Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M Performance: Vznětový třílitr s třemi turby oficiálně (280 kW)

David Bureš David Bureš 26. 1. 2012 • 17:54
49
277
Zobrazit náhledy (49)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Dlouho očekávaný motor bude dostupný pro řadu 5 a modely X5/X6; ve všech případech je kombinován s pohonem všech kol xDrive.

Mnichovská divize M GmbH nedávno oznámila vznik nové produktové řady nazvané BMW M Performance Automobiles, krátce na to zveřejňuje první informace o automobilech této řady. BMW M550d xDrive se u německých prodejců objeví 12. května 2012, X5 M50d a X6 M50d budou následovat 16. června.

Tato trojice automobilů se shoduje svým motorem, kterým je delší dobu očekávaný, nově vyvíjený vznětový řadový šestiválec s třemi turbodmychadly a vstřikováním common-rail. Agregát o objemu 2993 cm3 je naladěn na 280 kW (381 k) při 4000–4400 min-1, vrchol točivého momentu 740 Nm je dostupný při 2000–3000 min-1.

Motor bude v těchto modelech kombinován s osmistupňovým automatem a systémem pohonu všech kol xDrive. Spotřebu paliva pomáhá snížit funkce Auto Start-Stop a mód Eco Pro.

Sedan M550d xDrive zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,3 litru paliva na 100 km. Praktičtější verze Touring je na stovce za 4,9 sekundy, udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 6,4 l/100 km.

BMW X5 M50d sprintuje z 0-100 km/h za 5,4 sekund, jeho kombinovaná spotřeba paliva je 7,5 litrů na 100 km. X6 M50d akceleruje na stovku za 5,3 s, jeho spotřeba nafty v kombinovaném cyklu činí 7,7 l/100 km. U všech automobilů je maximální rychlost elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Ve výbavě automobilů nebudou chybět typické prvky od divize M GmbH, automobily tak mimo jiné budou mít sportovně nastavený podvozek. M550d xDrive Touring a X5/X6 M50d pak mají na zadní nápravě vzduchové odpružení.

Známý je i design aut s prvky M, ať už agresivnější nárazníky nebo aerodynamická zrcátka, vzadu však nebude čtveřice kulatých výfuků, ale dvojice lichoběžníkových. BMW M550d a X5 M50d budou mít standardně 19palcová kola z lehkých slitin, X6 M50d bude obuta do větších 20palcových kol. Také uvnitř se objevují detaily s logem M, sportovní kožený volant či čalounění využívající alcantaru.

BMW M550d xDrive bude v Německu stát 80.800 euro (v přepočtu cca 2.052.000,- Kč), kombi bude o 2.950 euro dražší. Za X5 M50d naši západní sousedi zaplatí 82.300 euro (zhruba 2.090.000,- Kč, X6 M50d je přijde na 85.800 euro (2.179.000,- Kč).

Obě karosářské varianty BMW M550d xDrive budou vyráběny v továrně Dingolfing, kde vznikají ostatní modely řady 5, řada 6 a řada 7. BMW X5 M50d a X6 M50d budou vyjíždět z americké továrny Spartanburg.

Světová výstavní premiéra této čtveřice automobilů proběhne na letošním ženevském autosalonu, který proběhne mezi 8. a 18. březnem.

Podle Friedricha Nitschkeho, prezidenta divize M GmbH jsou cílovými zákazníky nové řady takoví řidiči, kteří chtějí od svého automobilu více emocí a vyšší výkon, ale zároveň se nechtějí vzdát jeho každodenní použitelnosti.

BMW M Performance - technické údaje nabízených modelů
ModelX6 M50dX5 M50dM550d xDrive TouringM550d xDrive
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]280/4000-4400280/4000-4400280/4000-4400280/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]740/2000-3000740/2000-3000740/2000-3000740/2000-3000
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,35,44,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,77,56,46,3

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Parda71 (BMWfans)
Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
| 28. 1. 2012
Ano, byla to královská hovadina, jež poslala do kytek hodně turb, motorů, ale i dříve neprůstřelnou pověst o spolehlivosti TDI motorů.
Avatar - Hammunasakra
Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
| 28. 1. 2012
Takže NE "se VW zastat", ale připomenout že "BIG BUBOST (s těmi 50ti tisíci km) vymysleli" (za což ta turba opravdu NEmohou ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
| 28. 1. 2012
Musím se VW zastat, resp. ne VW, ale těch tisíců turbíček, co v TDI pošly. V drtivém množství případů za to mohl úžasný long life servis TDI motorů, kde se mění olej v intervalu 50tis. km no a PD motor extrémně závislý na kvalitu oleje šel ho dáje a s ním i turba, jež se olejem mažou a chladí. A když byl olej na prd, šly do kytek turba jak na běžícím páse... Znám Tourana 1.9TDI PD, který při 130tis. km měl teprve třetí olej, ale i třetí turbo >:D

Jinak souhlas, znám spoustu lidí s různýma 330d a 530d a problém s turbem nikdy neměli.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
| 28. 1. 2012
Měl jsem na mysli to triturbo, ostatně vedení BMW by bylo hloupé, kdyby jej nenabídlo i v šestkové řadě.
Jsi trošku filozof ;-) Taky se moc těším, až si jednou budu moct vybrat auto a nebýt při tom omezen studentským rozpočtem.
Sídlištní sen - Bávo v naftě, voe!
| 27. 1. 2012
Tak to uz neni bambule, to je megabambule! >:D

My uz mame (s batuzkem) par letovisek projetych (ta Francouzska nam ale chybi), ktomu i parkrat Alpy, a lakaji nas nezname kraje...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku