Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Bezpečné silnice dětem: lekce první

Ve srovnání se státy západní Evropy umírá na tuzemských silnicích až dvakrát více dětí. Volvo a jeho partneři, mezi nimiž nechybí Auto.cz, to chtějí změnit. Čtěte a chraňte svoje děti.
Zpět na článek
21. 6. 2005 12:57
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 13:13
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 13:23
21. 6. 2005 14:06
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:22
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 14:33
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:53
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 15:26
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:27
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 14:36
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:46
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 15:14
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 15:29
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 16:09
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 16:22
neregistrovaný "free"
23. 6. 2005 13:24
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 13:07
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 18:19
neregistrovaný "jirka"
21. 6. 2005 20:44
neregistrovaný "Lonestarstate"
22. 6. 2005 10:05
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:27
neregistrovaný "GTI"
21. 6. 2005 14:32
neregistrovaný "Honza"
21. 6. 2005 15:42
neregistrovaný "ricz"
22. 6. 2005 08:55
neregistrovaný "radio"
22. 6. 2005 09:30
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 10:40
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 11:19
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 12:06
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:09
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 12:32
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 13:38
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 14:20
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:34
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 12:51
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 13:05
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 13:15
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 13:20
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 14:04
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:19
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 14:23
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:40
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 15:13
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 21:22
neregistrovaný "ricz"
22. 6. 2005 14:47
neregistrovaný "jirka"
23. 6. 2005 06:36
neregistrovaný "Honza"
27. 6. 2005 23:26
neregistrovaný "Pajda"
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 12:57
bez titulku
Myslím, že by bylo dobré do statistiky zahrnout počet aut na silnicích a nehodovost uvádět v procentech. Počet aut stále roste a s ním logicky i počet nehod. Navíc ty naše silnice...
Rozbalit vlákno
15
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 13:13
Re: bez titulku
..jo jo.. navíc ty naše silnice... Máš pravdu.. ale..!! já bych spíš napsal ti naši řidiči..!! Provoz na počet obyvatel je silný i jinde nežli jenom u nás.. Sice nevím čísla, ale ohleduplnost navzájem asi ve vyspělých (společensky vyspělých) zemích je nesrovnatelně vyšší..!! Trnu hrůzou, když známí ze zahraníčí přijedou a dítě do 10 let jede na kole nebo se chystá přejít přechod..!!! mám takovej strach, že to neprojde bez úhony, že jsem se sám sobě podivil..!! Takže si myslím, že zvýšená ohleduplnost, osvěta a předcházení nehody by ty čísla mohla změnit..!! Takovéto akce jsou skvělé.. jen by mohly být tvrdší... Přesně jako má Volvo reklamu na 40 (nebo co).... nebo kampaň jakou měl Toscani pro Benetton.... je to o řidíčích...!! a o rodičích...!!
21. 6. 2005 13:23
Re: bez titulku
Jo, přesně. Tady je takovej podivnej mrav - někteří řidiči hazardujou ne se svým životem, ale s životy těch ostatních... ve městech akcelerujou jak na F1, přechody nevnímaj atd... takova podivná sobeckost. Chci-li hazardovat, pak ano, ale zásadně tam, kde hazarduji výhradně jen se svým životem.
