někdo si dává linky na kola, někdo jinde, ale mít to už z výroby kam se podívám, je pro mě přesně ta kýčovitost v duchu - čím víc pruhů, tím víc adidas.
Souhlasit se mnou samozřejmě vůbec nemusíš, je spousta lidí, co si kupuje třeba sádrové trpaslíky (lze je koupit v různých velikostech) a já jim to taky osobně nemíním rozmlouvat... :-)
Avatar - JDM
9. 3. 2017 21:01
Re: Transformer
Tvůj problém je že tuningu vůbec Nerozumíš a nevis o současným směru nic. Koukni se třeba za moře do USA jak si tam lidi upravují auta, stance auta, camber gang, liberty walk, rocket bunny, třídílné kola s nulovým EU a šířce 10 palců, splitery, atd atd stačí si na yt vyhledat
Avatar - JDM
9. 3. 2017 20:56
Re: Transformer
Já jsem si to přečetl, na linky jsem záměrně nereagoval někomu so sedět nemusí to je pravda ale kýč to zrovna není, spousta lidí si je na kola dává (dají se koupit v různých rozmerech) a třeba gtrR35 nismo má taky červenou linku na nárazníku, bocích, difuzoru, a taky to nikdo za kýč nepovažuje. No a tři koncovky? Dvě nebo čtyři má každej Honda se toho nebojí dá tři navíc ta prostřední má být vyústění wastegate jo mohlo ta udělat jako všichni hned za turbem do vejfuku ale ne neudělala je to kontroverzní a odvážný někdo to ocení někdo ne hlavní je že auto není nuda jak jízdné tak vzhledově a třeba se to chytne a další HH budou mít wastegate taky ven a taky bude vidět co my víme. Není to auto pro každyho rozhodně ale to neznamená že je to špatně.
Avatar - white label
9. 3. 2017 20:11
Re: Transformer
Aha, takže ono je to s tím "hustým" olinkováním (čím víc červených proužků, tím víc adidas) aerodynamičtější?!?_
A bez té prostřední "trumpetky" by to určitě ztratilo výkon, že jo.... :*) 8-s

P.S. Ono není špatné přečíst si nejdřív celé vlákno, a nejen poslední reakci. ;-)
Avatar - JDM
9. 3. 2017 19:35
Re: Transformer
Kýč jsou kosteckovany potahy sedadel v Golfu ne funkční aerodynamika. Nebo snad závodní auta jsou taky samej kýč? Viz yaris wrc?