Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Cadillac BLS: Baby LimuSina pro Evropu

Luxusní značka koncernu General Motors přiveze do Evropy nový malý Cadillac, který by se v roce 2006 měl pustit do souboje s prémiovou konkurencí značek Audi, BMW, Mercedes-Benz a Jaguar.
Zpět na článek
14. 2. 2005 12:58
neregistrovaný "fan"
14. 2. 2005 13:32
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 14:58
neregistrovaný "Marko"
14. 2. 2005 19:22
neregistrovaný "Regat"
14. 2. 2005 19:28
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:54
neregistrovaný "LK"
14. 2. 2005 22:20
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 22:52
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 23:33
neregistrovaný "TRUCKER"
15. 2. 2005 08:43
neregistrovaný "Ace2"
14. 2. 2005 23:17
neregistrovaný "Honysek"
15. 2. 2005 09:53
neregistrovaný "Marko"
15. 2. 2005 12:02
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 13:35
neregistrovaný "Magor"
14. 2. 2005 16:30
neregistrovaný "Marcel"
14. 2. 2005 16:36
neregistrovaný "Marko"
14. 2. 2005 18:39
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:42
neregistrovaný "Marcel"
14. 2. 2005 17:33
neregistrovaný "GTI"
14. 2. 2005 18:32
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 18:57
neregistrovaný "Ace2"
14. 2. 2005 19:22
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 21:21
neregistrovaný "x"
14. 2. 2005 21:35
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:24
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 22:39
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 22:57
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 23:55
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 23:59
neregistrovaný "TRUCKER"
15. 2. 2005 08:53
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 09:58
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 12:09
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 23:35
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 11:49
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 09:46
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 09:54
neregistrovaný "LK"
15. 2. 2005 10:07
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 12:48
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 13:37
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 17:30
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 14:22
neregistrovaný "briza"
15. 2. 2005 17:32
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 10:03
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 10:37
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 10:57
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 12:11
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 13:33
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 12:13
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:35
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 12:42
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 13:43
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 17:37
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 18:00
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 18:22
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 18:35
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 20:51
neregistrovaný "Mac"
15. 2. 2005 21:54
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 21:28
neregistrovaný "Petr"
15. 2. 2005 21:59
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 21:57
neregistrovaný "benQ"
16. 2. 2005 00:13
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 00:16
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 11:34
neregistrovaný "GTI"
16. 2. 2005 12:03
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 12:04
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 23:17
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 03:47
neregistrovaný "Empirestate"
16. 2. 2005 11:59
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 08:53
neregistrovaný "Lik"
neregistrovaný "fan"
14. 2. 2005 12:58
slusne...
a tie motory ak naozaj budu mat take vykony tak...klobuk dolu
mozno cadillac ktory by som si naozaj kupil...
co ty na to Lonestarstate?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 13:32
Luxury Sedan
No já ti můžu Fane maximálně pak pogratulovat k dobré koupi a říct, že to už jsme teda dva. Zajímalo by mě, ale kde Cadillac schrastí těch dalších 9 998 Jinak to LS znamená Luxury Sedan. A první cadillac s dieselem a pohonem zadních kol? Já myslel, že je to právě předokolka. Aspoň ostatní modely Epsilon mají přední náhon. Jo a kola a volant by to chtělo míň křičící "jsem Saab" Přeji zdar BLS
Rozbalit vlákno
11
neregistrovaný "Marko"
14. 2. 2005 14:58
Re: Luxury Sedan
Vsak prave, miestami to "saabovsky" dost krici. Okrem toho, mam z toho dizajnu taky pocit, ze bol usity rychlou ihlou. Od prvych sprav ze uvazuju o niecom takom az podnes to bolo relativne kratka doba. Nemyslim tym, ze by bol zly, ale zda sa mi v niecom pre EU trhy taky nedosledny. Naviac tam nie je vidiet dalsie rozvinutie mylienky. Proste, cakal by som, ze maly Caddy bude perfektne naplanovany prielom do EU strednej triedy, a uz pri prvom pohlade nan bude posobit sebavedome. A to sebavedomie je prave jedina vec ktora tu chyba. Ale po skusenosi s CTS nepochybujem, ze kvalita to bude c.1
neregistrovaný "Regat"
14. 2. 2005 19:22
Re: Luxury Sedan
První diesel Cadillac nabízel už v roce 1978 v De Ville a Se Ville. A byly to poslední generace se zadním náhonem. Byl to motor 5.7 V8 Diesel Oldsmobile 1978-120HP@3600 a 299Nm1600, 1979-o 5 koní víc, 1981-82-105HP@3200 a 279Nm@1600, 1982-84-272Nm.
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:28
Re: Luxury Sedan
Začíná to tu vypadat konečně jako specializovaná diskuse Ale Seville je myslím narozdíl od De Ville název vcelku.
neregistrovaný "LK"
14. 2. 2005 19:54
Re: Luxury Sedan
Seville je samozřejmě dohromady (aspoň to tak mám v techničáku). De Ville totiž původně pochází z názvu Sedan de Ville a Coupe de Ville a až pozdějc se to začalo zkracovat na de Ville nebo jen Deville.