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:06
Re: bez titulku
Ano, větší ohleduplnost by určitě neškodila... ale nemyslím, že je problém v rychlosti. Mluvím teda za sebe - už když jsem dostal řidičák, tak jsem měl za sebou roky v motokáře a řídit auto pro mě byla opravdu hračka, takže si nemyslím, že jsem nebezpečný řidič (ač dosti rychlý ), nebezpečí vyvstává u lidí, kteří si myslí, že mají rychlý "supervůz" - obvykle to jsou řidiči Superbů - a jedou s tím autem nadoraz. Nechápou, že to auto je nedotáčivé a tudíž není vhodné pro rychlou jízdu, maximálně dálniční kalup, ale tam je taky vidět "nesportovnost", třeba když se pokusí o "myšku", občas mě tím rozesmějí Jednoho potkávám poměrně často, předjíždí i odstavným pruhem, pokud se i tam nevejde tak troubí a bliká (což nechápu, protože se to málokdy potká s účinkem), čekám, kdy tam tenhle blbec způsobí nehodu. Další adepti jsou řidiči škodovek (od fáva dolů), kteří asi nechápou význam přednosti v jízdě - prostě ti tam strejda vjede a ty si s tím dělej co chceš (jim se asi nezdá vůbec možné, že někdo na dané silnici pojede třeba dvakrát rychleji, než jejich maximálních 85 km/h). Tohle mě třeba dokáže vytočit do běla... No a k těm akcím...no...třeba u mě mají naprosto opačný efekt - když dostanu pokutu, tak pak na to schválně šlápnu, buď abych dohnal to, o co mě zdrželi, nebo při špatné náladě na truc, ale to většinou jen, když si myslím, že jsem "v právu" - např. tam, kde je dlouhý rovný a přehledný úsek ve vesnici a nevysvětlím jim, že * přede mnou jede 40... a pak tu mám ještě jednu story...kamarád jede s dodávkou po D11 do Prahy, jede 140 a začne předjíždět kamion, za ním se přiřítí A6 v komíku, celá černá a bez značek, bliká troubí atd, kámoš uhne a ukáže, že před ním je ještě jedno auto, aby ten blázen viděl, že ho nebrzdí on. Pak se zařadí do pravého pruhu, A6 to vrzne před něj a prudce brzdí, zastaví celý pravý pruh, vyleze, vytáhne ho z auta s tím, že ON jede 200 a že kámoš mu tam vjel a už ho seká. Říkal, že se ani nebránil a sledoval, jestli to tam do něj někdo nenapálí zezadu... Toho idiota dostat do ruky tak nevim co by následovalo. Ani ne proto, že sbil kámoše, ale jakto, že si dovolí zastavit celý pruh, aby někomu nabil kokos? A navíc jezdit bez značek. Tohle se stalo cca před dvěma týdny na cca 17. km ve směru na Prahu. Ten člověk jel asi po dálnici poprvé, protože každý ví, že když to peláší 200, tak mu tam celou dobu bude někdo vjíždět...
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 14:22
Re: bez titulku
.. musím se smát.... jak jsi hned vztahovačný... to nebylo na tebe.. vůbec nevím jak jezdíš a nehodnotil jsem tebe... Ano s dálnicí souhlasím... jezdím po D1 vcelku často.. a mám vychytaný, že když je provoz tak si jedu těch 140.. jedu plynule a jsem tam stejně rychle jako když to hrnu 160/170 (nebo i víc) a pořád brzdím a rozjíždím se.. takže ten s Audi a 200.. to je to co tu píši... Co se týká rychlosti.. asi jsem z toho už vyrostl, a nevidím v tom nic závratnýho... každej má rád rychlost včetně mě, takže nemysli, že jsem páprda v bačkorách co jezdí po okreskách 50... ale prostě znám tu hranici a dokážu si představit následky nějaké voloviny... šlápnutí na truc na plyn atd... No jo no.. myslíš že existuje spravedlnost..?? Venku... ve švédsku nebo ve švýcyrsku by sis to sakra rozmyslel, až by tě za přestupek zavřeli nebo by jsi musel platit procenta z výdělku... ale zase tam jsou policajti korektní.. (přímí a neúprosní/neúplatní).. Jezdi si jak chceš pokud tím nebudeš ohrožovat ostatní (předjížděním za každou cenu na okresce atd..) to je to co mi vadí... protže když vezu dítě a po okresce jedu 100 a někdo mi tam takhle vletí nebo se jen trochu otře.. tak je to sakra velkej problém, když máme okolo včech takových cest po republice stromy co 5 metrů.. Takže silný ego mi za volantem vadí..
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:33
Re: bez titulku
Ja vim, že to nebylo na mě já jen jak vždycky ti rychlí jsou ti špatní předjíždění za každou cenu je nesmysl, to také odsuzuji, naženeš maximálně pár minut, které můžou znamenat život... Jo a ještě jsem neboural, nebo teda jo, ale to člověk předemnou zašlápl před přechodem a pouštěl chodce a já se zrovna v ten moment podíval na moc pěkný exemplář dívky (opravdu moc pěkný exemplář )
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 14:53
Re: bez titulku
no tak to moc dobrej řidič asi nebudeš... když nevíš že u každýho pěknýho exempláře se má přibrzdit... kvůli těm před tebou....
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 15:26
Re: bez titulku
No jo no... byl jsem ještě mladý... jak to píše GTI.. "mladej bejk"
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 14:27
Re: bez titulku
No nechci ti sahat do svědomí, ale jak víš že nejsi nebezpečný řidič. Pokud je někde 50 a někdo tam jede 90 tak je sviňsky nebezpečný ať je ta padesátka tam důvodně nebo bezdůvodně - vím nikde jsi nepsal, že někde takto jezdíš, ale když od někoho slyším termíny jako "řídit auto pro mě byla opravdu hračka" , "nemyslím že, že jsem nebezpečný řidič (ač dosti rychlý )", ježí se mi vlasy. Musím však dát za pravdu, že nesnáším řidiče, kteří blikají popřípadě troubí na dálnici (a tváří se že jsou na okruhu ), stejně tak nesnáším dodávky letící rychlostí 140 km/h (a někdy i více), daleko méně mi vadí " strejda" který si to šine 85 km/h prostě na víc nemá a nakonec je dobře, že si našel svojí hranici a nesnaží se závodit, protože kdo ví jak by to dopadlo.
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 14:36
Re: bez titulku
Pokud pro tebe není řízení hračka, měl bys radši jezdit vlakem. Tečka. Nebezpeční řidiči jsou ti, kteří neumí ovládat svůj vůz. Alepoň, že jezdíš pomalu...
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 14:46
Re: bez titulku
Hmm... snažím se jezdit tak abych si neublížil a zároveň někoho nezranil v autě se zásadně poutám a pouštím světla - nesnáším puštěné mlhovky když vidím celé auto (i kdyby nesvítilo). A osobně znám hodně lidí kteří by mohli říct "řízení je hračka" a ani jeden to neřekne, protože mezi řídit a hrát si je stejný rozdíl jako řídit a zřídit. Nebezpeční řidiči jsou ti, kteří si myslí že umí ovládat svůj vůz.
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 15:14
Re: bez titulku
Ano, nebezpeční jsou ti, co si to myslí, ne ti, kteří to opravdu umí A ano, je rozíl mezi řízením a zábavou a já řídím i pro zábavu. To je ten rozdíl mezi námi. Někdo auta miluje a jiný je užívá...
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 15:29
Re: bez titulku
Výborně, a to je právě ono kdo určí, že to ten nebo ten umí. Rozhodně to nemůže být samotný řidič (už jenom proto že myslet znamená * vědět a člověk začíná vědět až v době kdy ví že neví) Ty auta jenom užíváš... to je škoda zkus je někdy pohladit, pokochat se, cítit jejich sílu a u vyjmečných kusů obdivovat um který jim byl vložen do vínku lidskou rukou. Auto nelze nemilovat na každém stejně jako na ženě je alespoň něco krásného (některé ženy jsou vyjímkou). A bídáci jsou ti kteří je ničí svým egem a škatulkují do škatulek. Š 120=starý dědek, BMW=mafián, Octavia=závodník F1 co nezná předpisy ....... atd.
neregistrovaný "Manga"
21. 6. 2005 16:09
Re: bez titulku
Dobře, podle tebe ten kdo jezdí rychle jen užívá auta a ten kdo jezdí pomalu tak je miluje? Konec debaty.
neregistrovaný "free"
21. 6. 2005 16:22
Re: bez titulku
ty budeš novinář to jsem přece neřekl
neregistrovaný "Manga"
23. 6. 2005 13:24
Re: bez titulku
Neřekl, ale napsal něco v tom smyslu Ale věz, že svůj vůz opečovávám víc než ty (myslím, že tohle můžu napsat, protože jsem na tohle skoro až "úchyl" - každý večer smyju ten hmyzí hřbitov, přeleštím všechny skla, vypucuju kola, a o víkendu komplet + olej, voda atd.). Věř mi, že opravdu málokdo má své auto raději než já...
21. 6. 2005 13:05
TO JE JAKO VE VŠEM
Jsu lidi co přemýšlí a jsou lidí co přemýšlet nemají čím. Obě dvě skupiny (!) však se pohybují i jako řidiči na silnicích. Ti hloupí tvrdívají, že čelní náraz udrží v rukách do 120. Ti pak, když usednou za volant nechávají své děti stát mezi sedadly a sledovat jízdu. Tak za to bych já odebíral řidičák na rok. No a ti chytří, ti ví, že nic "cennějšího" než jsou děti v životě míti nemohou, tak ti se o ně starají vzorově. TAKŽE - dítě bez sedačky vůbec do auta nepatří (ta tragedie, že na dálnici jsou sedačky povinné a jinde ne, ta se nedá nijak racionálně vysvětlit). Je potřeba zvýšit osvětu, aby lidi věděli jak správně a jakou autosedačku použít. A pak - autosedačku nekupujte v bazarech... Zásadně jen novou. A poslední zásada, nemám-li na autosedačku, tzn. cca 4tisíce, sedím doma a přemýšlím o sobě, co že jsem to za neschopného otce... Protože není bolestnější pohled než-li vidět smutné oči dítětě, které z invalidního vozíčku vzhlíží ke kamarádům, jak šplhají na stromy...
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "ciello"
21. 6. 2005 13:07
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
beze slov..!!!
neregistrovaný "jirka"
21. 6. 2005 18:19
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Omluvte staříka, ale já bych s dovolením, to rozdělení řidičů neviděl až tak prosté. Jenom bych pro příklad uvedl protiklady. Řízení nebaví, je to nutnost, jak přemístit sebe ( potomka, příbuzné ) z bodu A do bodu B kontra řízení je koníček. Fyzická svěžest kontra nemoc ( i bohužel postižení). Od přírody flegmatik kontra cholerik. Klidné životní období kontra stress. Druhý, nebo dokonce první majitel auta v rodokmenu kontra učil ho řídit už dědeček na polní cestě. To jsou ty nevinnější protiklady. Z úplně jiného šálku čaje je pak: Dlouhodobě slušný člověk kontra hajzlík. Alkoholik, drogista kontra čistý...A tak by jistě šlo pokračovat dál, až třeba k té prodloužené míše namísto mozku. Každý má holt v sobě nějaký mix, který, buď zvládne, nebo taky ne. Kdysi dávno, kdy se auto opatřovalo jen obtížně, si týpkové řešily mindráky vyvoláváním rvaček. Bylo to sice smutné, ale alespoň adresné. Takže, kdo se prát nechtěl, věděl komu se má vyhnout. Dnes, se to díky civilizačnímu pokroku, řeší na silnicí. A slabošsky anonymně. Dokud tedy nerozeznáme havárii, zaviněnou agresivní jízdou, od bloudění v nájezdu na dálnici, a posléze my všichni, prostřednictvím sociálního státu, poskytneme viníkovi nehody zdravotní péči bez regresů, tak se bohužel obávám, že tu asi jen akademicky plkáme.
