Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vývoj baterií pokračuje dál. BMW i3 se tak opět dočkalo lepšího akumulátoru

54 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
čím větší kapacita, tím větší váha.
kalousek
Nj, o hmotnosti nebo energetické hustotě článek taktně mlčí
IPace
vaha stoupla o silenych 25kg, ze 1320kg u 94Ah verze na 1345kg u 120Ah verze, no doslova silene jak ta vaha stoupla, vyslovene pretizene auto >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Navíc 25kg na správnym místě = těžiště 😄
car
Ano těžiště..😄😄😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj BMW se chlubí že nová trojka bude mít těžiště o 9 až 10 mm níž = paráda :yes: 😄
kalousek
Tak při předchozím navýšení kapacity ze 22 na 33 kWh stoupla hmotnost z 1195 na 1320 kg, tj o 125 kg.

Pokud při aktuálním navýšení kapacity stoupla hmotnost jen o 25 kg, může to být z několika důvodů😒br /> - BMW opravdu navýšilo energetickou hustotu článků při téměř nezměněných ostatních parametrech a pak zaslouží pochvalu
- na vyšší kapacitě se podílí povolení hlubšího cyklování, což by bylo záporem z hlediska životnosti baterie
- navýšení hmotnosti baterie výrobce kompenzoval odlehčením jiných dílů

Nakonec může být pravdou mix všech možností. Ostatně ani ta kapacita 42,2 kWh není asi správně, když jako využitelnou kapacitu udávají jen 37,9 kWh
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pan Procházka z HE3DA se vyjádřil, že současné vrstvy baterií jsou tak přesně udělány, že při dalším ztenčení by už docházelo k poruchám. Nečeká žádný obrat dalších 10 let. U BMW to bude hra s čísly.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Těch 10 let = to se dá odhadnout leda křišťálovou koulí

Viz historie = evoluce a vývoj probíhá přece nekonstantně [odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7
kdyby to auto nevypadalo jako už částečně sešrotované, tak by se o něm dalo uvažovat.. :-!
kalousek
Domnívám se že to co je v článku mylně vydáváno za náboj je ve skutečnosti zase jen kapacita, pouze vyjádřená trochu jinak. Elektrický náboj je primárně spjat i s elektrostatickými silami což asi charakter uložení energie v akumulátoru nesplňuje.

A docela by mě zajímaly důvody proč u kapacity aku pouze BMW používá přednostně ampérhodiny a ne kWh jak je běžné u všech ostatních výrobců. Nabízí se vysvětlení že to může sloužit k oklamání laických zákazníků díky vyšší číselné hodnotě. Ale nechce se mi tomu věřit, má BMW nějaké seriózní vysvětlení ?
traveldrive
Náboj a kapacita je de facto to isté, náboj je v ampérsekundách, kapacita batérií do EV sa bežne uvádza v ampérhodinách. Takže autor článku síce použil nevhodný termín, ale v zásade to chyba nie je.
kalousek
No neřekl bych že se kapacita baterií do EV uvádí běžně v ampérhodinách, dyť jsem psal že to dělá z nějakého záhadného důvodu pouze BMW u i3. Ostatní výrobci udávají kilowatthodiny, protože Ah je bez znalosti napětí celkem bezcenný údaj

Jinak samozřejmě souhlasím že kapacita jde vyjádřit i v ampérsekundách, nicméně sám pojem náboj má trošku jiný význam. Viz třeba😒br />
[odkaz]
traveldrive
Kilowatthodiny zaviedli až novinári, vpodstate s viditeľnejším nástupom EV, ako sa postupne začali dostávať do predaja. Nakoniec pre laika a pre motoristu je smerodatný skôr dojazd, ktorý nezávisí len na parametroch bateriek, takže by som do detailov ani veľmi nešiel. Každopádne pokrok tam je, bez ohľadu na to, aké názory sú tu prezentované. EV sa vyvíjajú len pomerne krátku dobu, a počas nej teda urazili solídny kus cesty.
jezisek24
Nenapadlo vás místo konspirační teorie o novinářích, že se lidem úplně prostě při dobíjení nechtělo přepočítávat Kč/kWh na Kč/Ah?
kalousek
Jelikož se u dojezdu dá nejvíc lhát (a skutečně se lže), zůstává kapacita mnohem serióznějším údajem pro posouzení schopností elektromobilu. A určitě kilowatthodiny nezavedli novináři, ale samotní výrobci, protože vědí že ampérhodiny neříkají v podstatě nic.
traveldrive
Pre tých, čo tomu trochu rozumejú, tak áno. Pre laikov skôr nie.
Ficus
No, tak to konečně překonalo mýho Golfa z r. 1994....
Po 24 letech (swěte div se), to najede víc než opravdickejch 200km na jedno nabití.... Klobouk (poblitej) dolů...
Na nějakej opravdu dojezd si máme počkat za mega a kus ještě jak dlouho? Zas pětadvacet let, nebo nás už přestanete s tim "jako vývojem" oblbovat????
stealth01
Mohu se zeptat, na co potřebuješ u druhého auta, určeného do města dojezd vyšší, než 200 kilometrů? Ja jsem měl teď i3s půjčené pět dní a po dvou posledních dnech ve městě a okolí jsem tam měl porad 85 km k dispozici (nabito do 100 procent dnes odpoledne za 42 minut).
Ficus
Nejde o vzdálenost, jde o vývoj. Kdyžtak si to přečti ještě jednou.
A kdyby ti to neseplo, tak: Protože jezdím i dál. Praha-Tábor, Tábor- Klatovy, Tábor-Znojmo.... V Praze uplně v klidu jezdím MHD.
MariAchi
Ty mas elektrickeho Golfa?
mrazik
Piste si co chcete, rikejte si co chcete, stale auta na elektrinu stoji ctyrikrat tolik co srovnatelne auto na spalovaci motor a jeste k tomu prihazuje zasadni nevyhody. Kde je ten pokrok ?
traveldrive
A nechceš za tých pár rokov trochu veľa?
mrazik
Jakych par roku ? Auta na elektrinu tu byli dokonce driv nez na spalovaci motor. Co se prosadilo vsichni vime.
traveldrive
Však o tom to je, nie? Ropy bolo veľa, sypala prachy, tak prečo by sa mala vtedy presadiť elektrina? Ale elektrina vpodstate storočie spala, spaľováky sa vyvíjali odušu, lebo ich hnala konkurencia, a ty chceš, aby to EV dohnali za posledné desaťročie alebo dve? Zapni trochu mozog.
Avatar - Katikakus
Katikakus
No, mozek by konecne meli zapojit vsichni tobe podobni Musketyri...
Placas tady neuveritelne hovadiny
mrazik
Elektrina a baterie se nevyvijeli ? Podivej se na baterie v RC modelech, profesionalni naradi na baterie, tam je videt velky pokrok, jenze do aut je to trochu jina liga.
traveldrive
Áno, iná liga. A ako dlho tá iná liga naplno funguje vo vývoji? :-!
Avatar - Katikakus
Katikakus
Pres 130 let. :-!
Arese
Pár rokov? >😁 >😁 >😁 První elekromobily jezdily už na sklonku 19. století! >😁 >😁 >😁
jezisek24
To už šly ceny spalováků tak dolů? Kde prosím seženu to nové BMW (kterýkoli model kterékoli řady) za čtvrt milionu. Já že bych se pro něj hned stavil. Tedy pokud nejste zas nějaký internetový kecal, co šíří lži, ale to vy určitě ne, že ne?
MariAchi
Ctyrikrat ne, je to cca 2x tolik a to jeste jak u ktereho vyrobce/modelu, napriklad u toho BMW bys za podobne dynamicke a prostorne BMW 120i s automatem dal dle ceniku lehce pres 800 tisic CZK, to zase takovy rozdil neni. A vyhody/nevyhody jsou poplatne tomu, jak auto pouzivas. Pro obchodaky to porad jeste neni a pro socky, ktere si od elektromobilu slibuji jen to jezdeni "zadarmo" je to porad financni sebevrazda.
kalousek
Podobně dynamické ?? Obávám se že dynamikou by BMW 120i tenhle elektrovelorex setřelo jak hadr. Alespoň co se týká maximálky, kde je se svými 217 km/h úplně jinde než i3 a stejně tak i schopností dlouhodobé jízdy vysokou rychlostí
MariAchi
Mozna te to udivi, ale dynamika a maximalni rychlost jsou dva rozdilne pojmy.
Nevim, jak casto se ty pri svych jizdach dostanes na 217 km/h, ale ja pri normalni jizde jen malokdy prekrocim stovku, a jak jsem ti psal vyse - dynamicky, tedy hlavne zrychlenim, jsou na tom obe auta dost podobne, na stovce jsou za neco malo pres 7s. Zkus si ten muj koment prelouskat jeste jednou, jestli nechapes, pozadej nekoho, kdo chape.
kalousek
Na 217 se sice dostávám minimálně, ale přes stovku velice často a dost často i přes 150-160 km/h

Nicméně pokud dáváš rovnítko mezi pojmy dynamika a zrychlení tak je lepší používat rovnou to druhé a nebude zbytečná mýlka. Protože podle mě maximálka resp. dosahování vyšších cestovních rychlostí do hodnocení dynamiky určitě patří taky. A dle tvé rady jsem požádal dva další lidi o přečtení tvého komentu a vidí to úplně stejně jako já.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
A reálně se dojezd posune o cca 30km, takže pokud není zima a v autě se nemusí topit, dojezd mírně překročí 200km... :no:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Přitom všichni denně jezdíme o stovky kilometrů víc 😄
Avatar - Zetti
Zetti
povidej volovi o nedeli kdyz jde v sobotu na porazku
MariAchi
Tak to si zapamatuju >😁
jiras_
Na dojizdeni do prace 55 km tam a zpet, z toho 40+40 po dalnici by to mohlo dat snad i bez schovavane za kamiony. Samozrejme jde o to, jestli nekdo vidi EV jen jako poskakovadlo do mesta, nebo aspon trochu seriozne.
Avatar - speedfred
speedfred
i3 som mal požičanú a myslím tých 180-200km to dá v pohode ak ma pamäť neklame. Mesto a okolie úplne dostačujúce, len tá cena.
jhamil
No víte chlapci, všichni máte trochu pravdy. Pokud bych si já mohl dovolit koupit auto na elektřinu, bylo by to mé jediné auto. Na žádné druhé by už finance nezbyly.
mrazik
Do prace to mam 13 Km. Dava smysl utratit mega za pidiauto ?
MariAchi
i3 ma paradni zrychleni, celkem slusne sedi a celkove se dobre ridi. Pokud vydelas mega za mesic, tak proc si neudelat radost?
Samozrejme, ze pokud nevydelas mega ani za deset let, tak tech 13km budes muset jezdit zavesenej na mastne tycce, ale to je uz tvoje volba 😉
mrazik
Udelat si radost elektrickym pidiautem ? To uz je na lecbu.
Ford Focus RS ma vsechno z toho a take za mega. To uz mi dava vetsi smysl.
MariAchi
Za mega lze koupit spoustu ruznych aut a jinych veci, ktere nekomu udelaji radost a jinemu vubec ne. To je to, cos chtel sdelit?
Arese
Přesně, za mega bych si určitě radost rád udělal, ale třeba Mustangem V8! 😄 :yes:
MariAchi
Ano, vysvetluj nekomu ten princip, ze pres den jezdis, v noci nabijis a rano mas zase nachystane auto na celodenni jezdeni...
Arese
A co když potřebuju jet i v noci? >😒]
Martin Dolo
Tady je krásný příklad toho jak jdou technologie dopředu 😄
honzispelikus
Nafta brzo skončí tak začne éra elektromobilů, opravdu krása...
megacruiser
Pro mě BMW i3 dává smysl jedině s pomocným motorgenerátorem REX. Po městě můžu jezdit na elektřinu a zároveň se mohu vydat libovolně daleko. Pouze to chce si prodlužovat aktivně dojezd zapínáním REXe do kopců a odlehčit tak bateriím. Tímto způsobem lze ujet třeba 500 km. Btw. srovnávat cenu BMW i3 s ostatními elektromobily, nebo dokonce s normálními auty nedává smysl. i3 má karoserii z karbonu. To nemá ani plno drahých sporťáků.
Jeremiah Johnson
Jedině dobře, jen ať jde vývoj kupředu. Je jen otázkou času, než spalováky zmizí úplně.
Avatar - Adrouš
Adrouš
Až bude tolik aut v elektrice co je se spalovacimi motory, tak bude cena akceptovatelná, ale momentálně za takové auto člověk vyplácne majolant.