Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M Performance: Vznětový třílitr s třemi turby oficiálně (280 kW)

David Bureš
Diskuze (277)
Dlouho očekávaný motor bude dostupný pro řadu 5 a modely X5/X6; ve všech případech je kombinován s pohonem všech kol xDrive.

Mnichovská divize M GmbH nedávno oznámila vznik nové produktové řady nazvané BMW M Performance Automobiles, krátce na to zveřejňuje první informace o automobilech této řady. BMW M550d xDrive se u německých prodejců objeví 12. května 2012, X5 M50d a X6 M50d budou následovat 16. června.

Tato trojice automobilů se shoduje svým motorem, kterým je delší dobu očekávaný, nově vyvíjený vznětový řadový šestiválec s třemi turbodmychadly a vstřikováním common-rail. Agregát o objemu 2993 cm3 je naladěn na 280 kW (381 k) při 4000–4400 min-1, vrchol točivého momentu 740 Nm je dostupný při 2000–3000 min-1.

Motor bude v těchto modelech kombinován s osmistupňovým automatem a systémem pohonu všech kol xDrive. Spotřebu paliva pomáhá snížit funkce Auto Start-Stop a mód Eco Pro.

Sedan M550d xDrive zrychlí z 0-100 km/h za 4,7 sekundy, v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,3 litru paliva na 100 km. Praktičtější verze Touring je na stovce za 4,9 sekundy, udávaná kombinovaná spotřeba paliva je 6,4 l/100 km.

BMW X5 M50d sprintuje z 0-100 km/h za 5,4 sekund, jeho kombinovaná spotřeba paliva je 7,5 litrů na 100 km. X6 M50d akceleruje na stovku za 5,3 s, jeho spotřeba nafty v kombinovaném cyklu činí 7,7 l/100 km. U všech automobilů je maximální rychlost elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Ve výbavě automobilů nebudou chybět typické prvky od divize M GmbH, automobily tak mimo jiné budou mít sportovně nastavený podvozek. M550d xDrive Touring a X5/X6 M50d pak mají na zadní nápravě vzduchové odpružení.

Známý je i design aut s prvky M, ať už agresivnější nárazníky nebo aerodynamická zrcátka, vzadu však nebude čtveřice kulatých výfuků, ale dvojice lichoběžníkových. BMW M550d a X5 M50d budou mít standardně 19palcová kola z lehkých slitin, X6 M50d bude obuta do větších 20palcových kol. Také uvnitř se objevují detaily s logem M, sportovní kožený volant či čalounění využívající alcantaru.

BMW M550d xDrive bude v Německu stát 80.800 euro (v přepočtu cca 2.052.000,- Kč), kombi bude o 2.950 euro dražší. Za X5 M50d naši západní sousedi zaplatí 82.300 euro (zhruba 2.090.000,- Kč, X6 M50d je přijde na 85.800 euro (2.179.000,- Kč).

Obě karosářské varianty BMW M550d xDrive budou vyráběny v továrně Dingolfing, kde vznikají ostatní modely řady 5, řada 6 a řada 7. BMW X5 M50d a X6 M50d budou vyjíždět z americké továrny Spartanburg.

Světová výstavní premiéra této čtveřice automobilů proběhne na letošním ženevském autosalonu, který proběhne mezi 8. a 18. březnem.

Podle Friedricha Nitschkeho, prezidenta divize M GmbH jsou cílovými zákazníky nové řady takoví řidiči, kteří chtějí od svého automobilu více emocí a vyšší výkon, ale zároveň se nechtějí vzdát jeho každodenní použitelnosti.

BMW M Performance - technické údaje nabízených modelů
ModelX6 M50dX5 M50dM550d xDrive TouringM550d xDrive
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2993299329932993
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]280/4000-4400280/4000-4400280/4000-4400280/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]740/2000-3000740/2000-3000740/2000-3000740/2000-3000
Max. rychlost [km/h]250250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,35,44,94,7
Komb. spotřeba [l/100 km]7,77,56,46,3

David Bureš
Diskuze (277)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 15:07
Re: Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
Ano, byla to královská hovadina, jež poslala do kytek hodně turb, motorů, ale i dříve neprůstřelnou pověst o spolehlivosti TDI motorů.
Avatar - Hammunasakra
28. 1. 2012 11:35
Re: Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
Takže NE "se VW zastat", ale připomenout že "BIG BUBOST (s těmi 50ti tisíci km) vymysleli" (za což ta turba opravdu NEmohou ;-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 00:07
Re: Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
Musím se VW zastat, resp. ne VW, ale těch tisíců turbíček, co v TDI pošly. V drtivém množství případů za to mohl úžasný long life servis TDI motorů, kde se mění olej v intervalu 50tis. km no a PD motor extrémně závislý na kvalitu oleje šel ho dáje a s ním i turba, jež se olejem mažou a chladí. A když byl olej na prd, šly do kytek turba jak na běžícím páse... Znám Tourana 1.9TDI PD, který při 130tis. km měl teprve třetí olej, ale i třetí turbo >:D

Jinak souhlas, znám spoustu lidí s různýma 330d a 530d a problém s turbem nikdy neměli.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
28. 1. 2012 00:03
Re: Kolik je tu reálných kupců těchto aut?
Měl jsem na mysli to triturbo, ostatně vedení BMW by bylo hloupé, kdyby jej nenabídlo i v šestkové řadě.
Jsi trošku filozof ;-) Taky se moc těším, až si jednou budu moct vybrat auto a nebýt při tom omezen studentským rozpočtem.
27. 1. 2012 19:27
Re: Sídlištní sen - Bávo v naftě, voe!
Tak to uz neni bambule, to je megabambule! >:D

My uz mame (s batuzkem) par letovisek projetych (ta Francouzska nam ale chybi), ktomu i parkrat Alpy, a lakaji nas nezname kraje...