Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

BMW X1 po 100.000 km: Pouze problém s brzděním na mokru

42 komentářů

Dušan10
Ak niečo nebrzdí dobre tak je to omnoho väčší "prúser" ako keď zle zrýchľuje ....

Dobré brzdy sú základom vozidla a ich zlá funkcia je neospravedlniteľná. To by sa vozidlám s takou cenou veru stávať nemalo ... 😢
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jsou závady a "závady". Zrovna tohle mohlo být způsobeno třeba jen nečistotou, co se dostala do brzdového pístku apod. Přitom by stačilo promáznout a je.
Jinak za danou cenu bych ani jiný výsledek nečekal, spíše mě zarazila drobná koroze na závěsech dveří 8-s Tyhle auta mají slušně odizolovaný prostor dveří, takže vody a nečistot by se tam mělo dostávat relativně málo... Inu, nikdo není dokonalý.
Jinak na závěr testu napsat, že byli nespokojení s motorem, to snad měli napsat už hned na začátku 😉
ryccardo
no přesně tak. Jaká koroze?? Kdyby se to objevilo po 100 000 na nějaký Dacii tak nad tím přimhouřím oko, ale na BMW? Zákazník si to koupí za ranec peněz a ono to bude takhle rychle rezavět?! To je trošku trapný.
pietro316
Tiez som si vsimol na X1 tejto anomalie. Ked bolo mokro tak sa oneskoril nastup brzd. Po zoslapnuti brzdy to asi sekundu nebrzdilo a potom uz normalne brzdilo. Boli len mokre kotuce od vody. Nejake tahanie do strany, ako pisu v clanku, som nemal. V servise len preprogramovali auto, aby system vysusal brzdy pocas jazdy v dazdi a plus este vymenili plasty na privod vzduchu ku brzdam. Bola to otazka 40 minut v servise, samozrejme vsetko zadarmo.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pietro316
Trochu nechapem tvojmu prispevku, no nevadi. Po oprave sa tato anomalia s brzdenim za mokra viac neobjavila.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To neres,ten clovek je zapskly hatapkar,ktereho vsichni jen okradaji...
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Zbysek01
Bud ses degradovanej a neumis cist nebo ze sebe dementa jen delas... Nikdo tu nepsal nic o vysouseci brzd.

Jen ze preprogramovali jednotku aby se brzdy za mokra vysouseli... na to nepotrebujes vysousec.

Asi sis mel misto Fabie koupit auto..treba bys pak nemel takovy komplexy >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Saab
Fabie by ten "vysoušeč" taky potřebovala, protože za mokra taky nemusí brzdit, viz [odkaz]
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
pietro316
"BMW vyvinulo aktualizaci softwaru, který má na starosti osušování brzdových kotoučů během jízdy v dešti. Aktualizace zajistí, že destičky při pravidelném kontaktu s kotouči mastnou vrstvičku odstraní. Firma rovněž upravila přívod vzduchu k brzdám."

Cast z clanku [odkaz]
MariAchi
Při jízdě se občas přitisknou desky na kotouč, ten se tak vysuší. Pokud se nepletu, tak to reaguje na dešťový sensor. Zavedl to, myslím, M-B u S classe a postupně se to dostává pořád níž.

Osobně moc nechápu, jaký tohle mohlo mít vliv na brzdění na mokru😒br /> - Buď se to vysoušení nevypínalo správně a při brzdění to na levé straně nebrzdilo (tah doprava),
- Nebo to na levé straně nevysušilo brzdy jak mělo,
- Nebo to kecalo do brzdění, což by každopádně nemělo.

Je to jen důsledek snahy narvat do auta, co se do něj vejde.
Můj názor - do řízení a brzd by elektronika kecat neměla (nemám tím na mysli ABS a ESP, ale spíš systémy aktivního navracení do pruhu, nebo tyhle vysoušecí záležitosti...).
Saab
A kde přesně psali o tom, že to byl podvod novináře a že to šlo k soudu ? Nebo je to jen JPP ?
"Vysoušeč" už tady popsalo několik lidí.
sumy
No tý brďo, tak to jsem měl asi taky politý třmeny, ale venku bylo cca +25°C a Fabia I nebrzdila(pedál až na zem, ABS kopalo jak blbý a brzdný účinek =0-sucho teplo, rychlost cca 50km/h) V Praze u Bulovky jsem tak projel 2 červený naráz >😒] To byl služebák za trest-mymochodem byla to údajně vada více kusů HTP s lepší výbavou- snad brzdovým asistentem
milan3
Umrly Petre, ano Skoda Fabia nepotrebuje vysousec brzd ale potrebuje .... vysousec interieru na volne protekajici vodu ze strechy a dveri! 😄 Ale jinak v testu autobildu Fabia kombi potrebovala na zabrzdeni ze 100 na 0 47m!! coz bylo vice i nez Dacia a dostala hodnoceni nevyhovujici!!! 😉 Standart je 41 - 43m! 😉
pietro316
Presne tak ako vravis milan3. Fabia combi vobec nebrzdi dobre. petrumr sa mi dokonca smial, ze X1 brzdi horsie ako jeho fabia HTP. Takze fabia 47m a X1 36m. Pritom fabia HTP vazi 1050kg a X1 1680 kg.

Zase sa ukazalo, ze petrumr nema vo svojej garazi super auto.
pietro316
: 8-s
pietro316
Na vysusanie brzd nepotrebujes specialny pristroj. Ked je mokro, tak dosticky su uplne tesne pritlacene na kotucoch, tym ich zbavia vody.

Ty tento problem s mokrymi brzdovymi kotucmi nikdy nebudes mat, lebo tvoja "fobia" HTP ma bubnove brzdy nie len vzadu ale aj vpredu >😁
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jogy
Auto má funkci vysoušení brzd, nefungovala, teď už funguje. Co na tom nechápeš?

A ano, BMW jsou pro blondýnky. Skuteční borci jezdí tříválcovou Fabií.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
jogy
Vysouší to občasným přibrzděním, slabým na zpomalení, dostatečným na vysušení brzd. Příště doporučuji použít strýčka Google 😉

Tříválec je jen reakce na "BMW - auto pro blondýny".
_MT_
Za deště každých pár stovek metrů/ jednotek kilometrů dojde k jemné aplikaci brzd, jen aby destičky setřely povlak vody z kotoučů. Je to funkce ESP (má to Audi, VW, MB, BMW a další - lépe řečeno, mají to například ESP Bosch).
_MT_
Mám takový pocit, že na to byla svolávačka, ne? Chyba programu osoušení brzd. Měnil se SW a zároveň měnili přívod vzduchu k brzdám. Tahá ti to, když máš jednu stranu mokrou a druhou ne, nebo citelně méně.
Makovnik
Nerozumiem tomu zlemu brzdeniu za mokra.
Mne ked navlhnu kotuce, tak auto naopak brzdi asi 2-3nasobne intenzivnejsie.
Ked su uplne mokre (leje) tak asi rovnako ako za sucha.
Problem som zazil raz v zime, ked po jazde stalo auto von a snezilo a zrejme to na prv teplych kotucoch namrzlo, vtedy trvalo asi 2sek, kym sa ocistili a zacali riadne brzdit.
Saab
Hmm, zajímavá je i informace, že u toho dieselu, který má mít dle výrobce 105 kW (143 PS) naměřili jen 99,3 kW (135 PS).
Podobně dopadnul i VW Passat 2.0 TDI, který místo výrobcem udávaných 125 kW měl jen 116,6 kW.
Na druhou stranu Honda Accord 2.2 iDTEC měla dle výrobce mít 110 kW, ale naměřili jí 112 kW. Podobně dopadl i Mercedes E 320 CDI, kteý má mít 150kW a naměřili mu 150,6 kW.
pietro316
Celkom zaujimave tvrdenie. Mas aj odkaz na ten clanok?
Saab
[odkaz]
Saab
Ještě doplním i ty ostatní😒br /> Passat: [odkaz]
Accor😜 [odkaz]
Mercedes: [odkaz]
Avatar - PlugIN
PlugIN
bral si doufám v úvahu, že pokud například měříš výkon motoru ve vyšších teplotách, motory (zvlášť přeplňované turbodmychadlem) podávají menší výkon? Například v parných dnes v LA ztrácí 911 GT2 RS až 150 koní!
Saab
Všechna meření prováděl AutoBild v Německu resp. je prováděla Dekra😒br /> "Messungen erfolgten auf dem Prüfstand des DEKRA Technology Center Klettwitz"
Avatar - PlugIN
PlugIN
Tož to jo. >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Znepokojující je spíše to, že mu naměřili horší pružná zrychlení. Ideální by bylo, kdyby ukázali celou výkonovou křivku a to i na začátku testu, pro srovnání. Dobrý motor by na tom měl být po 100 tkm lépe než na tom začátku.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To mozna tak starsi a nevyhonene motory,ktere davaly tenhle vykon z vetsich objemu. Nebo poctive velkoobjemove atmosfery.
Bohuzel,zmenu necekam,dokud u nas nebude fungovat mereni emisi jako treba v Japonsku. To by tyhle sazomety mely smulu.
_MT_
V dnešní době, kdy se většina motorů nezajíždí (zájezd je zhruba tisíc kilometrů, další až čtyři postupně přidáváš), jsou ta čísla po 100t km často horší než na začátku. U přeplňovaného motoru může ten pokles dát třeba opotřebované turbodmychadlo. Životaschopné, ale už ne ve vrcholné kondici.
Avatar - PlugIN
PlugIN
Rozumný názor. 😄
Johnman
nevěřím že by někdo něco vytkl motoru... vždyť spaluje naftu ne? tak musí být cool. >😒]
r2d2
11 sekund z 80 na 100 ? to je snad vtip ne to by dalo i HTPčko
pietro316
Nemas pravdu. 11 sekund je z 80 na 120 na piaty prevodovy stupen. Podla tejto stranky [odkaz]

Podla mna to je dost pomale. Na tej stranke namerali zrychlenie 0-100 za 11 sekund, co je podla mna blbost, kedze vyrobca udava 0-100 za 9.8 s

Chlapci z auto.cz maju opat raz chybu v clanku. 8-s
pietro316
Opat raz sa vyskytla chyba v clanku. Zrychlenie ktore merali bolo z 80 - 120 za 10.8s a nie z 80 -100.

Chybu ste mali aj v clanku, kde ste predstavovali facelift X1 ([odkaz] . Hovorili ste, ze X1 sDrive , je pohanana prednymi kolesami.To je blbost, sdrive je zadokolka. Na tuto chybu som upozornil v diskusii pod clankom, ale nikto chybu neopravil. To je teda redakcia. :no: :no: :no: :no: :no: :no: