Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru

David Bureš
Diskuze (42)
Nebýt problémů s brzděním, mohla X1 atakovat nejvyšší příčku žebříčku spolehlivosti Auto Bildu.

Časopis AutoTip zveřejnil v čísle 11/2012 výsledky dlouhodobého testu BMW X1 ve verzi xDrive18d s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. V rámci tradičního dlouhodobého testu redaktoři německého Auto Bildu s hnědým SUV během dvaceti měsíců najezdili 100 tisíc kilometrů.

X1 k dlouhodobému testu dorazila s velkým očekáváním. Mnichovský hatchback 130i totiž vede žebříček všech dosud dlouhodobě testovaných vozů, když touto zkouškou prošel bez jediného trestného bodu.

Při závěrečné demontáži se přišlo na to, že X1 je vyrobena solidně, neodhalila totiž žádné závažné nedostatky. Protikorozní ochrana je kvalitní, pouze na závěsech dveří se ukázala trocha rzi.

Až v rámci třetí servisní prohlídky po ujetí skoro 87 tisíce kilometrů se měnilo zadní brzdové obložení, krátce před koncem testu po ujetí 99 tisíce kilometrů byly měněny přední brzdové destičky a přední kotouče. Jinak se nemuselo nic opravovat, ani se nenahrazovaly opotřebené díly.

S brzdami je však spojen výrazný problém, během brzdění na mokré silnici automobil několikrát silně táhl doprava. Automobilka však už tento problém vyřešila softwarovým vylepšením samočinného sušení kotoučů.

BMW má problém: smyk při brzdění na mokru

Redaktoři dále nebyli spokojeni s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 105 kW, vytkli mu poměrně hrubý běh. Příliš nenadchla ani pružnost agregátu, z 80 na 100 km/h na pátý převodový stupeň vůz zrychlil za 10,8 sekund, na konci testu o 0,7 sekundy pomaleji.

Naopak systém pohonu všech kol s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou redaktoři chválili, dokonce prohlásili, že s málokterým vozem se na sněhu a ledu cítili tak bezpečně.

Problém s brzdami byl vyhodnocen tak, jako kdyby vůz kvůli této závadě musel jednou neplánovaně do servisu. Někteří majitelé auta tak totiž museli učinit. X1 kvůli tomu obdrželo pět trestných bodů, což znamenalo výslednou známku 1- a patnáctou příčku v celkovém hodnoceni. Stejnou příčku drží i druhá generace Škody Octavia.

bmw testy autotip bazar bmw testy autotip bazar

David Bureš
Diskuze (42)
14. 8. 2012 15:48
Re: "pouze" ?!!
No tý brďo, tak to jsem měl asi taky politý třmeny, ale venku bylo cca +25°C a Fabia I nebrzdila(pedál až na zem, ABS kopalo jak blbý a brzdný účinek =0-sucho teplo, rychlost cca 50km/h) V Praze u Bulovky jsem tak projel 2 červený naráz >:-[] To byl služebák za trest-mymochodem byla to údajně vada více kusů HTP s lepší výbavou- snad brzdovým asistentem
17. 7. 2012 08:33
CHYBA V CLANKU !!!!!!!!!!!!!!!!!
Opat raz sa vyskytla chyba v clanku. Zrychlenie ktore merali bolo z 80 - 120 za 10.8s a nie z 80 -100.

Chybu ste mali aj v clanku, kde ste predstavovali facelift X1 ([odkaz] . Hovorili ste, ze X1 sDrive , je pohanana prednymi kolesami.To je blbost, sdrive je zadokolka. Na tuto chybu som upozornil v diskusii pod clankom, ale nikto chybu neopravil. To je teda redakcia. :no: :no: :no: :no: :no: :no:
17. 7. 2012 08:30
Re: lemralíná
Nemas pravdu. 11 sekund je z 80 na 120 na piaty prevodovy stupen. Podla tejto stranky [odkaz]

Podla mna to je dost pomale. Na tej stranke namerali zrychlenie 0-100 za 11 sekund, co je podla mna blbost, kedze vyrobca udava 0-100 za 9.8 s

Chlapci z auto.cz maju opat raz chybu v clanku. 8-s
17. 7. 2012 08:23
Re: "pouze" ?!!
Presne tak ako vravis milan3. Fabia combi vobec nebrzdi dobre. petrumr sa mi dokonca smial, ze X1 brzdi horsie ako jeho fabia HTP. Takze fabia 47m a X1 36m. Pritom fabia HTP vazi 1050kg a X1 1680 kg.

Zase sa ukazalo, ze petrumr nema vo svojej garazi super auto.
16. 7. 2012 23:45
lemralíná
11 sekund z 80 na 100 ? to je snad vtip ne to by dalo i HTPčko