BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru
Časopis AutoTip zveřejnil v čísle 11/2012 výsledky dlouhodobého testu BMW X1 ve verzi xDrive18d s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. V rámci tradičního dlouhodobého testu redaktoři německého Auto Bildu s hnědým SUV během dvaceti měsíců najezdili 100 tisíc kilometrů.
X1 k dlouhodobému testu dorazila s velkým očekáváním. Mnichovský hatchback 130i totiž vede žebříček všech dosud dlouhodobě testovaných vozů, když touto zkouškou prošel bez jediného trestného bodu.
Při závěrečné demontáži se přišlo na to, že X1 je vyrobena solidně, neodhalila totiž žádné závažné nedostatky. Protikorozní ochrana je kvalitní, pouze na závěsech dveří se ukázala trocha rzi.
Až v rámci třetí servisní prohlídky po ujetí skoro 87 tisíce kilometrů se měnilo zadní brzdové obložení, krátce před koncem testu po ujetí 99 tisíce kilometrů byly měněny přední brzdové destičky a přední kotouče. Jinak se nemuselo nic opravovat, ani se nenahrazovaly opotřebené díly.
S brzdami je však spojen výrazný problém, během brzdění na mokré silnici automobil několikrát silně táhl doprava. Automobilka však už tento problém vyřešila softwarovým vylepšením samočinného sušení kotoučů.
BMW má problém: smyk při brzdění na mokru
Redaktoři dále nebyli spokojeni s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 105 kW, vytkli mu poměrně hrubý běh. Příliš nenadchla ani pružnost agregátu, z 80 na 100 km/h na pátý převodový stupeň vůz zrychlil za 10,8 sekund, na konci testu o 0,7 sekundy pomaleji.
Naopak systém pohonu všech kol s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou redaktoři chválili, dokonce prohlásili, že s málokterým vozem se na sněhu a ledu cítili tak bezpečně.
Problém s brzdami byl vyhodnocen tak, jako kdyby vůz kvůli této závadě musel jednou neplánovaně do servisu. Někteří majitelé auta tak totiž museli učinit. X1 kvůli tomu obdrželo pět trestných bodů, což znamenalo výslednou známku 1- a patnáctou příčku v celkovém hodnoceni. Stejnou příčku drží i druhá generace Škody Octavia.