Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vývoj baterií pokračuje dál. BMW i3 se tak opět dočkalo lepšího akumulátoru

David Bureš David Bureš 30. 9. 2018
46
54
Zobrazit náhledy (46)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3
BMW postupně vylepšuje dojezd elektromobilu i3 díky novým bateriím. Další nárůst jejich kapacity přichází dva roky po poslední inovaci.

Důraz automobilek na vozy s elektrickým pohonem je patrný i na rychlém vylepšování jejich techniky. Neustále se vylepšují hlavně baterie, jejichž kapacita rychle roste, což pomáhá dojezdu. BMW z toho důvodu reaguje na trendy a postupně vylepšuje svůj elektromobil i3. Letos se tak dočkal opět nových baterií.

Ty mají kapacitu 42,2 kWh a náboj článků zvýšený na 120 Ah. Kapacita je tak už dvojnásobná proti původní i3 z roku 2013, která využívala baterie s kapacitou 22,6 kWh a nábojem 60 Ah. V minulosti BMW vylepšovalo akumulátor i3 před dvěma lety, druhá generace akumulátorů vykazovala 94 Ah a 33 kWh.

Nové baterie přispívají hlavně dojezdu, který je o takřka 30 % delší než dosud. BMW tvrdí, že v běžných každodenních podmínkách auto ujede až 260 kilometrů, zatímco dosud to bylo nějakých 200 kilometrů.

Podle nejnovějších normovaných pravidel WLTP činí dojezd i3 až 310 kilometrů, zatímco doposud to bylo až 255 kilometrů. Srovnání s dřívějším cyklem NEDC pak dokazuje jeho menší spojitost s reálnými hodnotami. Podle NEDC totiž i3 dříve ujela až 300 kilometrů, zatímco díky novým bateriím až 359 kilometrů.

Akumulátor je nadále tvořen lithium-iontovými články. Tvořen je osmi moduly po 12 článcích. Vyšší kapacity se podařilo dosáhnout díky neustálému vývoji baterií, při kterém se BMW spolu se svými dodavateli zaměřuje na zdokonalování výkonu, dojezdu, bezpečnosti i životnosti. V rychlonabíječce lze baterie dobít na 80 % jejich kapacity za 42 minut.

Nemění se ani výkon. Zákazníci tak mají k dispozici dvě výkonové verze, standardní se 125 kW a posílenou (i3s) se 135 kW.

Novinkou v nabídce je však sportovní paket dodávaný pro model i3. Vzhled auta zdůrazní o černé lemy blatníků, jeho součástí je navíc sportovní podvozek z i3s se specifickými tlumiči, pružinami a stabilizátory, který je oproti běžnému provedení snížen o 10 mm. Dále mu nechybí ani rozšířený rozchod kol a 20palcová kola.

Vedle toho se vůz v rámci příchodu lepších baterií dočkal rozšířené nabídky barev nebo inovovaného multimediálního systému s optimalizovaným menu tvořeným dlaždicemi s živým obsahem. Díky tomu je požadovaný obsah k dispozici ještě rychleji a pohodlněji.

BMW i3 a i3s s vylepšenými bateriemi se na trhu objeví v průběhu listopadu 2018.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Adrouš
elektrifikace aut
Adrouš
| 6. 10. 2018
Až bude tolik aut v elektrice co je se spalovacimi motory, tak bude cena akceptovatelná, ale momentálně za takové auto člověk vyplácne majolant.
Jedině dobře
Jeremiah Johnson
| 5. 10. 2018
Jedině dobře, jen ať jde vývoj kupředu. Je jen otázkou času, než spalováky zmizí úplně.
úžasný pokrok! Bravo!
Arese
| 2. 10. 2018
A co když potřebuju jet i v noci? >:-[]
úžasný pokrok! Bravo!
Arese
| 2. 10. 2018
Přesně, za mega bych si určitě radost rád udělal, ale třeba Mustangem V8! :-) :yes:
nechapu
Arese
| 2. 10. 2018
Pár rokov? >:D >:D >:D První elekromobily jezdily už na sklonku 19. století! >:D >:D >:D