>:D >:D a je to tady. Lonestarstate, jako bych to neříkal, ale opravdu jsem o tom nevěděl. Ovšem musím říct, že za mě tedy ne. Přitom problematická jsou jen ta světla, ty bych si představoval více vertikálně orientovaná, možností jak je udělat se nabízí víc.
Před pár dny jsem o tom vedl debatu pod Cadillacem ATS, že by se mi líbil hatch, s podobným čumákem, co má ATS. Myslím, že takoto designově pojatý hatch na trhu není a tudíž by si své zákazníky našel, zejména, pokud by byl k dispozici s "americkými" motorizacemi. Šestiválec v hatchi už moc značek nenabízí, ačkoli ani sedan nemá být v EU k dispozici s V6. Pokud by na tom zapracovali a zaměřili se více na styl, než na praktičnost, pak by to mohla být velmi zdařilá a úplně jiná konkurence pro Lancii (Delta).
... a mě se zadek líbí moc! Myslím, že více vertikálně už nelze zadní světla pojmout ;-) a i jinak má auto švih. Jen zadní dveře mají velmi malou šířku a zavazadlový prostor u tohoto řešení bude mnohem menší, než aby pojal golfový bag...
Studie potvrzuje, jak těžký život designeři mají: podle mě by se takovýto model chytil nejenom v Evropě, ale i ve všech amerických zemích na jih od Rio Grande. Tam totiž jezdí hatchbacků dost a dost.
Já se obávám, že by se to v Evropě moc neujalo - evropská konkurence by byla příliš silná. A ostatní trhy by to asi taky nezachránily. Takže se ani nedivím, že se hatchem příliš nezabývali.
a teď se mi nesmějte, protože pro to jenom těžko hledám správná slova - totiž působí to na mně dojmem, jako když designér nakreslí první skicu auta - takovou zjednodušenou, v hrubých liniích, potom ji je mně cizeluje a nakonec vyjde konečný produkt -automobil. No a tenhle auťák na mně působí dojmem jako kdyby byli hrozně nedočkaví a udělali ho hned podle prvního náčrtku...
Ale ani to nemusí být špatně, původní myšlenka bývá nejčistší a navíc z toho, co je vidět nelze říct, že tomu něco chybí, konečně je to jen model v malém měřítku.