21. 6. 2005 19:54
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Dobrá sociologická studie Píšem tu teď ovšem o autosedačkách. A tak já tvrdím, že jsou blbové - potenciální vrazi svých dětí a pak ti "chytří", kteří své děti usazují do autosedaček... Mezi tím žádné mezičlánky nevyčleňuji. Obecně máš samozřejmě pravdu, že chování na silnici nelze podřadit pod dvě kategorie... jako ostatně celý život. P.S. Vždycky s nadsázkou tvrdím, že to, jak člověk jezdí se pozná i podle toho jak chodí...
neregistrovaný "Lonestarstate"
21. 6. 2005 20:44
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Tak to néé. Já chodím rychle ale jezdím pomalu.
21. 6. 2005 21:05
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Obráceně by to bylo horší
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 10:05
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Nu dobrá. V době, kdy jsem měl malé děti, jsme autosedačky tak akorát vídávali v některých zahraničních časopisech. Tak jsem je udělal. Ale moje víra v jejich schopnosti ochránit dítě, končila na možnostech karoserie, absorbovat energii nárazu. A tady vidím jedno těžiště problému. Energie mojí nebo cizí? Druhé těžiště pak vidím v podávání informací.Pokud jsou interpretovány bezpečnostní parametry autosedaček stejně zbloudile, jako výsledky crash testů, tak to má u laika stejný výsledek. Víru, že když si koupí pětihvězdičkové auto a autosedačku, tak je i s dětmi za vodou. Ten apel, že technika sice může hodně, ale jen potud, když je užívána v mezích pro které byla vytvořena, zůstal jaksi na periferii informace reklamních spotů. (Malá vsuvka. Tudíž jsme opět u dodržování hranic norem na silnici. Někdo je poruší omylem, jiný z principu. Asi tušíme v jakém to je poměru. Až se ten poměr dostane na hodnotu obvyklou pro civilizaci, tak doufám, že nejen problém autosedaček, ztratí své ostré kontury a bude ho možné řešit s přiměřeností odpovídající okolnostem. Přeci jen je rozdíl, když veze v malém městě, takřka bez provozu, máma dítě o pět bloků dál do jeslí, nebo s ním drandí k rodičům přes půl republiky.) Uvědomme si, že schopnost sedačky, poutat takové dobře zimně nabalené dítě, je limititována volností jeho těla v oblečení a zkřehlými prsty mámy při utahování pásů. Tudíž je jistě správné, že ho poutá i na těch pět bloků, ale za danných okolností i to maximum, co pro pro něj udělala, má účinnost někde okolo padesáti procent technických možností sedačky, uváděných reklamou. A to už jí ale nikdo neřekl. Na závěr moje pokání. Chápu, že diskuzi je třeba členit podle námětu, ale nejsem schopen pracovat s informacemi bez kontextu. A vážnost jakou problematice autosedaček přikládají výrobci aut, docela dobře vystihuje procento nových aut dodávaných standartně s Isofixem, čtvrt století po definování úlohy.
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 12:27
Re: TO JE JAKO VE VŠEM
Jo
neregistrovaný "Honza"
21. 6. 2005 14:32
Dětská sedačka
Prosím dejte mi info na výrobce, který vyrábí autosedačku pro sviště do tří let obracenou ke směru jízdy. Já jsem opravdu v obchodech neviděl žádnou a ani v doporučení o montáži či použití jsem nic neobjevil a ze sedačky od Chica vyrostl již ve dvou letech. Děkuji H.
Rozbalit vlákno
25
neregistrovaný "ricz"
21. 6. 2005 15:42
Re: Dětská sedačka
Sedačky pro děti do 3 let obrácené zády ke směru jízdy vyrábí Volvo a možná i Renault (tam si nejsem jistý věkem). Je to ale docela pálka, já mám sedačku s konstrukcí ISOFIX a stála celkem skoro 14 tisíc. Jestli chceš, můžu ti poslat fotky.
neregistrovaný "radio"
22. 6. 2005 08:55
Re: Dětská sedačka
není to jen o věku, ale taky o váze dítěte. pokud má více jak 9 kilo, tak už koupíš II. kategorii (tj. 9 - 18 kg) a to jsou skoro všechny po směru jízdy. pokud chceš vědět víc, tak napiš, docela dost jsem toho pročetl před koupěma sedaček - testy, rady atd. chci pro svýho kuliferdu jen to nejlepší ...
