Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru

Nebýt problémů s brzděním, mohla X1 atakovat nejvyšší příčku žebříčku spolehlivosti Auto Bildu.
Zpět na článek
13. 7. 2012 20:49
14. 7. 2012 19:41
16. 7. 2012 19:19
14. 8. 2012 15:48
16. 7. 2012 20:51
14. 7. 2012 19:29
14. 7. 2012 20:33
14. 7. 2012 23:39
14. 7. 2012 16:03
14. 7. 2012 07:22
14. 7. 2012 22:34
16. 7. 2012 23:45
13. 7. 2012 20:49
"pouze" ?!!
Ak niečo nebrzdí dobre tak je to omnoho väčší "prúser" ako keď zle zrýchľuje ....

Dobré brzdy sú základom vozidla a ich zlá funkcia je neospravedlniteľná. To by sa vozidlám s takou cenou veru stávať nemalo ... :'-(
Rozbalit vlákno
26
Avatar - rohYpnol
13. 7. 2012 21:35
Re: "pouze" ?!!
Jsou závady a "závady". Zrovna tohle mohlo být způsobeno třeba jen nečistotou, co se dostala do brzdového pístku apod. Přitom by stačilo promáznout a je.
Jinak za danou cenu bych ani jiný výsledek nečekal, spíše mě zarazila drobná koroze na závěsech dveří 8-s Tyhle auta mají slušně odizolovaný prostor dveří, takže vody a nečistot by se tam mělo dostávat relativně málo... Inu, nikdo není dokonalý.
Jinak na závěr testu napsat, že byli nespokojení s motorem, to snad měli napsat už hned na začátku ;-)
13. 7. 2012 22:06
Re: "pouze" ?!!
no přesně tak. Jaká koroze?? Kdyby se to objevilo po 100 000 na nějaký Dacii tak nad tím přimhouřím oko, ale na BMW? Zákazník si to koupí za ranec peněz a ono to bude takhle rychle rezavět?! To je trošku trapný.
14. 7. 2012 08:53
Re: "pouze" ?!!
Tiez som si vsimol na X1 tejto anomalie. Ked bolo mokro tak sa oneskoril nastup brzd. Po zoslapnuti brzdy to asi sekundu nebrzdilo a potom uz normalne brzdilo. Boli len mokre kotuce od vody. Nejake tahanie do strany, ako pisu v clanku, som nemal. V servise len preprogramovali auto, aby system vysusal brzdy pocas jazdy v dazdi a plus este vymenili plasty na privod vzduchu ku brzdam. Bola to otazka 40 minut v servise, samozrejme vsetko zadarmo.
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 10:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 10:36
Re: "pouze" ?!!
Trochu nechapem tvojmu prispevku, no nevadi. Po oprave sa tato anomalia s brzdenim za mokra viac neobjavila.
Avatar - Blue Sun
14. 7. 2012 11:20
Re: "pouze" ?!!
To neres,ten clovek je zapskly hatapkar,ktereho vsichni jen okradaji...
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 16:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 18:13
Re: "pouze" ?!!
Bud ses degradovanej a neumis cist nebo ze sebe dementa jen delas... Nikdo tu nepsal nic o vysouseci brzd.

Jen ze preprogramovali jednotku aby se brzdy za mokra vysouseli... na to nepotrebujes vysousec.

Asi sis mel misto Fabie koupit auto..treba bys pak nemel takovy komplexy >:D
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 18:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 19:41
Re: "pouze" ?!!
Fabie by ten "vysoušeč" taky potřebovala, protože za mokra taky nemusí brzdit, viz [odkaz]
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 20:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 20:29
Re: "pouze" ?!!
"BMW vyvinulo aktualizaci softwaru, který má na starosti osušování brzdových kotoučů během jízdy v dešti. Aktualizace zajistí, že destičky při pravidelném kontaktu s kotouči mastnou vrstvičku odstraní. Firma rovněž upravila přívod vzduchu k brzdám."

Cast z clanku [odkaz]
16. 7. 2012 16:03
Re: "pouze" ?!!
Při jízdě se občas přitisknou desky na kotouč, ten se tak vysuší. Pokud se nepletu, tak to reaguje na dešťový sensor. Zavedl to, myslím, M-B u S classe a postupně se to dostává pořád níž.

Osobně moc nechápu, jaký tohle mohlo mít vliv na brzdění na mokru:
- Buď se to vysoušení nevypínalo správně a při brzdění to na levé straně nebrzdilo (tah doprava),
- Nebo to na levé straně nevysušilo brzdy jak mělo,
- Nebo to kecalo do brzdění, což by každopádně nemělo.

Je to jen důsledek snahy narvat do auta, co se do něj vejde.
Můj názor - do řízení a brzd by elektronika kecat neměla (nemám tím na mysli ABS a ESP, ale spíš systémy aktivního navracení do pruhu, nebo tyhle vysoušecí záležitosti...).
16. 7. 2012 19:19
Re: "pouze" ?!!
A kde přesně psali o tom, že to byl podvod novináře a že to šlo k soudu ? Nebo je to jen JPP ?
"Vysoušeč" už tady popsalo několik lidí.
14. 8. 2012 15:48
Re: "pouze" ?!!
No tý brďo, tak to jsem měl asi taky politý třmeny, ale venku bylo cca +25°C a Fabia I nebrzdila(pedál až na zem, ABS kopalo jak blbý a brzdný účinek =0-sucho teplo, rychlost cca 50km/h) V Praze u Bulovky jsem tak projel 2 červený naráz >:-[] To byl služebák za trest-mymochodem byla to údajně vada více kusů HTP s lepší výbavou- snad brzdovým asistentem
16. 7. 2012 20:51
Re: "pouze" ?!!
Umrly Petre, ano Skoda Fabia nepotrebuje vysousec brzd ale potrebuje .... vysousec interieru na volne protekajici vodu ze strechy a dveri! :-) Ale jinak v testu autobildu Fabia kombi potrebovala na zabrzdeni ze 100 na 0 47m!! coz bylo vice i nez Dacia a dostala hodnoceni nevyhovujici!!! ;-) Standart je 41 - 43m! ;-)
17. 7. 2012 08:23
Re: "pouze" ?!!
Presne tak ako vravis milan3. Fabia combi vobec nebrzdi dobre. petrumr sa mi dokonca smial, ze X1 brzdi horsie ako jeho fabia HTP. Takze fabia 47m a X1 36m. Pritom fabia HTP vazi 1050kg a X1 1680 kg.

Zase sa ukazalo, ze petrumr nema vo svojej garazi super auto.
14. 7. 2012 18:49
Re: "pouze" ?!!
Na vysusanie brzd nepotrebujes specialny pristroj. Ked je mokro, tak dosticky su uplne tesne pritlacene na kotucoch, tym ich zbavia vody.

Ty tento problem s mokrymi brzdovymi kotucmi nikdy nebudes mat, lebo tvoja "fobia" HTP ma bubnove brzdy nie len vzadu ale aj vpredu >:D
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 18:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 19:29
Re: "pouze" ?!!
Auto má funkci vysoušení brzd, nefungovala, teď už funguje. Co na tom nechápeš?

A ano, BMW jsou pro blondýnky. Skuteční borci jezdí tříválcovou Fabií.
Avatar - petrumr
14. 7. 2012 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
14. 7. 2012 20:33
Re: "pouze" ?!!
Vysouší to občasným přibrzděním, slabým na zpomalení, dostatečným na vysušení brzd. Příště doporučuji použít strýčka Google ;-)

Tříválec je jen reakce na "BMW - auto pro blondýny".
14. 7. 2012 23:39
Re: "pouze" ?!!
Za deště každých pár stovek metrů/ jednotek kilometrů dojde k jemné aplikaci brzd, jen aby destičky setřely povlak vody z kotoučů. Je to funkce ESP (má to Audi, VW, MB, BMW a další - lépe řečeno, mají to například ESP Bosch).
14. 7. 2012 16:03
Re: "pouze" ?!!
Mám takový pocit, že na to byla svolávačka, ne? Chyba programu osoušení brzd. Měnil se SW a zároveň měnili přívod vzduchu k brzdám. Tahá ti to, když máš jednu stranu mokrou a druhou ne, nebo citelně méně.
14. 7. 2012 17:16
Re: "pouze" ?!!
Nerozumiem tomu zlemu brzdeniu za mokra.
Mne ked navlhnu kotuce, tak auto naopak brzdi asi 2-3nasobne intenzivnejsie.
Ked su uplne mokre (leje) tak asi rovnako ako za sucha.
Problem som zazil raz v zime, ked po jazde stalo auto von a snezilo a zrejme to na prv teplych kotucoch namrzlo, vtedy trvalo asi 2sek, kym sa ocistili a zacali riadne brzdit.
14. 7. 2012 07:22
Údaje výrobce
Hmm, zajímavá je i informace, že u toho dieselu, který má mít dle výrobce 105 kW (143 PS) naměřili jen 99,3 kW (135 PS).
Podobně dopadnul i VW Passat 2.0 TDI, který místo výrobcem udávaných 125 kW měl jen 116,6 kW.
Na druhou stranu Honda Accord 2.2 iDTEC měla dle výrobce mít 110 kW, ale naměřili jí 112 kW. Podobně dopadl i Mercedes E 320 CDI, kteý má mít 150kW a naměřili mu 150,6 kW.
Rozbalit vlákno
10
14. 7. 2012 08:47
Re: Údaje výrobce
Celkom zaujimave tvrdenie. Mas aj odkaz na ten clanok?
14. 7. 2012 09:59
Re: Údaje výrobce
Ještě doplním i ty ostatní:
Passat: [odkaz]
Accord: [odkaz]
Mercedes: [odkaz]
Avatar - PlugIN
14. 7. 2012 09:25
Re: Údaje výrobce
bral si doufám v úvahu, že pokud například měříš výkon motoru ve vyšších teplotách, motory (zvlášť přeplňované turbodmychadlem) podávají menší výkon? Například v parných dnes v LA ztrácí 911 GT2 RS až 150 koní!
14. 7. 2012 09:55
Re: Údaje výrobce
Všechna meření prováděl AutoBild v Německu resp. je prováděla Dekra:
"Messungen erfolgten auf dem Prüfstand des DEKRA Technology Center Klettwitz"
Avatar - PlugIN
15. 7. 2012 00:19
Re: Údaje výrobce
Tož to jo. >:D
14. 7. 2012 10:44
Re: Údaje výrobce
Znepokojující je spíše to, že mu naměřili horší pružná zrychlení. Ideální by bylo, kdyby ukázali celou výkonovou křivku a to i na začátku testu, pro srovnání. Dobrý motor by na tom měl být po 100 tkm lépe než na tom začátku.
Avatar - Blue Sun
14. 7. 2012 11:18
Re: Údaje výrobce
To mozna tak starsi a nevyhonene motory,ktere davaly tenhle vykon z vetsich objemu. Nebo poctive velkoobjemove atmosfery.
Bohuzel,zmenu necekam,dokud u nas nebude fungovat mereni emisi jako treba v Japonsku. To by tyhle sazomety mely smulu.
14. 7. 2012 16:11
Re: Údaje výrobce
V dnešní době, kdy se většina motorů nezajíždí (zájezd je zhruba tisíc kilometrů, další až čtyři postupně přidáváš), jsou ta čísla po 100t km často horší než na začátku. U přeplňovaného motoru může ten pokles dát třeba opotřebované turbodmychadlo. Životaschopné, ale už ne ve vrcholné kondici.
Avatar - PlugIN
15. 7. 2012 00:20
Re: Údaje výrobce
Rozumný názor. :-)
14. 7. 2012 22:34
neke
nevěřím že by někdo něco vytkl motoru... vždyť spaluje naftu ne? tak musí být cool. >:-[]
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2012 23:45
lemralíná
11 sekund z 80 na 100 ? to je snad vtip ne to by dalo i HTPčko
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2012 08:30
Re: lemralíná
Nemas pravdu. 11 sekund je z 80 na 120 na piaty prevodovy stupen. Podla tejto stranky [odkaz]

Podla mna to je dost pomale. Na tej stranke namerali zrychlenie 0-100 za 11 sekund, co je podla mna blbost, kedze vyrobca udava 0-100 za 9.8 s

Chlapci z auto.cz maju opat raz chybu v clanku. 8-s
17. 7. 2012 08:33
CHYBA V CLANKU !!!!!!!!!!!!!!!!!
Opat raz sa vyskytla chyba v clanku. Zrychlenie ktore merali bolo z 80 - 120 za 10.8s a nie z 80 -100.

Chybu ste mali aj v clanku, kde ste predstavovali facelift X1 ([odkaz] . Hovorili ste, ze X1 sDrive , je pohanana prednymi kolesami.To je blbost, sdrive je zadokolka. Na tuto chybu som upozornil v diskusii pod clankom, ale nikto chybu neopravil. To je teda redakcia. :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0