Čtyřválec se zdvihovým objemem 2,0 l není v případě BMW nenasytným agregátem, přesto pravděpodobně dostane šanci ještě menší motor 1,6 l s BMW 116i. V Nizozemsku je to jistá věc, o dovozu do ČR se zatím jedná.
1.6 do BMW 3?!? To se mi vůbec nelíbí, chápu, že ceny benzínu a ekologická lobby tlačí, ale BMW 3 s... To si český Octávky TDI smlsnou. "Natřel sem to tyvoe trojkovýmu báwu".
Já v tomto souhlasím s Osmodiarem. Nejsem moc ochotný akceptovat takto slabé základní motorizace u značek, které si činí nárok na sportovní image. Stejně tak nechápu smysl Audi A4 s 1,6 motorem. Myslím, že tím ty automobilky spíš víc ztratí na imagi než získají na nových zákaznících. Když už jsem jednou prémiový výrobce, tak se nemám snažit zalíbit se (cenově) každému, ne?
Nevím, o co ti jde. Pokud na to máš, kup si něco hodně silného a přestaň se vzrušovat, pokud na to nemáš, tak přestaň vést hloupé řeči. Pokud budeš mít auto se silnější motorizací, je ti jedno, jestli má někdo 90 kW, i kdyby to bylo trojkové BMW, pokud na něho nemáš, tak si prostě řekni, že ty auta nevyrábí pro tebe...
Tak trochu extrémnější příklad - představ si Ferarri s tříválcových litrem za 200.000 Kč. Co by to asi udělalo se jménem této značky? Na stejném principu, jen obráceně, spočívá neúspěch VW Phaetonu. Ta značka se proslavila Golfy a Passaty a proto má (aspoň v Německu) image lidové značky. Proto si myslím, že u BMW a třeba i Audi takovéto základní modely snižují zvuk celé značky, prostě mě osobně k imagi sportovní značky, která se v případě BMW proslavila hlavně geniálními šestiválci, takto "slabé" modely nepasují. A je jedno, kolik mám peněz. Jde o to, že jsem fanda značky BMW a takovéto IMHO zbytečné modely jí v mých očích zbytečně srážejí...
Tak na to stačí zaškrtnout v ceníku položku "nedávat označení modelu" a je to... :-! Jde mi prostě o to, že BMW by mělo montovat motory, které jsou důstojné imagi značky. A todle (atmosférický) motor 1,6 v autě střední třídy v mých očích rozhodně neplní...
Já taky netvrdím, že se mi to v předchozích generacích zamlouvalo ;-) Jde i o to, že zatímco v předchozí generaci ta 316 měla pod kapotou motor 1,8 s krouťákem snad 185 Nm, tak současná 1,6 dá jen 160 Nm. A protože současná generace je určitě o nějaké to kilčo těžší, než minulá, tak je dvojnásobný krok zpátky. A pro auto s poh. hmotností okolo 1,5t je 160 Nm hodně málo, navíc když to bude (IMHO) kvůli spotřebě zpřevodovaný spíš do těžka...
máš pravdu, podobne si pre rokmi pošramotil image Mercedes so 190-kou...a trvalo mu veru dosť dlho, kým si ho napravil. Teraz je však iná doba a aj prémiové značky ponúkajú menšie autá. A BMW ho má tiež, tak nech ho dáva do jednotkového modelu. Takto pomaly budeme očakávať 1,6-tku aj v sedmičkovom BMW... >:D
Nevim proc vsichni porovnavaji preposilovane predokolky s BMW. Asi vetsina lidi co nenajezdila s [jakymkoliv] BMW zadne km nebude chapat, ale BMW ma super podvozek, nahon na zadek a skvelou pozici za volantem. Navic 1.6 motor od BMW ma skvely zvuk, ktery bohuzel zadny VAG nema. Presedl jsem z Golf IV TDI na BMW 116i a jizda se neda srovnavat - skoda slov. Navic jsem tedka mel 14 dni moznost jezdit Mondeem TDCI se 150k ale nikdy jsem se tolik na svoje 'slabsi' auto netesil. Verim, ze BMW si nekupuji jen lide co chteji jezdit rychle, ale kteri si chteji cestu uzit. Hodne stastnych KM preji vsem.
