Stejně tychle auta jezdí většinou jako jednoválce tak Superb bohatě stačí. Zajímalo by mě však kdo z parlamentu jezdí s Feldou:D Dřív myslím senátoři dostávali od Škodovky právě Feldy 1,6.
Za to, co dnes předvádějí, by měli dostat koloběžku. Ale vážně - bohatě by jim stačil slabší motor, a když prahnou po čtyřkolce tak třeba 2.0 TDI 103 kW aut. 4x4. Alespoň nebudou řádit s modrým majáčkem při jízdě na "důležité jednání".
Protože ať už se nám politici zamlouvají nebo ne, tak musí reprezentovat stát. Je to tak všude ve světě. Těžko by Obamu dostali do Forda Mondeo a Tonyho Blaira do Rover 75. To by taky mohli přestat nosit oblek, vzali by si teplákovku, místo kufříku igelitku z Billy a tak by se mohlo pokračovat. Věčné téma tohle a pořád se diskutuje o tom samém i když s tím nikdo nic nenadělá, protože by to pak páchalo ještě více škody než užitku :-)
protože v USA je Prius jakýsi typ statusu - "Šetřím životní prostředí" "Dávám Vám příklad jak se chovat šetrněji" Tady je to u *, nikdo Tě neodmění za to, že si koupíš Prius. Co se týče Lexusů, tak to asi není třeba rozvádět. Takový LS směle konkuruje MB S, BMW 7 a A8. Jsou to hodně exkluzivní auta a v některých státech možná i reprezentativnější než MB.
Podívej se, čím jezdí třeba management v bance nebo v developerských firmách... a teď nemyslím generálního ředitele. Představitelé státu prostě mají nárok na jistý standard.
Elita je slovo z latiny, znamená vyvolení a označuje osoby, které v určitém systému či subsystému zaujímají vedoucí nebo jinou významnou úlohu.
Je potřeba chápat obousměrnou závislost kvality lidí a jejich platů. Pokud dáme policistům nebo lékařům pár korun, tak se pak nemůžeme divit, že se k nim nehrnou intelektuální špičky národa - až na pár výjimek, které tam táhne povinnost nebo tradice, ti to ale nezachrání.
Přesně, jsou špička a reprezentace, netvrdím že jsou Dušínové, ale jistá noblesa k tomu prostě patří. Franta Vomáčka co chodí popíjet do místní putiky tohle ale nepochopí a tak jakákoliv možnost přisadit si na "šlechtu" je vítána :-|
byli zvoleni ve svobodných volbách. Nebo mi snad chceš tvrdit opak?
Jak se dostali na kandidátku je věcí každé strany.
Ale ruku na srdce - tobě přijde nějak zvláštní získat pozici "ze známosti"? Kolik tvých známých takto našlo job? A proč to u běžného chudého lidu je normální a u politické strany je to amorální, když někdo jde po známosti na kandidátce nahoru?
Každý má právo křížkovat. Myslím, že pláčeš na špatném hrobě :-!
Co jsme si zvolili to máme. A k vládní agendně prostě limuzína patří. Nebo chceš aby na jednání s Merkelovou přijel Nečas nějakým chrochtajícím dieselem? ;-)
Ale že ten Superb těch dieselových šestiválců má v nabídce!
Tohle jsou nákupy za legitimní peníze, jde do toho vidět. Nevadí mi, když se nakupují drahé věci, když patři k danému postavení, vadí mi předražené věci, protože jsou peníze směřovány jinam než mají.
Možná neumím číst, ale ty psát. Háčky, čárky, velká písmena... nic? ;-)
Celá diskuze se točí kolem Superbu. Na začátku píšeš, že jim mohli dát diesely. Reaguji, že chrochtající diesel je určitě perfektní reprezentace. Ty píšeš, že šestiválcové diesely nechrochtají (což ale není tak úplně pravda). Píšu, že Superb šestiválcový diesel nenabízí. Tak mi vysvětli, kdo se ztratil, jestli ty nebo já.
A mimochodem, pokud mě paměť neklame, tak vládní A8 jsou i v TDI.
Já si nemohu pomoct, ale nepracuješ někde ve státní správě? To nemyslím nejak ve zlém.. Málokdo takhle obhajuje politiky a navíc jejich vození se v drahých fárech... Spíše naopak.