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 22:20
Re: Luxury Sedan
Maximálně 125 HP z 5,7 V8 D? Hmmm, gratuluji!!!!!!!!
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 22:52
Re: Luxury Sedan
Kdybys uměl číslovky, tak jsis mohl všimnout toho roku 1978.
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 23:33
Re: Luxury Sedan
No právě, že jsem si ho všiml. Kdyby tam byl uveden letopočet tak o 40 let zpět, neřeknu ani slovo!
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 08:43
Re: Luxury Sedan
no v roce 1978 kdy bylo auto se 70hp bráno již jako dálniční dravec a leckteré takové auto bylo hrdě na plakátu vyvěšeno u většiny z nás v pokoji či garáži, tak se posmívat 125hp a 300Nm v atmosférickém motoru mi přijde jako poněkud krátkozraké, zvláště když silnější diesel v té době neexistoval, nehledě na dosahovanou spotřebu 8 litrů nafty. Nehledě na to, že vyšší objem zaručuje vyšší komfort a nižší spotřebu což se obtížně vysvětluje majitelům 1.6, ale mi co máme doma několik V8 to vydíme poněkud jasněji.
neregistrovaný "Honysek"
14. 2. 2005 23:17
Re: Luxury Sedan
Ahoj Lonestarstate. Rád čtu příspěvky od tebe a Marka, protože jsou k věci a neřeší IQ nebo osobnost ostatních lidí. Zbožňuju tvary am. aut, protože alespoň dosud nebyly svazovány politikou malých a velice si podobných tvarů v Evropě tolik zastávanou. Nevidím žádné převratné technologie v autech typu Polo, 206, Clio, C3 a jim podobných. Fandím GM v jejich vývoji vodíkového pohonu, dle mého názoru je hybridní systém jen slepá ulička. Kde se dají najít nějaké stránky týkající se US-vozů?
neregistrovaný "Marko"
15. 2. 2005 09:53
Re: Luxury Sedan
Cau, prehlad amerik najdes napriklad na adrese www.edmunds.com - su tam aj novinky, "fotoalbumi", niektore buduce auta,... Musis ist len pod ikonu Car Reviews
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:02
Re: Luxury Sedan
Díky. Stránek je spousta. Krásný galerie Cadillaců jsou na www.caddyedge.com a jako fanda GM určitě oceníš www.cheersandgears.com (tenhle web mi kdysi poradil přímo někdo tady, ale už nevím kdo, jsem sklerotik )
neregistrovaný "Magor"
14. 2. 2005 13:35
Vectra...ala Made in USA
No neviem, pripadá mi to taký mix Vectry (podvozok, kastňa) a Fiatu (motory) pod designerským kabátom Cadillacu. Nevyzerá zle takže tie čísla by sa mohli naplniť, veď práve design a zvedavosť by mohli prilákať záujemcov.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Marcel"
14. 2. 2005 16:30
Pěkný
NO mít trochu prachů navíc, tak do toho jdu . Jinak jaké jsou zkušenosti CTS ?
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Marko"
14. 2. 2005 16:36
Re: Pěkný
Len tie najlepsie. Ked som do toho sadal, cakal som mdlu jazdu. Lenze ouha... CTS ma perfektny podvozok. Keby som sa nebal ze ma tu fans BMW ukrkaju, tak by som povedal, ze nema daleko k ich podvozkom. Kvalita spracovania sa zas blizi Audinam, motoricky samozrejme tiez vynikajuce. Jedine co nemozem hodnotit je spotreba. Proste je vidiet za na CTS (minimalne na EU verzii) si Caddy dal zalezat.
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 18:39
Re: Pěkný
Co se týče kvality, je CTS světová špička: [odkaz] a [odkaz] No a k té spotřebě: zezačátku montované motory 2,6 a 3,2 jsou verze šestiválce známého z Omegy. A novější 3,6 nabízí špičkový poměr spotřeba/výkon.
neregistrovaný "Marcel"
14. 2. 2005 19:42
Re: Pěkný
Tak to zní super , tak asi začnu šetřit. Musim říct, že tyhle ameriky se mi fakt líbí.
neregistrovaný "GTI"
14. 2. 2005 17:33
ŠTĚKÁ?
Tak, jestli nás tohle čeká... Cady ze zadu k nerozeznání od Dacie... To jsou konce. Zepředu by se to dalo použít místo hlídacího psa. Jak je vidět, auta musí navrhovat odborníci s citem.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 18:32
Re: ŠTĚKÁ?
Aspoň jsi to mohl převést zase do nějaké básně, když už plkáš taková nesmyslná srovnání jen za účelem provokovat. Zezadu je to jasný Cadillac. Od třetího brzdového světla s integrovaným logem až po náznaky ploutví. Jediné vzhledové prvky odjinud jsou podle mě ze Saabu (kola, volant a možná nějaké další detaily). Cadillac vyráběl šestnáctiválce s automatikou, ještě když VW byla jenom idea v hitlerově hlavě
neregistrovaný "Ace2"
14. 2. 2005 18:57
Re: ŠTĚKÁ?
V16 Cadillac nedělal s automatem, protože automat začal používat v roce 1941 a V16 jsou záležitostí 30. let. Nicméně je pravda, že na tu dobu to byl vymakanej motor 160 koní, hydraultické vymezování vůle na ventilech, termostaticky řízená karburace a plně synchronizovaná manuální převodovka (mimochodem vynález Cadillacu)
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:22
Re: ŠTĚKÁ?
Detailisto Každopádně obojí Cadillac měl v období do WWII.
neregistrovaný "x"
14. 2. 2005 21:21
Re: ŠTĚKÁ?
este jeden detail WW2 zacala 1.9.1939, cize do toho casu Cady nemal automatiku
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 21:35
Re: Kouše :-)
No jak pro koho. Američan by se s tebou hádal. Pro ně začala válka až útokem na Pearl Harbor 7.12.1941. Navíc já mám informace o tom, že samotný vynález Hydramaticu spadá už do 1940. Těsně potom ale Cadillac předělal továrny během pouhých 55 dní (!) na výrobů tanků, z nichž každý měl v sobě hydramaticy hned dva
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 19:24
další fotky
nějaké fotky navíc:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 22:39
Kam to spěje???!!!
Tak jako vždy, nejdříve k designu. Cadillacy se mi nelíbily nikdy a ani jejich aktuální designový směr mě nepřesvědčil o tom, že by mělo cenu tento názor měnit. Předek mi přijde rozhodně jako odpudivý, zadek...no možná, kdybych to viděl ve skutečnosti...možná by se mi i zalíbil, ale rozhodně to není a asi ani nebude auto mého srdce. Z politiky koncernu GM už mi ale vážně hrůzou vstávají vlasy na hlavě! Myslím, že po těch jejich počinech poslední doby snad VW Gruppe, které jsem vždy tak proklínal začnu mít i rád, protože nikdy si nedovolili dělat takové prasárny! Hodně lidem (včetně mě) je třeba hodně proti srsti fakt, že se do Bentleye montuje technika VW, nicméně myslím na zcela odpovídající úrovni a plně korespondující s charakterem a image značky. Ale cpát do Cadillacu (který sice zdaleka nemá prestiž Bentleye) diesely z Fiatu, tak to už je ku....ky silné kafe!!! I když možná ještě víc mě nas... s ničením prestiže Saabu, když pod jeho značkou prodávají Subaru a Chevrolety s trochu jiným xichtem! Je to tím, že jak už jsem říkal, Cadillac, stejně jako většina amerik je mi celkem volný, ale Saab....to je hrůůůůza!!! Tomu oni říkají záchrana automobilky?! Jo, finančně možná nezkrachuje, ale totální zničení jejího výjimečného postavení, které si Saab budoval dlouhá léta, to je snad ještě větší hřích!!! Z jejich politiky je jasně vidět, že tápou a snaží se potenciální kupce nalákat úplně na cokoli, naprosto se podbízí a nic jim není svaté! Je mi z nich nanic!!!!!!!!!!!!!
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "Lonestarstate"
14. 2. 2005 22:57
Re: Kam to spěje???!!!
Opravdu dělají jen to, co Evropani už dávno. "Stavebnicovou" výrobu. Myslím, že Cadillac rozhodně není první, kdo dal do sedanu střední třídy turbodiesel. Jako jeden z mála nejdéle vytrval. Dokonce o chvilku trumfnul Jaguar. Takže by mě zajímal koncern, který to podle tebe dělá líp, když tu tak pomlouváš. Rozhodně to není žádná evropská značka, tak se tu nenavážej do Američanů. Těm traktorové drnčení pod kapotou přirůstá k srdci nejméně.
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 23:55
Re: Kam to spěje???!!!
Ano, zavedli ji už dávno a jak jsem již uvedl, sklízeli za to ode mě značnou kritiku, ale ač jsem si to předtím nemyslel, stále si zachovali jistý kodex slušnosti. I přes stavebnicovou politiku se snaží zachovat charakter značky. Abych uvedl konkrétní případ- VW si např. nedovolilo uvést na trh například Passata s trochu jiným předkem a čytřmi kruhy ve znaku. Všechny jejich modely se alespoň vnějším designem odlišují a jednoznačně korespondují s předem daným charakterem značky. A k dieselům- jistě, turbodiesel ve střední třídě...nic převratného, v podstatě samozřejmost, ale je to zase o charakteru značky. Americká auta a diesely- kromě největších *-upů či SUV formátu Chevroletu Suburban atd. naprosto nemyslitelné. A navíc Cadillac....pro mnoho lidí synonymum pravého amerického vozu a ještě navíc ztělesněním luxusu a prestiže, jenže hochům z GM je to všechno naprosto ukradené, hlavně prodat co nejvíce za každou cenu. Jistě, chápu, že asi nikdo neinvestuje miliardy do vývoje a výroby automobilů za jiným účelem, nežli vydělávat, ale je to skutečně nutné za každou cenu? Diesel bych pro Evropu pochopil ještě třeba v poněkud "masovějších" Chevroletech, ale Cadillac by měl zůstat vyhrazen pro vyznavače pravých Amerik. U Jaguaru si taky nejsem zcela jistý správností nasazení dieselů do výrobního programu, ale stále se to dá skousnout snáz. Jinak myslím, že snad všechny koncerny to dělají lépe než GM a dokonce to nemusejí být ani koncerny (BMW). Třeba takový Ford (beru jeho evropské odnože a Mazdu). Technicky opět stavebnicová politika, ale jinak jsou všechny značky naprosto "své". Například u takového Volva vstup Fordu není ani poznat. A o to jde, když už to dnes asi bohužel jinak dělat nejde než se neustále slučovat a globalizovat.
neregistrovaný "TRUCKER"
14. 2. 2005 23:59
Re: Kam to spěje???!!!
Pardon, překlep: pick-upů samozřejmě.
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 08:53
Re: Kam to spěje???!!!
no ty to máš taky dobře nastudovaný z časopisů... jo hlavně VW si hlídá charakter.... Golf vs. A3 rozdíl je pouze v reklamní brožurce a na poradách marketingového oddělení VW. Fabie, Polo tam už je více invence a Polo má alespoň jiné podsvícení budíků, Altea a Golf+, Sharan vs. Alhambra další je zbytečné jmenovat. Caddy se povedl, má svůj charakter a pokud není strategii automobilky dopadnout jako Lexus v EU, který je sice úžasňácké auto, ale jinak po něm neštěkne ani pes, tak se to chce přispůsobit přání zákazníkům. Saab si taky držel image, ale díky tomu je to nyní mrtvá značka, kterou si dnes koupí snad jenom skutečný fanoušek, což je fajn, ale z toho automobilka nepřežije... Cadillac ti nabídne entry-level model pro ti kteří chtějí, ale mají omezené prostředky, ale i těm nabídne spoustu zážitků a emocí, ti co mají si pořídí SRX či STS a pro skutečné fajnšmekry je připravený technologický skvost XLR, kde nikdo diesel nikdy neuvidí. Tak o co jde.
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 09:58
Re: Kam to spěje???!!!
je to přesně tak i s málo předešlýma příspěvkama... jen to doplním... Saab musí plnit tyto "krabice" jak říkáte svoji technikou atd... ale aspoň to přizná (narozdíl jak Ace napsal neskrývá to jen za jinou brožuru s označením A3..), proto si lidi třeba koupí tohle auto protože vědí, že má skvělej podvozek z 9-3... nebo řídíci jednotku benz. motorů... a peníze jsou doma.. v koncernu GM.. z toho může prosperovat právě ten Saab na svýh modelech 9-5 a 9-3 a pokračovat v tradici. Že se z nich ta tradice vytráci, je právě tlak všech těch "VWfilů" kteří chtějí toho "exota" trochu lidštějšího.. tzn (konzumějšího)... Ale aby si Saab mohl dělat svoje auta potřebuje peníze.. z toho je pak 9-2 a 9-7 atd... Rozumnej krok, kterej každej inteligentní člověk v tomhle světě musí pochopit.. nemusí se mu líbit ale chápe to.. Btw. 9-2 a Subaru byla vstupenka pro pohon 4x4 (technologie).. což se asi (snad) objeví v 9-3 SportKombi. Zpět k tématu.. myslím, že tohle auto je hodně povedený.. po technice asi určitě.. ten vnitřek je cítit Saabem... volant je 100% 9-3 a řadící páka taky... ale aspoň to vypadá dobře... Koupí si ho asi opět člověk, kterej nemá strach vystoupit z řady s něčím jiným... (těch je v česku míň..) Na živo bude mít určitě šmrnc a třeba v černé barvě to bude krasavec, za kterým se otočí rozhodně víc lídí než za A4 nebo MB - C, E... Uvidíme jak to skousnou Švýcaři...
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:09
Re: Kam to spěje???!!!
Jasně no v něčem máš Truckere pravdu. Například Chrysler se nemohl divit, že zanikl Plymouth a Ford se nemůže divit slabším prodejům Mercury, když i vnější vzhled vypadá prakticky shodně jako u jiné značky. Ale tohle je přece úplně jiný případ. BLS připomíná Saaba jen detailama. Já spíš koupím ojetý DTS než nový BLS ( a s dieselem už vůbec ne), ale má-li to pomoct značce, přetrpím BLS rád. Stejně z něj nebude taková masovka, jak by si GM a Cadillac přály. VW má určitě dobrý PR oddělení, to se musí nechat. Dokáže lidi přesvědčit, že mají něco lepšího, než ve skutečnosti mají
neregistrovaný "TRUCKER"
15. 2. 2005 23:35
Re: Kam to spěje???!!!
Možná jsem se nevyjádřil příliš jasně a pod tíhou emocí to tady všechno spletl "dokupy", ale s tím Saabem to byla pouze odbočka a tohohle Cadillacu se netýkala. Týkala se GM globálně. I když taky si pochopitelně nemohu u tohoto modelu jistých podobností se Saabem nevšimnout. A co se týče VW, neboj, ani teď ho nějak extra nežeru a nepovažuji se za člověka, který by se bezmyšlenkovitě nechal strhnout jejich propagandou a dokážu rozlišovat, co mají všichni společné a čím se liší. A i když vím, že konkrétně tohle jsi mi nepsal Ty, ale abych to "zfoukl" najednou- kdo nepozná rozdíl mezi A3 a Golfem, ať už si raději začíná cvičit svého psa pro asistenci slepcům!!! Ale mimochodem, abych Tě i trochu potěšil - včera jsem se díval do Autokatalogu v souvislosti s jinou diskusí a zmíněným jistým Pontiacem a musím říct, že tyhle káry vypadají fakt nadějně- hlavně Solstice!!!
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 11:49
Re: Kam to spěje???!!!
Solstice je další nová platforma - Kappa. Malý hbitý roadster. Bude se líbit asi hlavně příznivcům anglických malých sporťáků. A má opravdu neuvěřitelně nádherný a kvalitní interiér (aspoň podle fotek).
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 09:46
NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Čtu ty ódy na Cady. Nepředpokládám tu diskuzi historiků, kdo mněl první automatickou převodovku nebo klimatizaci. Dívám se na fotky tohohle auta a usmívám se nad troufalostí, pustit se do boje s Mercedesem či BMW. Není šance, není šance. Pár panáků si to koupí. I tady. Tady jich dokonce bude relativně dost, to je dobře. Člověk se má učit i z příkladů negativních. Auto je především estetika, Cadillacu.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "LK"
15. 2. 2005 09:54
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Já myslel, že o tom, co je auto, rozhodují zákazníci svými nákupy. Pro někoho technika, pro někoho image, pro někoho estetika, pro někoho praktičnost, pro jiného cena, pro většinu kombinace všecho předešlého v různě namixovaných poměrech.
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 10:07
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
..no pár "panáků" si koupí i to GTI.... Jen by mě zajímalo, jestli jsi člověk, který v životě něco dokázal...? Když máš takovej názor na troufalost... a "usmíváš" se (závistivě?) škodolibě...?! tak jako typickej čech.........!!!!!!!!!!!
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:48
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
No pravda, šance uchytit se zdárně v EU jsou malé, kvůli velmi špatnému vkusu Evropanů. Ale když čtu odezvy, které jsou u většiny jiných Cadillaců jen a jen záporné a tady i pár kladných...začínám doufat. Estetiku mají modely Cadillac zdařilou a měly jí vždy. Mercedes nulovou, dokud neobšlehnul jaguáří tvar "láhve od coca-coly" a BMW nuda až do příchodu Ch. Bangleho.
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 13:37
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Rád tě čtu. Teď ovšem nemohu souhlasit. Bráním tu vkus evropanů. Bráním i Merc a i předchozí BMW. Merc risknul ten double světel u předchozího éčka a - a vyšlo mu to. Ale nejde o světla. Merc je designová ikona. Musí být. To oni o sobě a o něm ostatní ví. Předchozí BMW je přece lahůdka pro oko. Tenhle Bangl, ten nám jen ty dosavadní lehce zevšedněl. S "colou" je to dobrej postřeh. Ale to je vlastně pochvala pro Merc, ne?
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 17:30
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Přiznám se, že to není můj postřeh, tak design Jaguárů nazval Ian Calumn. Pochvala v tom smyslu, že nemůžu říct, že jsou Mercy ošklivý ale ani nemůžu říct, že by byly originální. Ale nový CLS je fakt úchvatný. Před časem jsem tu kohosi zprdnul, že není pravda, že oceňuju jen auta dělaná Američany a jako důkaz jsem uvedl Mercedes CLS. A později si někde přečetl, že i ten je od Američana Ale fakt jsem to tenkrát ještě nevěděl.
neregistrovaný "briza"
15. 2. 2005 14:22
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Vyrobce nebo obchodnik co omlouva svoji neschopnost prorazit na danem trhu nepochopenim zakazniku tam z prinicipu nema co delat.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 17:32
Re: NEŠTĚKÁ, ŠKODA
Ale je tu drobný problém. Já nejsem ani výrobce ani dealer Cadillaců. A tvrdil jsem to jen já. GM má očividně opačný názor, když tolik investuje do třídy BLS, která je specielně pro Evropu. Opačný názor má dozajista i budoucí dealer Kroymanns.
neregistrovaný "ciello"
15. 2. 2005 10:03
??
přestávám rozumnět tomu s nickem "GTI".. Máš vlastní názor a objektivní pohled, nebo jdeš s propagandou a davovou psychozou..?? Nebo tvoje poslední auto bylo v roce 1990 Golf GTI a už ti to zůstalo...?? Anebo jsi zavřenej v izolaci někde mimo civilizaci...??