PIP...nerozumíte tomu vy, emise budou hodnoceny průměrem portfolia značky - to znamená 2modely se spotřebou 5,9 vymáznou jeden se spotřebou 9 litru - 6,9 je průměr,
ale jeden 5,9 a 9 - 7,45 je průměr a já osobně jsem začínal u bmw s 316 e36 1994 a zas tak hrozný to nebylo dnes jezdím 530d 2006 a je rozhodně lepší, ale jsou lidé kteří chtějí slabší motory a lesk image,alespon tady nebude jezdit tolik oktávek a ktý trojce - to je v německu běžný rodinny vůz jako a4 a C klass - u nás oktávka.
S tím posledním bych si dovolil nesouhlasit. BMW 3xx, A4 a C-Klasse jsou hlavně firemní auta, na soukromém trhu se prosazuje jen C-Klasse kvůli důchodcům, co ji hodně kupují. Budeš se divit, ale ve statistice prodejů pro soukromé osoby je v Německu Octávka v první desítce...
Tak zaprvé. Nechodili jsme spolu na pivo, tak si oslovení vole odpusťte. Alespoň jste odhalil svůj intelekt. Za druhé: spotřeba nevypovídá o obsahu CO v emisích. Takže polopaticky pro Vás: Časem budou pro automobilky zavedeny limity emisí, které musí splňovat jejich výrobky. Tyto limity budou počítány z celkové produkce výrobce. Tyto emislní limity budou také obchodovatelné, proto je důležité, aby měla automobilka pokud možno nejnižší emisní průměr. A toho právě dosahují výrobou maloobjemových ekologicky příznivějších motorů. Pokud se totiž nevejdou do limitů, budou si muset koupit povolenky od jiné automobilky, nebo platit pokutu a to něco stojí. pokud se pletu, opravte mě, prosím někdo.
PleteTE se v tom, že spotřeba nevypovídá o obsahu emisí. Je to přesně naopak, zjednodušeně platí, že benzín, jakožto směs uhlovodíků, se spaluje na CO2, H20. Pak tam jsou navíc různá aditiva a tak, to už nejsou uhlovodíky, ale různé deriváty, prostě další jiné prvky. Čili je přímá úměra - kolik benzínu spálím, tolik CO2 vyprodukuji. Bavím se pouze o principu, neřeším různé katalyzátory, recirkulace, atd atd...Pokud vím, ony limity se týkají právě hlavně CO2, případně NOx, ale ty zase spíše u dieslů. Jinak se s Vámi dá než souhlasit!
No, ma to 2 strany mince... Dobra vec je ze se auta timto stavaji stale vice efektivni. Bohuzel je tu taky to provareny CO2... no nic, myslim si o tom svoje ;-\
chlapi nevim jak vi ale na cesky predpisy je to az az.Hrozne se mi libi jak na kterykoli novy clanek tady na auto.cz se hned pise neco v komentarich o vykonech,kazdej by chtel buhvi kolik koni ale k cemu?A k tomuhle BMW,nejsem zrovna jejich priznivec ale tahle 1,6 neni vubec spatna takovy vykon mivaji spis obycejne 1.8 apodobne!A kdo chce jezdit rychle (podle vsech clanku co tu k testum pisete,a to je vas vetsina) tak si koupi jinou motorizaci.Tohle uvazovani zdejsivh prispevovatelu vazne nechapu! :no:
Re: Opet komentare k ryhlosti a vykonu!!! jak mali
No všichni by chtěli auto aspoň s 200koňma za aspoň 200tisíc ;-) A když už jim někdo dá to auto za 200tisíc (ok, tady u BMW to zrovna trošičku nesedí ;-) ), tak se všichni hrozně rozčilujou, že ten výrobce tam zapomněl dát ty koně >:-[] Podle mě 90kW je docela slušný, podle mých měřítek přiměřený výkon k velikosti auta. Kdyby to dali do 5ky, tak pochopim že to je neadekvátní, ale u 3ky...Je to prostě základ, něco takového musí existovat. Kam bysme došli, kdyby všechny automobilky měly jako základy 3litrové šestiválce???!!! (odpovím si sám - do xindlu, protože by na tyhle "základy" nikdo neměl)
Proč se ty lidi nerozčilujou, že nová Fabie má základ 44kW? Vždyť je to méně jak polovina tohoto a dynamiku to má mnohem nižší! Nehledě na válec na míň ;-) Lidi lidi... >:-[]:yes:
ja zijem v irsku, a tu su trojkovych bavorakov mraky, a pritom inu motorizaciu ako 316i tu nenajdete. kvoli poistke, napr. za dvojliter je tu uz oproti sestnaske poistka dvojnasobna. 5kove bavoraky su tu vsetky 520i, takisto preto lebo za 530i uz by bola poiustka trojnasobna... je to robene pre take trhy, ako je napriklad velka britania a podobne, kde sa poistky vdaka objemu splhaju do zavratnych vysin. preto napriklad vznikol passat 1,4 tsi...
Nechápu pojišťovací diskriminaci podle objemu motoru, to je na pořádný flastr. Jakkoliv je tohle zavedeno v celé Evropě, tak je třeba zavést jednu jedinou sazbu pouze upravenou o malusy/bonusy - nedotovat sociály !
Nevím, neviděl jsem žádnou statistiku kolik nehod na počet najetých kilometrů mají fabie htp, oktávie tdi, třílitrové bavoráky nebo čistokrevné supersporty, ale příjde mi logické, že když už k nějaké nehodě dojde, tak těžší a rychlejší auto vždycky způsobí větší škody.
Každopádně to má větší vypovídající hodnotu než objem, když už to chtějí podle něčeho stupňovat...
Pojišťovny to vědí naprosto přesně, ale tají, tají ... Vsadil bych, že více nehod mají vozy s právě s menším výkonem, což je znát při předjíždění. Odborně se tomu říká "nesprávná technika jízdy" ( tuším druhé místo v příčině nehod ).
Proč zrovna k počtu najetých km? Ona nějaká pojišťovna počítá povinné ručení od najetých km? Zatím každá, na kterou jsem koukal, to počítá podle času pojištění a kubatury (jedna podle výkonu). Plus nějaké ty bonusy/malusy, někdy je tam ještě třeba velikost bydliště a věk plátce.
A myslím si, že pojišťovny vědí dobře, jak pojišťovat, aby maximalizovaly svůj zisk, čili zásadní disproporci do svého systému nepustí.
Daně se podle spotřeby benzínu/nafty už platí a říká se tomu spotřební daň. A člověk na ní zaplatí zpravidla víc, než na povinném ručení (např. při nájezdu kolem 20000 km ročně, průměrné spotřebě 6 l/100km a spotřební dani 11,84 Kč/l to dělá za rok nějakých 14 200 Kč plus DPH). Připadá vám to málo?
Je také se třeba podívat i v Německu, takových A8 tam jezdí nejvíc s nejslabším motorem, Mercedes E je nejvíc 220, Němci nás třeba v tomto nechápou, myslí si, že pokud koupí MB E 220 CDI, že proti 320 CDI prostě 250000 Kč ušetřili, takže nepochybuji, že tento Bmw budou taky kupovat.
Spíš bych to viděl i v tom, že 220CDI je snad první (dieslová) motorizace, ke který dávaj automat a navíc ta 220 CDI Éčku dá už slušnou dynamiku. To bych ale o té 316 moc netvrdil ;-\
Pracujem v Nemecku nejaky ten rok a tak to vidim uplne inak. 1. 320D a 200 CDI i 320D su najpredavanejsie lebo su usporne a najlacnejsie, Nemci su si zarobenych penazi velmi vazia, su setrni a nevyhadzuju +10000 Euro za 3,0 motory aj keby si ich mohli dovolit 2 naraz.
2. Jazdna mentalita je inde, medzimestom chodia nemci v husenici 10 za sebou a nikto neobehuje aj ked ten prvy ide 75Km/h
3. Priemerny vek nemeckeho sofera je u BMW 45rokov u Mercedesu asi 15 rokov vyssie (udaj od ceskeho importera)
4.Aj ty ktori si z prestize a bezpecnosti kupia 3,0D, 320CDI, 3,0 TDI vetsinou jazdia tak ze i 316 i bude pre nich az vela.
5. vcera som isiel 2,0 TDI Audi, dynamika oproti 320d strasne slaba. 316i neviem z hlavy hmotnost ale bude urcite o 100-200Kg lahsia, to znamena na obehovaci manever bude z moznostou vytocenia porovnatelna , dokonca sviznejsia nez 100Kw 2,0 TDI. (220CDI som neskusal)
6.Suma sumarum 316i je dobrym marketingovym tahom, ktory si najde zaujemcov a s troskou otacok je, v malom sedane nezabudaj len 4,5 M !!! dlzka, relativne i agilnym pocinom.
Tak v Německu žiju už čtvrtým rokem, takže s tebou ve většině věcí souhlasím (hlavně z bodu 2 jsem občas hodně na nervy 8-s;-) ). Ale měl bych pár poznámek k bodu 5 a 6. Není totiž moc fér porovnávat dynamiku 100kW verze 2,0 TDI s 320d, která má 130 kW, víc sedí srovnání s 318d. A veeelice pochybuju, že 100kW a 320 Nm v dieslu by bylo pomalejší než 90kW a 160Nm v benzínu. To ten benzín můžeš točit jak chceš, ale větší výkon a dvojnásobný krouťák dieslu udělá své... A k bodu 6 - nepochybuju, že se to prodávat bude, ale jak jsem psal někde výše - okolo 1,5t na 160Nm mi připadá dost málo. Jako základní motor třeba u Passatu by to bylo ještě OK, ale u BMW, které o sobě tvrdí, že je sportovní značka, mi to přijde nepatřičné. Zákazníci by se podle mě neměli honit za každou cenu...
v podstate suhlas, ale pre mna zase nie je fair ked sa najsilnejsi 2,0 liter od /audi zatial, 125 v nedohladne, predajca nema tusenie kedy sa zjavi/ porovnava s naslabsou versiou BMW, ktora skoro nie je predavana ved aj ti setrni nemci si uz automaticky kupia 2,0 iste si si vsimol ze su ich mraky / hladaj 318D ak ihlu v kope sena/, taka nemecka oktavka doslova. Este raz k hmotnosti: 1,5 tony vazi Diesel, 318i vazi 1435 Kg to znamena 316i bude vazit len menej odhadom 1400 Kg. Ale to je detail. I ja by som bol radsej keby BMW ostalo u sportovosti kde je majstrom, nez aby sa orientovalo za kazdu cenu na co najsirsi trh, ale bohuzial marketing je neuprosny, v case ked hrozi prepustanie 8000 zamestnancov, sa musi kazdy potencialny kupec zuzitkovat. A sam iste vies ze medzi zakladom 316 a famosnymi 3litrami vo vybave je rozdiel ako medzi favoritom a jaguarom, takze ak sa chces odlisit je to len na tebe a zostavas pritom navonok nenapadnym. Hold ak chces absolutnu spicku a exclusivitu na prvy pohlad, zavist okolia, musis siahnut po inom /Aston martin, Porsche, BMW 6..../, 3-er je este ludovym autom. ZDAR ;-)
Suhlas... A tiez si predstavte niekoho,(napriklad blondinku, ktora prave dokoncila autoskolu) a teraz si ide kupovat nove auto. Strasne by chcela novy bavorak, ale vzhladom na svoju neskusenost sa boji sadnut za volant silnejsej motorizacie. A tu sa zrazu objavi trojka s jedenapollitrom pod kapotou. No nekup to...
Co se tyce me, ja bych si klidne 316pordllli do cech (kdyych na ni mel:))
Auto beru pouze jako premistit z bodu A do bodu B.
Pokud nekdo nabidne auo, ktery je bezpecny, spolehlivy a co nejvice ekologicky setrny, je mi absolutne jedno, jak to ma obsah a jak se s tim da zavodit.
Myslim, ze by se zde mely zavest podobne regule jako na novem zelandu, kde si opravdu jen malo lidi dovoli prekrocit povolenou rychlost, pak bychom videli, kolik "zavodniku" si stezuje na dynamiku.
A ohledne pojisteni, naprosto s tim souhlasim. Teda za predpokladu, ze vetsi objem produkuje vetsi emise (co si budem povidat, v drtive vetsine pripadu to tak je). Ja osobne bych jeste vice nechal platit lidi s vetsim obsahem. I dane i pojisteni.
Objem s emisemi souvisí, ale v podstatě jen tak, že větší objem motoru obvykle spapá větší objem paliva. Více benzínu, více emisí,jak jednoduché. Mnohem objektivnější hledisko by byla průměrná spotřeba. Platit podle papírové spotřeby v kombinovaném cyklu. Dnes se ale spíš platí podle toho, kolik toho kdo autem rozbije než kolik toho autem vyprodukuje ;-) Takže ten můj návrh by prosazovali možna tak ti Zelení mezi námi ;-)
Uvědomujete si, že tato trojka má zrychlení na sto za 10,9? Kolik aut na českých silnicích se tím může pochlubit? Místo toho, abyste uznale pokyvovali nad tím, že BMW opět vyrobilo skvělý motor s jedinečnými parametry, s nímž má trojka naprosto dostačující dynamiku, tak jen ohrnujete nos. Jak typicky české... :no:
Něco podobného sem chtěl napsat, nepamatuju si to číslo, ale tedy těch 10,9s na 100 je v ČR určitě nadprůměrná hodnota. Treba O I s TDi 81kW má 11,2 tuším a to rozhodně není slabý motor. Prostě adekvátní, dostačující. O II 1.9TDi má téměř o celou SEKUNDU horší! a že jich u nás jezdí! A taky bych neřekl, že to je nějaký slimák silnic.
Tak tak...už předchozí generace, E46, měla 316 jako 1.9 tuším, další čachry byly myslím s 325, což byl "přiškrcený 3litr". Mno je toho víc, nedá se to jen odečíst, musí to člověk vědět. 318d současná je taky dvoulitr snad... ;-)
Motor je myslím zcela dostačují, na atmosféru. s nadprůměrnými hodnotami, u předchozí r. 91-97 nám muselo u 1,6 stačit 75kw, takže bych to nehanil, největší problém vidím ve spotřebě 5,9?
Nereálné, toho stěží dosáhne 1,2 při normální jízdě, natož tahle 1,6, vidím to tak na 7,5.
No... ono by se možná při úplně extrémně ekonomické jízdě této spotřeby (5,9) dosáhnout i dalo, ale nelze takhle jezdit pořád... takže souhlas s Tebou, ale i těch 7,5 je podle mě pěknejch - trojka přeci jen není uplně malý auto!
Re: Spotreba by nemala byť problem = efektívna dynamika to i
1.6THP jak to označuje Peugeot by se měla objevit i v BMW, otázka kterém. V normální 207 či 308 má 150koní, což je samo o sobě dost, v RC snad 180 ne? tím by se dostala na úroveň bavoráckého dvoulitru...tak nevím, jestli do 1ky...Nechme se asi překvapit.