Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW G 310 R: Proč je tahle motorka revoluční?

Jiří Baborský Jiří Baborský 4. 6. 2017
33
32
Zobrazit náhledy (33)
BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R BMW G 310 R
O BMW obvykle nemluvíme v souvislosti s malým objemem a lákavou cenou. Příchod třístovky tak přepisuje dějiny.

BMW se pouští do nového teritoria maloobjemových strojů pro začínající a méně náročné jezdce. S cenou 130.500 korun je G 310 R suverénně nejlevnější bavorák, s velkým odstupem následuje F 800 R za 241.000 Kč.

Třístovková řada (dorazí ještě enduro G 310 GS) byla vyvinuta ve spolupráci s TVS Motor Company, třetím největším producentem motorek v Indii, u kterého se také vyrábí. To ale není nic výjimečného – lidové modely v Indii produkuje třeba i KTM (390 Duke) nebo Harley-Davidson (Street 750).

Kvalitu si Mnichovští pohlídali, nenašli jsme místa k vyložené kritice. Snad jen páčky vypadají lacině, spíš nám ale vadí nemožnost jejich seřízení. A nepřelakované bojové polepy podléhají častému mytí testovací motorky, takže se na mnoha místech loupají. Jinak je všechno tak, jak od BMW čekáte.

Posez za širšími řídítky je přirozený, decentně nahrbený a hmotnost 15 kg potěší nejen jezdkyně.

Na méně precizní chod převodovky a plynulé rozjíždění jsme se museli zpočátku trochu soustředit – spojka je ostřejší a jednoválec potřebuje přece jen víc otáček. Ve srovnání s jinými třístovkami jsou výkon i točivý moment posazeny o pár tisíc níž, takže při běžném lážo plážo výletování máte neustále k dispozici potřebnou sílu.

Za účelem sportovního svezení je potřeba zavítat nad sedm tisíc otáček, kde sice motor začne dost vibrovat do řídítek i sedla, ale lačně se vytáčí a báječně si s ním užijete v relativně bezpečných rychlostech do 130 km/h. Podvozek je totiž jedním slovem božský. Na dálnici sympaticky stabilní, na rozbité okresce neskutečně komfortní a při ostré jízdě tuhý, stabilní a skálopevně jistý. Že je minibavor nádherně hbitý, je snad jasné každému, schopnost odpružení přitlačovat kola k asfaltu a neodskakovat nás pak vyloženě nadchla a ponoukala tlačit víc a víc na pilu. Jasně že 25 kW a 28 N.m může být leckomu k smíchu, ale zase můžete motor bezpečně vyždímat až dosucha, což na plnotučné mašině moc nejde. S tříkilem se parádně vyřádí i zkušenější jezdec a zanedbatelná spotřeba 4,5 litru jeho úsměv dál protáhne.

Na dálkové přesuny G 310 R není. Je sice slušně pohodlné, ale dlouhé rovinky a dálnice vás unudí. Vyhněte se jim, na mapě najděte nejklikatější silnice a užívejte si dospělé zábavy za juniorské náklady.

Plusy

  • Vynikající podvozek
  • Nízká spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nenastavitelné páčky
  • Vibrace motoru nad 7000 otáček

BMW G 310 R
Motor čtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 313
Výkon (kW/ot. za min)25/9500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 28/7500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 300/240
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 150/60 R17
Rozvor (mm) 1374
Výška sedla (mm)785 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 158,5
Maximální rychlost (km/h) 145
Objem nádrže (l) 11,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 3,33
Základní cena (Kč) 130 500

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

super revoluce!
| 6. 6. 2017
Technicky to problém není, ale mám takový pocit, že je tam limit, jaký výkon ta základní motorka může mít. Takže pořád potřebuješ dostatečně slabou motorku. Problematičnost jsem bral z hlediska image, značky. Slabší motorka tě moc nepoškodí a máš právě možnost nejít do těch úplných prcků a zastavit se na něčem, co lze omezit pro A2.

Samozřejmě (že si ne každý troufne). Najdeš však stroje, které jsou celkem lehké. MT-07 neměla ani 180 kg, jestli si dobře vzpomínám (snad 177). To je krása. Opravdu na nich používají jiné komponenty? Já se o to nikdy nezajímal, udělal jsem si rovnou A, ale myslel jsem, že jen přihodí omezovač (cena tedy bude případně ještě o něco vyšší). Kdyby měla mít jiné komponenty, tak mi to nebude dávat smysl (pointa je vyhnout se brzké výměně motorky - dealer odstraní omezovač, vyřídí papíry a je hotovo). Pokud to tedy nebudou zrovna ty komponenty, které bych stejně plánoval vyměnit. Pokud budeš muset čekat dva roky, než si budeš moct udělat neomezené papíry, tak se o tom dá uvažovat. Za dva roky si už motorky trochu užiješ. Právě Yamaha myslím nic odpovídajícího nemá (v MT řadě). Má 125 a pak až 700, kterou dělají i v omezené verzi. Je tedy zjevné, že plní tuhle roli. Ale nikdy jsem tu omezenou neviděl a ani neznám cenu.

Samozřejmě, horses for courses. Kdybych chtěl něco menšího do města, neměl bych třeba problém se základním Scramblerem se 400 (příjemným překvapením bylo, že je to dvouválec, jak se na Ducati patří). Verze s 800 jsou zajímavější, ale když nemáš papíry... Jen to není laciná motorka, začíná myslím na 200. Mimochodem, tenhle prcek se 400 váží prakticky stejně jako MT-07 (s ABS je mokrá na papíře myslím 182 vs. 183 ve prospěch MT-07; 177 bylo bez ABS).
raději podladěnou velkou motorku
| 5. 6. 2017
I pozdější cena ke 150 byla dobrá. Ne úplně příjemný byl příplatek za ABS.
Avatar - Plautus
raději podladěnou velkou motorku
| 5. 6. 2017
Presne! Hmotnosť vidím v tomto prípade ako oveľa významnejší parameter ako výkon.
Avatar - Plautus
super revoluce!
| 5. 6. 2017
Hoši, hoši, diskutujete tu na úrovni (vekových) užívateľov kolobežiek.
Toto by sme si naozaj mohli odpustiť ;-)
Snáď nebudete viesť proxy vojnu BMW vs. MB (zoradené abecedne >:-[] ).
Avatar - Plautus
super revoluce!
| 5. 6. 2017
Obmedziť výkon na veľkej mašine nie je problém, samotní výrobcovia ponúkajú "e-verzie" podľa EÚ legislatívy s obmedzeným výkonom. Problém môže byť hmotnosť. Nie každý uhrovitý mladík si trúfa na veľkú mašinu. Osobne som toho názoru, že je vhodnejšie začať na malej obratnej motorke, získať prvotné dovednosti a skúsenosti v premávke. Ono tie e-verzie vačšinou nemajú len znížený výkon, bývajú použité i iné komponenty na podvozku (vidla, brzdy...). Ono sa to tvári ako veľká motorka, cena výhodnejšia, komponenty osekané, hmotnosť identická, príp. nepatrne nižšia, ako veľký stroj. Trieda malých motoriek dáva ďalšiu možnosť si vybrať, tak prečo nie... Každý si musí zvážiť, čo očakáva a čo mu vyhovuje. A napr. tu už spomínaný Duke 390 je ideál do mesta pre niekoho, kto nechce hoblovať asfalt skútrom. Malá, obratná, slušne postavená a dobre vyzerajúca motorka. Toto BMW som naživo zatiaľ nevidel a neošahal a z obrázkov súdiť nejdem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku