Diskuse

BMW G 310 R: Proč je tahle motorka revoluční?

4.6.2017

O BMW obvykle nemluvíme v souvislosti s malým objemem a lákavou cenou. Příchod třístovky tak přepisuje dějiny.

 

  • 10 Reagovat !

    foto maxi-

    maxi! 04.06.  18:25

    super revoluce!

    tak bavorak nam zacina predavat uz lacne motorky....
    fakt revolucia!
    :-!
    • 02 Reagovat !

      foto nebezpecnavosa

      nebezpecnavosa 04.06.  18:47

      « Re: super revoluce!

      A co z toho jako vyplývá ?
      • 10 Reagovat !

        foto Zappa

        Zappa 05.06.  07:43

        « Re: Re: super revoluce!

        že začať dovážať lacne výrobky z Indie a nalepiť na to znak BMW nie je to pravé, čo by c
        fanda značky očakaval?!
        ( aj ked ako píšu v článku - nálepky nejak nedržia?)
        :no:
        • 02 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 05.06.  10:40

          « Re: Re: Re: super revoluce!

          už jsi někdy jel na motorce,že tak mudruješ? nebo jen cítíš potřebu za každou cenu se po ránu vyzvracet...
          • 10 Reagovat !

            foto Zappa

            Zappa 05.06.  12:18

            « Re: Re: Re: Re: super revoluce!

            možno kebyze normalne komunikujes, tak by som sa ti snažil vysvetlit, ze mam peknu sajdku s ručným radenim a aj nejake to GS som zodral, ale kedze sa klasicky prezentuješ ako jeblo, tak asi ťa len grcať do papule
            • 01 Reagovat !

              foto Mig-35

              Mig_35 05.06.  15:11

              « Re: Re: Re: Re: super revoluce!

              Jeblo je tvoj ocko ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Plautus

      Plautus 04.06.  19:03

      « Re: super revoluce!

      Nevidím na tom nič zlé, keď značka chce, aby mladí jazdci vyrastali na jej strojoch. Alebo majú mladí borci hneď sadať na 800vku?
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 04.06.  19:05

        « Re: Re: super revoluce!

        presne tak! Nejak si musí vychovať klientelu aj na drahšie motky
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 05.06.  14:33

        « Re: Re: super revoluce!

        To je pochopitelné. Jen aby to mělo něco s těmi většími stroji společného. Výkon není takový problém (a je tu možnost omezení), s laciností je to horší.
        • 00 Reagovat !

          foto Plautus

          Plautus 05.06.  19:02

          « Re: Re: Re: super revoluce!

          Obmedziť výkon na veľkej mašine nie je problém, samotní výrobcovia ponúkajú "e-verzie" podľa EÚ legislatívy s obmedzeným výkonom. Problém môže byť hmotnosť. Nie každý uhrovitý mladík si trúfa na veľkú mašinu. Osobne som toho názoru, že je vhodnejšie začať na malej obratnej motorke, získať prvotné dovednosti a skúsenosti v premávke. Ono tie e-verzie vačšinou nemajú len znížený výkon, bývajú použité i iné komponenty na podvozku (vidla, brzdy...). Ono sa to tvári ako veľká motorka, cena výhodnejšia, komponenty osekané, hmotnosť identická, príp. nepatrne nižšia, ako veľký stroj. Trieda malých motoriek dáva ďalšiu možnosť si vybrať, tak prečo nie... Každý si musí zvážiť, čo očakáva a čo mu vyhovuje. A napr. tu už spomínaný Duke 390 je ideál do mesta pre niekoho, kto nechce hoblovať asfalt skútrom. Malá, obratná, slušne postavená a dobre vyzerajúca motorka. Toto BMW som naživo zatiaľ nevidel a neošahal a z obrázkov súdiť nejdem.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 06.06.  08:28

            « Re: Re: Re: Re: super revoluce!

            Technicky to problém není, ale mám takový pocit, že je tam limit, jaký výkon ta základní motorka může mít. Takže pořád potřebuješ dostatečně slabou motorku. Problematičnost jsem bral z hlediska image, značky. Slabší motorka tě moc nepoškodí a máš právě možnost nejít do těch úplných prcků a zastavit se na něčem, co lze omezit pro A2.

            Samozřejmě (že si ne každý troufne). Najdeš však stroje, které jsou celkem lehké. MT-07 neměla ani 180 kg, jestli si dobře vzpomínám (snad 177). To je krása. Opravdu na nich používají jiné komponenty? Já se o to nikdy nezajímal, udělal jsem si rovnou A, ale myslel jsem, že jen přihodí omezovač (cena tedy bude případně ještě o něco vyšší). Kdyby měla mít jiné komponenty, tak mi to nebude dávat smysl (pointa je vyhnout se brzké výměně motorky - dealer odstraní omezovač, vyřídí papíry a je hotovo). Pokud to tedy nebudou zrovna ty komponenty, které bych stejně plánoval vyměnit. Pokud budeš muset čekat dva roky, než si budeš moct udělat neomezené papíry, tak se o tom dá uvažovat. Za dva roky si už motorky trochu užiješ. Právě Yamaha myslím nic odpovídajícího nemá (v MT řadě). Má 125 a pak až 700, kterou dělají i v omezené verzi. Je tedy zjevné, že plní tuhle roli. Ale nikdy jsem tu omezenou neviděl a ani neznám cenu.

            Samozřejmě, horses for courses. Kdybych chtěl něco menšího do města, neměl bych třeba problém se základním Scramblerem se 400 (příjemným překvapením bylo, že je to dvouválec, jak se na Ducati patří). Verze s 800 jsou zajímavější, ale když nemáš papíry... Jen to není laciná motorka, začíná myslím na 200. Mimochodem, tenhle prcek se 400 váží prakticky stejně jako MT-07 (s ABS je mokrá na papíře myslím 182 vs. 183 ve prospěch MT-07; 177 bylo bez ABS).
    • 03 Reagovat !

      foto Mig-35

      Mig_35 05.06.  11:24

      « Re: super revoluce!

      tak revoluce MB ve formě prestižního modelu Citan už proběhla před nějakým časem:)
      • 10 Reagovat !

        foto maxi-

        maxi! 05.06.  12:12

        « Re: Re: super revoluce!

        už jsi někdy jel na motorce,že tak mudruješ? nebo jen cítíš potřebu za každou cenu se po ránu vyzvracet... :-!

        Citan je osobne motorove vozidlo, co tu zase melies o autach, ked je rec o motorkach?
        alebo len tak pogrckavas na rano po vikende? :-!
        • 01 Reagovat !

          foto Mig-35

          Mig_35 05.06.  15:12

          « Re: Re: Re: super revoluce!

          Kdyz ctu tvoje prispevky, jde mi to samo:)
          • 00 Reagovat !

            foto Plautus

            Plautus 05.06.  19:09

            « Re: Re: Re: Re: super revoluce!

            Hoši, hoši, diskutujete tu na úrovni (vekových) užívateľov kolobežiek.
            Toto by sme si naozaj mohli odpustiť ;-)
            Snáď nebudete viesť proxy vojnu BMW vs. MB (zoradené abecedne >:-[] ).
  • 10 Reagovat !

    foto beibej

    beibej 04.06.  20:20

    průhledná

    reklama :no:
    vše je perfektní bez chybičky. no.
    • 30 Reagovat !

      foto wolff

      wolff 04.06.  20:34

      « Re: průhledná

      Tak tady musím souhlasit!!!
      Nemám nic proti těmto motorkám, hodně lidem by to stačilo, kdyby... kdyby to vypadalo celé udělané aspoň tak jako je Duke 390.

      Přiznám se, že hodnotím jen z fotek a tech. parametrů, ale z toho co vidím je Duke o světelné roky dál, dá se pořídit levněji, vzhledově téměř nelze rozeznat od dospělého brášky, ale tohle je jak 15 et staré motorka.

      Když vidím jen ty řídítka a páčky tenčí než co mám na kole (o skůtru nemluvím), tenká řídítka, přiznané ošklivé šrouby..., tak tohle žádný terno nebude amoc bych za to nedal, že to bude mít podobný druh vzniku, jako reinkarnová JAWA 350, tedy, že tady bude ne jen indická výroba, ale v podstatě nějaká reální indická předloha.

      Takže tohle ne. Duke 390 je úúúplně jinde a našlo by se mnohem víc lepších možností na výběr.
      • 00 Reagovat !

        foto tomoooo

        tomoooo 05.06.  10:44

        « Re: Re: průhledná

        Hlavne si treba uvedomit ze 310 bola predstavena uz min rok, to ze sa u nas nepredavala je ina vec. Duke je tohtorocny model. Pozri si duke 2016 a zistis, ze novy poriadne vylepšili, ved aj cena modelu 2017 je niekde inde.
      • 00 Reagovat !

        foto tomoooo

        tomoooo 05.06.  10:59

        « Re: Re: průhledná

        A k cene bmw 310 je za 4850 Ktm 390 je za 5890 Takze kde ju dostanes lacnejsie? A oboje vyrobene v indii
        • 00 Reagovat !

          foto wolff

          wolff 05.06.  14:22

          « Re: Re: průhledná

          Duke podražil, ale jak píšeš je notně vylepšen. Rozdíl základních cen 17 tis. není nic zásadního. Něktří dealeři je nabízejí o chloupeček levněji a loňsky model sem někde viděl i za 129 tis. Kč...
          Teď je sezóna, koukal sem na nesezónní ceny.
          • 00 Reagovat !

            foto tomoooo

            tomoooo 05.06.  15:38

            « Re: Re: Re: průhledná

            Ano suhlasim, tiez by som isiel do 2017 Duke 390. Len som chcel povedat, ze je to tazko porovnavat teraz, v 2016 boli tie motorky viac menej rovnake. V 2017 ma duke jednoznacne navrch. Ale zase ked si zoberies, bmw za 4800 eur, perfektny zaciatok :-). A úprimne, nikto nebude riesit, ci to vyrobili v indii, za <5000, ti to moze byt jedno. A lojalita k znacke sa buduje. Odla mna od bmw super tah.
            • 00 Reagovat !

              foto tomoooo

              tomoooo 05.06.  15:40

              « Re: Re: Re: Re: průhledná

              Tak ma to odrezalo. Za <5000 nikto nebude riesit, ci to bolo vyrobene v indii. A lojalita k znacke sa buduje . Podla mna od bmw super tah.
  • 00 Reagovat !

    foto speedfred

    speedfred 05.06.  12:01

    Pre "Karel"

    Karel,Karel ty si mal v Motobydle asi pravdu. Pozri na tých dvoch hore. >:D :yes:
  • 20 Reagovat !

    foto Zappa

    Zappa 05.06.  12:24

    ceny

    je to fajn, že sa snazia dostat na trh so strojmi za pristupnú cenu
    v tom ozaj nevidim problem....
  • 20 Reagovat !

    foto kari-laz

    kari.laz 05.06.  12:24

    raději podladěnou velkou motorku

    Nemohu si pomoci, ale raději by jsem si v případě, že má člověk papíry jen na 35KW, pořídil podladěnou šestistovku, nebo sedmistovku, jako například MT07, která se dělá i jako M2 verze s 35KW, ale má 67Nm (vs 28Nm tohoto BMW).
    • 00 Reagovat !

      foto lamal

      lamal 05.06.  13:12

      « Re: raději podladěnou velkou motorku

      ale rozhodne nebudu mat taku nizku hmotnost a vyvazenie kvoli lahsiemu motoru ako 310... myslim ze tato 310 nejaky zmysel ma hlavne ked funguje tak dobre
      • 00 Reagovat !

        foto kari-laz

        kari.laz 05.06.  13:49

        « Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

        Rozdíl tam je 20 Kg, což už je u motorky znát. Ale je pravda, že hlavně pro začínající jezdce je R310 lepší volba. A přesně pro takové zákazníky to bude. Aby se na tom "vyučili" a pak si koupí něco většího s největší pravděpodobností.
        • 00 Reagovat !

          foto lamal

          lamal 05.06.  14:33

          « Re: Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

          koncept rozhodne nie je zly ani cena, skor ludi vzrusuje, ze to nevyraba sam vyrobca vo svojej tovarni ale niekde inde za ine peniaze... ale ked sa to este cina stale nenaucila ? pride skuseny vyrobca a dokaze ze sa to da aj kvalitativne aj funkcne...

          pre zacinajuceho jazdca za 130tis dobra masina a urcite nejaky ten cas vydrzi, nie je to ani tak slabe ako nejaka 125ka a predsa len robustnejsie a bezpecne aj na nejaku tu dospelejsiu jazdu a vymetanie okresiek... ideal

          Nove Jawy maju myslim o problem viac :-) ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 05.06.  16:01

            « Re: Re: Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

            Když šla MT-07 před několika lety na trh, tak stála necelých 130. Tenkrát to byl kauf roku. :-) Samozřejmě hned druhý rok citelně podražila.
            • 00 Reagovat !

              foto lamal

              lamal 05.06.  17:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

              myslim ze som to zachytil, zda sa mi, ze aj v nejakych testoch to bolo... s poznamkou, ze cena je ´´momentalne´´ velmi priazniva :-)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 05.06.  22:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

                I pozdější cena ke 150 byla dobrá. Ne úplně příjemný byl příplatek za ABS.
      • 00 Reagovat !

        foto Plautus

        Plautus 05.06.  19:18

        « Re: Re: raději podladěnou velkou motorku

        Presne! Hmotnosť vidím v tomto prípade ako oveľa významnejší parameter ako výkon.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…