Tak při předchozím navýšení kapacity ze 22 na 33 kWh stoupla hmotnost z 1195 na 1320 kg, tj o 125 kg.
Pokud při aktuálním navýšení kapacity stoupla hmotnost jen o 25 kg, může to být z několika důvodů:
- BMW opravdu navýšilo energetickou hustotu článků při téměř nezměněných ostatních parametrech a pak zaslouží pochvalu
- na vyšší kapacitě se podílí povolení hlubšího cyklování, což by bylo záporem z hlediska životnosti baterie
- navýšení hmotnosti baterie výrobce kompenzoval odlehčením jiných dílů
Nakonec může být pravdou mix všech možností. Ostatně ani ta kapacita 42,2 kWh není asi správně, když jako využitelnou kapacitu udávají jen 37,9 kWh
Pan Procházka z HE3DA se vyjádřil, že současné vrstvy baterií jsou tak přesně udělány, že při dalším ztenčení by už docházelo k poruchám. Nečeká žádný obrat dalších 10 let. U BMW to bude hra s čísly.
Domnívám se že to co je v článku mylně vydáváno za náboj je ve skutečnosti zase jen kapacita, pouze vyjádřená trochu jinak. Elektrický náboj je primárně spjat i s elektrostatickými silami což asi charakter uložení energie v akumulátoru nesplňuje.
A docela by mě zajímaly důvody proč u kapacity aku pouze BMW používá přednostně ampérhodiny a ne kWh jak je běžné u všech ostatních výrobců. Nabízí se vysvětlení že to může sloužit k oklamání laických zákazníků díky vyšší číselné hodnotě. Ale nechce se mi tomu věřit, má BMW nějaké seriózní vysvětlení ?
Náboj a kapacita je de facto to isté, náboj je v ampérsekundách, kapacita batérií do EV sa bežne uvádza v ampérhodinách. Takže autor článku síce použil nevhodný termín, ale v zásade to chyba nie je.
No neřekl bych že se kapacita baterií do EV uvádí běžně v ampérhodinách, dyť jsem psal že to dělá z nějakého záhadného důvodu pouze BMW u i3. Ostatní výrobci udávají kilowatthodiny, protože Ah je bez znalosti napětí celkem bezcenný údaj
Jinak samozřejmě souhlasím že kapacita jde vyjádřit i v ampérsekundách, nicméně sám pojem náboj má trošku jiný význam. Viz třeba:
Kilowatthodiny zaviedli až novinári, vpodstate s viditeľnejším nástupom EV, ako sa postupne začali dostávať do predaja. Nakoniec pre laika a pre motoristu je smerodatný skôr dojazd, ktorý nezávisí len na parametroch bateriek, takže by som do detailov ani veľmi nešiel. Každopádne pokrok tam je, bez ohľadu na to, aké názory sú tu prezentované. EV sa vyvíjajú len pomerne krátku dobu, a počas nej teda urazili solídny kus cesty.
Jelikož se u dojezdu dá nejvíc lhát (a skutečně se lže), zůstává kapacita mnohem serióznějším údajem pro posouzení schopností elektromobilu. A určitě kilowatthodiny nezavedli novináři, ale samotní výrobci, protože vědí že ampérhodiny neříkají v podstatě nic.
No, tak to konečně překonalo mýho Golfa z r. 1994....
Po 24 letech (swěte div se), to najede víc než opravdickejch 200km na jedno nabití.... Klobouk (poblitej) dolů...
Na nějakej opravdu dojezd si máme počkat za mega a kus ještě jak dlouho? Zas pětadvacet let, nebo nás už přestanete s tim "jako vývojem" oblbovat????
Mohu se zeptat, na co potřebuješ u druhého auta, určeného do města dojezd vyšší, než 200 kilometrů? Ja jsem měl teď i3s půjčené pět dní a po dvou posledních dnech ve městě a okolí jsem tam měl porad 85 km k dispozici (nabito do 100 procent dnes odpoledne za 42 minut).
Nejde o vzdálenost, jde o vývoj. Kdyžtak si to přečti ještě jednou.
A kdyby ti to neseplo, tak: Protože jezdím i dál. Praha-Tábor, Tábor- Klatovy, Tábor-Znojmo.... V Praze uplně v klidu jezdím MHD.
Piste si co chcete, rikejte si co chcete, stale auta na elektrinu stoji ctyrikrat tolik co srovnatelne auto na spalovaci motor a jeste k tomu prihazuje zasadni nevyhody. Kde je ten pokrok ?
Však o tom to je, nie? Ropy bolo veľa, sypala prachy, tak prečo by sa mala vtedy presadiť elektrina? Ale elektrina vpodstate storočie spala, spaľováky sa vyvíjali odušu, lebo ich hnala konkurencia, a ty chceš, aby to EV dohnali za posledné desaťročie alebo dve? Zapni trochu mozog.
Elektrina a baterie se nevyvijeli ? Podivej se na baterie v RC modelech, profesionalni naradi na baterie, tam je videt velky pokrok, jenze do aut je to trochu jina liga.
To už šly ceny spalováků tak dolů? Kde prosím seženu to nové BMW (kterýkoli model kterékoli řady) za čtvrt milionu. Já že bych se pro něj hned stavil. Tedy pokud nejste zas nějaký internetový kecal, co šíří lži, ale to vy určitě ne, že ne?
Ctyrikrat ne, je to cca 2x tolik a to jeste jak u ktereho vyrobce/modelu, napriklad u toho BMW bys za podobne dynamicke a prostorne BMW 120i s automatem dal dle ceniku lehce pres 800 tisic CZK, to zase takovy rozdil neni. A vyhody/nevyhody jsou poplatne tomu, jak auto pouzivas. Pro obchodaky to porad jeste neni a pro socky, ktere si od elektromobilu slibuji jen to jezdeni "zadarmo" je to porad financni sebevrazda.
Podobně dynamické ?? Obávám se že dynamikou by BMW 120i tenhle elektrovelorex setřelo jak hadr. Alespoň co se týká maximálky, kde je se svými 217 km/h úplně jinde než i3 a stejně tak i schopností dlouhodobé jízdy vysokou rychlostí
Mozna te to udivi, ale dynamika a maximalni rychlost jsou dva rozdilne pojmy.
Nevim, jak casto se ty pri svych jizdach dostanes na 217 km/h, ale ja pri normalni jizde jen malokdy prekrocim stovku, a jak jsem ti psal vyse - dynamicky, tedy hlavne zrychlenim, jsou na tom obe auta dost podobne, na stovce jsou za neco malo pres 7s. Zkus si ten muj koment prelouskat jeste jednou, jestli nechapes, pozadej nekoho, kdo chape.
Na 217 se sice dostávám minimálně, ale přes stovku velice často a dost často i přes 150-160 km/h
Nicméně pokud dáváš rovnítko mezi pojmy dynamika a zrychlení tak je lepší používat rovnou to druhé a nebude zbytečná mýlka. Protože podle mě maximálka resp. dosahování vyšších cestovních rychlostí do hodnocení dynamiky určitě patří taky. A dle tvé rady jsem požádal dva další lidi o přečtení tvého komentu a vidí to úplně stejně jako já.
Na dojizdeni do prace 55 km tam a zpet, z toho 40+40 po dalnici by to mohlo dat snad i bez schovavane za kamiony. Samozrejme jde o to, jestli nekdo vidi EV jen jako poskakovadlo do mesta, nebo aspon trochu seriozne.
No víte chlapci, všichni máte trochu pravdy. Pokud bych si já mohl dovolit koupit auto na elektřinu, bylo by to mé jediné auto. Na žádné druhé by už finance nezbyly.
i3 ma paradni zrychleni, celkem slusne sedi a celkove se dobre ridi. Pokud vydelas mega za mesic, tak proc si neudelat radost?
Samozrejme, ze pokud nevydelas mega ani za deset let, tak tech 13km budes muset jezdit zavesenej na mastne tycce, ale to je uz tvoje volba ;-)
Pro mě BMW i3 dává smysl jedině s pomocným motorgenerátorem REX. Po městě můžu jezdit na elektřinu a zároveň se mohu vydat libovolně daleko. Pouze to chce si prodlužovat aktivně dojezd zapínáním REXe do kopců a odlehčit tak bateriím. Tímto způsobem lze ujet třeba 500 km. Btw. srovnávat cenu BMW i3 s ostatními elektromobily, nebo dokonce s normálními auty nedává smysl. i3 má karoserii z karbonu. To nemá ani plno drahých sporťáků.