uz som si myslel ze vacsiu obludu spravit z X6tky nejde a hop mylil som sa , dame tam tri turba olepime dekorom, zvonku vybielime, polepime nalepky a ono to funguje ;-) >:D
Samozřejmě.Pro člověka co najezdí 10tisíc ročně to bude lepší,ale když vemem v potaz,že má panamera 4S,horší zrychlení a spotřebu cca. o 6 litrů vyšší než BMW,tak při nájezdu 40-50 tisíc ročně už to bude sakra velkej rozdíl.To pak může dělat klidně o 100tisíc korun ročně vyšší náklady jenom na palivo.
Ale o to ani tak nejde! Mě nebaví tankovat každejch 300 km, tebe ano? To pak stojíš na benzince dvakrát do týdne a než tam natlačíš 75l paliva, tak venku mrzneš čtvrt hodiny! 8-s Kdo zná, tak ví... Na běžné ježdění jedině diesel a pokud někdo chce jezdit sportovně a užít si zvuk motoru,tak si může na víkendy koupit Porsche, M3, nebo něco takového...
Když mluvíš o běžném ježdění, potom ti stačí 530 d - naprosto dokonale vyřeší všechny tvoje potřeby a u benzínky budeš stát ještě míň. Podle mně se tady snaží diesel suplovat to, co mu nikdy nepůjde... rychlé auto
musí žrát benzín...
Dneska už ti všude natankujou. Nebo vylezu z auta, strčím pistoli do díry a vlezu si dovnitř na wecko... Tankuju každých 500 a to není taková hrůza... navíc na každé druhé benzínce už je dneska chlapík, co ti rád natankuje...
To jsou jenom trapné výmluvy. Kdyby jim šlo tak strašně moc o dojezd, logicky by chtěli ten nejslabší diesel, který nejmíň žere a tak musí tankovat nejméně... Byl tu test 5 GT 3.0 D a průměr byl 9, tohle bude určitě žrát 12... už 35D jezdila za 10-11...
Pokial bude zivotnost Turb 70 000-100 000 km ako urovni minulej generacie 530d / 535d . Jedno turbo = 70 000kc >:D 3 turba = 210 000kc - 300 000kc tak good luck s setrenim
Skusenosti od znamich 535d - kuepne nove, prvy krat bolo menene turbo v 70 000km, druhy krat v 180 000km
530 d kupene s 120 000km -> turbo bolo uz menene, druha vymena v 180 000km...
takze 4 turba za 360 000km ziadna slava :no:
Když s tím jezdí prasata, tak se nediv. Jak už jsem tady řekl, tak kvalitní turbo (tzn. turbo v motorech BMW) má na to, aby přežilo spolehlivostí celé auto. Jde jen o to jak s autem jezdíš a jak se o to staráš. Takže praseti turbo nevydrží 100tis. km, normální člověk nemá problém ;-)
Ale... znám Octavii s půl milionem s původním turbem, moje TDS má původní turbo a má najeto 3xx xxx km... Je to o lidech a servisu. A taky i o štěstí, samozřejmě že i turbo můžeš dostat vadné. Ale to se většinou projeví ještě v záruce. Jasně, že když auto jezdí long life olej co 50 tis. tak můžeš rovnou s olejem měnit i to turbo.
Vždycky je to o zacházení. Ale dlužno dodat, že tady tyhle výkřiky techniky se stávají ve 180-200 tkm neprodejné. I ten největší trouba si spočítá, že ho opravy zlomí v pase...
Jenže to chování při koupi ojetiny jaksi nejde poznat. Můžeš mít nějaké sekundární znaky, že s vozem jezdil dobytek. Pokud ale s vozem jen jezdí jak dobytek ale jinak se k němu nechová jako prase, pak těžko poznat rozdíly...
No jasně, proto je koupě ojetiny takový risk. Životnost turba je ale skoro vždy otázkou jen toho lidského faktoru, takže z jeho selhání nelze obviňovat stroj. Co na tom, že to domršil předchozí majitel, s tím nic nenaděláš.
Děkuji pánové za zastání. Kdo si koupí moderní diesel ve spojení s pneumatickým podvozkem a automatickou převodovkou, s najetýma 200 tkm, ten bude mít velmi těžké spaní...
Já myslím, že tohle je logicky dedukovatelná věc. Turbo se třeba člověku, který jezdí slušně nemusí pokazit, ale v řadě je dalších x věcí, které se mohou velice draze pokazit.
Vstřiky jsou u šestiválce investice okolo 60 tisíc, kompresor a měchy jsou okolo 150-200 tisíc, převodovka nedejbože na výměnu 200 tisíc... je toho spousta...
No pravdupovediac nikdy som nemyslel na predaj pri nakupovani,u nas to funguje tak ze auto v podstate dojazidime(vacsinou,s taku 528i sa to neda ta ma 800 tis a stale sa cloveku v tom jazdi super,ale take passaty,transportery-no proste VWpracanti mavaju dost okolo 350 tis)a potom sa to preda neakemu mlademu chalanovy co to dorazi.
Tak tomu říkám nájezd :yes: Jen potvrzuješ mé zkušeností jak s mojí babičkou, kde je turbo původní, tak kámošů s různými 330d a 530d, kteří jsou taktéž v pohodě.
Co vím, tak 535d s dvěma turby je dost spolehlivá a zrovna repas obou turb (když už je třeba po praseti) stojí cca. 30K, takže nevím kde bereš ty své cifry. Že by vycucáním z prstu? :-)
protože to jsou Motoráři, jakých je málo.. mám 35d a to určitě není slabý motor, ale v podstatě jedním turbem získat 100 kobylek a +-160Nm navíc, to je teda majstrštyk!
Přijde mi to už jako z reklam na Gilette... za dva roky, přidáme 4. turbo a za další tři roky 5. turbo, protože auto se čtyřmi turby nemůže přeci holit, ehm jezdit, tak dobře jako auto s pěti turby.
Ale na rovinu pánové.... kdo z nás by to nechtěl ;-)
popravde nechtel, momentalne bez turba a priste chci opet bez turba, pomalu se zacinam desit doby kdy nebudu mit ve stredni a vyssi stredni na vyber ;-\
prozatim me zachranuje alespon luxusni trida, kde je tech 6-8 valcu v benzinu bez turba dostatek, jedine moje stesti je, ze kupuju ojetiny, tedy mam k dobru par let
proc bych mel utracet rekneme 2 miliony za neco co vyuzivam zhruba na10-15tisic kilometru rocne, kdyz tu samou sluzbu me udela ojetina stejne urovne co se pohodli a kvality tyce za desetinovu cenu? ja proste radsi sve penize davam do bydleni a nebo cestovani kde auto nijak nevyuziju
Uz za par let nebudes mit z ceho vybirat, leda US nebo Korea produkci. Vzdyt uz dnes treba MB 500 neni atmosfera, ale 4.6 s turbem (nebo kompresorem nechce se mi to hledat).
Nastesti jsou tady kluci korejsti s genesisem 5.0 R-spec.
no prozatim sazim ze za nejakych 8-10 let mam favorita v podobe A8 4.2 FSI, ale jako mimoevropska auta me nijak nevadej, u Lincolna nebo Lexuse bych si urcite vybral, u Korejcu nevim ohledne pocitu, v zadnem jejich luxusnejsim aute jako Genesis, Equus jsem se nikdy nevezl, takze netusim jak by me sedli
Dost? To asi myslíš mimo evropskou produkci. MB, BMW mají všechno velké přeplňované, Audi má pár atmosfér, ale těžko říct, jak dlouho to vydrží. Atmosférickou A8 V8 FSI podle mě zabijí v blízké době a zůstane ti jen A8 W12. Ve vyšší střední je také celkem mrtvo. Přežívají E 350, 530i a A6 2,8 FSI.
Ta doba už je prakticky tady. Ve střední třídě je poslední bojovník, C 350 (a C 63 AMG).
Tak to bud rad, ze mas v bazarech z ceho vybirat.
A bud si jisty, ze kupec noveho auta za dva mega (samozrejme bere o neco vic jak tricetvosum mesicne) se urcite bat nemusi.
Samozřejmě pokud si koupíš takový auto jako byť jen půl roku starý, tak je to olítaná, vyrachtaná 3x rozbořená šunka se kterou budou jen problémy. Pokud si to auto ovšem koupší jako úplně naprosto nový, tak ti bude fungovat na věky věků bez poruchy až do nejdelší smrti smrťoucí, protože si za něj přeci dal 2 mega..... Ještě mi řekni tu o červený Karkulce >:D >:D >:D
To ja neumim posoudit.
Neberu vosumatricet, takze holt musim jezdit do rachoty zavesenej na mastny tyci jak spinave ponozky.
Ale jsem ze severomoravskeho Detroitu, tak mozna nekdy pres zasvinene okno kloubove Karosy (R6 turbo, pohon na tu uplne nejzadnejsi napravu) spatrim JiRika jak si to pelasi v tom svym brku...a mozna jak spatri on mne, tak i proturuje motor!
To pak budu mit jeste pul roku u kazdyho plotu s faborkama poluce jak novej pritel Ivetky Bartosovy.
Nekecej to musíš umět posoudit, dokážeš o takovejch věcech velice fundovaně hovořit. Minule si mi přeci přesně uměl definovat co je vrak. Tuším každý auto, který nekoupíš přímo z fabriky, už i předváděčka od dealera zavání šrotem viď? Ale severomoravskej Detroit je dobrej název. To si musím pamatovat.
No a brzy se dočkámě "tramvaje" s logem M, protože by byl hřích nevyužít potenciálu elektromotorů a jejich naprosto bezkonkurenčního průběhu křivky kroutícího momentu. Jen tak dál. :yes:
Většina lidí nad tím asi takhle nepřemýšlí. Když je to těžký jak lokomotiva, tak tomu dáme brutálně silnej motor a budeme to prohlašovat za sportovní >:D
Nemíním se tady s tebou pouštět do debaty co by kdyby, ale důvod, proč se BMW vydalo cestou šestiválce je asi dost jasný, nebo ne? Spotřeba na papíře pro EU papaláše. Nechce se mi hledat spotřeba aut s V8 TDI, třeba je teď stejná, ale do budoucna to bude mít těžší určitě koncern s V8 než BMW s R6. Nehledě na gramy škodlivin všeho možného. Rozuměj, já bych taky raději V8, nejraději bych zpátky motory jako měla M5 E39, ale to je prostě pryč. Jen si myslím, že BMW s R6 dělá racionálnější kroky pro svou peněženku než koncern, nic víc.
To že je v tom ekologické šílenství je více než jasné, ale neznamená to, že tomu budu tleskat.
Audi A8 4,2 TDI má psanou kombinovanou spotřebu 7,6 l (10,2/6,1/7,6) a u Q7 9,2 l (12,0/7,6/9,2)kombinovaná. Q7 v12 TDI má kombinovanou 11,3 (14,7/9,3/11,3)
No jo, ale zas nevidíš do finančních toků automobilek. Nehledě na to, že BMW používá ten stejný R6 jak v X5 tak 330d, takže to je nemalé snížení nákladů. Je třeba se na to dívat v širších souvislostech.
V tomhle případě bych neviděl jako rozhodující faktor pro spotřebu počet válců, ale hmotnost. Udělat auto těžký jako tank a pak zkoušet sundat spotřebu snížením počtu válců mi přijde trochu nešťastný.
Tak to mas recht - chces lepsi dynamiku a nizzsi spotrebu? Udelej lehci auto. Jak jednoduche. :yes:
Nicmene zakaznici se neptaji na hmotnost, ale jestli to ma 19 airbagu, 6ti zonovou klimu, vyhrivane vnitrni zrcatko a audio s 26ti reproduktory...jo - a taky kolik to ma techhletech...hvezdicek z toho jako narazovyho cehosi... A pak nemaj kompakty vazit 1300kg...
Neuvěřitelný ty máš stejnej názor jako já. Ba co víc ty mi mluvíš přímo z duše. Líp bych to nenapsal. Sem se zas jednou nasmál, ale je to přesně tak jak píšeš. Jen bych ještě doplnil, že je taky potřeba óóóóbrovskej kufr. Ovšem zákazníci na to nepřišli sami. Automobilky si je takhle bez jejich vědomí vychovaly skrz média. "Mámo v televizi říkali, že ten novej xxxxx má v základní výbavě už........ " Takže kdejakej jouda jde dneska kupovat auto a zajímají ho přesně tyhle blbosti co tu popisuješ :yes:
Tohle bylo docela DOST "mimo", že? ;-)
PS: Prostě v době kdy audi (konečně - roky po BMW, JAGuar, Citroën, Land Rover..) přišlo s bi-turbem, BMW přichází s TRI-turbem..
NIC víc, NIC míň - TAKhle je to "jednoduché" :-)
No jak myslíte.. (milý "zpátečníku" ;-)
Ale TOHLE NÁSKOK = prostě JE :-)
PS: Maličký motor s turbem - to mne NEoslovuje, VELKÝ víceválcový a navíc s turby = NEskutečná paráda :yes:;-)
(ví každý kdo "jen" s Citroën C5 V6 Bi-turbo jezdil :-)
Kylie, ne každý má špatný vkus jako ty a radši se pídí po větších motorech, než po malých několikrát foukaných. (3,0 TDI 150 KW vs 2,2 CDI 150 KW. 4,2 TDI vs 550d)
To je FAKT (většiná má horší ;-)
Milý "zpátečníku" - vaše snaha dělat ze zaostání vwaudi (které dosud nemá bi-turbo 4válec a je tak cca o DVĚ generace pozadu) KLAD - je :yes::-)
PS: Co byste asi tak říkal, kdyby se 2.0 Bi-Tdi "povedlo" dle představ a plánů a dnes bylo "normálně" nasazováno do osobních vozů jak to dělá konkurence? ;-)
PPS: Totéž co budete říkat až 2.0 Bi-Tdi 160 kW za dva roky dorazí? :-)
Ok ;-)
Přesto "ČASový" rozdíl mezi přeplňovanými benzínovými a naftovými motory je (spíš) ROZDÍL (než rozdíl) :-)
PS: No a u naftovým přeplňovaných motorů (V6 i R4) jsou u audi prostě "nějak pozadu" (a NEjen za BMW, ale třeba i za Citroën - což... :-|
U dieselů usnuli na vavřínech. Ale můžou si to dovolit - stačí dát na kufr písmena TDI a podnikatelé i manažeři se doslova hrnou do autosalónů. Co na tom, že s legendárními TDI z 90. let nemají ty motory už vůbec nic společného. Koncern VW je prostě mistrem marketingu a zákazníci to žerou i s navijákem ;-)
Co se týče Citroenu, jeden chlápek od nás ze vsi má Saxo 1.5 D. To je dle mého názoru unikátní motor - tak tichý diesel nemají snad ani dnes prémiová auta ;-)
Usnuli na vavřínech typu V12 TDI, V8 TDI, V6 biTDI, V6 TDI, 2,0 biTDI, 2,0 TDI, 1,6 TDI..., a snad bys dnes nechtěl používat TDI z 90tých let s rotačkama? >:-[]
V té době byli na špici, Mercedes i BMW mohli jen tiše závidět. Dnes už je to vyrovnané. Jasně, V12 TDI nikdo jiný nemá ... ale kolik se jich v Q7 prodá ? Šejci si kupujou benzíny.
Vám se to )v 19:26) zdálo MÁLO "věcné" a konkrétní?? :-)
PS: Ok - budu argumentovat PODOBNĚ - proti Citroën nemá NIC od vw a audi šanci = neb už -náct let vyhrává v nejvyšších soutěžích konaných na "běžných komunikacích (různých úrovní)" = tedy lepší "normální" silniční vozy NEexistují ;-)
Tak CO? Je váš (i můj) argument (při diskuzi o "normálních" vozech - v tomto případě motorech) OK, nebo? :-)
To jsem nepochopil, nevšiml jsem si, že by Citroen závodil s diesely, ale jestli myslíš Peugeot ve vytrvalostních závodech tak ten dostává na zadek pokaždé když přijde.
Á "typická" klička :-)
PS: Ani JEDNA z těchto "závodních" aktivit nemá NIC společného s tím že v naftových motorech vwaudi posledních 20 let poněkud "zaspává", nebo? ;-)
S tím by asi ŠLO souhlasit :-)
(také)"prémiové" audi A4 2.0 Tdi 105 kW jsme měla (tu smůlu) možnost ozkoušet a ... DLOUHO se v "vícnijakém" voze NEjela ;-)
S vámi je dnes ale VESELO, KAM na ty vtipy chodíte? Mne by TAKová "ABSURDITA" prostě NEnapadla.. a to zvládnete říct s NAPROSTO vážnou tváří.. ;-)
Ale je fakt že 40kW diesel nemá Citroën už roky - to je tedy FAKT! :-)
A pvwooooč tedy neměli a dodnes nemají bi-turbo (dnes spíš twin-turbo) čtyřválec, když ho už rokY mají "všichni" ostatní? ;-)
A proč s naftovým 1.6 přišli až TOLIK let po ... Citroën a ... a.... a Kia? :-)
A proč s bi-turbem u 6ti válce přišli až 7 let PO (a 5 let po) BMW a Citroën a..td? ;-)
A proč se NEpovedlo to R4 bi-tdi a kdyže bude (kolik let po ostatních) jeho "povedenější" verze - která se už bude dát použít v osobních vozech? :-)
A proč když vývoj V12 (a V10 u vw) stály TOLIK milionů, je hned zase stáhli z nabídky?
A V10 prý byl DĚSNĚ (NADprůměrně) poruchový - také jste to četl?
A proč si vlastně myslíte že audi má (jakýkoli) náskok - já myslím že kdyby (ještě trochu) "pospali", tak mezitím budeme jezdit na vodík nebo na co ;-)
Protože vedoucí firmy v oboru si určují sami kam půjdou, kam nepůjdou, do čeho půjdou a do čeho nepůjdou, prostě proto, že určují směr. No a když usoudí, že udělají 150kW v šestiválci tak to udělají a je jim docela šumák co dělají ostatní, a když chtějí 400kW a vědí, že nejlepší je jedno turbo a nikoliv patnáct tak tak použijí jedno turbo, a když chtějí špičkovou motorizaci do lux. třídy tak zvolí osmiválec i kdyby Citroen měl osmkrát přeplňovaný dvouválec. A když se jim něco nepovede tak to prostě vyhodí protože jsou to prostě leadři a nemohou si dovolit šunky. Kdyby se taková firma řídila tím co dělá zrovna Citroen tak by asi nebyla nejrychleji rostoucí prémií z D3.
Jako že u audi ÚMYSLně "určují" že s tím či oním motorem příjdou MNOHO let po BMW a roky i po Citroën? Tak to je FAKT OOOOriginální přístup! >:-[]
Hele - a tomu "novinkovému" 150ti kW V6 3.0 pro rok 2012 - tomu FAKT jako "věříte", že to není "z nouze cnost", že to byla "dlouhodobá strategie"? :-)
S vámi je ale VÁŽNĚ veselo! ;-)
Tak vy do LUXUSní třídy považujete za "špičkovou" motorizaci NAFTU? No to už není "jen veselo" :-)
PS: No je "hezké" že "leadrovou" (jak říkáte) a "vedoucí firmu v oboru" srovnáváte zrovna s Citroën, ale pokud jste to NEpochopil, tak ten uvádím že ten či onem motor i taková "masovka", která reálně končí někde kousek nad miblionem korun za kus, nabízí dokonce o mnoho LET dříve než ho "zvwládnou" vyrobit u vwaudi - a některé NEzvládli dodnes (o technicko-časovém náskoku BMW raději NEmluvit, tam to je opravdu "o generaci" = při aktuálním nástupu bi-turba u audi, oni přicházejí s tri-turbem - a i když se tomu snažíte "vysmívat", NIC NEnaděláte = TO je "náskok díky technice" (ostatně když si člověk prochází EoTY, tak to na "naftový náskooook" vskutku moc NEvypadá.. ;-)
..argumenty došly, "štěkání" a "nesmysly" přišly? ;-)
PS: Sorry, zrovna v naftových motorech vwaudi opravdu NEdominuje! S tím fakt NIC NEnaděláte/to se "okecat" prostě NEdá..
..argumenty stále NEpřišly? ;-)
PS: Sorry, v naftových motorech vwaudi vskutku NEdominuje! S touto skutečností prostě NIC NEnaděláte/to se okecat holt NEdá.. - lepší? :-)
Konstatování, že někdo nedominuje není argument, ale konstatování, navrch konstatování od bojovnice za práva chudých a ujařmených zlým, cynickým a arogantním koncernem VW.
Ona je to popravdě reakce na PROHLÁŠENí jakéhosi Ham.a, který napsal že "náskok firmy AUDi v dieslech je tak VELKÝ, že si může klidně i pospat"...
...tak ho v tom BLUDu přece NEnechám a chtěla jsem mu osvětlit JAK to ve SKUTEČNOSTi je :-)
PS: Nebo myslíte že si ty motoooovwy s konkurencí opravdu NEumí "porovnat"? Že se NEumí podívat do EoTY atd.? :-|
Že si FAKT (stále ještě) myslí, že v naftových motorech je audi "svwětoooová jednička"? ;-)
A že s jednotkami od 1.6 po 3litr bi-turbo přichází o ROKY za ostatními je ... no tady FAKT NEvím co by to "kladného" mohlo být :-)
Tak EoTY apod. je "virtuální" svět a vaše slova o NÁSKOKU AUDI V NAFTOVÝCH MOTORECH (kdy jsou PROKAZATELNĚ pozadu a to doslova o ROKY!) je "realita"? No tak to je "vwážnější" než jsem si myslela.. ;-)
Tak dokocne VWELMi VWÁŽNÉ - postižení vnímání reality :-)
Co třeba EoTY? ;-)
PS: A to že vwaudi přichází s jednotlivými motory (1.4; 1.6; V6 Bi; "pořádné" R4 Bi nebylo VŮBEC; R4 twin-scroll; Tri-turbo) až mnoho let PO ostatních (je třeba "o pětiletku pozadu") - to (si) "vwysvětlujete" JAK?!?!
(my ostatní prostě a jednoduše = vw je posledních 20 let v naftových motorech POZADU :-)
Ale "fuj" - STYĎTE se :-)
Tady prostě NEMÁTE NEJMENŠí šanci - tohle jsou čistá (a DOHLEDATELNÁ! ;-) ) fakta.
Tady jste prostě "plácl" NEsmyls - a naopak vy ho NEmáte čím jak podpořit/dokázat! :-)
PS: Vždyť se ani NEpokoušíte "vysvětlit" (asi opravdu "kladně" NE"okecatelné") proč vwaudi přišli s těmi jednotlivými motory VŽDY až "poslední" (a roky PO ostatních ;-)
PPS: Jen NEvím, jestli jste si to o naftové NADvládě vwaudi opravdu myslel (než jste mrkl na EoTy a na data třeba na wiki apod.), nebo prostě "zkusil jestli to proooojde" :-)
Já NEbýt odbornice na Peugeot, ale "URČITĚ"? ;-)
NEbylo to naposledy že se štěstím dojelo JEDNO Audi? A pak Peugeot, Peugeot, Peugeot (a ostatní audi motory ani do cíle NEdojely? - to je to "na zadek"? :-)
NEbylo to v roce náhodou 2009 Peugeot první i druhý a na zadek dostalo AUDi? ;-)
Nebylo to náhodou tak, že dvě auta havarovala když předjížděla pomalé jezdce a razflákala se přičemž motor s tím neměl nic společného? A za posledních 12 let Peugeot jedno vítězství, jestli byl někdo druhý nebo dvacátý není moc zajímavé. Audi od roku 2000 deset vítězství. Prostě novodobá legenda je Audi, Předtím to bylo Porsche a hodně dávno Ferrari.
Já OPRAVDU NEbýt odbornice na toto téma!
Ale z těch 12ti let se Peugeot zúčastnil kolikrát? V menší půlce? :-)
PS: Myslím že OBA víme, že vaše (jednoznačné) "dostane na zadek POKAŽDÉ.." je trochu "ooooptimistické vwidění" ;-)
Přesně tak, VW po roce 1990 v naftových motorech naprosto propadnul, ehm teď mě nějak vypadlo kdo to vlastně vyráběl ty legendární TDI motory, který si oblíbilo tisíce zákazníků díky jejich nadprůměrný spolehlivosti, kultivovanýmu chodu a nízký spotřebě. Hergot nebylo to náhodou to propadnuvší VW >:D >:D
Tak "odzadu" - ano s 1.6 naftou HODNĚ usnuli na vavřínech (přišli s ní - POSLEDNí ;-)
Ano - s common rail naftou 2litrem přišli ... ehm POSLEDNí :-)
Ano - 2.0 Bi-Tdi NEpřišli poslední (ale NEpovedlo se = příjDOU s ní jako POSLEDNí.. ;-)
V6 Bi-Tdi asi nebude špatný, sice 7 let po BMW a 5 po Citroën, a přesně ve chvíli kdy BMW přichází s TRI-turbem, ale "fajn" :-)
V8 TDi - už BMW (nikoli z "neschopnosti" opustilo dááávno a "odsunul" ho i Mercedes - je to motor JEN pro Evropu a NE zrovna masově prodávaný = takový "plýtvwání" si na kontinentu může dovolit JEDINÝ vwýrobce ;-)
V12 Tdi - naprostý NEsmysl (kdyby raději udělali BENZÍNový V12 :-|
Pěkný den :-)
Vtip je že původní diesely s rotačním čerpadlem se vyznačovaly celkem tichým a kultivovaným chodem pak přišlo VW s příšerností PD, který bylo mnohem hlučnější. Co pamatuju se v recenzích používal termín "typické nýtování" ne rachot jako když se sypou hrnce ze schodů. Teď světe div se přišly s railem a hned je to pokrok. Samozřejmě, že proti PD motorům je to pokrok, ovšem proti nim je po akustické stránce pokrok i předešlá generace s rotačním čerpadlem >:D >:D To je ale umění prodat větší šmejd než byl ten předešlý a ještě přesvědčit zákazníka, že si vlastně polepšil >:D
Obecně lze říci, že přímé vstřikování nafty nebylo v osobních autech používáno právě kvůli vysoké hlučnosti - v náklaďácích či lokomotivách hluk nevadil. PD motory byly opravdu hrůza - nejlépe jsem si to uvědomil ve chvíli, když jsem před pár lety vycházel z domu (podnájmu) , zamykám dveře a slyším nějaký rachot motoru nějakého stojícího nákladního auta (ale nevidím ho). Říkám si v hlavě "asi jedou popeláři". Vyjdu k brance a hle - byl to nový Passat >:D
4.2 TDI sa už dávno ladí z 250kw/800Nm na 300kw/950Nm a to priamo od Hammanu. A to si nie som istý či je to najsilnejší dostupný kyt. Výhoda V8, vždy bude mať väčšiu rezervu.
Poladit se dá ledasco. Ale stejně je mi milejší osmiválcový 4,2. Navíc dostat z něj o pár KW navíc nebude problém ani při zachování stávajícího počtu turb.
To turbo by klidne stacilo i jedno jedine.
Vice se jich pouziva proto, ze kazde z nich pak muze mit mensi prumer = mensi setrvacnost = rychlejsi nabeh.
A tedy lepsi prubeh tociveho momentu v nizzsich otackach - kde se diesely beztak budou placat nejcasteji.
U V8 je zástavba jediného turba problematická. Tradičně se používají dvě. U V6 se také dříve používaly dvě, dnes se to zvládne s jediným. Ale vyžaduje to sofistikovanější zástavbu. Třeba závodní Audi R18 je asi mezi diesely nejdál. Jeho 3.7 V6 TDI s 397 kW má jediné turbo uprostřed mezi řadami válců. Výfukové ventily má na vnitřní straně. Tenhle motor je demo budoucích TDI. Zajímavý je úhel sevření válců - 120°. A i R18 má DPF. Další zajímavostí je, že je velmi tichý. Zvuk je pro ně jen nevyužitá energie, takže vysokou účinností dosáhli toho, že jde o nejtišší závodní Audi v historii.
Jinak Audi bojuje s prodlevou montováním VGT. Jsem zvědavý, jak se R18 promítne do sériové výroby.
S tou tichosti mne to ani moc neudivuje, to turbo musi samotne pusobit castecne jako tlumic - staci si poslechnout SDI versus TDI. JInak zajimave poznatky... To VGT je cesta, BMW zase pouziva TwinScroll a VW zase kombinaci mechanicky pohaneneho kompresoru s klasickym turbem...
VGT je dobrá volba, ale celkem drahá (výrazně dražší než twin-scroll). V8 TDI má dvě VGT. Jde čistě o to, že napojit osm válců na jediné turbodmychadlo není žádná sranda. Jen tě výměna/ repase vyjde na nemalou sumu.
Tak mě napadla zvrácená představa - co kdyby tenhle motor nabídli v civilním naladění (řekněme 300-320 kW) v R8? :-) Ostatně V12 TDI je derivát motoru R15. Samozřejmě, diesel, sporťák, chápu, ale tady se bavíme o Audi, kde to není nic neobvyklého.
No prave - diesel a sportak.
Dle meho by mel sportak stimulovat co nejvice ridicovych smyslu, za coz pak sportak plati tezzsim rizenim, tvrdsim podvozkem a samozrejme i krvalem (vetsinou krasnym) od motoru a vyfuku.
Myslim, ze pokud by nekdo dokazal naladit diesel smerem k tomu krasnemu rykotu, co vydava vytocena V8 (V10 ani V12 radeji nevzpominam), tak nafta-nenafta, prodavalo by se to samo.
Ale diesel s turbem proste principialne takto: [odkaz] asi naladit nejde :-)
Jasně, (atmosférické benzínové) V10 jsou mé nejoblíbenější motory, ale sportovní Audi a diesel, to není nic neobvyklého. Tak jako tak by to byl spíš image maker - podle toho, kolik by se toho zachovalo ze závodní verze.
Jinak zvuk R18 není nejhorší :-) [odkaz] Pro porovnání V10 TDI v R15 [odkaz]
Ach jo. Když jsem o tomto motoru četl poprvé že se chystá a viděl nadpis 550D. Řekl jsem si :yes: BMW. 5 litrů objemu a minimálně V8. Škoda že jsem nezůstal u nadpisu. Nechápu smysl, ale pokud se to bude kupovat proč to neprodávat že? Zrovna včera jsem viděl X6M ani tu nechápu, ale když se podívám kolik jezdí Q7 V12TDI tak se není čemu divit. Hlavně když člověk porovná cenu mezi V8TDI a V12TDI. Tak je to opravdu markantní rozdíl. To považuji 4.2 TDI za ideální motor do Q7.
Chtel bych potkat toho, kdo planuje tohle koupit jako ojetinu. Protoze budto kupec noveho auta pocita s tim, ze to bude mit jako ulozenku a casem ziska na cene (takovych bude jen par v Rusku a Saudske Arabii) a nebo ho po 3-4 letech chce prodat za zustatkovou cenu a koupit novy vuz (takovych bude asi vetsina). Jsem opravdu zvedav, kde se potka nabidka s poptavkou...
Na vsechno jsou kupci... kdyz se v pohode prodavaji benzinovy X6M a X5M kak nevidim duvod proc by se nemeli prodavat naftovy. Nehledne na to ze v tehle cenove hladine a kor u SUV uz se moc neresi jestli tma mas benzin nebo naftu ba dizl je vyhodnejsi ve vsech smerech.
Ja to resim tak ze po trech letech prodavam auto do vykupu AAA... tam ti to odkoupi vzdycky.
Poptávka velká nebude, ale nabídka taky ne - protože polovina takovýchto "sportovních" aut skončí na vrakovištích po bouračkách nebo fatálních problémech s motorem.
Proc demence?
Muj nazor:
Vetsina tech aut se proda v Nemecku a tam jejich majitele projedou mesto a vali dal na dalnici. Na TU dalnici, kde jeste neni az tak moc rychlostnich omezeni.
Ve meste te nejaka V8 benzin bude otravovat spotrebou kolem 20 litru a na dalnici pak dostane od nejakeho 3litroveho dieselu stejne na frak.
Tak proc nevzit tohle - po meste budes max na 12 litrech a na dalnici treba kolem 10, nadrz ti vydrzi az do cile a dost mozna i na cestu zpatky a pri predjizdeni te tech 800Nm zatlaci do kuze beztak i lepe nez v benzinaku.
BMW to nevyrabi proto, ze by se tak krute nudili, ale proto, ze to po nich chteji zakaznici. A prohlasit o lidech, kteri tohle plati, ze jsou dementi, to je...demence..?
kdyz si to platit chtej,ja jim preci nebranim,je to jejich vec,pro me je to naprosto poruchovej motor,ptz dat do auta 3 turba je jaksi proti zivotnosti,a nikdo nemuze rikat ze ne a jinak o nemcich budu rikat ze jsou dementi,ptz jsou a navic mam souseda nemce a dalsich jich znam,ktery jsou,a prosimte me nenazyvej ***m, ja ti tak taky nerikam,dekuji
Je tak. Na zdejší diskuze si zvykla chodit jedna skupina méně chápajících, očividně mírně zbržděných, notně dementních, arogantních a hulvátských lidí jež se nás snaží zatáhnout do diskuze s nimi, jež je ale zbytečná ;-) A tady atanai je vzorovým příkladem těchto lidí.
ano jsem arogantni a hulvatskej,mam rad,kdyz mi to lidi rikaji,nejradeji mam,ale jak mi lidi zavidi prachy,jak ja se rad vytahuju s penezma,ale jestli je budes mit taky,preju ti je,budes taky takovej a budes rikat lidem jaky jsou chudaci..
Tak to je masakr!!!
Na tohle jsem čekal. Jak jde vidět, nic se tomu nevyrovná. Mám trochu obavy o tu spotřebu, ale na druhou stranu když to jede konstantně 100, moc se toho tam nepumpuje. Každopádně tohle bude raketa, obzvláště v řadě 5. Už i normální 30d jede výborně, tohle si nedovedu představit.
konstantně 100....hmmmmmmmm..... to je cca. 1% případů.... >:D a ano, spotřeba, v této kategorii bmw válí a nejvíc na papíře.... tím neříkám, že ve skutečnosti to není výborné, ale tomu papíru davaj hoši sežrat víc, než oko normálce je schopné uchopit....
Nepochybuju o kvalitach motoru, ale nespojil bych ho se slovem sport. K slovu sport tomu chybi minimalne dva valce. a dalsich 2tis otacek k omezovaci.
Ten kdo chce nejlepsi sportovni svezeni ve sve tride porad musi skonci v M5.
Ten kdo chce GTcko s lepsim dojezdem sahne po dieslu. Obe auta maji sve pro a proti, ale jen jedno je ///M (a druhe jen M Performance).
a jedna pohanena naprava navic a a a...
To nikdo nepopira, ale ani M5 neni zrovna lehkonoha a pritom se sni da pekne jezdit bokem >:D
Kazdopadne muj salek kavy to neni, za ty penize a s priblizne stejnym vykonem 1M coupe a ten mega navic nechat za benzin :-! a clovek si "zasportuje" urcite vic :yes:
Jen blazen "tomu" (cti BMW M550d xDrive) da prednost pred M5. Je snad logicke ze M5 budu srovnavat s jeho dieslovou alternativou od M performance a ne s X6... nemam ve zvyku michat jablka s hruskama. ;-)
:-! a uz urobili nieco s traktoroidnym prejavom motora :???? teda ked tam uz pchaju dalsie turba do motora ktory sa uz teraz trasie ako ratlik a mrmle ako zetor...Ale taha dobre - o tom potom
Když vidím M před číselným označením, tak mi hned vzpomene na starou dobrou M535i. Teď tam máme dečko, ale to je prostě dobou. Určitě jsem rád, že to je "jen" M Performance a ne žádná M5d. Auta se mi líbí a kupce určitě najdou. Navíc je to chytrý marketingový tah. Kolik lidí si koupí 530d nebo 535d a pak si ji nechá čipnout u Hamanna nebo jiných společností. A tady BMW utíkají peníze. Takže těmto lidem dají už v sérii výkon, který už by snad měl stačit.
Za mě :yes: pro BMW
ale prd, mi osobně dělá radost u 6v benzinu, když to umí jet za 7, ale koule mi netrhá, když je to kolem 40.... tu jde o techniku a možnost ;-) a taky jezdi cestou do prahy z ostravy pořád na pumpu.... no a když vidím tu cenu phm, tak je to přinejmenším psychologicky celkem přijatelné.... ;-)
Určitě se i pro tohle vymyslí nový program, ale myšlenku jsi pochopil, ne?
A c čurá... ehm dickym se nebav, to nemá smysl, to je takový americký petrumr, rozum někde pozapomněl a ne a ne si vzpomenout kde.
Jo máš pravdu. Zdejší fighty mezi korea fans, renault fans jež společně při každé příležitosti ryjí do VW fans mě fakt někdy dostávají.
Přitom pravdu nemá ani jeden, protože nejlepší auta dělá stejně BMW a M-B, ale pššššt bude to naše tajemství ;-) >:D
Nad spotřebou nejásejte, bude značně jiná než udávaná. U mé X6 dělá rozdíl oproti tabulkám cca 8 litrů. A přesto vám většina dealerů bude tvrdit opak. Ten kdo se v autech neorientuje může být pak smutný až si to přiveze domů.
V tom případě si mohl koupit x6 30d, protože zjevně neakceleruje.;-) Jednou když jsem jel podle limitů a dával si pozor a nepředjížděl jsem se dostal na cca 16L. Ale dvě předjetí a rázem seš na 18. Jezdim svižně, ale nikoliv systémem brzda plyn a podobně. Nevim, třeba dělám něco blbě.
Tak to bude tim ze jezdis jako zvire... ani se nedivim.
Kolega v sousedni firme ma X6 a jezdi pod 10 litru bezne:-) nutno podotknout ze ma naftu.. a moc to nehoni precejenom uz je to starsi pan :-)).
U benzinu jsou ty rozdily mezi udavanou spotrebou a realnou dost rozdilne.
Osobne zastavam nazor ze do rodinneho auta typu X5 a X6 patri nafta.
Tim nemyslim ze by se benziny nemely vyrabet.
Kazdopadne v BMW 5 by ten motor mohl mit dobrou spotrebu. Kdyz vemu v potaz ze ve trojce 335d jezdis po dalnici v pohode za 6-7 litru. Urcite minimalne o 60% nizsi pri slusnym jezdeni nez v M5 :-)))
S 530d jsem jezdil stejným tempem za 8.3. S X6 35d jsem jezdil za 14-15. Rozhodně co vím má v pětce ten 50i spotřebu o dost nižší, což bude dáno váhou a možná i aerodinamikou.
Všichni by měli mít radost! To, že si většina nyní nekoupí X6 s tímto motorem, neznamená, že třeba časem nekoupí ojetou 3 s dieselovým dvoulitrem a výkonem 200kW...protože TO bude výsledkem snažení a konkurenčního boje automobilek. Já rozhodně jásám nad biturbem Audi, triturbem BMW a i nad novým GL, ve kterém bude čtyřválec (!)...jen houšť a větší kapky, páč za chvíli bude stát kapka nafty korunu...
Delší dobu u mě převažuje názor, že BMW si kupuje zvláštní sorta lidí. Omyl, je to oficiální značka hňupů. Zákazník totiž svou kupní silou určuje směr budoucího vývoje, který je momentálně v *. Už to není o srdci, ale jen o tom, že je to "Báfko" a má ho i soused.
Soused co na to ma.
Ten co na to nema si koupi Hondu nebo Renault ;-)
Ten kdo si kupuje BMW, Hondu, Renault, VW atd.. si kupuje dopravni prostredek co ho dopravi z A do B.
Zalezi jen na jeho penezence jakou znacku si zvoli...Srdcem bys volil, kdyby vsechny auta staly stejne. ;-)
Při dnešních pestrých nabídkách lichvářů, nepředstavuje pro průměrného dělníka nákup E46 za 100 000 korun větší komplikaci. Btw: Honda nebo Renault nemusí nutně znamenat, že majitel nemá peníze. Ono je to často naopak, na rozdíl od typického českého Báfkaře.
Jo, ty jsi kupuješ jen nové V12 limuzíny a na víkendy kupé s V8, že? A ti ostatní s dieselem, jež zašlapávají pověst značky jsou odpad, že? Jsi k smíchu, zameť si před vlastním prahem a potom mluv. A ani to ti nejde :no:
Reakce na PARDA71BMW PRY FANS
Milí ceský primitive tve auta snu jsou jak jsem koukal na benzin M5 ATD >:D
Nekteri tyto auta maji ve snech a nekteri je vlastni >:D
A v nekterych zemich prijezd do spolecnosti v naftovem buhvikolik turbo je totalne out..
Ale jsou nektere jine zeme nejmenujme jake kde je to jedno >:D na motoru nezalezi musi byt pokud mozno usporny co nejvic (kupujici strasne trpi spotrebou) a tak si koupi i naftove chro chro pod kapotou aby provoz jeho firma nebo penezenka utahla.
Takze v jedne zemi je tento vuz napr. X5,X6 znamkou nejakeho spolecenskeho statusu a prisvistet mezi pratele a kamarady v nafte znamena jedinne...
Ostatni proste budou premyslet je opravdu na nasi urovni nebo to jen hraje a kouka na kazdou korunu a do klubu nepatri?
Ja vim je to pro majitele lux vozu v nafte neprijemne ale je to tak. >:D
Eu je a vychodni evropa je ale trochu jina ze ? >:D
Tak zdar u clanku se 4 sport turb BMW nafto chrocht
To teprve bude pokrok ze >:D a pojede za 3 litry >:-[]
Dobře si mě pobavil dicky. :yes: Není nad to přečíst si jak to vlastně chodí ( nebo by mělo podle tvých zásad chodit ) mezi smetánkou. >:D Uvažoval si o tom že ten chro chro auťák stojí třeba 6x tolik než tvůj luxusní benzín? odpovědět si umím sám. Nicméně vždy je dobré vyhnout se lidem kteří kastují ostatní na základě motoru.
JJ cely svobodny svet (mimo EU ) vam bude to 3 turbo zavidet a obcane budou primo vypisovat petice poslete nam je sem po tisicich chceme tez po ranu citit ten uzasny smrad a slyset ten luxusni uslechtili zvuk co snad jen rano toto auto vyluzuje chceme ten uzasny pokrok jaky maji v EU TEZ >:D
Vsichni se pretrhnou touhou vlastnit tříturbonaftožrouta >:-[]
Já nevím co budou dělat ostatní. Já osobně se v mezích zákona mohu rozhodovat jak chci. Já si ho nekoupím protože ho mám s nebzínovým motorem ale nevidím nic špatného na tom pokud někdo jiný ano. Nevadí mi ani že ty jezdíš v podstatě v dodávce. Každý máme jiné potřeby. Ale podle toho tvého vyjadřování se zdá že se svým autem vůbec spokojený nejsi. Nedovedu si představit jak pitomý a zakomplexovaný bych musel být abych se chodil vysmívat do diskuze majitelům vozů nižší třídy s jakým že to jezdí sráčem... 8-s
Ta moje dodavka ve v edici harley davidson stoji o 40 procent vic nez v usa tva X6 >:D
A i jine invektiv postkomunisticke primitiva z vychodni evropy me docela rozesmali >:D
A k memu autu? Mam uz treti generaci a sve auto miluji >:D u kazde generace spotreba mensi objem motoru se stale zvetsuje a zvuk je jako vzdy famozni .
Urcite lepsi nez mit vse turbo jako u vas a jeste to uvadet za nejak 3xturbo dies je pokrok..
Z nouze ctnost
Jo vlastne kterou jedete ted v Eu petiletku?
>:D >:D
Mám rád harley. Mám doma tři. I dodávka v edici Harley se mi líbí. Má ji tu několik dealerů motocyklů harley. Už jsem ti myslím jednou psal že mám domeček v těch tvých báječných státech a tak mě tou pohádkou o USA neopiješ. Naštěstí díky tomu vím že ne všichni amíci jsou jako ty. ( možná to bude tím přistěhovalectvím ) Nemám zájem a nebudu se tu s tebou přít o kravinách a ani se nesnížím k urážkám.
Ještě k těm harleyům - mám je rád, ale faktem je že kvalita jejich zpracování hodně pokulhává třeba za motocykly z Japonska.
Po technický stránce už jsou dobrý, třeba do night rod special dělalo motor porsche. Ale mají spoustu drobných vad kter ésice namají vliv na pojízdnost ale majitele motorky rozhodně nepotěší.
U všech nightrodů třeba zlobí palivoměr - u dealera už ti roky říkaj že je jim to líto ale továrna to neřeší. Chčije těsnění brzdový kapaliny a tím pádem je okolo něho oloupaná barva - opět neřeší. atd. atd. a to je rozdíl mezi smýšlením výrobců USA a třeba v DE.
O Victory jsem neuvoažoval, i když motorky mají pěkný alespoń co jsem viděl na výstavách. Na můj vkus jsou ale takové moc zdobené. Já jsem až na tyhle pitomosti s Harleyem spokojenej. Mám cesťák když chci svézt pani a pak night rod special předělanej na 145 koní...a nic takového victory pokud vím nenabízí.
Jo, jsou to pěkný motorky ale uvažoval bych o ní asi až bych byl o něco starší. V Čr je jich vidět minimum takže se ti aspoň neokouká..... Na night rodu točím 9tis otáček což je na tento druh motorky hodně, proto mě oslovuje. Byla to moje první motorka 1250 obsah a 125 koní v základu.
9 tisic? Tak to je hukot na tom vecku... :yes: Victorky maji vetsinou objem 1750 a vykon 90 - 100 koni. Moje 650 se s bidou dostane ve sportovnim modu na 8 tisic >:D
Jo 9. Je to dobrý že se s ním dá jet ostřeji. I jízdní vlastnosti má jiné než klasický harlej. Správnou sílu má v rozmezí 6-9 tis. Jezdím s klukama co mají bandity 1200, silnice... a podobně a nemám problém držet s nima krok... I když v ostrejch zatáčkách jsem samozřejmě limitovanej délkou, širokou zadní gumou a konstrukcí motocyklu takže silnici tam nemám sebemenší šanci stačit, i když na výjezdu není problém ji dojet. Je to taková sranda motorka...až na ten špatnej loupající se lak a jiný kosmetický vady.
Mně ta jeho snaha provokovat připomíná první třídu ZŠ. Když jsme se vraceli domů ze školy tak mi třeba spolužák řek: tvůj fotr je totálně na *, ten můj je lepší. A já na to to teda ne to tvůj fotr je na *. A takhle to mohlo jít hodiny a hodiny. Oba jsme toho rozumu v hlavě totiž moc neměli. ;-)
Faktem je, že toto chro chro auto ten tvůj ( zajisté pěkný ) náklaďák deklasuje jak zhlediska motoru, tak jízdních vlastností i techniky a interiéru. Samozřejmě je taky za jinou cenu takže ještě aby ne...ale když už to srvnáváě tak se musím zmínit.
Jako vždy jsi nic nepochopil. Mám rád benzín, ale v trošku jiné podobě než ty. Tu tvou přerostlou obludu bych nechtěl, taky na co bych ji měl. A jak zde již někdo řekl, podle tebe je nemístné mít luxusní auto v naftě, pro nás je třeba nemístné jet s pick upem, jako máš ty, s dětmi nebo do práce.
Taky ti říkám po několikáté, že tvé ucho by určitě nerozeznalo, jestli jede v 528i nebo 530d. Takže tlacháš nesmysly o něčem, ale nemáš absolutně potuchy o čem to vlastně mluvíš, neb tvé znalosti se zasekly někde v 90. letech, protože dnes se do luxusních vozů žádné chro chro diesely nedávají.
Taky ti říkám po několikáté, že měřit společenskou úroveň podle paliva pohánějící něčí vůz je stupidní. Ale já věřím, že podobný způsob myšlení může mít pouze zakomplexovaný hloupý balík- přistěhovalec, jehož v USA nikdo nebere vážně, tak si chodí léčit komlexy zde.
Jsi tady všem leda k smíchu a nikdo tě tady nebere vážně, ale to tvým komplexům nevadí, hm?
Tak jsem si to zase ze zvědavosti pročetl a neubránil se úsměvu nad zdejším výkvětem.
Kromě toho, že tu všichni teoretizují, coby kdyby, se tu stále dokola omílají 2 debilní argumenty...
1. Spotřeba u auta za 2-3míče nehraje roli? Ale hraje! Z vlastního okolí můži říct, že spousta lidí, kteří běžně 2milionové auta kupují prostě nejsou rozhazovační a myslí ekonomicky. Dopřeji si luxus a rychlost ale nebudu plýtvat. Pro tento přístup v životě asi mají úspěch a možnost tato auta kupovat. Sám tomu rozumím a po kombinaci benzínových 4tureb v GT-R a X6 možná jedna nafta z principu příjde (spíš ale nějaký japonský rekordní hybrid Mk.2) ;-)
Samozřejmně Ti, kteří mají a jsou těžcí petrolheadi, stejně koupí s lehkým pocitem viny biturbobenzín a kašlou na to >:D
2. Spolehlivost. To snad není možné, odsoudit k nespolehlivosti motor od jednoho z nejlpších výrobců ještě před tím, než vyjel z fabriky :-)
Osobně mám po X6 pro domácnost vyhlídle BMW 6 Gran Coupé 650Xi, ale pokud bude časem taky 650Xd, hmmm.... Asi bych ho projel a řekl ortel až pak :-!
Tys vybíral asi napoprve a dívej jak jsi dopadl :o)))
Ošklivá a zastaralá 6ka a podmotorovaná Z4. 2x vedle :o)))
Ale vážně, není to krásné moct si koupit co chceš?
Já mám naštěstí všechna auta ještě zánovní, ale těšit se a vybírat je přece fajn zábava i když dopředu... To mi nevezmeš :-!
Gran Coupe před tím nebylo a teď určitě vyhrává, nahradilo Panameru >:D
Teda kdyby bylo po mém, už dávno je doma nové Quattroporte GTS, ale zadokolku prý ne :no:
PS.: Pro mně je psychický limit pro výměnu vozu 80tisíc mnou od novoty najetých km. Do té doby se ještě auta chovají poměrně jako nová. Voní, nevržou a netahají tak ve vyjetých kolejích >:D
Ten 4,4V8 450PS? Nebo Triturbo? >:D
No já nevím >:D
Jak psal ten chudák výše, já jen sním...
Ale jednoho dne bude muset něco nového přijít a chci být připraven ;-)
A když ne, koho by i tak nebavilo takhle jednou za čas zapřemýšlet :-!
Měl jsem na mysli to triturbo, ostatně vedení BMW by bylo hloupé, kdyby jej nenabídlo i v šestkové řadě.
Jsi trošku filozof ;-) Taky se moc těším, až si jednou budu moct vybrat auto a nebýt při tom omezen studentským rozpočtem.
Ohledně té diskutované spolehlivosti...z vlastní zkušenosti vím že turbo u BMW nerovná se turbo u VW. Osobně jsem vlastnil 2ks 530d 1ks 535d. Prodáno po 120-150tis km. Za tu dobu jednou odešlo čidlo protiprokluzu. Koupili si je ode mně kamarádi a dnes mají najeto přes 300tis a nikdo z nich ani neví že má v autě nějaké turbo. Naproti tomu u VW 3ks vždy mezi 100-120 tis km výměna turba+váhy vzduchu. Samozřejmě je to jen má zkušenost a nevydávám ji za celosvětovou statistiku. U X6 50i též o žádném turbu nevím a má najeto přes 100 tis. bez závady.
A není to tím, že s BMW jezdí řidiči, které to baví a rozumí tím pádem víc autům, zatím co s VW jezdí řidiči, kteří řídit musí a dostali drožku, na které se mstí? ;-)
Tak to už v té síni dávno jsem, protože já se skutečně chovám stejně ať mám soukromé auto ( služebá kse mnikdy nezažil ), nebo třeba předváděčku či auto z půjčovny. A není to proto že bych byl automobilovej Mirek Dušín, prostě si jen nemužu pomoct.
Musím se VW zastat, resp. ne VW, ale těch tisíců turbíček, co v TDI pošly. V drtivém množství případů za to mohl úžasný long life servis TDI motorů, kde se mění olej v intervalu 50tis. km no a PD motor extrémně závislý na kvalitu oleje šel ho dáje a s ním i turba, jež se olejem mažou a chladí. A když byl olej na prd, šly do kytek turba jak na běžícím páse... Znám Tourana 1.9TDI PD, který při 130tis. km měl teprve třetí olej, ale i třetí turbo >:D
Jinak souhlas, znám spoustu lidí s různýma 330d a 530d a problém s turbem nikdy neměli.