Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M6 s manuální převodovkou? Možná se dočkáme

Zájemci o nejostřejšího zástupce řady 6 si možná budou moci vybírat mezi automatickou a manuální převodovkou.
Zpět na článek
3. 6. 2012 08:44
3. 6. 2012 11:11
3. 6. 2012 12:21
3. 6. 2012 12:54
3. 6. 2012 12:57
3. 6. 2012 11:57
3. 6. 2012 12:09
3. 6. 2012 13:04
3. 6. 2012 13:10
3. 6. 2012 13:23
3. 6. 2012 14:54
3. 6. 2012 20:12
4. 6. 2012 19:55
4. 6. 2012 13:11
4. 6. 2012 20:02
4. 6. 2012 20:34
4. 6. 2012 21:04
4. 6. 2012 21:23
5. 6. 2012 09:11
3. 6. 2012 12:37
3. 6. 2012 12:45
3. 6. 2012 12:51
3. 6. 2012 13:01
3. 6. 2012 15:01
3. 6. 2012 15:40
3. 6. 2012 15:47
3. 6. 2012 12:39
3. 6. 2012 12:46
3. 6. 2012 12:40
3. 6. 2012 15:08
3. 6. 2012 15:42
4. 6. 2012 12:40
3. 6. 2012 14:57
3. 6. 2012 17:51
3. 6. 2012 17:59
4. 6. 2012 07:22
4. 6. 2012 10:50
4. 6. 2012 13:40
3. 6. 2012 08:44
MT
To je stejně sranda, ve vysmívaných USA už snad mají víc aut s manuálem než tady. >:D Jen by mě zajímaly příčiny, jestli je to kvůli nižší spotřebě (nižší pokuty za emise pro automobilku), nebo jestli zákazníci změnili přístup k těmto autům. V USA to asi berou jako sportovní vozy, tady je to spíš GT na rychlé přesuny po dálnici.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - boost.
3. 6. 2012 11:11
Re: MT
Jeden zástupce BMW pro USA to vysvětloval tím, že ve Státech je sice automat hodně oblíbený, ale taky tam je docela velký počet hardcore příznivců manuálních převodovek. V Evropě se karta obrací, většina prodaných 911 má PDK...
3. 6. 2012 12:21
Re: MT
To je právě zarážející, že v USA je větší poptávka po manuálech u těchto aut. Jak už jsem psal, vysvětluji si to tím, že M5, 911 a spol. lidi berou spíš jako stylovku, co je rychle přepraví po dálnici, než že by si to kupovali vyloženě na sportování.
3. 6. 2012 12:54
Re: MT
Napadla mě ještě jedna věc, která třeba funguje v jiných odvětvích, schválně by to chtělo vyzkoušet... Co by se stalo s prodeji, kdyby byl manuál za příplatek, tudíž dražší než automat, který by byl v základu? >:D
3. 6. 2012 12:57
Re: MT
Podobně to bylo u M5. Manuál se objevil jako položka příplatkové výbavy, ale byl myslím za 0 € (takže to není úplně ono). SMG zůstala standardem.
Avatar - Ham.
3. 6. 2012 11:57
Re: MT
Jestli ono to není tím, že Evropa vyvinula automaty které jsou daleko schopnější tudíž vhodnější pro motosport než jakýkoliv manuál a v US je to naopak, proti líným automatům, které se tam hromadně používají, je dobrý manuál vrchol sportovnosti. Však oni do evropského pohledu časem dorostou. Stačí se podívat na klíčová odvětví motosportu v US a v EU a je hned také ledacos jasnější.
>:-[]
3. 6. 2012 12:09
Re: MT
Automaty vhodnější pro motorsport? O čem je řeč? Ve všech speciálech jsou přeci sekvenční manuální převodovky, ne? Případně elektronicky řízené, že stačí jen tlačítko.
Jinak třeba ta M6 se tam bude prodávat s líným americkým automatem, nebo jak si to mám vysvětlit tu první větu? Tam přeci mají taky možnost si do auta dát ten úžasný automat, tak proč to tak nedělají? Vůbec nevím, proč do toho mícháš automaty ostatních aut, já jsem vznesl otázku, proč si v USA dávají do M6 radši manuál než automat - mnohem víc než v "méně automatizované" Evropě. To je naprosto nezávislé na tom, co je za automaty v jiných autech.
Avatar - Ham.
3. 6. 2012 13:04
Re: MT
Neřeším konstrukci, ale u mě je převodovka v F1 automat, má zařazené dva stupně, není potřeba spojka, řadí se tlačítkem, všechnu práci děla elektrohydraulika. Z hlediska ovládání při sportovní jízdě se nijak neliší třeba od pdk v Porsche nebo automatu ve Ferrari (to že tyto umí navíc automaticky generovat povel k přeřazení je nezajímavý detail protože vždy umožňují "manuální mód" a převodovka F1 by uměla samozřejmě automaticky řadit také bez problémů ovšem v pravidlech je, že impuls k řazení musí dávat jezdec).
3. 6. 2012 13:10
Re: MT
No dobře, není to úplně přesné, ale budiž. A co ten zbytek?
Avatar - Ham.
3. 6. 2012 13:23
Re: MT
Pořadí Evropana ohledně vhodnosti jednotlivých převodovek pro sportovní jízdu je následující:
- klasický pomalý málostupňový automat
- manuální převodovka
- rychlý automat který především dokáže řadit daleko rychleji než manuál, protože rychlost to je oč tu běží při motosportu

Pořadí Američana:
- klasický pomalý málostupňový automat
- manuální převodovka
Na moderní automat Amík doroste tak za 5 let až zjistí, že je nedostižně rychlejší než manuál.

>:-[]
3. 6. 2012 14:54
Re: MT
A proč si ten automat v M5 či 6 nekupují už teď, když je tam k dostání také?

(snad už se k tomu konečně dostaneme)
Avatar - Ham.
3. 6. 2012 20:12
Re: MT
Ale oni si automat kupují, a z velké části. Ti co si jej zatím nekupují jsou řekněme ti co znají typický americký automat a vědí, že pro sportovní jízdu je zcela nevhodný a zároveň ještě neobjevili schopnosti moderních dvojspojek, prostě vývoj v US je jen trochu za Evropou.
4. 6. 2012 19:55
Re: MT
Tomu já věřím, že ten automat tvoří i tak velkou část prodejů, ale kupodivu pořád menší než v Evropě. Ale dobře, napsal už konečně nějaký návrh na ten důvod a sice ten, že kupci si to v tom automatu asi ani nevyzkouší, jsou hloupí a hned bez rosmyslu berou manuál. Když myslíš...
Avatar - white label
4. 6. 2012 13:11
Re: MT
Píšeš "sekvenční manuální převodovka", ano, ale co je taková dvojspojka v principu jiného, než robotizovaný/automatizovaný manual? U těchto převodovek se dnes píše, jako o automatech z uživatelského hlediska (absence spojkového pedálu), nikoli z pohledu/principu konstrukce.
Pro mě je proto velmi často argument celkové "nezábavnosti" řízení (nikoli řazení) vozu bez klasické MT, postavený na "argumentu", že za mě jen něco "vyšlápne" spojku (v manuálním módu dávám povel k přeřazení sám), nostalgicky směšný a místy až pozérský.
4. 6. 2012 20:02
Re: MT
Samozřejmě že to lze přepnout do sekvenčního módu, kdy té převodove dám povel tlačítkem já, kdy má přeřadit. Já se však ohrazoval vůči tomu, že v závodních autech jsou používány automaty. To je tak težké udržet linku? To je pořád dokola tady...

Jinak u dvojspojky bys těžko vyšplapoval spojku, tam to musí být eletronicky řízené a je to pochopitelně snažší i rychlejší, to však není vždy kupcem vyžadováno a nebo za to jednoduše nechce připlácet.
Avatar - white label
4. 6. 2012 20:34
Re: MT
To je tak těžké udržet linku? Pokud se ty ohrazuješ, že v závodních vozech/speciálech není automat (a z konstrukčního hlediska/principu opravdu není), pak se stejně tak já ohrazuji proti označení dvojspojky (robotizovaného manuálu), jako automatu. ;-)
Těžko vyšlapovat spojku především všude tam. kde není pedál spojky... :-)
4. 6. 2012 21:04
Re: MT
Automat je od toho, že za tebe řadí automaticky nějaký počítač a tento režim pokud vím tyto převodovky mají. To, že jsou různé typy automatů (CVT, převodovky s hydraulickým měničem) je zas věc jiná.

Jinak se omlouvám za podrážděnou reakci, ale tady je to fakt často "jeden o voze, druhý o koze". Vůbec se nereaguje na to, co ten druhý napsal, místo toho se začnou rozvíjet nějaké úplně jiné teorie, které s tím nemají nic společného, překrucuje se apod. A často jen za účelem toho druhého zesměšnit.
Avatar - white label
4. 6. 2012 21:23
Re: MT
Omlouvat se nemusíš, on ten "slovní fotbal" je často součástí těchto diskusí a pokud je to v matinelech slušnosti/nevulgárnosti, pak to může být i zábavné...
Ano, pro běžný provoz mají i robotizované/automatozované manuály (jako je třeba dvojspojka) také automatický režim, ale ten přece používat nemusíš... ;-)
Většině těch "MT puritánů" chybí nejvíc právě ta klasická manuální spojka (třetí pedál), kterou ovšem nemá ani většina těch dnešních závodních speciálů.
5. 6. 2012 09:11
Re: MT
To mně se zas hrubě nelíbí... No nic. >:D

Spojku mají, ale používá se víceméně jen pro rozjezd. Řazení je pak bezsynchronní a použití spojky je pak na tvé volbě, jestli chceš šetřit auto, což je celkem běžná praxe, když už se nikam neženeš. V podstatě jsou to klasické manuály, jen je mechanismus řazení předělaný z H na pohyb dopředu-dozadu. Vrcholné discipliny jako F1, DTM a spol. jsou zase jinde, kde je fakt jen tlačítko a všechno to dělá za tebe, což odpovídá manuálním režimům těchto automatů, což ja samozřejmě rychlejší a pohodlnější. Navíc je snaha od těchto systémů upouštět, aby se více zapojoval jezdec - např. nová WRC.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2012 12:12
Re: MT
Ano, někdy lze číst po fórech plačky bychařů nad absencí manuálů u Ferrari. Jenže proč by Italové draze vyvíjeli manuál, když by měl podíl na prodejích v řádech jednotkách procent? Kdo se jednou sveze v sekvenci opravdu rychle, tak mu manuál přijde jako zbytečnost.
3. 6. 2012 12:37
Re: MT
Ještě 430 měla manuál. Jenže v kabině vypadal mému oku otřesně. Zato manuál v Gallardu... nádhera. Spyder, klacek a desetiválec, co víc chtít. A příjemný bonus byl, že e-gear nebyla zrovna nejlepší převodovka, takže člověk o nic nepřišel.
3. 6. 2012 12:45
Re: MT
Ono mít ve Ferrari převodovku jak z formule 1 samozřejmě má svou logiku. >:D Obzvášť když jsou ve své třídě snad nejlepší na světě. Asi je škoda, že nemají i manuál, ale takhle je to bezesporu rychlejší a pokud není poptávka, je to zcela pochopitelné. Z mé strany se také nejednalo o kriziku automatu, nýbrž o údiv nad tím, že v USA chtějí u něčeho víc manuálů jak v Evropě.
3. 6. 2012 12:51
Re: MT
Jenže Ferrari jde cestou honění se za čísly. Což je trošku škoda. A Lambo bude nejspíš následovat, což je asi ještě větší škoda. Pak samozřejmě dvouspojka dává smysl. U Gallarda jsem měl manuál rád, protože byl dobrý a tomu autu seděl. Do nasupeného technicistního Ferrari, které chce dělat kolo za kolem, se moc nehodí.

Jinak tě chápu, stejnou reakci jsem měl před lety, když to oznámili u M5.
3. 6. 2012 13:01
Re: MT
Pravda je, že ideálně bych si mohl vybrat před cestou. >:D Prostě jsou situace, kdy bych pro manuál zabil. ;-) Na druhou stranu, někdy je sranda cvakat pádly. Kdybych měl v téhle třídě postavit ideál, bylo by to Gallardo Spyder 550-2 s manuálem. :*)

Jinak 550-2 je další auto, které má v USA manuál a v Evropě automat.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2012 14:38
Re: MT
Ano, F430 měla manuál a ten tam měl podíl nějakých 15% pokud si dobře pamatuju. Tudíž logické, že u 458 už volba převodovky není.
3. 6. 2012 15:01
Re: MT
Manuál má i Calfornia a 599 (ještě jde koupit nová, tak ji zmíním) :-)
3. 6. 2012 15:40
Re: MT
I California? To jsem ještě neviděl. Nicméně u ní většina lidí ani neví, že se dá koupit jako 2+2 i jako 2+0 s lavicí pro zavazadla, takže to asi žádný hit nebude. :-)
3. 6. 2012 15:47
Re: MT
Tak jsem se na to rychle běžel podívat a dokonce to vypadá i dobře. A je v nabídce už od roku 2010. Jak mi to mohlo utéct? :-(
Avatar - Ham.
3. 6. 2012 12:39
Re: MT
Ano, přesně tak. Názory nebo požadavky zdejších bychařů se žádný výrobce sportovních aut řídit nebude. Když se v US najde pár nostalgiků tak jim ten manuál BMW klidně levou zadní dodá, když zjistí, že není zájem tak ho samozřejmě ani nebudou vyvíjet. Tyto rádoby zaručené zprávy se mimo jiné vypouští za účelem průzkumu trhu. Tedy nikoliv proto aby automobilky zkoumaly kolik je bychařů na auto.cz kteří nemají šušně ani na M6 od Buraga, ale proto aby zjistili odezvu přímo ve svých salónech od existujících nebo potencionálních kupců.
3. 6. 2012 12:46
Re: MT
Záleží, co od toho auta člověk chce. U Gallarda nebo i R8 bych pořád dal přednost manuálu. Gallardo, hlavně ze začátku, nebylo stroj pro nahánění časů a převodovku mělo opravdu příjemnou, takže mi to tak nějak šlo k sobě. Zvuk, který vydávala při řazení, byl alespoň pro mne návykový. Tedy pokud umíš jezdit s desetiválcem aniž bys měnil spojky jak ponožky.
3. 6. 2012 12:40
Re: MT
Bylo to tak i v minulé generaci M5 a M6. Auto začalo se sekvenčkou, po nějakém roce oznámili, že v Severní Americe nabídnou manuál pro velký zájem u M5, a nakonec si mohl mít manuál i v Evropě. Jen to trvalo. Evropě chybí ti hardcore nadšenci. Možná je má, ale nemají peníze. >:-[]
3. 6. 2012 15:08
Re: MT
:yes:
U M5 by mi manuál ani nechyběl...
Ale u čehokoli sportovnějšího to nechci ani vidět...jo, s kvedlačkou jsem pomalejší, méně konzistentní v jízdním stylu, ale skvěle se bavím...a o to tu jde především.

458 mi přijde jako auto vyrobené proto, aby bylo "nej"...a "nej" výkonů běžný řidič s manuálem nedosáhne. Ale stejně to je škoda. :-)
3. 6. 2012 15:42
Re: MT
Jo, to jsem tu psal. Proto mi to sedělo u Gallarda, které na honění časů prostě nebylo. To bylo správně střelené Lambo, hlavně na konci života ve verzi 550-2. To je auto, u kterého se mi sbíhají sliny a třesou kolena. Obzvláště jako Spyder. Ne kvůli promenování, ale kvůli té extra porci V10 soundtracku. :*)
Avatar - white label
4. 6. 2012 12:40
Re: MT
Věřím, že zrovna ty dobře víš, že M5ka není zrovna typické auto pro hardcore nadšence a MT (kterou máš i v nicku) rozhodně není to, co by to "zachránilo", takže logiku má MT v dnešní M5 (a v dnešní době dvojspojek) poměrně velmi malou. ;-)

Jinak s těmi penězi máš samozřejmě pravdu, z té hrstky, co by do M5 volilo manual bude solventních zákazníků opravdu velmi! málo, ale to platí poměrně obecně, když si totiž přečteš názory na zdejší diskusích a zkonfrontuješ to s naší silniční realitou, pak tady buď diskutjí převážně ti, co nemají na to, co chtějí, nebo ti, co ještě ani nemají řidičák... :-)
3. 6. 2012 14:38
Re: MT
On je to docela paradox. V USA je tradice, že silná auta mívají manuál. Myslím, že to začalo v 60. letech v éře muscle cars, kdy tato varianta byla naprosto běžná. Ona celá automobilová kultura je tam naprosto jiná. Lidé si tam staví auta doma v garáži, není problém najít firmu, která vám vyrobí motor a převodovku na zakázku, takže opravdový fanoušek ani nad automatem neuvažuje.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 6. 2012 14:40
Re: MT
Ano, muscle cary měly obyčejně automaty, ale vrcholné verze nabízely i automat. Upřimně jsem se tomu divil, když jsem to viděl.
3. 6. 2012 14:57
BMW...
jsou pro mě poslední dobou velký zklamání...Ikonická sportovnost se z nich vytrácí čím dál víc.Jen aby na tu univerzálnost aut brzo nedoplatili.
Rozbalit vlákno
4
3. 6. 2012 17:51
Re: BMW...
Pokud se to víc prodává, asi je to jediné, co je zajímá... btw. to o čem se zmiňuje článek už bylo v předchozí, generaci M5/6, nicméně cca rok jsem hledal na ebay M5 s manuálem k dovozu do ČR a nebyla tam ani jedna... takže ono to moc horký nebude ani v US..
3. 6. 2012 17:59
Re: BMW...
Nevím, kdy to přesně bylo, ale časem se objevila možnost manuálu přímo v německém konfigurátoru. Takže jsi nemusel nic dovážet z poza louže.
4. 6. 2012 07:22
Re: BMW...
To se mi moc nezdá. Procházel jsem rok v kuse mobile.de a neviděl jsem ani jeden kus. Vzhledem k poruchovosti SMG se mi nezdá, že by to aspooň někdo nekoupil. Pak jsem ještě sledoval M3 V10 a ani tu nikdo nedělal v manuálu... to byla škoda, ten motor se mi moc líbil.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
5. 6. 2012 09:49
Re: BMW...
M3 V10? Tu dělalo leda Hartge pokud se nepletu, samozřejmě se SMG. Ale jednu M3 V10 s manuálem tady mám ;-)
[odkaz]
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 10:50
Manuál
v M5 nebo M6 je prostě minulostí. Vždycky mě dojme tohle vzdychání "puristů", kteří bohužel nechápou, jaké místo v modelovém portfoliu bmw tahle auta mají. Nejspíš to bude samotnou prezentací, promo videa z okruhů, novinářské prezentace na okruzích, což pak vede k představě internetovým diskutérů, že M5 je okruhový nástroj a jedině manuál atd. To je ovšem nesmysl, jsou to auta, která jízdu na okruhu důstojně zvládnou, ovšem primárně jsou to přemotorované (v kladném slova smyslu) varianty obyčejných sedanů. Prostě autobánový bič na ryzí sporťáky, za tímto účelem tato kategorie vznikla a takto stále funguje. Proto i technika musí kopírovat vývoj, pět set koní v manuálu může být fajn prohánět jedno dopoledne na ringu, ale jezdit takovým autem v denním provozu (při jeho současné hustotě) je prostě vopruz. A vopruz za tři mega si nikdo nekoupí. Nehledě na to, že smysluplně ukočírovat těch 500 koní i na okruhu vyžaduje snahu a jistou dávku zkušenosti či nadání a odpovídající automat, resp. sekvence dovolí dostat se k limitům mnohem blíže. Takle silné auto s předpokladem svého většinového využití coby dálničního letadla neuspokojí svého řidiče s manuálem více než se špičkovou variantou současné generace dvojspojky. Jinými slovy, možná bych věřil třeba takovému Stuckovi, že se líp pobaví v nové M5 s manuálem, 99% procentu řidičské populace nikoliv.
Rozbalit vlákno
5
4. 6. 2012 11:01
Re: Manuál
:yes: Vidím to velmi podobně, tahle auta si lidi kupují jako dálniční rakety a podle toho pak vypadá i přístup výrobce.
Avatar - white label
4. 6. 2012 11:29
Re: Manuál
Naprosto výstižné! :yes:
Manuály v takových vozech milují především diskusní teoretici hrající si na ty Stucky, přičemž 99% z nich nemá s podobným vozem s moderní dvojspojkopu jedinou reálnou zkušenost.

P.S. Každý správný místní diskusní tvrďák se bez manuálu "nepobaví" ani v SS, chlapáci BY prostě kupovali MT v jakémkoli případě... >:-[]
Avatar - Dinar
4. 6. 2012 13:40
Re: Manuál
Měl jsem zas po nějaké době možnost projet se po příhodné silnici v caymanu S, a to je přesně auto, které bych si pořád ještě pořídil raději s manuálem, a vzal bych rovnou základní verzi, esko netřeba. Tam je to mechanické propojení všech prvků tak cítit, že i tak dobrá dvojspojka jakou má porsche to auto prostě otupuje. Ale takovou 911 turbo si v manuálu představit neumím. ;-)
Avatar - white label
4. 6. 2012 13:54
Re: Manuál
Tomu rozumím, ono rozdíl mezi Caymanem a M5 je dostatečně výmluvný... :-)