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 10:37
POZOR NA HOLENÍ
Jestli jsem něco v životě dokázal? No, těžko soudit. Možná se ráno při holení na sebe ještě dokážu podívat. Moc se mi líbí, jak jeden z nás tu napsal důvody které vedou ke koupi auta. Jo, to je ono, ten mix, ten poměr. Propagandu neberu, podle nicka mě nesuď. Mám pohled na tohle auto. Jo, tvrdím, že je odrazem hledání toho správného tvaru a tvrdím, že jsou i slepé uličky. Vertikální zadní blinkry mimo tohohle, dělá jen Dačia Logan, ta ovšem z jiných důvodů - přepravka na jablka v kufru. Zepředu hlídací pes, na tom trvám. V kontextu k tomuhle se v duchu omlouvám Ferrarimu za mou předvčerejší kritiku. Tvrdím také, že i panáci jezdí v autech. Tedy, doufám, že umíš česky a víš co je panák. Nejsem hanlivý. Nekde jsem tu četl o japonských technoorgiích, prvním automatu atd. Z hlediska estetiky auta, je evropská škola bez konkurence (nechytej mně za slovo). To má samozřejmě historické kořeny. Stačí zajít na náměstí sv. Marka. Tak nějak podvědomě cítím, že tu píšou jen fandové do aut a tak také volím údery svých slov. Nečekám tu panáky. A rád to tu čtu. Dost jsem se dozvěděl. Fakt, teď bez ironie.
Rozbalit vlákno
13
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 10:57
Re: POZOR NA HOLENÍ
No k těm zadním světlům... nechápu co tě na tom drásá. Kdybys znal značku Cadillac tak bys musel vědět, že tyhle světla mít musí, protože svislá světla jsou charakteristickým rozpoznavacím znakem vozů Cadillac už od 60. let. Tedy to není nic jiného než třeba charakteristická mřížka chladiče u Mercedesu či ledvinky u BMW. To že někdo jiný udělal podobný tvar je irelevantní. To auto se povedlo a jeho přijemné tvary s dobrou technickou a jistě dostupnou cenou je přesně to co trh oživí.
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 12:11
Re: POZOR NA HOLENÍ
Jen lehce bych si dovolil tě doplnit. Mřížka Merc či ledviny BM auto zdobí. Ty blinkry, byť rozpoznávací znak, nezdobí. Tedy abych byl demokrat - myslím, že nezdobí. Vlastně - vím že nezdobí. Ježismariá, vždyť jsou příšerné. Takže - nezdobí. O "příjemných" tvarech mám úplně jiné představy...
neregistrovaný "Ace2"
15. 2. 2005 13:33
Re: POZOR NA HOLENÍ
spíš bych řekl, že je to tvá přirozená obrana proti nečemu co je zajímavějšího než tvoje preferovaná značka a snaha za každou něco osočit. To auto je bezesporu pěkné, povedené a přináší konečně do této třídy něco čerstvého.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:13
Re: POZOR NA HOLENÍ
Fakt nevím, co máš pořád proti té zádi. Jsou to klasické cadillacovské náznaky ploutví. Nové Dacie mi zezadu přijdou spíš jako levná napodobenina New Edge od koncernu Ford.
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 12:35
Re: POZOR NA HOLENÍ
Jestli to maj bejt náznaky ploutví, tak jim, když to vytvářeli měl někdo říct - nedělejte náznaky ploutví. Hééj, je tu někdo, komu se ty ploutve taky nelíbí? Nebo jsem tu nedopatřením v klubu kýčařů?
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 12:42
Re: pro golfaře
Ulici ode mě vždycky před garáží leští pár kluků několik vytuněných Golfů. Tak jdi radši tam. To je klub pro tebe. Přiznám se, že jim závidím. Mají totiž už svá vytoužená auta ps: Ty bys stejně nikdy Cadillac nekoupil, takže je dobře, že se ti nelíbí. Má se líbit těm, kterým se líbí i ostatní Cadillacy. A to, myslím, splnil.
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 13:43
Re: pro golfaře
Napsals to hezky. Jen najdi odvahu a dodej - kdo jsou ti, co se jim tenhle Cady líbí... Nechci rejpat. I já jsem ochoten najít tvary u Cady. Ne ovšem tady u toho modelu. Na mně prostě štěká a štěká.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 17:37
Re: pro golfaře
Tak teď mohu upřímně prohlásit, že vůbec netuším, kam míříš se svojí otázkou....v jakém směru jsou podle tebe lidi, kterým se líbí Cadillacy nedobří?
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 18:00
Re: pro golfaře
Nikam nemířím, nemyslím, že jsou nedobří. Jen tak sedím, koukám na fotku a říkám si - kdo tohle koupí? Pro koho to tvořili? Ne hanlivě. Prostě by mě zajímalo, kdo se v té záplavě rozhodne právě pro tohle.
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 18:22
Re: pro golfaře
Takový marketingový odborník nejsem. Předpokládám, že ale minimálně ti lidé, kteří se chtějí odlišit, si to koupí. Protože jsi pěkně použil slovo záplava a ta tu opravdu je. Záplava německých aut. Navíc roli dost jistě budou hrát sympatie k USA jako celku. V dnešní pohnuté době málokdo váhá, zda americké auto ano či ne. Spíš jde o malý ostrůvek kupující ameriky za každých okolností. Třeba si ho koupí někdo, kdo měl doteď Chryslera, co já vím.
neregistrovaný "GTI"
15. 2. 2005 18:35
Re: pro golfaře
Ok, to beru. Bez ironie - tímhle se tu odliší.
neregistrovaný "Mac"
15. 2. 2005 20:51
Re: pro golfaře
Němci jsou taky šíleně drazí. Přiznávám, že technicky je zřejmě špička, ale i ten blbej golf (nic proti)coby lidový vůz prostě je. Pokud nasadí zajímavou cenu (a to v USA bývá, ale to nejde srovnávat) bude to zajímavý. Další věc je, že třeba mě už se ty obloučky všude fakt hnusí. Je toho moc. Nechci extrém, kdy zase budeme jezdit v krabičkách, ale decentní dávku hran už bych přivítal. Ten zadek se mě teda nelíbí, ale jen "díky" tomu, že tam nechali prvek 60.let. Zbytek celkem hezký. Druhá věc jsou předsudky, kvůli kterým bych si to nekoupil. Motor už je pro evropu, hurá, ale pořád mám strach, že to bude 2t vážící ingot s nemožným zadním zavěšením. Tvarově se mě moc líbí nový Mustang, má dobrou dávku hran a celkově to ladí, ale je pro jiný lidi a tím designem bych ten výčet kladů ukončil (je to ale subjektivní).
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 21:54
Re: pro golfaře
Aspoň, že jsi správně svojí vlastní poznámku o 2 tuny vážícím ingotu s nemožným zadním zavěšením označil jako předsudek. Tento vůz je platforma Epsilon koncernu GM. To znamená, že vůz technicky shodný s Opelem Vectra a Saabem 9-3. Váhou tedy normální střední třída a zavěšení kol má úplně stejné jako zmiňované vozy.
neregistrovaný "Petr"
15. 2. 2005 21:28
Super až na ....
Skvělý, fakt super až na ty děsně sprzněný hodiny uprostřed palubky = hnus fijalovej. Kolik pak asi bude stát?
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lonestarstate"
15. 2. 2005 21:59
Re: Super až na ....
Souhlasím s tebou naprosto. Ty hodinky jsou přesně to, co štve v BLS a DTS i mě. GM teď má jasný cíl: postavit Cadillac nad Saab. Proto i každý motor ze Saabu, který se objeví v BLS, bude mít o pár koní navíc. Cena tedy bude dozajista o něco málo vyšší než u Saabu 9-3. A samozřejmě bude levnější než CTS.
neregistrovaný "benQ"
15. 2. 2005 21:57
beautiful
nice
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 00:13
Jak to vidí "odborník"
Teď už tedy pouze k designu. Mé osobní názory na něj už znáte, pokud ne, jsou k dispozici o několik příspěvků výše. Celkově mě ale zaráží jedn fakt! Ne ten, že například můj názor může někoho rozhořčit a že někdo s ním třeba nebude souhlasit, ani to, že se tady vzájemně "hádáme", protože každý prosazujeme tu svou. Zaráží mě fakt, že několik inteligentních a rozumných lidí (Lonestarstate, GTI,...) si neuvědomuje tu zásadní věc- že design každý jedinec vnímá jinak, a tudíž na něj má každý jiný názor a každý k němu sdílí jistý díl svých sympatií či naopak odporu. Nedokážu pochopit hádky o tom, kdo má a nemá vkus. Co to vlastně je vkus? A kdo vlastně může definovat pojem "dobrý vkus" a "špatný vkus", když jej máme každý jiný a závisí pouze na našem vnímání a chápání jednotlivých tvarů a detailů. A navíc, proč by se měl vlastně rozlišovat na dobrý a špatný? I kdyby byl např "dobrý vkus" podle nějakého měřítka či normy jasně definován, stejně by to většinu z nás nepřimělo svůj názor změnit. Proč taky? A taky jak můžete "kastovat" lidi podle jejich vytouženého či v lepším případě i zakoupeného auta? Já si myslím, že odpověď na otázku: "Pro koho bylo tohle auto děláno?" je clekem jednoduchá: Pro všechny, kterým se bude líbit a kterým bude vyhovovat. Proč hledat nějaké jiné souvislosti, když jednotný profil zákazníka určitého vozu stejně nikdy nebudete schopni vytvořit, když se zákazníci jednoho modelu od sebe v některých hlediscích mohou i zásadně odlišovat! Prostě si myslím, že je fajn, když tady každý řekne svůj názor, ale výroky typu: "vkus mají pouze evropská (či naopak americká nebo i jiná) auta" jsou podle mě dost mimo!
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 00:16
Re: Jak to vidí "odborník"
Menší oprava- ke konci jsem to zkonil. Vkus nemohou mít auta, ale pouze lidé. Proto jsem měl napsat: "vkusná jsou pouze evropská (či.....) auta".
neregistrovaný "GTI"
16. 2. 2005 11:34
Re: Jak to vidí "odborník"
Rád tě čtu. Oba víme proč. Vkus je individuální, jistě. Je vyvíjítelný. A o to jde. Jděme na krev (jak tu někdo krásně napsal a já se smál, že mi málem spadl se stolu monitor). Možná někoho posunu k tomu, že můj estetický názor se dá obhájit a já zas se obohatím a přijmu tezi, že svislé zadní blinkry seděj. A já o nich pod tlakem toho románu, co tu kolem té fotky píšem setsakra přemejšlim. Pojďme už k dalším snímkům.
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 12:03
Re: Jak to vidí "odborník"
Však já tohle všechno vím. Jen si občas nemůžu pomoct a když někdo naschvál neuctivě uráží design auta, které se mi líbí, tak stejně subjektivně oponuji, spíš něž abych řekl: to je věc vkusu. A určitě nejsem vyjímka, skoro bych řekl, že takhle se tu spolu baví všichni. Nevšim jsem si, že když zuří diskuse francozská auta x německá nebo italská x německá, že by se k sobě lidi chovali jak kamarádi
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 12:04
Re: Jak to vidí "odborník"
oprava: výjimka
neregistrovaný "TRUCKER"
16. 2. 2005 23:17
Re: Jak to vidí "odborník"
Ale jo no, v podstatě máš recht !
neregistrovaný "Empirestate"
16. 2. 2005 03:47
USA vs EU
Stale sa tu hadate kto je v predu, ci USA alebo EU, ale nikoho vobec nenapadne kto vlastne udava smer automobiloveho priemyslu. V tomto pripade je USA rozhodne roky dopredu. Popularita minivanu od Chryslera dala po rokoch do chodu vsetky automobilky v tomto smere. Co tak popularita americkych SUV,(ktore sa robia v USA najmenej 30 rokov, Bronco od Forda, Suburban od GM, Jeep Gr. Cherokee a Cherokee od Chryslera), nedala podnet vyroby SUV od MB,VW, BMW a nakoniec i Porsche? Next su pick up trucky. Europa este nedosla PU Truckom na chut, pockajte per rokov.Co tak prve crossover by Chrysler, potom Ford ,potom vsetci nasleduju. Japonci reaguju na zmenu trhu v USA rychlejsie nez Europske spolocnosti. Japonci prisli na to, ze vyrobit nieco velmi blisko toho co kopiruju a predat za nizsiu cenu pracuje absolutne dokonale. Porovnajte Lexus LS 400 a MB E class, blisko ale nie MB. Reakcia trhu- vyborne za danu cenu. Takychto prikladov je v USA velmi vela a v kazdej kategorii.
Co sa tyka zisku Porsche, BMW, Audi-Vw a ciastocne MB, len vdaka predaju aut v USA su prosperujuci. Porsche vyvezie viac ako 60% vyroby do USA. Podobne Audi ,BMW a Vw. Chce niekto argumentovat kto je v predu v smere produkovania zisku. Odpoved je v tom, ze i Porsche ci BMW a MB a ostatni pochopili ako americania robia peniaze, a v tom je a bude USA #1.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lonestarstate"
16. 2. 2005 11:59
Re: USA vs EU
Kdybych uměl slovensky, tak mě tu může někdo osočovat, že píšu pod dvěma nickama Jinak dodám, že pravé pick-upy se v EU neuchytí, protože tu chybí vrstva, která je v USA kupuje (velcí nezávislí rančeři a vůbec lidi žijící 50km od nejbližší vesnice). Ale budoucnost mají určitě SUT (sport utility truck) - Chevy Avalanche, Cadillac Escalade EXT...oba tyhle vozy způsobily přímo hysterii. Avalanche byl hned po uvedení na několik let dopředu vyprodán a EXT je nejkradenější auto v USA. Navíc asi jediné, na kterém se shodnou interpreti rapu, country a dalších žánrů
neregistrovaný "Lik"
16. 2. 2005 08:53
Podobnost?
Zezadu to připomíná na první Logan, jinak Vectra jako vyšitá.
Rozbalit vlákno
0