že začať dovážať lacne výrobky z Indie a nalepiť na to znak BMW nie je to pravé, čo by c
fanda značky očakaval?!
( aj ked ako píšu v článku - nálepky nejak nedržia?) :no:
možno kebyze normalne komunikujes, tak by som sa ti snažil vysvetlit, ze mam peknu sajdku s ručným radenim a aj nejake to GS som zodral, ale kedze sa klasicky prezentuješ ako jeblo, tak asi ťa len grcať do papule
To je pochopitelné. Jen aby to mělo něco s těmi většími stroji společného. Výkon není takový problém (a je tu možnost omezení), s laciností je to horší.
Obmedziť výkon na veľkej mašine nie je problém, samotní výrobcovia ponúkajú "e-verzie" podľa EÚ legislatívy s obmedzeným výkonom. Problém môže byť hmotnosť. Nie každý uhrovitý mladík si trúfa na veľkú mašinu. Osobne som toho názoru, že je vhodnejšie začať na malej obratnej motorke, získať prvotné dovednosti a skúsenosti v premávke. Ono tie e-verzie vačšinou nemajú len znížený výkon, bývajú použité i iné komponenty na podvozku (vidla, brzdy...). Ono sa to tvári ako veľká motorka, cena výhodnejšia, komponenty osekané, hmotnosť identická, príp. nepatrne nižšia, ako veľký stroj. Trieda malých motoriek dáva ďalšiu možnosť si vybrať, tak prečo nie... Každý si musí zvážiť, čo očakáva a čo mu vyhovuje. A napr. tu už spomínaný Duke 390 je ideál do mesta pre niekoho, kto nechce hoblovať asfalt skútrom. Malá, obratná, slušne postavená a dobre vyzerajúca motorka. Toto BMW som naživo zatiaľ nevidel a neošahal a z obrázkov súdiť nejdem.
Technicky to problém není, ale mám takový pocit, že je tam limit, jaký výkon ta základní motorka může mít. Takže pořád potřebuješ dostatečně slabou motorku. Problematičnost jsem bral z hlediska image, značky. Slabší motorka tě moc nepoškodí a máš právě možnost nejít do těch úplných prcků a zastavit se na něčem, co lze omezit pro A2.
Samozřejmě (že si ne každý troufne). Najdeš však stroje, které jsou celkem lehké. MT-07 neměla ani 180 kg, jestli si dobře vzpomínám (snad 177). To je krása. Opravdu na nich používají jiné komponenty? Já se o to nikdy nezajímal, udělal jsem si rovnou A, ale myslel jsem, že jen přihodí omezovač (cena tedy bude případně ještě o něco vyšší). Kdyby měla mít jiné komponenty, tak mi to nebude dávat smysl (pointa je vyhnout se brzké výměně motorky - dealer odstraní omezovač, vyřídí papíry a je hotovo). Pokud to tedy nebudou zrovna ty komponenty, které bych stejně plánoval vyměnit. Pokud budeš muset čekat dva roky, než si budeš moct udělat neomezené papíry, tak se o tom dá uvažovat. Za dva roky si už motorky trochu užiješ. Právě Yamaha myslím nic odpovídajícího nemá (v MT řadě). Má 125 a pak až 700, kterou dělají i v omezené verzi. Je tedy zjevné, že plní tuhle roli. Ale nikdy jsem tu omezenou neviděl a ani neznám cenu.
Samozřejmě, horses for courses. Kdybych chtěl něco menšího do města, neměl bych třeba problém se základním Scramblerem se 400 (příjemným překvapením bylo, že je to dvouválec, jak se na Ducati patří). Verze s 800 jsou zajímavější, ale když nemáš papíry... Jen to není laciná motorka, začíná myslím na 200. Mimochodem, tenhle prcek se 400 váží prakticky stejně jako MT-07 (s ABS je mokrá na papíře myslím 182 vs. 183 ve prospěch MT-07; 177 bylo bez ABS).
Hoši, hoši, diskutujete tu na úrovni (vekových) užívateľov kolobežiek.
Toto by sme si naozaj mohli odpustiť ;-)
Snáď nebudete viesť proxy vojnu BMW vs. MB (zoradené abecedne >:-[] ).
Tak tady musím souhlasit!!!
Nemám nic proti těmto motorkám, hodně lidem by to stačilo, kdyby... kdyby to vypadalo celé udělané aspoň tak jako je Duke 390.
Přiznám se, že hodnotím jen z fotek a tech. parametrů, ale z toho co vidím je Duke o světelné roky dál, dá se pořídit levněji, vzhledově téměř nelze rozeznat od dospělého brášky, ale tohle je jak 15 et staré motorka.
Když vidím jen ty řídítka a páčky tenčí než co mám na kole (o skůtru nemluvím), tenká řídítka, přiznané ošklivé šrouby..., tak tohle žádný terno nebude amoc bych za to nedal, že to bude mít podobný druh vzniku, jako reinkarnová JAWA 350, tedy, že tady bude ne jen indická výroba, ale v podstatě nějaká reální indická předloha.
Takže tohle ne. Duke 390 je úúúplně jinde a našlo by se mnohem víc lepších možností na výběr.
Hlavne si treba uvedomit ze 310 bola predstavena uz min rok, to ze sa u nas nepredavala je ina vec.
Duke je tohtorocny model. Pozri si duke 2016 a zistis, ze novy poriadne vylepšili, ved aj cena modelu 2017 je niekde inde.
Duke podražil, ale jak píšeš je notně vylepšen. Rozdíl základních cen 17 tis. není nic zásadního. Něktří dealeři je nabízejí o chloupeček levněji a loňsky model sem někde viděl i za 129 tis. Kč...
Teď je sezóna, koukal sem na nesezónní ceny.
Ano suhlasim, tiez by som isiel do 2017 Duke 390. Len som chcel povedat, ze je to tazko porovnavat teraz, v 2016 boli tie motorky viac menej rovnake. V 2017 ma duke jednoznacne navrch.
Ale zase ked si zoberies, bmw za 4800 eur, perfektny zaciatok :-).
A úprimne, nikto nebude riesit, ci to vyrobili v indii, za
Nemohu si pomoci, ale raději by jsem si v případě, že má člověk papíry jen na 35KW, pořídil podladěnou šestistovku, nebo sedmistovku, jako například MT07, která se dělá i jako M2 verze s 35KW, ale má 67Nm (vs 28Nm tohoto BMW).
ale rozhodne nebudu mat taku nizku hmotnost a vyvazenie kvoli lahsiemu motoru ako 310... myslim ze tato 310 nejaky zmysel ma hlavne ked funguje tak dobre
Rozdíl tam je 20 Kg, což už je u motorky znát. Ale je pravda, že hlavně pro začínající jezdce je R310 lepší volba. A přesně pro takové zákazníky to bude. Aby se na tom "vyučili" a pak si koupí něco většího s největší pravděpodobností.
koncept rozhodne nie je zly ani cena, skor ludi vzrusuje, ze to nevyraba sam vyrobca vo svojej tovarni ale niekde inde za ine peniaze... ale ked sa to este cina stale nenaucila ? pride skuseny vyrobca a dokaze ze sa to da aj kvalitativne aj funkcne...
pre zacinajuceho jazdca za 130tis dobra masina a urcite nejaky ten cas vydrzi, nie je to ani tak slabe ako nejaka 125ka a predsa len robustnejsie a bezpecne aj na nejaku tu dospelejsiu jazdu a vymetanie okresiek... ideal