Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SUV Alfa Romeo vyrazí proti Audi Q5, BMW X3 a Mercedesu GLK

David Bureš
Diskuze (83)

Výroba terénní Alfy Romeo začne v druhé polovině roku 2012.

Výroba SUV se znakem Alfy Romeo bude probíhat v turínské továrně Mirafiori, kde se bude vyrábět po boku nového kompaktního Jeepu, který nahradí modely Compass a Patriot. Alf do lehkého terénu se má v budoucnu vyrábět až 130.000 exemplářů ročně, Jeepu bude o něco více, až 150.000 kusů za rok. Nové informace potvrdil šéf Fiatu Sergio Marchionne a mluvčí firmy.

Fiat minulý týden schválil investici 1,3 miliardy euro (asi 31 miliard korun), která má továrnu Mirafiori zmodernizovat a připravit na montáž SUV. Výroba SUV Alfa Romeo a nového Jeepu začne v druhé polovině roku 2012.

Alfa Romeo SUV bude namířena proti německým konkurentům – Audi Q5, BMW X3 a Mercedesu-Benz GLK. Vůz bude pro Alfu klíčový, má jí pomoci k návratu na severoamerický trh, který je naplánován právě na rok 2012. Až polovina roční produkce bude vyvážena mimo Evropu, převážně do USA a Kanady.

Oba plánované automobily budou stavěny na rozšířené kompaktní platformě, která je o 40 mm širší než kompaktní platforma představená u Giulietty. Prvním modelem, který vyjede na této platformě, bude nástupce Dodge Caliber. Ten se však bude vyrábět v USA.

Výroba SUV má oživit továrnu Mirafiori, kde se automobily vyrábějí už od roku 1939. V turínské továrně v současné době klesá roční výroba. Zatímco v roce 2006 se v Mirafiori vyrobilo 217.400 aut, loni to bylo jen 178.000 vozů.

Mělo by se chystané SUV Alfy Romeo podobat konceptu Kamal?
  • Ano.
    41,6%
  • Ne.
    58,4%
Děkujeme za váš hlas.
Celkem hlasovalo 1299 čtenářů.

David Bureš
Diskuze (83)
3. 2. 2011 04:36
Re: Ambice...
Motory MB se mohou bezproblémů rovnat s nejvyšší třídou. Nejsou to jen papírové parametry a bláboly některých periodik, které dělají z motoru kvalitní či nekvalitní kus. To, že agregát nějaké objemové kategorie nedosahuje takových výkonů a toč. momentu jako konkurence není jediný argument.
Právě 250 CDI není dle mě právě nejlepší agregátem. Má dost problémů s se vstřikovačí. Deplhi holt dělá problémy často :-( Každopádně je ještě brzy na hodnocení.
2. 2. 2011 23:24
Re: Ambice...
momentalne ziadne ale pockaj chvilu.. je to smutne ale za chvilu tu budu dvojito fukane 4valce.. Uz sa skusaju, len tolko ti poviem.. Era atmosferickych sestvalcov nadobro konci. Ostava len dufat ze aspon diesle 6valce vydrzia..
2. 2. 2011 23:18
Re: Konkurence leda tak pro čínské zázraky
dvaja najvacsi majstri tohto webu sa uz vyjadrili, mozme ist spat... >:D
Avatar - Krispos
2. 2. 2011 10:09
Re: je smutné....
Ale klidně to ,ůže být lepší než VW, Opel nebo Ford (ten je poloněmecký), ale mířit hned na německou prémiovou trojku? Přesně tam mířila Jůlinka a jak to dopadlo?
Avatar - Krispos
2. 2. 2011 10:08
Re: Hmm...
Jiná mentalita národů na jihu Evropy není předsudek, ale fakt... odbory zničily řeckou ekonomiku, ve Fiatu maj problém s odbory, Portuglaská ekonomika se hroutí, španělská je v závěsu.... ne, že bychom na tom třeba my byli lépe, ale s němci nebo japonci se to fakt nedá srovnávat. My jsme vyčůranější, snažíme se všecko ochcat, řekové nebo italové mají větší sklony k siestě... nic nespěchá, všecko počká...