Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW G 310 R: Proč je tahle motorka revoluční?

BMW G 310 R
BMW G 310 R
BMW G 310 R
BMW G 310 R
33 Fotogalerie
Diskuze (32)
O BMW obvykle nemluvíme v souvislosti s malým objemem a lákavou cenou. Příchod třístovky tak přepisuje dějiny.

BMW se pouští do nového teritoria maloobjemových strojů pro začínající a méně náročné jezdce. S cenou 130.500 korun je G 310 R suverénně nejlevnější bavorák, s velkým odstupem následuje F 800 R za 241.000 Kč.

Třístovková řada (dorazí ještě enduro G 310 GS) byla vyvinuta ve spolupráci s TVS Motor Company, třetím největším producentem motorek v Indii, u kterého se také vyrábí. To ale není nic výjimečného – lidové modely v Indii produkuje třeba i KTM (390 Duke) nebo Harley-Davidson (Street 750).

Kvalitu si Mnichovští pohlídali, nenašli jsme místa k vyložené kritice. Snad jen páčky vypadají lacině, spíš nám ale vadí nemožnost jejich seřízení. A nepřelakované bojové polepy podléhají častému mytí testovací motorky, takže se na mnoha místech loupají. Jinak je všechno tak, jak od BMW čekáte.

Posez za širšími řídítky je přirozený, decentně nahrbený a hmotnost 15 kg potěší nejen jezdkyně.

Na méně precizní chod převodovky a plynulé rozjíždění jsme se museli zpočátku trochu soustředit – spojka je ostřejší a jednoválec potřebuje přece jen víc otáček. Ve srovnání s jinými třístovkami jsou výkon i točivý moment posazeny o pár tisíc níž, takže při běžném lážo plážo výletování máte neustále k dispozici potřebnou sílu.

Za účelem sportovního svezení je potřeba zavítat nad sedm tisíc otáček, kde sice motor začne dost vibrovat do řídítek i sedla, ale lačně se vytáčí a báječně si s ním užijete v relativně bezpečných rychlostech do 130 km/h. Podvozek je totiž jedním slovem božský. Na dálnici sympaticky stabilní, na rozbité okresce neskutečně komfortní a při ostré jízdě tuhý, stabilní a skálopevně jistý. Že je minibavor nádherně hbitý, je snad jasné každému, schopnost odpružení přitlačovat kola k asfaltu a neodskakovat nás pak vyloženě nadchla a ponoukala tlačit víc a víc na pilu. Jasně že 25 kW a 28 N.m může být leckomu k smíchu, ale zase můžete motor bezpečně vyždímat až dosucha, což na plnotučné mašině moc nejde. S tříkilem se parádně vyřádí i zkušenější jezdec a zanedbatelná spotřeba 4,5 litru jeho úsměv dál protáhne.

Na dálkové přesuny G 310 R není. Je sice slušně pohodlné, ale dlouhé rovinky a dálnice vás unudí. Vyhněte se jim, na mapě najděte nejklikatější silnice a užívejte si dospělé zábavy za juniorské náklady.

Plusy

  • Vynikající podvozek
  • Nízká spotřeba
  • Příznivá cena

Minusy

  • Nenastavitelné páčky
  • Vibrace motoru nad 7000 otáček

BMW G 310 R
Motor čtyřdobý jednoválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 313
Výkon (kW/ot. za min)25/9500
Točivý moment (N.m/ot. za min) 28/7500
Převodovka, sek. převod 6°, řetěz
Startování elektrické
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 300/240
Pneumatiky P a Z 110/70 R17 a 150/60 R17
Rozvor (mm) 1374
Výška sedla (mm)785 mm
Pohotovostní hmotnost (kg) 158,5
Maximální rychlost (km/h) 145
Objem nádrže (l) 11,0
Spotřeba paliva (l/100 km) 3,33
Základní cena (Kč) 130 500

Vstoupit do diskuze (32)