Jsou závady a "závady". Zrovna tohle mohlo být způsobeno třeba jen nečistotou, co se dostala do brzdového pístku apod. Přitom by stačilo promáznout a je.
Jinak za danou cenu bych ani jiný výsledek nečekal, spíše mě zarazila drobná koroze na závěsech dveří 8-s Tyhle auta mají slušně odizolovaný prostor dveří, takže vody a nečistot by se tam mělo dostávat relativně málo... Inu, nikdo není dokonalý.
Jinak na závěr testu napsat, že byli nespokojení s motorem, to snad měli napsat už hned na začátku ;-)
no přesně tak. Jaká koroze?? Kdyby se to objevilo po 100 000 na nějaký Dacii tak nad tím přimhouřím oko, ale na BMW? Zákazník si to koupí za ranec peněz a ono to bude takhle rychle rezavět?! To je trošku trapný.
Tiez som si vsimol na X1 tejto anomalie. Ked bolo mokro tak sa oneskoril nastup brzd. Po zoslapnuti brzdy to asi sekundu nebrzdilo a potom uz normalne brzdilo. Boli len mokre kotuce od vody. Nejake tahanie do strany, ako pisu v clanku, som nemal. V servise len preprogramovali auto, aby system vysusal brzdy pocas jazdy v dazdi a plus este vymenili plasty na privod vzduchu ku brzdam. Bola to otazka 40 minut v servise, samozrejme vsetko zadarmo.
"BMW vyvinulo aktualizaci softwaru, který má na starosti osušování brzdových kotoučů během jízdy v dešti. Aktualizace zajistí, že destičky při pravidelném kontaktu s kotouči mastnou vrstvičku odstraní. Firma rovněž upravila přívod vzduchu k brzdám."
Při jízdě se občas přitisknou desky na kotouč, ten se tak vysuší. Pokud se nepletu, tak to reaguje na dešťový sensor. Zavedl to, myslím, M-B u S classe a postupně se to dostává pořád níž.
Osobně moc nechápu, jaký tohle mohlo mít vliv na brzdění na mokru:
- Buď se to vysoušení nevypínalo správně a při brzdění to na levé straně nebrzdilo (tah doprava),
- Nebo to na levé straně nevysušilo brzdy jak mělo,
- Nebo to kecalo do brzdění, což by každopádně nemělo.
Je to jen důsledek snahy narvat do auta, co se do něj vejde.
Můj názor - do řízení a brzd by elektronika kecat neměla (nemám tím na mysli ABS a ESP, ale spíš systémy aktivního navracení do pruhu, nebo tyhle vysoušecí záležitosti...).
No tý brďo, tak to jsem měl asi taky politý třmeny, ale venku bylo cca +25°C a Fabia I nebrzdila(pedál až na zem, ABS kopalo jak blbý a brzdný účinek =0-sucho teplo, rychlost cca 50km/h) V Praze u Bulovky jsem tak projel 2 červený naráz >:-[] To byl služebák za trest-mymochodem byla to údajně vada více kusů HTP s lepší výbavou- snad brzdovým asistentem
Umrly Petre, ano Skoda Fabia nepotrebuje vysousec brzd ale potrebuje .... vysousec interieru na volne protekajici vodu ze strechy a dveri! :-) Ale jinak v testu autobildu Fabia kombi potrebovala na zabrzdeni ze 100 na 0 47m!! coz bylo vice i nez Dacia a dostala hodnoceni nevyhovujici!!! ;-) Standart je 41 - 43m! ;-)
Presne tak ako vravis milan3. Fabia combi vobec nebrzdi dobre. petrumr sa mi dokonca smial, ze X1 brzdi horsie ako jeho fabia HTP. Takze fabia 47m a X1 36m. Pritom fabia HTP vazi 1050kg a X1 1680 kg.
Zase sa ukazalo, ze petrumr nema vo svojej garazi super auto.
Za deště každých pár stovek metrů/ jednotek kilometrů dojde k jemné aplikaci brzd, jen aby destičky setřely povlak vody z kotoučů. Je to funkce ESP (má to Audi, VW, MB, BMW a další - lépe řečeno, mají to například ESP Bosch).
Mám takový pocit, že na to byla svolávačka, ne? Chyba programu osoušení brzd. Měnil se SW a zároveň měnili přívod vzduchu k brzdám. Tahá ti to, když máš jednu stranu mokrou a druhou ne, nebo citelně méně.
Nerozumiem tomu zlemu brzdeniu za mokra.
Mne ked navlhnu kotuce, tak auto naopak brzdi asi 2-3nasobne intenzivnejsie.
Ked su uplne mokre (leje) tak asi rovnako ako za sucha.
Problem som zazil raz v zime, ked po jazde stalo auto von a snezilo a zrejme to na prv teplych kotucoch namrzlo, vtedy trvalo asi 2sek, kym sa ocistili a zacali riadne brzdit.
Hmm, zajímavá je i informace, že u toho dieselu, který má mít dle výrobce 105 kW (143 PS) naměřili jen 99,3 kW (135 PS).
Podobně dopadnul i VW Passat 2.0 TDI, který místo výrobcem udávaných 125 kW měl jen 116,6 kW.
Na druhou stranu Honda Accord 2.2 iDTEC měla dle výrobce mít 110 kW, ale naměřili jí 112 kW. Podobně dopadl i Mercedes E 320 CDI, kteý má mít 150kW a naměřili mu 150,6 kW.
bral si doufám v úvahu, že pokud například měříš výkon motoru ve vyšších teplotách, motory (zvlášť přeplňované turbodmychadlem) podávají menší výkon? Například v parných dnes v LA ztrácí 911 GT2 RS až 150 koní!
Znepokojující je spíše to, že mu naměřili horší pružná zrychlení. Ideální by bylo, kdyby ukázali celou výkonovou křivku a to i na začátku testu, pro srovnání. Dobrý motor by na tom měl být po 100 tkm lépe než na tom začátku.
To mozna tak starsi a nevyhonene motory,ktere davaly tenhle vykon z vetsich objemu. Nebo poctive velkoobjemove atmosfery.
Bohuzel,zmenu necekam,dokud u nas nebude fungovat mereni emisi jako treba v Japonsku. To by tyhle sazomety mely smulu.
V dnešní době, kdy se většina motorů nezajíždí (zájezd je zhruba tisíc kilometrů, další až čtyři postupně přidáváš), jsou ta čísla po 100t km často horší než na začátku. U přeplňovaného motoru může ten pokles dát třeba opotřebované turbodmychadlo. Životaschopné, ale už ne ve vrcholné kondici.
Opat raz sa vyskytla chyba v clanku. Zrychlenie ktore merali bolo z 80 - 120 za 10.8s a nie z 80 -100.
Chybu ste mali aj v clanku, kde ste predstavovali facelift X1 ([odkaz] . Hovorili ste, ze X1 sDrive , je pohanana prednymi kolesami.To je blbost, sdrive je zadokolka. Na tuto chybu som upozornil v diskusii pod clankom, ale nikto chybu neopravil. To je teda redakcia. :no::no::no::no::no::no: