No to jsou mi věci, počítá se s výrobou 130.000 Alfaa esuveček. Ptám se, zda se počítá nejen s výrobou, ale i s prodeji? A vůbec, jak by mohla Alfa vyrazit s úplně novým modelem proti takovým esům jako je BMW X3, MB GLK, AUDI Q5? Ještě mám v živé paměti, jak stopadesátdevítka vyrazila proti BMW3...
Snesl bych to na zem, takových 13.000 kousků bych viděl na rozjezd jako velmi slušný výkon. I od kupců...
Jestli se má začít vyrábět příští rok, tak už je v zásadě vyvinuto ;-) . Tzn., že vývoj začal před dvěma lety, krátce po dokončení platformy Giulietta.
Tím pádem se podle mě o Bravu SW vůbec neuvažovalo, alespoň ne seriozně.
No technicky vzato to není Fiat... >:-[] Možná je to pro někoho novinka, ale je to čistokrevná Magna, tedy stejně jako třeba Peugeot RCZ, nebo Aston Rapid.
Magna by jistě neprotestovala, výroba u ní není ale z nejlevnějších... Kvalita je však na slušné úrovni a Bravo je prostě skvělé auto.
Nalijme si čistého vína...Magna byla zvolena proto, že dokáže udržet alespoň slušnou kvalitu výroby oproti odboráři zdecimovaných fabrikám Fiatu v Itálii. Bravo je naprosto průměrné auto v rámci třídy a spíše než s leadry je lepší jej srovnávat s P308 nebo C4. Špičku dokáže atakovat parametry jednotlivostí, ale ne celkem.
Kombi verze nebyla vyvíjena z toho důvodu, že její finanční přínos by nikdy nedosáhl výše Lancie Y, SUV AR apod. Potud tedy naprosto logické kroky vedení (nesrovnávám výši vývoje kombi s vývojem relativně nového modelu, jen principy).
moze mi pan diskuter zdelit v ktorom vyrobnom zavode Magna by sa malo Bravo vyrabat? :-O
Pohybujem sa niekolko x v mesiaci vo vyrobnom zavode Magna Steyr v Grazi ale Bravo som tam nikdy ziadne nevidel. Podla mojich info je montaz Brava v zavode Piedimonte di Germano (Cassino) + Brazilie (Betim).
V Magne Fiat u Brava outsourcoval vyvoj karosarskych dielov a interierovych prvkov.
První co mi vpálilo do očí, je ta "kuchyňská" barva ve které to SUV od Alfy! prezentují..., proboha proč? Tahle barva přece "zabije" naprostou většinu aut i od mnohem méně "sportovních" značek. 8-s
Nerad ti do toho kecám, těžko po tobě chtít zázraky..., ale dovolím si jen upozornit, že tohle auto neprezentuje AR, ale nejspíš redakce. Je to jen skica uniklá před 8 lety, tedy ne ofiko AR prezentace.
A pro GTiho... Nerad ti do toho kafrám, ale že by zrovna německá prémie byla nějak extra dlouhodobě etablovaná ve třídě menší SUV...no nevím nevím... Uvádíš tady Audi Q5, Mercedes GLK... Mercedes zatím vyjel v jediné generaci snad už teda faceliftované (a nijak extra úspěšné), Q5 je na trhu rok?... snad jen X3 má nějakou tradici...nicméně první generace X3 je zrovna autem, které moc dobré pověsti nepobralo a jeho přiblížení se větší X5 a zdokonalení se ve všech oblastech dokazuje jen to, že první generace nebyla nic moc a že se BMW poučilo... Pokud se nová Alfa povede, není důvod aby neuspěla..., zejména i z důvodu, že dosud nic podobného Italové neměli.., a potenciál italského trhu (nejen) tady prostě je.
P.S. Ono to není tak samosebou.. asi an tom autě něco bude, když už místní allstar team projevil tolik zájmu o tu "alfu"...
SUV od AR neuspeje, to je jednoducho fakt. Moze to AR uplne polozit a to by bola skoda. Ak je napr. taka 159 predajne dost neuspesny produkt, tak s SUV urcite neprerazia. Hlavne ked sa s cenou budu pchat medzi nemecku konkurenciu. Ak by sa snazili ostat pri zemi a mat cenu porovnatelnu napr. S RAV4/CR-V, mozno by bol zaujem.
Napis Sergiovi, ať to rovnou zabalí. Napiš mu, že Luboš a klaun z Mostu říkají, že to nemá cenu. Máme tady ten... no folksvágen a hen tů jetynů... tak na co tu alficu... to neuspěje.., jako ta 159. ;-)
>:D >:D >:D Luboši bravo, rozesmál jsi mě ;-)
Je fakt vidět, že se scházejí znalci pod tímto článkem.... jednomu se nelíbí 8 let stará photoshopová fotka, druhej zas dopředu ví, že auto neuspěje a asi Alfu položí.... Opravdu bravo :yes:
Jinak chlapci abych vás všechny, co se bojíte o osud Alfy, uklidnil: ta platforma, na které SUV AR vyjede se použije i pro mnoho dalších modelů, asi zejména amerických značek, takže ikdyby náhodou o Alfu nebyl zájem, tak náklady na vývoj rozhodně neponese sama....
Trošku schýza, ne? Nejdřív tě Luboš rozesměje, přitom s ním v závěru vlastně souhlasíš... ;-)
P.S. K smíchu je především to tradičně "skromné a úspěšné" vyražení Alfy přímo proti německé prémii (viz nadpis), jestli se jí to konečně podaří je obrovský otazník (viz 159, což není vůbec špatné auto), možná by si Alfa nemusela dávat hned tak velkoryse vysoké cíle, potom je logicky brán i malý úspěch za neúspěch...
Po SUV střední třídy je zájem, takový zájem, že v těchto vodách dříve naprosto nemyslitelné automobilky sbírají vavříny.
Naopak si myslím, že SUV AR bude úspěšnější než Giulia, ať by vypadala sebelépe a konkurenci posadila na zadek.
Tedy naopak, SUV AR bude podle mě posledním pokusem pod křídly Fiatu.
wolffe, těžko od tebe chtít zázraky, ale Q5, že je na trhu rok? >:-[]
To máš opravdu takové "znalosti", nebo je jen předstíráš.
Q5 je na trhu třetí rok, stejně jako GLK a X3 (ve dvou generacích) od r. 2004. Od tebe, jako místního nejzaslepenějšího příznivec koncernu Fiatu je kritika kvality a pověsti X3 tradičně komická, protože vzpomínat pověst jakéhokoli BMW zrovna po Alfou je především k smíchu. Kdy naposledy měla Alfa na trhu podobně úspěšný model, jako je ta X3? :*);-)
Pokud mají cyklus obnovy u německé prémie po 3,5 letech, pak beru tvůj argument. Jediná X3 je NYNÍ nově v nové generaci.
Pokud ty považuješ X3 (předchozí) za povedené auto, pak máme očividně oba různé nároky a musím-li být úpřímný, vyjelo by-li jakékoliv italské auto ve kvalitě a ceně předchozí X3 sepsuju ho bez servítek (Mimochodem ho teda kupodivu dělala Magna taky, nicméně na tom autě bylo špatně snad všechno). Chce to jen trochu reálný pohled. To auto bylo špatné, o úspěchu však ne vždy rozhoduje to, jestli je auto dobré a enbo ne (viz. ta 159).
Jestli je Q5 na trhu reálně 3 a nebo jeden rok je úplně irelevantní, podstatné je, že hovořit o nějaké zavedenosti je blbost. Chápu, že ty si musíš najít nějaké argumenty, nicméně taková Vitara a konckonců CRV či Sportage jsou podle mne mnohem víc zavedené produkty, než nějaká Q5 a´t si o ni myslím co chci. SUV není můj šálek čaje, stačí mi ta hrůza Yetina na to,abych věděl, že to není nic pro mě, nicméně, nevidím důvod pro to, aby neměla ta Alfa být min. stejně dobrá, jako ta "zavedená" ""prémie"".
Ad úspěšnost AR..., to je těžké... Je úspěchem třeba to, že se mita prodalo víc než A1? >:-[] ?
Co je pro AR v tomto momentě důležité? Že už v italských Alpách (min.) budou mimo německé prémie :-) jistě i ty krásné a kvalitní Alfice.
Wolffe - kolik jsi toho nalital s X3?
Ja osobne jsem s 2,0D jel 3x do Francie a zpet, z toho 2x sam a na otocku - docela zaber.
Rozhodne o ni nehodlam psat superlativy, ale ani nadavat. Ponekud stisnene (jen vzhledem k vnejsim rozmerum), od 130km/h trochu slabsi, ale pohodlne, poslusne, usporne a tiche auto. Bez rozpaku dojelo vsude, kam jsem to po nem chtel a v podstate (mit tak na nej) klidne si ho postavim do garaze i jako jedine auto.
S Q5 moc zkusenosti nemam, byl jsem jen svezen do Prahy a zpet v 3,0 TDI a je fakt, ze Q5 se mi vice libi a s tou motorizaci je i dostatecne SUVerenni na ceste kamkoliv.
GLK ani nevim, kdy jsem ho naposled videl nazivo, takze nesoudim.
I kdyz mi asi budes tvrdit, ze mas v X3 nacouvano vic, nez ja najeto dopredu ve vsech svych autech dokupy, zni mi tvoje nadavky na adresu X3 a jeji ponizovani pred jeste neexistujicim SUV z itosky stejne velkohube, jako Sergiovy plany.
Mimochodem - podle commendattore Sergia AR159 zase takovy zazrak nebyla :-)
Opravdu rad bych videl od Alfy zase tu spavnou karu, ale kde nic- tu nic a nakonec SUV pro amiky :-(
Alfa potrebuje prodejni uspech jako sul, ale s timhle - nevim, nevim...
Sám sis teď potvrdil, že ta X3 žádnej zázrak nebyla. A když to vztáhneš k ceně zjistíš, že byla hromada lepších aut.
Nová SUV od Alfy se snad nebude poměřovat s předchozí X3, ale se současnou, která je podle všeho setsakrametsky dospělejší. Předpokládám, že když si s tím dají takovou práci, že to nebude auto na úrovni nepovedeného BMW před 6 lety. ;-)
Sergiho vyjádření chápu trochu jinak... Musíš to brát zase v souvislostech... a byť by byla AR 159 sebelepší, za cenu vyšší než BMW řady 3 prostě neměla šanci na úspěch. Myslím, že o tom jestli je AR 159 skvělým autem jako takovým tady může pochybovat maximálně klaun z Mostu.
No moc tomu neverim.
Mne to pripada, jakoby proste zkouseli:
Dame lux sedan - vznikla 166 a uspech nikde. Tak fajn, dame kupecko. Vznikla Brera a GT. Zase nic. Tak fajn, zkusime aspon ten kompaktni HB. Prisla Giulietta. Uspech? Mozna, ale asi zadny zazrak. 159? Ano, asi dobre auto, ale prilis pozde ho dopilovali. No nic, tak kde jsme jeste nebyli?Jooo - esuvecka. Tak honem, upravime nejakou ameriku, kdyz tam ted mame podil, a hura s tim na trh.
Takhle by Alfa Romeo vznikat nemela.
P.S.
Jestli to dostane stejny gezicht jako julie, tak potes koste...
Má Alfe pomôcť k návratu na severoamerický trh. Alfa je v USA vnímaná veľmi pozitívne, SUVčka majú v USA veľký úspech, takže verím tomu, že to pôjde minimálne veľmi dobre. Ak aj v EU nie, v USA určite ;)
Nevím, proč chce Alfa mířit zrovna proti německé trojce, pokud to udělá (zejména cenově), vyláme si zuby. Rozumnější by bylo namířit si to proti Mitsubishi ASX, Toyotě RAV4 a jim podobným, kde Alfa může zaujmout svou image i nadstandardní technikou (pentastar, diesely). Ale co chce nabídnout proti třeba Mercedesu GLK 320 CDI, to mi je záhadou. No uvidíme, třeba překvapí.
Jediné Volvo si dokáže udržet jakoustakous konkurenceschopnost s několikrát revidovaným D5 a to i díky tomu, že jeho zvuk není tak traktoroidní, jako tomu musí už principiálně být u R4. Pokud chci prestižní model, musím nabídnout šestiválec.
No, že by ty špičkové verze dělaly 90% objemů prodeje asi nevěříš ani ty, že Pájíku? Bavíme se tu stále ale o malém SUV. Když bysme přešli na 8V, tak najednou zjstíme, že "prémie" nemá co nabídnout a dkyž už tak s horšími parametry a jne v některých modelech... Jaj to je furt dokola.... A při tom má teď Fiat k dispozici úplně nový Pentastar...3,6, který má lepší parametry než nějaké FSI...
Na toto téma se spíš bav s magistrem z Mostu ;-)
Já si an tyhle věci fakt nepotrpím..., nějak nehodnotím lidi podle hader... (myslím tím výsledný dojem). První dojem samozřejmě funguje...
Jde o to, že pokud někam mířím, mám se podle toho také chovat a být ustrojen. Nevím koho máš na mysli, ale jestli nick GTI, pak pochybuji, že by zrovna on nevěděl jak se kam obléci.
Nepochopil jsi evidentně mou otázku ani odpověď, proto ti navrhuji, aby jsi se sám prohlásil za moráloního vítěze tohoto pokusu o diskuzi a je to.
Luxus?? Tím myslíš malá SUV? No, nechci být nějak zlý nebo něco, ale nějak si tak trochu vedle, no však i s tím OP Prostějov. Nemel prosím kraviny X3 a spol. není žádný luxus
momentalne ziadne ale pockaj chvilu.. je to smutne ale za chvilu tu budu dvojito fukane 4valce.. Uz sa skusaju, len tolko ti poviem.. Era atmosferickych sestvalcov nadobro konci. Ostava len dufat ze aspon diesle 6valce vydrzia..
Aha, takže ten zatím stále imaginární motor má už teď lepší parametry než současné motory Audi, BMW a MB.... tak a já ti teď napíšu, že za 20 let budou motroy německé prémiové trojky lepší než ten uvažovaný 3.0 JTD a jsi kde? No přece v * >:-[] >:-[] >:-[]
Krispos, nejseš ty z Mostu?
Nevím.., ale mám pocit, že sem ti dal jasný odkaz na výrobce s technickými parametry. To je motor, který si hned teď můžeš okamžitě objednat. Byl představen v Boloni na autosalonu. Není to Fiat, ale VM Motori a Fiat zvažuje, že se stane jeho hlavním odběratelem, pokud to bude mít kam dát. Jeho instalace do nových Lancií je už rozhodnuta, nevím však jak to bude s tímto SUV. Ale i tam se může objevit, pokud bude potřeba a bude o něj zájem.
mimo jiné motory od mercedesu nejsou srovna nějakým zázrakem. A dle mého názoru tato alfa uspěje určitě na Americkém trhu, bo tam jsou taková auta žádaná a alfa je zde celkem oblíbená. Ačkoliv SUV nějak nemusím, rozhodně se mi líbí více než X3 a ten GL nebo jak, ale na druhou stranu ta audi je zatím hezčí, ale těžko mohu porovnávat se skicou:) a k těm motorům a pro urípance: nevidím jediný důvod, proč by ten 3JTD by měl být v něčem horší jenom kvůli tomu, že konkurenční vozy nosí na kapotě audi,bmw,MB....spadněte na zem už konečně. POdle některých rádoby odborných názorů soudím, že většině diskutérů sotva zaschl inkoust na občance.
Motory MB se mohou bezproblémů rovnat s nejvyšší třídou. Nejsou to jen papírové parametry a bláboly některých periodik, které dělají z motoru kvalitní či nekvalitní kus. To, že agregát nějaké objemové kategorie nedosahuje takových výkonů a toč. momentu jako konkurence není jediný argument.
Právě 250 CDI není dle mě právě nejlepší agregátem. Má dost problémů s se vstřikovačí. Deplhi holt dělá problémy často :-( Každopádně je ještě brzy na hodnocení.
... by mě zajímalo, co na to řeknou Alfisti :-) Podle kritiku koncernu Porsche diky Cayenne ztratilo image a zahrabalo se, a najednou je tu cuore sportivo SUV.... no to me posol bulvu :-)
Hele, Alfu mám rád, ale do stejné ligy jako Porsche bych ji opravdu neřadil ani já.
Pro Porsche byl Cayenne obrovský zlom, nejen první SUV, ale i první čtyřdveřák, první opravdu čtyřmístné auto (tedy ne 2+2) a zejména první naprosto ne-sportovní auto.
Pro Alfu to SUV zdaleka takový zlom nebude, čtyřmístná auta se čtyřmi dveřmi byla od 50. let základem jejího programu, silničních 4x4 už taky vyrobila dost a dost (33, 155 Q4, 164 Q4, 159 Q4...) a dokonce už tu bylo i jedno skoro-SUV v podobě 156 Q4 Crosswagon. Takže žádné drama, řekl bych.
práve, že sadne. Pred rokom som dostal model Alfy na vianoce a tieto vianoce som si ju kúpil. Hovorím tomu pozitívne myslenie.
Zatiaľ som s Alfou tak spokojný, že som neprišiel na to, aký model to bude nabudúce. ;-)
V tom pripade :yes: , ale ta tva veta opravdu nebyla dobre formulovana :-) ja si svoje vysnene auto snad pujdu vyzvednout na jare.... nicmene po minulych slibech od Sergia si v pripade takovychto prohlaseni pockam na skutky....
... ale porad to nevypada na Wolffovu prognozu o tom, ze do roku 2015 Fiat predbehne i koncern VW. Kde asi soudruzi z NDR udelali chybu? Je pekne, ze je Fiat v cernych cislech, ale vzhledem k tomu, jaky mely znacky Lancia a Alfa potencial, je to pro me porad malo... zvlast ta Lancie me trapi, te bych pral nejaky podareny a prodavany model...
Urcite ma, treba F500 je ultimatni imageovka :-) jen mi prijde, ze toho rika hodne, ale dela malo.... coz je pro jizanske narody od Portugalcu pres Italy po Reky typicke.
Jiná mentalita národů na jihu Evropy není předsudek, ale fakt... odbory zničily řeckou ekonomiku, ve Fiatu maj problém s odbory, Portuglaská ekonomika se hroutí, španělská je v závěsu.... ne, že bychom na tom třeba my byli lépe, ale s němci nebo japonci se to fakt nedá srovnávat. My jsme vyčůranější, snažíme se všecko ochcat, řekové nebo italové mají větší sklony k siestě... nic nespěchá, všecko počká...
Je smutné, že redakce takovýto nicneříkající spekulativní článek vůbec už vypustila. Podle mě jde o neseriozní a neověřené informace, navíc podpořené nereálnými skicami AR, které na tomto serveru vykopali z doby počátku 21. století. To mě tedy zklamalo, ač nejsem žádným vyznavačem této značky. Nicméně, jak vidno, ani to nezabránilo některým z nás diskutérů to již dopředu hodit do kopru - prostě bude to italský, navíc z koncernu !poruchových, nekvalitních" vozidel fiat, takže to nemá nárok na život a existenci, i když o tom v této chvíli víme úplný prd. Víme ale už z principu, že to prostě nebude lepší, nebo alespoň srovnatelné s německou konkurencí,...prostě nemůže být, že ....to jsou prostě dlouholeté zkušenosti a německé statistiky spolehlivosti z jejich STK. Ale hlavně zkušenosti nás, kteří jsme od fiatu nikdy nic neprovozovali, alespoň od dob UNA a TIPA , ale víme prostě své. Je mi z toho fakt docela smutno (to jsem se zase rozkecal, už končím). :'-(
Ale klidně to ,ůže být lepší než VW, Opel nebo Ford (ten je poloněmecký), ale mířit hned na německou prémiovou trojku? Přesně tam mířila Jůlinka a jak to dopadlo?