22. 6. 2005 09:15
Re: Dětská sedačka
Pozor na obrácenou polohu - může zvracet, vyzkoušej sám ve vlaku jízdu s obličejem do protisměru... ta obrácená poloha je nutná o dětí, které ještě nemají dostatečně vyvinuté zejména krční svalstvo. A jak známo, tak děti mají hlavu k tělu větší než-li dospělí... A pak také pozor na polohu obecně, aby dítě v pozici pololežmo nekoukalo celou cestu do Chorvatska do nebe - to si také vyzkoušej - jde o oči... Miluju ty lidí, co nosej CHICO košík a nechávaj potomka oči třeštit do blankytné oblohy, sami opanceřovaní Rayban mod.57.
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 09:30
Re: Dětská sedačka
Ray ban... to je přece základ..... Musím ještě reagovat na Jirku... Vesměs to napsal GTI.. ale pokud se všichni k tomu budou stavět TAK JAKO TY... že zbytečně plkáme... (a tím pádem si to přeberu, že tyto akce nemají význam)..... tak se u nás nic nezmění a budou tu stále bezohledný hovada.....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!… a o D1 budou stále jednat na vládě, dětí zmrzačených nebo zabitých díky autu neubude... atd.... Doufám, že se k tomu nestaví většina mých spoluobčanů tak jako ty.. to je totiž takovej fenomén současné naši společnosti.... nezájem a lhostejnost vůči životu ostatních a žádná úcta....
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 10:40
Re: Dětská sedačka
Přebíráte si to docela dobře. Jakákoliv, i byť dobře míněná akce, která nemá oporu v možnosti účinného regresu při porušení norem, jenom vyšumí.
Až vás napadne, chtít po svém poslanci, aby například prosadil do zákonů, že u viníka nehody bude brán v potaz i stupeň agresivity, s jakou nehodu způsobil a za léčení následků nehody, třeba podle vzoru komerčních pojišťoven v případě alkoholu, mu bude určen na zdravotním pojištění malus, tak Vás podpořím. Ale tady to myslím opravdu nevyřešíme.
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 11:19
Re: Dětská sedačka
jenže tady nejde o TADY... já mám na mysli, že pokud se k tomu celá společnost bude stavět tak odmítavě a lhostejně (nejen k sedačkám ale k ohleduplnosti na silnicích obecně) jako ty... tak se nic nezmění...!! a zákon k tomu nepomůže... protože se děsím takovej kterým je to jedno a ta úcta ke druhým tam není... protože zákon nic nevyřeší... jen sám člověk svým přístupem....!!!! Zákon stanovuje 130 na dálnici... a kolik je takovejch co jede těch 130...?? všichni jedou víc.. protože možná mají stejně lhostejnej přístup jako ty... (možná ti křivdím ale podle příspěvku myslím že ne..).....
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:06
Re: Dětská sedačka
K Vašemu otazníku. Mám bonus B 7 (30%) a trochu najeto po Evropě, Rusku a Státech. Jenže mi neprozřetelně řekli, proč se potopil Titanik. Takže jsem se začal zajímat, jestli to předtím bylo jiné. A hele. Myšlence, že člověk udělá pro cizího, tolik co pro sebe, nevěřil už ani Chamurapi, když vydával zákoník. A to je hezky dávno a stejně se krade a podvádí. Mimochodem o Kristu hovoří církev už asi dva tisíce let a přesto se ještě najde pár nevěřících. To, že se tedy nedomnívám, že by zdejší diskuze mohla mít významější dopad, než uvedené akce předků není lhostejnost, ale přijmutí reality.
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 12:09
Re: Dětská sedačka
..chodíš k volbám...??
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:32
Re: Dětská sedačka
Proč by ne. A k tomu ještě dobrovolně dělám už druhé období radního. Jen čekám, jak ten převozník v pohádce, až se na příští volby vzchopí někdo jiný a já si budu si moct konečně odpočinout.
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 13:38
Re: Dětská sedačka
..ok.. jen mě zajímalo, jestli je ti lhostejno úplně vše... takže asi není.. A z účasti u voleb sám musíš cítit, že někdo k tomu přistupuje nezodpovědně.. tzn. když nevolí.. nemůže si stěžovat na politickou situaci atd... pokud chceme ve vládě lidi se směrem kterým chceme jít... pak je potřeba je jít ve volbách zvolit (podpořit) - každej z nás.. a pokud si to řekne v republice jen 10.000 lídí, což je jen zlomek voličů... dokáže to silně změnit výsledky třeba v kraji.... Ale to víš určitě líp než já... takže stejné to je i s mravní vyspělostí na silnicích včetně sedaček (neohrožovat sebe ani druhé) a zvýšení celkové úrovně společnosti.... Nikdo nám to nenařídí... my jsme řidiči a my se musíme vzájemně respektovat....
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:20
Re: Dětská sedačka
To sice můžu podepsat, ale jak to chcete zařídit? Dtto z reakce GTI, zatím soudím, že máte na parlamentní řešení opačné názory. Co s tím?
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 12:34
Re: Dětská sedačka
Na modlení to tady na auto.cz zatím nevypadá Ono jde o to, že zrovna u tohoto článku není potřeba vytvářet nějakou názorovou opozici, jako ty třeba teď, byť bys tu pravdu tam cpal umně. Jenže neřešme zkřehlé prsty, řešme tu to, že většina (jsem přesvědčen) má blíž k cedečku v autě, než aby koupili pořádnou dětskou sedačku. Tak když každej koupí sedačku, tak to považujme za velký pokrok. Ježiši, na to snad nepotřebuju zákon.... vlastně... tady jo...
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 12:51
Re: Dětská sedačka
Oceňuji Vaši sebereflexi v poslední větě. Netěší mě sice, že jsem byl zařazen na platformu opozice, ale chápu, že když jsem v diskuzi vyjádřil málo optimismu, ve směru samovolnosti konání dobra, tak si to zasloužím.
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 13:05
Re: Dětská sedačka
Na platformu opozice ses zařadil sám svým příspěvkem. Jo, je to smutné... že nebýt gilotiny měříme všichni přes 2 metry...
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 13:15
Re: Dětská sedačka
A řekl jsem snad něco jiného?
neregistrovaný "GTI"
22. 6. 2005 13:20
Re: Dětská sedačka
Tvé příspěvky byly - opozičně rezignační - abych se vyjádřil radničním žargonem Tipnu si, že za KDU tam nesedíš
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:04
Re: Dětská sedačka
Tipujete správně. Snažím se být nezávislý. Ale nechme už osobních věcí a vraťme se k řešení provozu a dětské sedačky. Jak si vážně myslíte, že by bylo nejlepší působit výchovně na řidiče? Podle toho, co tady čítávám, tak to nevypadá, že by jste doufali ve zvládnutí situace policií. Nakonec, jinak by ani nebylo o čem diskutovat. Jestliže jsem pochopil správně, myšlenku změn zákonů a organizace práce policie parlamentní cestou, zavrhujete a rozdíl mezi prací volených zástupců a zaměstanců vlastního úřadu nevidíte. Tedy, jak jinak to chcete řešit?
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 14:19
Re: Dětská sedačka
..zákon nevyřeší nic pokud na něj policie nebude dbát... pokud opět budou stát jen tak na sluníčku na místě kde mají šanci že někoho chytnou náhodně.. tak je výsledek NULA. Pokud budou pořád pendlovat po dálnici, a ne jen pro to aby novej kolega vyzkoušel Mondeo, tak by každý jezdil jinak... A taky je potřeba aby se police nechovala jako všemocná ale uvědomila si, že my ji platíme a ani tu jsou pro nás.. a né že my jsme jen ti na buzeraci a dokazování si kdo že to má na sobě tu uniformu... Pokuta za pásy v pěší zoně mi přijde ujetá oproti 200km/h na dálnici nebo přejíždění plné čáry nebo se otáčení přes dělící pruh.... Ale co musíme změnit my.. tak je vnímání silničního provozu... Policie nás nenaučí správně používat "zip" atd... možná ano a měla by pokutovat ty řidiče kamionů, kteří blokují pruh při zúžení před zipem.... například....
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:23
Re: Dětská sedačka
Pane kolego, popisujete očekávaný výsledek. Na tom se většinou asi shodnem. Moje otázka je,jak ho zařídit?
neregistrovaný "ciello"
22. 6. 2005 14:40
Re: Dětská sedačka
to se tu snažím říct celou dobu... bohužel jsme v divné době... Nedat jim příležitst udělovat body... vím, že je to nereálné.. ale pokud se k tomu budeme stále stavět pesimisticky.. tak se to nezmění ani po 4 generacích... bohužel... Novej zákon téměř platí... jak to bude fungovat .. těžko říct... já jsem jen pro.. i když taky někdy zaplatím pokutu - budu muset být poctivější.. Ale pokutu bych uděloval i jen za nebezpečnou jízdu... jenže to zase můžou policisté zneužít... A jak ho zařídit...?? Kolego.. kolik hlídek, které opravdu něco dělají vídáš na dálnici....??? Jezdím docela často D1... a za půl roku (když to shrnu).. tak snad ani prsty na jedné ruce nepotřebuju....!!!! myslíš, že 10x Mondeo ST220 pro dálniční policii je málo na úsek cca 600km dálnic v ČR...???!!! to je jedno na 60 km....!! v obou směrech tudíž 1 mondeo na 120km... - práce na 1 hodinu.... Nebo si kolgo myslíš... že je vše OK...???
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 15:13
Re: Dětská sedačka
Právě proto, že si to nemyslím, tak jsem to zkusil řešit cestou v mezích možností, danných ústavou. Nedosáhli jsme víc (zastupitelé, sám je tam člověk míň než nic), než že máme vybudovány přechody u školy a zónu 40 v blízké oblasti. Zaběhlý způsob vymáhání dodržování předpisů se zvrátit nepodařilo. Takže v podstatě nula. Odtud taky část mé zkušenosti s realitou. Znovu se tedy ptám, když Vám není parlamentní cesta dost dobrá, jakou jinou navrhujete? Mimochodem, už jste vyčerpal cestu podnětů k řešení u Vašeho poslance? Znáte jaké názory v této oblasti zastává a prosazuje?
neregistrovaný "ricz"
22. 6. 2005 21:22
Re: Dětská sedačka
Nejde srovnávat vlak a autosedačku - ve vlaku člověk bleje i když sedí čelem V sedačkách zády ke směru jízdy mi dvě dcerky odjezdily jedna od narození do 37 měsíců a druhá má za sebou rok a půl. Pokud se dobře pamatuju, nezvracely ani jednou.
To radio: i sedačky kategorie II (tj. 9-18 kg) mohou být obrácené zády ke směru jízdy. Jde jen o to, kde hledat. A pro děti jsou výrazně bezpečnější, než sedačky klasické - to platí zejména pro úrazy krku.
neregistrovaný "jirka"
22. 6. 2005 14:47
Re: Dětská sedačka
Údajně ji má v programu Cybex. Adresa: Alte Forstlahmer Strasse 22, 95326 Germany. Možná bych zkusil i www.cybex-online.com
neregistrovaný "Honza"
23. 6. 2005 06:36
Re: Dětská sedačka
děkuji.
neregistrovaný "Pajda"
27. 6. 2005 23:26
Re: Dětská sedačka
Existuje autosedačka Kiddy Reboard 2000, kde dítě jezdí do 18 kg proti směru jízdy. Více na www.autosedacky.cz
Jen upozornění - není to univerzální sedačka, takže nejde do každého auta.