Můj názor je takový, že platy politiků, čili zákonodárců a moci výkonné má být několikanásobně vyšší, mají požívat daleko více výhod a ne se snažit ušetřit pár desítek milionů, zatímco se rozkrádá stamiliony a miliardy.
Vycházím z předpokladu, že uplatit člověka s vyšším příjmem je daleko těžší, než toho, kdo má plat nižší. Jinými slovy, nebudeš riskovat své zaměstnání, kde vyděláš několik milionů pro několik milionů, ale musíš být v zisku.
To samozřejmě musí jít ruku v ruce s legislativou, čili měj dejme tomu milion měsíčně, když rozhoduješ o miliardách, ale uděláš-li chybné rozhodnutí, letíš, uděláš-li podvod či zpronevěru, vyvlastnění, vězení a potupa.
Nějaké závistivé výkřiky, že se vozí v limuzínách a my jen ve Fábiích nic nevyřeší. A těch pár limuzín? Pche, kapka v moři.
Faktem je,že tzv. "úspory" mohou lehce nabýt Grossmannovských rozměrů >:-[] ,nicméně vycházíš z mylného předpokladu kolego.Jde o složitější jev,nicméně nejvíce k problému asi řekne studium chování tlup lidoopů a opů - tam je tolik podstatného o nás :-! .Nedochází k verbální či literární snaze pokřivit sledovanou realitu,nám tolik vlastní.
Ono by to šlo popsat,ale asi by to nemělo požadovanou úroveň ;-) .Chtěl jsem říci,že vztahy v oněch tlupách jsou pravzorem o něco sofistikovanější podoby v našem podání,a že těch podob tam je.Pokud vezmu Evropu,tak velmi zjednodušeně lze říci,že v otázce až opulentních privilegiíí a jejich nadužívání velkou roli hraje geografická poloha >:-[] - kde jsme my netřeba připomínat(i když naši volení jako by občas hnuly tektonickou deskou a geograficky nás přesunuli x km směrem Ulanbátar...
PS:Berou a budou brát,i když jim nasypeš 10-ti či 20-ti násobek,o tom to není...
Chceš říci, že ty tlupy lidoopů chodíš pozorovat sem na auto.cz >:-[] Vše by se nedalo eliminovat jen tím zvýšením, ale přísnými restrikcemi. Za ty peníze, co oficiálně za to můžou dnes dostat jim tam žádný opravdu schopný, inteligentní a morálně nezkažený lidoop nepůjde (existuje někdo takový?), to může najít uplatnění jinde.
Na sledování opičáků jsou jiní experti jinde >:-[] ,nicméně zase si dovolím oponovat.V zaběhnutých západních zemích je výše posl.platu cca 4 až 5-ti násobek průměrné mzdy v daném státě.V Bohemii je jejich palmare složeno z mnoha náhrad,často zdvojených a díky tomu,že počet různých výborů,podvýborů,atd. je hojný,téměř všichni se díky členství a funkcím v nich dostávají na onen průměr.Restrikce by si museli schválit (světe div se)zase právě poslanci(pokud pominu pořekadlo,že kapr si rybník nevypustí)a vzhledem ke "kvalitě" jejich produkce a v tomto případě i osobní "zainteresovanosti" je tato teorie holý nesmysl,viz překvapení jistého plzeňského přeborníka Bendy z toho,pro co sám hlasoval-snížení vlastního platu-nesouhlas s tím (ten týpek zhruba mediím v rozhovoru tvrdil,že nevěděl pro co hlasuje a jaký to bude mít dopad,etc),včetně téměř plačků o finanční diskriminaci.
Další ne nedůležitou veličinou je sama společnost,voliči,jenž na tu "šlechtu ze stodoly" netlačí,nevyvíjí tlak alespoň na jakous takous kvalitu jejich činnosti.Faktem je,že masmédia místo kvalifikovaných komentářů jejich výtvorů se s radostí utápí v nedotažených skandálcích,takže opět ticho.Nedivme se.
Prostě s takto nastavenými "parametry" není žádného světla v dáli a finance(myšlena výše jejich platu) v tom roli nehrají.
PS:Kdyby to lukrativní nebylo,tak proč tolik jmen na kandidátkách?Že by hromadný altruismus?
Já s Ronaultem souhlasím.
Jen vidím zásadní problém v té odpovědnosti. Pojetí popsané Ronaultem se mi jeví jako vidlácké (bez urážky). Protože systém rozhodování a "zákonodorcování" je postaven na kolektivní odpovědnosti, ne na odpovědnosti jedince.
Když někdo schválí prasárnu, kdo je odpovědný? Ten, kdo ji předložil? To zcela jistě ne, protože bohužel tu je právo pozměňovacích návrhů a z návrhu zákona může vylézt i pravý opak, než bylo zamýšleno. Kdo jej schválil? A jak to poznáme, když některá hlasování (obecně) mohou být tajná?
A bez dovození odpovědnosti může mít politik konto jak Bill Gates a stejně bude hrabat, hrabat a zase hrabat.
Politik může fungovat jen pokud to dělá z přesvědčení a proto, že ho politika baví. A ani pak není výsledek zaručen, protože to může stále být blb :-!
Samozřejmě, nerozepisoval jsem se tady v sáhodlouhých úvahách a socioekonomických, psychologických, psychiatrických, filosofických a politologických zamyšleních. ;-)
Proč by nemohl? Ve srovnání je Merkelovou je uplné nic. Merkelová zastupuje nejmocnější stát EU, jeji odpovědnost je mnohem větší. A to hlavně, její shopnosti jsou také někde jinde.
Presne tak. :yes: Ale upresnil by som to na celu sranu "VyVolenych". Pride mi, ze ta ich populisticka politika nie je o nic lepsia ako CSSD, uz i len z toho dovodu, ze kazdy vie co ma od socanov cakat, kym VV je nevypocitatelna strana.
To sa mimochodom urcite prejavi aj v dochodovej reforme a tiez sa mi zda ze nestali vsetci uplne za Hegerom proti vydieracskej kampani lekarov. Ale tam nezvladla komunikaciu podla mna cela vlada resp. ministerstvo...
Opravdu uzasna volba 3.6FSi v 4x4 :no::no::no::no: .. prumerna spotreba co sem mel tu cest, svizna jizda 14L ... za to co predvadeji bych jim poridil max. 125kW TDi 4x4 ktery jezdi za 8L i mene..
To u is mohli poridit rovnou Pasiky R36.. 8-s
Myslíš jako, že se vzadu budou mačkat 3 vedle sebe??? V 99% tam bude jeden vyžranej vychcánek, výjimečně možná dva, tak nechápu, na co jim bude deset čísel na šířku... ;-\
Chtěl jsi říci,že vzadu bude hluboce přemýšlet jeden,maximálně dva zadumaní,vytížení a odpovědností k voličům obtěžkaní pracovití zvolenci,co by reprezentanti nového ducha >:-[] ...
konečně někdo dostal rozum. Auto dostatečně sofistikované a schopné splnit požadovanou funkci. Navíc od domácího výrobce. Za tohle má někdo, kdo rozhodoval o nákupu ode mne palec nahoru :yes::yes:
upřímně řečeno mi to přijde směšné. Tímto se peníze státního rozpočtu nezachrání. O kolik by bylo dražší koupit např. A6 2,0TDi? Navíc by možná byly i nižší provozní náklady.
Navíc je třeba uvažovat, kolik na daném voze stát "tratí". Zkrátka prodejní cena po třech čtyřech letech např. A6 bude vyšší než onoho Superbu. Takže jestli stát zaplatí o pár desítek tisíc víc na tom, že si politici dopřejí "luxusní" Audi nebo BMW, pak prosím. Je mi to egal.
Důležité pro mě je, aby politici dělali svoji práci, ne aby jezdili v Superbech nebo Fabiích :-!
Zatím to kalous ušatý opět jen kur*í. Může pak jezdit třeba 105kou a bude to stejně na P_R_D.
To samé senát.
Pokud už chce stát šetřit, možná by udělal líp, kdyby si i nadále ponechal 750i a nekupoval v danou chvíli nic. Nebo třeba hybridní Lexusy. Při velkých nájezdech může být úspora na palivu zajímavá. Ale relativně žravá 3,6 ještě ve 4kolce... Spotřeba TDi je téměř poloviční 8-s
Ale požadavky byly určitě transparentní: 4x4, automat, max. 250, zrychlení pod 7s. Výsledný kandidát - Superb, Passat 8-s
Stat neplati dan za palivo, takze spotreba nevadi. U velky atmosfery, pokud nebudou jezdit jak prasata, nebudou velky naklady na opravy- motor nema s autem moc prace. Slevicka urcite byla, takze bych se toho nebal. A je to Skoda.
Chapu tvuj nazor, politici by meli hlavne delat poradne svoji praci pro blaho nas vsech, at si doprejou, co chtej- jen ty vrcholny ovsem. Zbytku bych pristrihl kridla. Kdejaka svoloc na okrese si umi vybehat podobnou karu.
Nechápu tu větu "A je to Skoda.". A co jako ;-) ?
Nevím, proč by stát neplatil daň za palivo. Podle mě ji platí i organizační složky státu. Že ji platí de facto sám sobě, je jiná věc.
Nebo mi chceš tvrdit, že dojede prezident na benzinku a na pumpě řeknou - á, vy to máte bez spotřební daně za 15 :-O ? To asi ne.
Téměř poloviční spotřeba mi přijde jako dost drastický rozdíl. I když vezmu vyšší servisní náklady dieselu a vyšší pořizovací cenu vůdči ekvivalentnímu benzinu, pak zrovna pro tyhle učely je podle mě diesel na místě.
A je to škoda? Ty nevíš že škoda je domácí značka a je dobrým zvykem jezdit v domácí značce? Jinak rozhodně si nemyslím že zůstatková cena A6 bude vyšší než Superbu.
Škoda je domácí značka? Možná ano.
Ale je Superb domácí automobil? Byla Otavia Tour domácá automobil v době, kdy se vyráběla v Bratislavě?
Není pak domácí i i30/Venga? Takže poslanci budou jezdit i30kama jako domácími automobily?
A kde se vyrábí motory a převodovky a haldexy pro ty Superby? U nás určitě ne.
Oproti tomu kde se vyrábí kabeláže a plastové díly na 7er BMW? Žeby u nás?
Jako sorry, ale tohle uvažování, že toto je domácí a tamto ne je jak za M.T.
Ale no tak, trochu křečovitá a těžko obhajitelná argumentace. Vládní činitelé by měli - pokud je to možné - jezdit v domácí značce. Je to reklama pro zemi a tím i podpora domácího průmyslu a jeho zaměstnanců. Dělají to tak všechny země, kde vyrábí auta vhodné třídy. Taky se nesmějeme francouzským politikům, že si vozí zadky v Renckách, Pežoutech či Citrónech (výborné bylo období, kdy bylo hlavní francouzský vládní vozidlo Safrane - komické, ale logické!).
Možná křečovitá a těžko obhajitelná, ale taky těžko vyvratitelná.
Jen jsem chtěl poukázat na to, že hra na "domácí" notu je maximálně symbol, ne racionálně podložený fakt. Právě tvoje věta "...Je to reklama pro zemi a tím i podpora domácího průmyslu a jeho zaměstnanců..." je poněkud zavádějící.
Ona např. koupě Ayga/C1/107 není reklama pro zemi a tím i podpora domácího průmyslu a jeho zaměstnanců? Já tedy myslím, že je. Není to podpora domácí značky. Ale v tom vidím rozdíl.
Nicméně v tom to hlavní nespočívá. Neříkám, že Superb je zcela špatně, ale jak je tu prezentován, to mi přijde špatně. Koupě Superbů pro podporu domácí značky? Ano, to by byl logický a chválitelný akt. Argumentace koupě pro podporu domácího průmyslu už pokulhává. No a koupě z důvodu úspory peněz už mi přijde jako poměrně absurdní. Kdyby někdo chtěl opravdu šetřit, koupí třeba Greenliny. Nebo by opravdu možná vyšel při kalkulaci provozních nákladů levněji Lexus. A to by mohlo být chápáno jako podpora zdecimovaného Japonska když už jsme u těch symbolických účinků ;-)
Podstatou však zůstává podle mě - ať si vozí zadky klidně v R-R, halvě když budou řádně plnit to, proč byli zvoleni :-!
S poslední větou úplně souhlasím, jinak tomu nějak nerozumím. V dnešním globalizovaném světě nevidím vůbec problém v tom, že se různé kusy auta dělají různě po světě. I u nás se dělají díly třeba na BMW a nikdo netvrdí, že to není německé auto.
Že se v jakýchsi intervalech obměňuje vozový park je normální, že jsou to škodovky je logické, že to jsou Superby v plné palbě taky, nevím, kde je problém. ;-\
Jestli tomu jinak nerozumíš, pak je mi líto. Myslím, že jsem to napsal dost srozumitelně. Přesto - zkráceně a zjednodušeně: vadí mi, když se o koupi Superbu hovoří jako o šetření, o podpoře domácího průmyslu. A z tohoto titulu příliš nerozumím ani volbě motorizace a pohonu 4x4.
Co se globalizace týká - ano, u Superbu a 750i dejme tomu. Superb - český, 750i německý.
Ale např. Octavia Tour v době výroby v Bratislavě byla český VÝROBEK? Xkové bawory jsou německé PRODUKTY? i30 je Korea? Panda je Italský výrobek? Ne, podle mě už tohle dávno nepatí.
Škoda je česká ZNAČKA, ale určitě to není všude český výrobek (např. pro Čínu, Ukrajinu, Indii myslím též). Tak to alespoň vnímám já.
Ale hlavně že v poslední větě (a tedy podstatě věci) seshodneme ;-)
Ok.. Ve finale stat tu dan proste nezaplati. Skoda je ceska znacka a tim to hasne. Jaguar vlastni indicka TATA napriklad....
Takze, co ta v6 atmo usetri na opravach oproti dieselum, muze projezdit v benzinu a diky odpadnuvsi dani to nebude velky rozdil. Naopak kultivovanost a prestiz motorizace a pohonu to vyvazi celkem lehce.
Plno rečí pre 4 - slovom ŠTYRI autá. Týmto ľuďom prejde cez ruky toľk peňazí, že takéto auto je pre nich kvapka v mori. Kľudne by si ich mohli kúpiť za vlastné, a nezruinovalo by ich to. Štyri autá pre štát, toje ako štyri rohlíky z rodinného nákupu. Nula, pre smiech. Iba navonok pozitívne gesto.
Tos těžce nepochopil. Ten "blbý pohľad", počítající všetko na koruny je právě ten tvůj. Má reakce byla naopak o tom, že pozitivní gesto není zdaleka jen o částce/peněžní hodnotě, ale o především o určitém symbolu v podobě dobré vůle, viz i reakce Iudexe 8:51.
Tak som nepochopil, to sa stáva ;-) .
Ale to "pozitívne gesto" sa celkovo nule rovná. Ak vymenia za škodovky celú flotilu, potom to bude gesto, ktoré sa dá brať vážne. Alebo - štyri lastovičky leto nerobia. Uvidíš, a zabudneš. Ale na telegrafné drôty plné lastovičiek, to už niečo znamená.
Ale někde se začít musí, navíc to nejsou jediné vlaštovky, jedna z prvních více vlaštovek (už loni v létě) byl služební Superb současného premiéra Nečase...premiér jde příkladem a ostatní se "nenápadně" postupně přidávají...
Politika je i o PR a symboloch, preto niekedy symbolické gesto má väčší význam, ako praktický (finančný) dopad. Dáva sa tým najavo, že "naše" je dostatočne dobré, reprezentatívne, je to logická podpora domáceho priemyslu. Málo európskych štátov má automobilku produkujúcu dostatočne veľký sedan vhodný pre "tých vzadu vpravo". ČR to má a je preto logické, že by reprezentanti štátu mali jazdiť na domácom produkte. Naviac praktická stránka neutrpí (spomínané miesto vzadu, kde Sup poráža i mnohých vo vyššej strednej) a image s veľkoobjemovým šesťvalcom a 4WD tiež nie.
Limuzina je auto, ktera se stara plnohodnotne od vsechny celny posadky, tzn. lidi vzadu si sami nastavujou teplotu, muzou si vyhrivat a odvetravat zadek a hlavne tam maji kilo mista. Superb je srot a srotem vzdycky bude...
Tak s tím "gejem" to byl teda doslova nezlomný a přímý argument... :*) >:D
Když dojdou argumenty, přijde obvykle čas na "geje", metrosexuály, blondýnky, politiky... 8-s >:-[]
Seděl jsem vzadu v dobře vybaveným Superbu... vyhřívat sedačky lze bez problémů, nastavovat klimu taky a místa je tam dostatek. Mám dva metry, tak doufám, že zvlášť tenhle parametr zhodnotit dokážu. Ale faktem je, že u sedanu už asi bude citelně chybět prostor nad hlavou.
No to jsi žil... pokud by si u tebe pan premiér objednal limuzínu, přistavíš Thalii? Slovo limuzína se u nás používá ve smyslu luxusního auta, typicky velkého sedanu.
Tak tenhle poněkud zjednodušený překlad je poplatný zejména v Německu, kde se toto slovo používá nejen třeba u Passatu sedan, ale i u menších sedanů jako 3er apod., prostě místo označení sedan.
Jinde se například uvádí, že by měl být prostor v "pravé" (luxusní) limuzíně, pro posádku a řidiče, oddělen (přepážka se sklem)...
Mě jednou takhle jeden teoretický "expert" přesvědčoval, že Fabia Sedan je taky limuzína, protože limuzína je prostě jenom synonymum pro sedan. Jak to v kombinaci s tím mladoboleslavským kočkopsem vyzní už prostě neřešil. Osobně tenhle výraz občas užiju až u aut nejvyšší třídy typu S-klasse a samozřejmě pro tzv. luxusní vozy, ale u auta menšího než vyšší střední mi to přijde jako hodně velká úchylnost.U Superba čeští novináři rádi přehánějí a toho místa je v něm fakt hafo, tak tam by se možná dala ta limuzína jako jakási nadsázka ještě zkousnout :-)
Trabant byl taky limuzína >:D Však to měl v názvu :-)
Stejně taková limuzka je Fobie v sedanu, znam pár lidí co jí maj a sou děsně spokojený, no kdo by nebyl když dealer je prosil aby si to vzali a jeden an to dostal 38 a druhej 54 tisíc slevu z ceníku a ještě nějaký cetky k tomu :-)
Byl to totiž betseller co mizel ze showrromu jak housky, ovšem pouze po těchto masivních slevách, jinak to nechtěl nikdo ani omylem.
Hmm, pred volbama jezdej po republice v Superbech vsichni ( i kníze) a po volbach by radi neco vetsiho ;-\ Toto ocenuji na Necasovi, ze on jiz celou dobu jezdi v Superbu. Kdyz uz mame to stesti, ze Skodu mame, tak by ji meli nasi politici delat reklamu. No a ze Superb neni 5metrova kára? No a co, ve Francii jezdej taky C6 a P 607 a to jsou rozmerove skoro stejna auta jako Superb.
Je nedůstojné, aby nejvyšší představitelé ČR jezdili ve Škodovce. Pominuli prosté závistivce a politicky názorové impotenty, nadávající vždy na vše a všechny, co vám na luxusních vozech vadí, navíc s podmínkami, které u BMW byly? Kdekdo si tu honí triko nad svou garáží (místním hantecem), každý úspěšnější podnikatel drandí s pořádnou hustokárou, tak proč by si pár čelních ústavních funkcionářů nemohlo vozit pr.el v něčem lepším?
Tak jako nedůstojné bych to rozhodně neoznačil, ale jinak vcelku souhlasím. Nevidím v tom žádný problém, když se vrcholný představitel Čechozemě aneb banánistánu středozemě vozí v 750i.
Mmj. aby zůstala zachována určitá hierarchie, tak poslanecká sněmovna bude jezdit Octavií, představitelé kraje Fabulemi, ředitelé orgánů státní správy budou lítat na koloběžce a obyč. zaměstnanci za nimi budou běhat s dřevěými kačenkami na provázku 8-s ?
Myslím, že pre podpredsedov dolnej komory parlamentu je auto na pomedzí strednej a vyššej strednej triedy s veľkoobjemovým šesťvalcom, automatom a 4x4 v plnej výbave dostatočne dôstojným vozidlom. Najvyšší ústavní činitelia nech majú to najlepšie, trebárs S 500 Long, podpredseda snemovne ale natoľko významný nie je, aby nevyhnutne musel mať M-B či BMW najvyššej triedy.
P.S. Prečo by to muselo byť hierarchizované aj triedou áut? Prečo nemôže mať hajtman trebárs Superb 1,8TSI?
Superb je dobré auto, je to české auto a k českým politikům by tohle mělo patřit. Nevadí mi 750Li atd., ale tohle se mi líbí více. Navíc je to reklama pro český průmysl a Superb se taky může mihnout někde v zahraničním plátku. Já s tímto krokem souhlasím. Je to o šetření, snižování nákladů. Za mě :yes:
Jo, pánové. Jen nevim, jak silně mám s Johny.Ricem souhlasit, abych potom v dalších 30ti příspěvcích nevysvětloval, co je to české auto. Ta hloupost lidí občas unavuje.... >:D;-)
Tak nám to vysvětli, profesore, jak to, že Superb není české auto, hm? On se vyrábí v Německu, že je německý? Škoda je česká značka s německým vlastníkem. To teď budeš říkat, že si jdeš koupit čínské Volvo? Volvo je švédská značka, jen s čínským vlastníkem. Už se všichni proberte.
A hle - Dacia je vlastně Renault, takže je to francouzské auto... Ta hloupost lidí občas unavuje... >:D;-)
I já s tebou souhlasím, jen o tom šetření nákladů to asi oproti nynějšímu stavu moc nebude. Ale superb je v tuto chvíli jediná reprezentativní limuzína s tradiční českou značkou, navíc pro tyto účely je vyloženě vhodná, takže proč ne.
80ti členej senát má pět lépe placenejch místopředsedů, 200 člená sněmovna 3 místopředsedkyně - když už tak to je šetření. ;-)
A když si probereš jakoslužební cesty senátorů a nebo vůbec roční částu na jejich "provoz", tak tuhle je jen totální výsměch obyvatelstvu co to platí :-)
No a s tou reklamou na českej průmysl, tos taky moc netrefil ;-)
Podle tvýho diskuzního zápalu na vedlejšim vlánknu tipuju že to vysvětlit ani moc nechceš :-)
Ale zkusim alespoň zjistit jak si to představuješ.
Superb se spíš než vyrábí tak KOMPLETUJE v česku - když už chceš bejt důslednej ;-)
A jak to vidíš s TPCA a Nošovicema?
A naopak v česku se vyrábí spousta komponentů který jdou do Německa, Švédska, ale i Británie nebo Francie...
A když píšeš že Škoda je česká značka jak to je s dalším značkama typu Bugatti nebo Pagani a případně bych měl pár dalších jako je třeba Ford :-)
No a perlu závěrem - víš že každou chvílí se víc škodovek než v Mladý Boleslavi bude vyrábět v zahraničí? Jak to bude pak? A vlastně čínský a indický atd. škodovky jsou na tom v součAsnosti jak? ;-)
Jde o značku. Kde vznikla, kde byla registrována. V době globálního kapitálového trhu, kdy i vlastnictví nebývá záležitosti jen jednoho subjektu by čistě dle kapitálového vlastnictví nešlo mluvit o žádně národní značce.
Novodobé Bugatti je velmi zajímavý příklad a v mém oku i trochu "problém", protože (zatím) jediný produkt Bugatti je velmi, velmi úzce spojen s VW a hlavně osobou p. Piecha, což je vlastně "pan Veyron". Pagani Itálie. Problém je spíše v tom, že značka je příliš mladá a je spojena více s jedním produktem (jako Bugatti), než se značkou jako takovou. Pokud vydrží dalších 50 let, nebude pochyb.
To, kde se auta montují, nebo kdo zrovna ovládá kontrolní balík akcií není příliš rozhodující. Za Davidem Richardsem a jeho koupí Aston Martinu stojí saudskoarabské peníze. Nepředpokládám, že by někdo pochyboval, že AM není britský. Pokud se nemýlím, Fiat má 51% Chrysleru. Chrysler by měl být rázem italská automobilka ? Nepředpokládám, že by někdo pochyboval, zda je či není Peugeot francouzská automobilka a to i přesto, že 107 montují v Kolíně.
dnes 08:35 figurka:
"To, kde se auta montují, nebo kdo zrovna ovládá kontrolní balík akcií není příliš rozhodující. Za Davidem Richardsem a jeho koupí Aston Martinu stojí saudskoarabské peníze. Nepředpokládám, že by někdo pochyboval, že AM není britský. Pokud se nemýlím, Fiat má 51% Chrysleru. Chrysler by měl být rázem italská automobilka ? Nepředpokládám, že by někdo pochyboval, zda je či není Peugeot francouzská automobilka a to i přesto, že 107 montují v Kolíně."